Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:Van mij zou je ze er bij mogen zetten!![]()
Iemand ziek, tja, ontoerekenings vatbaar... Het zijn ook geen mensen, het zijn monsters!!!
cissie schreef:Moet ik 1 kreer doen, ben ik gelijk mn baan kwijt en krijg een aanklacht aan mn broek.
Het zegt denk ik ook wel genoeg dat er collega's van mij zijn die niet op deze afdeling willen werken.......zelfbeheersing is ook maar iets menselijks.
cissie schreef:Ik ken een aantal officieren van justitie die de hoogste eis nog niet in contrast vinden staan met het dellict maar ze kunnen niet anders ook al zouden ze een hogere straf op zn plaats vinden.
BrankaZ schreef:Realiseren de mensen die hard roepen dat massamoordenaars, kinderverkrachters, etc. direct de doodstraf mogen krijgen ook dat dan gegarandeerd ook onschuldige mensen de doodstraf zullen krijgen?
Rechtspraak is mensenwerk en fouten maken is menselijk. Daar komt nog bij dat b.v. in een land als de VS er juryrechtspraak is. Ofwel leken die bepalen of iemand schuldig of onschuldig is en in tegenstelling tot een rechter die opgeleid is om feiten te beoordelen zijn deze mensen makkelijker op hun gevoel te spelen.
De doodstraf invoeren voor extreme criminelen is ook accepteren dat er onschuldigen de doodstraf krijgen. En dat alleen al is voor mij een reden om tegen te zijn. Liever een zware crimineel levenslang dan een onschuldige de doodstraf.
hotchocolat schreef:De weg die je moet afleggen richting de doodstraf, zou dat een beetje in vergelijking zijn van wat het slachtoffer heeft meegemaakt?
Charica schreef:Ik ben voor de doodstraf.
Het ruimt de cellen op. Hopelijk denkt men dan nog eens na voordat hij of zij een misdrijf pleegt.
Natuurlijk denk ik wel dat er bepaalde dingen moeten gebeuren voordat iemand ter dood wordt veroordeeld.
Zoals dat de zaak tweemaal wordt nagekeken door twee verschillende instanties.
Dit om de kans te verminderen dat je de verkeerde ter dood veroordeeld.
En tsja, van sommige mensen denk ik toch echt dat de maatschappij beter af is zonder die persoon.
Sommige mensen zijn naar mijn mening een gevaar voor de maatschappij.
Je kunt ze voor eeuwig opsluiten, maar dan blijft de cel vol, en het kost natuurlijk ook wat.