Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StephanieHC schreef:Mjah wat iemand zegt tolpoortjes... tjuah dat word lekker handig? ze klagen al dat t zo druk is op de weg ga je t verkeer nog meer op zitten houden.
KiWiKo schreef:ahaaja hoe dat zit weet ik niet
ik weet wel dat je als Nederlander niet in Nederland mag rijden in een auto met een buitenlands kenteken......
als belg mag je wel in een belgische auto in Nederland rijden
Maar had het niet goedkoper voor jullie geweest om de auto's in Belgie te kopen gezien de BPM en de wegenbelasting? Hier in Nederland krijg je gewoon de bijtelling ook nog eens als de auto's op de zaak staan, en is je belastingvoordeel op auto op de zaak als sneeuw voor de zon verdwenen.
sarabande schreef:KiWiKo schreef:ahaaja hoe dat zit weet ik niet
ik weet wel dat je als Nederlander niet in Nederland mag rijden in een auto met een buitenlands kenteken......
als belg mag je wel in een belgische auto in Nederland rijden
Maar had het niet goedkoper voor jullie geweest om de auto's in Belgie te kopen gezien de BPM en de wegenbelasting? Hier in Nederland krijg je gewoon de bijtelling ook nog eens als de auto's op de zaak staan, en is je belastingvoordeel op auto op de zaak als sneeuw voor de zon verdwenen.
Nee je weet het inderdaad niet en je zou mij een genoegen doen om mijn privé situatie buiten deze discussie te houden
Nanne schreef:Ik snap ook niet waarom het moet afhangen van de ANWB en hun leden. Een referendum was veel eerlijker geweest. Laat alle mensen mee stemmen, niet een select groepje. Ik ben zelf wel lid van de ANWB, maar als er mensen zijn die dat niet zijn komt het er op neer dat die dan maar pech hebben en hun mening niet mogen geven over dit geval.
Chiqa schreef:
Citaat:Voordeelrijden levert minder files en knelpunten op de snelwegen. Het wordt daarmee weer mogelijk om in een acceptabele tijd en met een voorspelbare reistijd van A naar B te reizen.
Citaat:De personen die meerijden, betalen een bepaald bedrag aan de bestuurder van de personenauto dat nagenoeg gelijk is aan de besparing voor de meerijder omdat deze geen gebruik maakt van zijn eigen auto. De kosten voor de meerijder worden dus niet hoger. Dit is een positieve prikkel om deel te nemen aan Voordeelrijden.
Citaat:De rijder krijgt een vergoeding voor het meenemen en afzetten van de meerijders. De rijder kan dus verdienen aan Voordeelrijden, hetgeen een positieve prikkel is om deel te nemen aan Voordeelrijden.
Citaat:Deelname is op vrijwillige basis en wordt daarmee niet van bovenaf opgelegd.
Citaat:Bij de invoering van kilometerheffing zullen meerijders zich de kosten voor de kilometerheffing besparen. Op jaarbasis kan dit wel eens honderden tot duizenden euro's zijn.
.Citaat:De koopkracht in Nederland zal toenemen omdat er besparingen optreden voor mobiliteit bij de Overheid, werkgevers en werknemers die voor andere doeleinden kunnen worden aangewend
.Citaat:Er zal minder brandstof worden gebruikt waardoor we langer gebruik kunnen maken van onze voorraden aan brandstof. Door de afname in het gebruik van brandstof wordt de druk op de vraag minder en dat zal weer een positief effect hebben op de prijzen aan de pomp
devine schreef:Dit geloof je toch zelf niet???
Wat een slap verhaal zeg om je rot te lachen
Brainless schreef:Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag.
Wat is de "boete" per km die je rijdt in de spitsgevoelige tijden op spitsgevoelige routes??
KiWiKo schreef:jij woont in Belgie Saarof heb jij een auto met nederlands kenteken?
Citaat:Voordeelrijden levert minder files en knelpunten op de snelwegen. Het wordt daarmee weer mogelijk om in een acceptabele tijd en met een voorspelbare reistijd van A naar B te reizen.
De personen die meerijden, betalen een bepaald bedrag aan de bestuurder van de personenauto dat nagenoeg gelijk is aan de besparing voor de meerijder omdat deze geen gebruik maakt van zijn eigen auto. De kosten voor de meerijder worden dus niet hoger. Dit is een positieve prikkel om deel te nemen aan Voordeelrijden.
De rijder krijgt een vergoeding voor het meenemen en afzetten van de meerijders. De rijder kan dus verdienen aan Voordeelrijden, hetgeen een positieve prikkel is om deel te nemen aan Voordeelrijden.
Deelname is op vrijwillige basis en wordt daarmee niet van bovenaf opgelegd.
Bij de invoering van kilometerheffing zullen meerijders zich de kosten voor de kilometerheffing besparen. Op jaarbasis kan dit wel eens honderden tot duizenden euro's zijn.
De koopkracht in Nederland zal toenemen omdat er besparingen optreden voor mobiliteit bij de Overheid, werkgevers en werknemers die voor andere doeleinden kunnen worden aangewend.
Er zal minder brandstof worden gebruikt waardoor we langer gebruik kunnen maken van onze voorraden aan brandstof. Door de afname in het gebruik van brandstof wordt de druk op de vraag minder en dat zal weer een positief effect hebben op de prijzen aan de pomp.
Shadow0 schreef:Nanne schreef:Ik kan het mezelf niet veroorloven om een huis te kopen of te huren in de Randstad, dat is voor mij onbetaalbaar. Maar schijnbaar kan jij in mijn portomonnee kijken.
Een huis is inderdaad een hele eis. Maar je maakt keuzes: je hebt liever de reistijd dan een kleinere woning. Dat mag hoor, dat is prima, maar het is en blijft een keuze die je zelf maakt.
Een appartementje is best mogelijk (ik kan niet in iemands portemonnee kijken maar ik ga er wel vanuit dat je op z'n minst het minimuminkomen hebt) maar het brengt ook weer z'n eigen nadelen met zich mee. Daarin maak je een afweging: jij vindt sommige dingen belangrijk, andere minder.Citaat:Bij ons in de buurt is er nou niet echt bijster veel werkgelegenheid en tomatenplukker is nou niet mijn doel in het leven.
En dat is een keuzeEen prima, begrijpelijke, logische keuze, maar desondanks een keuze die je kunt maken.
Citaat:Er wordt er een spitstarief geheven naast het basistarief voor structurele knelpunten in het wegennet. Dat kan dus zowel een rijksweg zijn als een provinciale weg of een lokale weg. Ook komen daarvoor eventueel sluiproutes in aanmerking. Per weg wordt besloten of er een spitstarief komt.
Het basistarief wordt berekend op basis van de CO2-uitstoot en/of het gewicht. De bedoeling is dat er in elk voertuig komt een zender komt die bijhoudt hoeveel, wanneer en waar er wordt gereden.
Citaat:En nog steeds wordt gesteld dat de kilometerheffing zelfs bij 50.000 km rijden per jaar niet duurder is dan nu het geval is. Terwijl het basistarief ca. 3 tot 6 eurocent per kilometer is, en het spitstarief kan oplopen naar 11 eurocent per kilometer.
Citaat:De stelling van minister Eurlings is dat de kilometerheffing voor de meeste berijders niet meer zal kosten. Op twee punten klopt dit nu al niet. Allereerst is de hoogte van het spitstarief nog niet bepaald, maar dit tarief zou wel erg laag moeten zijn om het voor woon-werk verkeer niet duurder te maken. Daarnaast is de aap uit de mouw dat de tot op heden geheven provinciale opcenten in de nieuwe heffing niet zijn meegenomen, die moeten dus nog anderszins worden geheven. Verder zijn er tal van grote onzekerheden over de uitvoerbaarheid van het plan en zijn er belangrijke vragen aangaande privacy.
ikkeweer schreef:Wat jij zegt slaat echt nergens op zeg, wat jij keuzes vindt is vaak geen keuze
Shadow0 schreef:Het liefst ga ik er natuurlijk niet op achteruit, maar ik probeer ook naar het geheel te kijken. En ik snap de overwegingen. Wat me opvalt is dat mensen zo ongelofelijk alleen maar naar hun eigen situatie kijken. 'IK heb er nadeel van DUS is het een slecht idee'. IK ben geen voorstander van het huidige voorstel (voor zover je een rammelend iets 'voorstel' kunt noemen) maar ik ben niet tegen het principe dat autogebruikers moeten betalen want het levert gewoon VEEL overlast op, qua uitstoot, geluid, doorstroming, parkeersituaties etc.
En iedereen die zegt dat ze 'geen keuze hebben', dat is gewoon klets. We hebben heel veel keuzes. Alleen ze spreken je niet allemaal evenveel aan. Dat mag hoor - maar het blijven keuzes.