Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ben jij voor de kilometerheffing

Ja, laat maar komen.
24 (7%)
Nee, alsjeblieft niet.
298 (89%)
Neutraal
10 (3%)

Totaal aantal stemmen: 332


deflin

Berichten: 2252
Geregistreerd: 17-05-07
Woonplaats: dicht bij mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:43

En jij denkt dat diegene die jou alles heeft uitgelegt het wel bij het juiste eind heeft? Eurlings zelf weet het niet eens goed dus diegene wel?
Ben blij dat ik bij de duitse grens woon, mocht het wel doorgaan kan ik altijd nog de grens oversteken

@KiWiko, een deksel?? meer een heel piano. ben helemaal klaar met die regering hier. stelletje plukkers. voor elk incident in het buitenland betaald nederland het meest en we zijn het kleinste landje en wie kan daarvoor opdraaien??? juist ja

PascalB

Berichten: 1811
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:44

StephanieHC schreef:
Mjah wat iemand zegt tolpoortjes... tjuah dat word lekker handig? ze klagen al dat t zo druk is op de weg ga je t verkeer nog meer op zitten houden.



Daar hoef je het verkeer niet voor op te houden, op een hoop plaatsen is het indirect al aanwezig (traject controles)
Bij binnenkomst is het even kenteken lezen en vervolgens is het bij volgende poortje weer uitchecken.
Je weet de afstand en de tijd die er over gedaan is, dus kan je ook de snelheid berekenen.
Zodra de tijd te snel is tussen de poorten is het kenteken opslaan en afschrift maken.
Bij optijd of te lang is het kenteken weggooien.

Nou is het een kwestie van kenteken onthouden en kijken hoe vaak een kenteken voorbij een camera komt en je weet de afstand die gereden is en waar en wanneer.

Brainless

Berichten: 30339
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:47

@Chiqa
En hoeveel gaat het kosten om in de spits te rijden (per km??).

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:50

KiWiKo schreef:
ahaa :D ja hoe dat zit weet ik niet :) ik weet wel dat je als Nederlander niet in Nederland mag rijden in een auto met een buitenlands kenteken......

als belg mag je wel in een belgische auto in Nederland rijden :)

Maar had het niet goedkoper voor jullie geweest om de auto's in Belgie te kopen gezien de BPM en de wegenbelasting? Hier in Nederland krijg je gewoon de bijtelling ook nog eens als de auto's op de zaak staan, en is je belastingvoordeel op auto op de zaak als sneeuw voor de zon verdwenen.

Nee je weet het inderdaad niet en je zou mij een genoegen doen om mijn privé situatie buiten deze discussie te houden

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:52

Misschien kunnen de voorstanders van de KMheffing hier hún visie op de voordelen even kort uiteenzetten, misschien zie ik wel iets totáál over het hoofd wat mijn mening nog bij zou kunnen stellen :)


Vooralsnog zie ik het zo:
- mijn vriend, die als beroepsmilitair gewoon iedere ochtend om 08.00 appèl heeft en om 17.00 weer klaar is, nu nog 200 km weg zit en straks 100km, heeft geen andere keuze dan de auto te pakken. OV komt niet op plaatsen waar zijn kazerne ligt, carpoolen is geen optie omdat zijn collega's overal verspreid over NL wonen en met een compleet sociaal leven dat híer gevestigd is, is verhuizen ook geen optie. Kortom; de mensen die gewoon 5 dagen p.w. werken, hiervoor in de spitstijden de auto nodig hebben om zich te verplaatsen en voor wie OV/carpoolen geen optie is, wordt de KMheffing een akelig duur grapje :)

- het kastje, zo lees ik hier, is bij 1e aanschaf gratis. Maar zoals alles in het leven, gaat het een keertje stuk. Wíe draait er voor de kosten van de reparatie van dat fijne kastje, dat ons verplicht is gesteld, op? :$

- Welke nieuwbedachte belastingen mogen we straks gaan betalen om de provinciepotjes te vullen?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:53

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
ahaa :D ja hoe dat zit weet ik niet :) ik weet wel dat je als Nederlander niet in Nederland mag rijden in een auto met een buitenlands kenteken......

als belg mag je wel in een belgische auto in Nederland rijden :)

Maar had het niet goedkoper voor jullie geweest om de auto's in Belgie te kopen gezien de BPM en de wegenbelasting? Hier in Nederland krijg je gewoon de bijtelling ook nog eens als de auto's op de zaak staan, en is je belastingvoordeel op auto op de zaak als sneeuw voor de zon verdwenen.

Nee je weet het inderdaad niet en je zou mij een genoegen doen om mijn privé situatie buiten deze discussie te houden


Sorrie maar je zegt zelf dat je autos op de zaak in Nederland staan, en ik reageer daar alleen maar op. En vraag hoe dat dan zit in Belgie. Als ik je hiermee beledigd heb dan spijt dat mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:57

Nanne schreef:
Ik snap ook niet waarom het moet afhangen van de ANWB en hun leden. Een referendum was veel eerlijker geweest. Laat alle mensen mee stemmen, niet een select groepje. Ik ben zelf wel lid van de ANWB, maar als er mensen zijn die dat niet zijn komt het er op neer dat die dan maar pech hebben en hun mening niet mogen geven over dit geval.


Iedereen mocht zijn mening geven hoor, ook niet ANWB-leden. Heb ik dus ook gedaan. Alleen was de vraagstelling zo dat je niet echt ja of nee kon zeggen. Was bij de Telegraaf anders en dan blijkt dat 89% van de bijna 200.000 respondenten tegen zijn... Logisch, gaat je kapitalen kosten.


Brainless

Berichten: 30339
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:04

@Chiqa
Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag.
Wat is de "boete" per km die je rijdt in de spitsgevoelige tijden op spitsgevoelige routes??

Mijn man kan niet anders dan in de spits rijden om op zijn werk te komen. Zijn werkgever heeft al aangegeven niets (extra's) te vergoeden.
Kosten extra per maand??

devine

Berichten: 2827
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:10

Chiqa schreef:


Dit geloof je toch zelf niet???
Wat een slap verhaal zeg om je rot te lachen maar zo zie je maar er zijn altijd mensen die overal goedgelovig in zijn :+

En hier zit je al vier jaar op te wachten???

Het komt er dus op neer dat die carpoolstroken en parkeerplaatsen eens in gebruik genomen moeten worden omdat ze hier ook miljarden aan gespendeerd hebben en die dat verzonnen heeft zit met haar kont in Luxemburg.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:11

Citaat:
Voordeelrijden levert minder files en knelpunten op de snelwegen. Het wordt daarmee weer mogelijk om in een acceptabele tijd en met een voorspelbare reistijd van A naar B te reizen.

en hoe weten ze dat? en wat als je nou in een redelijk filevrije zone van Nederland woont? Sinds de spitstrook op de A12 in gebruik is genomen doe ik er langer over als toen ik nog het hele stuk tussen zevenhuizen en zoetermeer in de file stond....... goed nu sta ik wel pas bij zoetermeer stil, maar dan sta ik ook ECHT stil. Dus ja de file is korter geworden, alleen de reistijd langer.

Citaat:
De personen die meerijden, betalen een bepaald bedrag aan de bestuurder van de personenauto dat nagenoeg gelijk is aan de besparing voor de meerijder omdat deze geen gebruik maakt van zijn eigen auto. De kosten voor de meerijder worden dus niet hoger. Dit is een positieve prikkel om deel te nemen aan Voordeelrijden.

Dus carpoolen gaat geld kosten. Het blijft om het even

Citaat:
De rijder krijgt een vergoeding voor het meenemen en afzetten van de meerijders. De rijder kan dus verdienen aan Voordeelrijden, hetgeen een positieve prikkel is om deel te nemen aan Voordeelrijden.

Hoe krijgt die rijder een vergoeding, en hoe hoog is die vergoeding...... en dan Wie gaat die vergoeding betalen, de meerijder of de overheid?


Citaat:
Deelname is op vrijwillige basis en wordt daarmee niet van bovenaf opgelegd.

dat weet ik niet, en daar ben ik ook niet van overtuigd. En dan nog wat, stel er woont niemand in de buurt waar je mee kan carpoolen. Ben je mooi in de aap gelogeerd :)

Citaat:
Bij de invoering van kilometerheffing zullen meerijders zich de kosten voor de kilometerheffing besparen. Op jaarbasis kan dit wel eens honderden tot duizenden euro's zijn.

Nogmaals, moeten er wel meerijders zijn :) niet alle Nederlanders werken op grote ministeries waar veel mensen werken. Er werken ook een hoop Nederlanders in eenmansbedrijven, of in het MKB waar het niet vanzelfsprekend is dat het weinige personeel dat daar werk ook nog eens bij elkaar woont!

Citaat:
De koopkracht in Nederland zal toenemen omdat er besparingen optreden voor mobiliteit bij de Overheid, werkgevers en werknemers die voor andere doeleinden kunnen worden aangewend
.
jahoor :D als je het niet erg vind dan geloof ik hier dus helemaal niks van :) en ik snap deze beredenering ook in zijn geheel niet :)

Citaat:
Er zal minder brandstof worden gebruikt waardoor we langer gebruik kunnen maken van onze voorraden aan brandstof. Door de afname in het gebruik van brandstof wordt de druk op de vraag minder en dat zal weer een positief effect hebben op de prijzen aan de pomp
.
Nee hoor, zal de prijzen doen stijgen. Als er namelijk minder afname is aan de pomp, dan komt er minder accijns binnen en aangezien de BV Nederland dat geld heel hard nodig heeft (anders was de benzine niet eens zo duur) gaat gewoon de accijns op benzine omhoog :) Benzine zichzelf is niet zo duur :) eigenlijk best goedkoop.....

Brainless

Berichten: 30339
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:12

_/-\o_ _/-\o_

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:13

chiqa
transport word zoiezo duurder door de nieuwe wet
dat chauffeurs slechts 48 uur mogen werken

de winkels gaan echt niet om 5 uur sochtends al open
om de goederen in ontvangst te nemen

chauffeurs gaan echt niet accepteren dat ze tussen 700 en 9.00 niet werken om de spits te mijden

en winkels en andere bedrijven willen echt allemaal optijd hun goederen krijgen ... en die gaan ook echt niet savonds open blijven om de chauffeurs op te wachten ...

we gaan het allemaal hoe je het ook went of keert voelen
al bij de plaatselijke supermarkt , ook bij je ruitershop die net als iedere andere winkel hogere transport kosten krijgt

en weet niet wat voor werk je doet (daar je berichten in het verleden iet wat tegenstrijdig zijn)_maar je hebt duidelijk zeeeen van tijd als je 6 betaald mails ontvangen kan bijhouden ..
+ je paarden + luxe bak (auto) + werken + vrijwillergers werk
man heb je ook nog een prive leven ??

weet je wat er gebeurd als heel nl nu stopt met roken ??

en heb je enig idee wat er met de staats kas gebeurt als iedere automobilist
per vandaag 5 liter minder per week tankt ??

waar denk je dat dat geld vandaan gaat komen ??

juist via een andere weg nog steeds bij de burger vandaan

en wat een onzin zeg in die link
allemaal wannebee prognoses , compleet niet onderbouwd
en nee is al bewezen zelfs dat dat zo dus niet werkt ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:17

devine schreef:
Dit geloof je toch zelf niet???
Wat een slap verhaal zeg om je rot te lachen


Waar de kennis stopt begint het moddergooien, bekende uitspraak.
Geloof vooral wat je zelf wilt geloven, dat met een maand heel Nederland Failliet is :D :D
Begon met invullen voor andere mensen, daarna moddergooien.
Ik vind het al lang al prima, een programma waar meer onderzoek naar is gedaan dan nu in dit topic gebeurd op één dag, maar goed sommige bokkers zijn multie.

Ik heb mijn bronnen nagetrokken en ben goedkoper uit, véél goedkoper zelfs.
Daarom ben ik ook vóór en de meesten die ik ken.

Brainless schreef:
Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag.
Wat is de "boete" per km die je rijdt in de spitsgevoelige tijden op spitsgevoelige routes??


Hoe kan jij tegen KMH zijn als je zelf dit antwoord op deze vraag niet weet? Knap!
Ik rijdt niet in spitsgevoelige streken dus voor mij is dit ook niet relevant.

Brainless

Berichten: 30339
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:30

@Chiqa
Ik weet het wel hoor, bij een gewone werkweek kost ons dat ong. 400 E per maand extra...............

Ik was heel benieuwd of jij dat wel wist, want jij hebt over dat het goedkoper wordt/kan en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 26-01-10 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:30

Nou ik heb het halve topic doorgenomen en zoals eigenlijk bijna iedereen ben ik dus ook tegen!

Ik snap werkelijk niet waarom ze zoveel kosten willen gaan maken (kastjes en degelijke) terwijl ze zeggen dat het geen "melkkoe" word :(:)
Ik rij ong 15.000 in het jaar. Op zich niet echt veel, maar ga met die km heffing toch echt goed meer betalen terwijl mijn auto geen goedkope is in de wegenbelasting... Daarbij komt ook dat je bij ons eerst 10 km moet rijden voor supermarkten, voortgezet onderwijs etc etc... Er rijd wel een buurtbus, maar die rijd ook maar beperkte routes en is dus ook niet echt een geweldige optie :(:)
Ik vraag me werkelijk af waar de overheid naar toe wil? Moet iedereen maar op andere tijden gaan werken? Waardoor het hele spitsverhaal zich dus op andere tijden gaat bevinden? Of moet heel NL op de fiets of op de brommer of met OV?
Maar boven alles ben ik erg benieuwd of ze het door gaan voeren en hoeveel geld dat eigenlijk gaat kosten...

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:32

Laat eerst het kwartje van Kok maar eens vallen en maak het openbaar vervoer een stuk goedkoper! Dan wil ik wel verder kijken dan mijn neus lang is.

Voor nu zeg ik nee :Y)

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:34

Ík ben uiteindelijk ook goedkoper uit, aangezien mijn autootje vooral gebruikt wordt binnen een straal van 20 km hier in de buurt met een max van 100km per week, buiten spitstijden en vooral ook in de stad en slechts korte stukjes op de snelweg :)

Maar dat is voor mij geen reden om voor de KMH te zijn; mijn vriend wordt namelijl wél sterk benadeeld en zo waarschijnlijk velen met hem.

Zoals al eerder genoemd: hoe eerlijk is dit voor mensen die:
- niet met collega's mee kunnen rijden
- niet buiten de spits om kunnen rijden ivm werktijden, die niet flexibel zijn
- met het OV niet op hun werk komen

En ik denk dat een héél groot deel van NL met bovenstaande punten te maken heeft, anders hadden de mensen daar zelf wel verandering in gebracht, níemand staat immers voor zijn lol in de file en had dus wel op één van bovenstaande manieren geprobeerd om die te vermijden :)

Urielle

Berichten: 50120
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:35


Juut

Berichten: 7109
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:42

Voor bestuurders en meerijders
Citaat:
Voordeelrijden levert minder files en knelpunten op de snelwegen. Het wordt daarmee weer mogelijk om in een acceptabele tijd en met een voorspelbare reistijd van A naar B te reizen.

De personen die meerijden, betalen een bepaald bedrag aan de bestuurder van de personenauto dat nagenoeg gelijk is aan de besparing voor de meerijder omdat deze geen gebruik maakt van zijn eigen auto. De kosten voor de meerijder worden dus niet hoger. Dit is een positieve prikkel om deel te nemen aan Voordeelrijden.

De rijder krijgt een vergoeding voor het meenemen en afzetten van de meerijders. De rijder kan dus verdienen aan Voordeelrijden, hetgeen een positieve prikkel is om deel te nemen aan Voordeelrijden.

Deelname is op vrijwillige basis en wordt daarmee niet van bovenaf opgelegd.

Bij de invoering van kilometerheffing zullen meerijders zich de kosten voor de kilometerheffing besparen. Op jaarbasis kan dit wel eens honderden tot duizenden euro's zijn.

De koopkracht in Nederland zal toenemen omdat er besparingen optreden voor mobiliteit bij de Overheid, werkgevers en werknemers die voor andere doeleinden kunnen worden aangewend.

Er zal minder brandstof worden gebruikt waardoor we langer gebruik kunnen maken van onze voorraden aan brandstof. Door de afname in het gebruik van brandstof wordt de druk op de vraag minder en dat zal weer een positief effect hebben op de prijzen aan de pomp.

Zie vetgedrukte; weer bevestiging dat kilometerheffing verre van goedkoop gaat worden...
Carpolen gebeurd vrijwillig...jaja, gezien de vette rekening zal dit verre van vrijwillig gebeuren. Mooi pech voor degenen die op ongunstige locaties en op ongunstige tijden werken?
Mijn koopkracht zie ik op deze manier dalen tot een ver, heel ver dieptepunt
Laatst bijgewerkt door Juut op 26-01-10 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:43

Inderdaad, leuke link Chiqa.
Maar er wordt blijkbaar vanuit gegaan dat je kan carpoolen en degenen die dat niet kunnen, zijn dan volgens de link blijkbaar wel honderden tot duizenden euro's kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:47

Shadow0 schreef:
Nanne schreef:
Ik kan het mezelf niet veroorloven om een huis te kopen of te huren in de Randstad, dat is voor mij onbetaalbaar. Maar schijnbaar kan jij in mijn portomonnee kijken. ;)


Een huis is inderdaad een hele eis. Maar je maakt keuzes: je hebt liever de reistijd dan een kleinere woning. Dat mag hoor, dat is prima, maar het is en blijft een keuze die je zelf maakt.
Een appartementje is best mogelijk (ik kan niet in iemands portemonnee kijken maar ik ga er wel vanuit dat je op z'n minst het minimuminkomen hebt) maar het brengt ook weer z'n eigen nadelen met zich mee. Daarin maak je een afweging: jij vindt sommige dingen belangrijk, andere minder.

Citaat:
Bij ons in de buurt is er nou niet echt bijster veel werkgelegenheid en tomatenplukker is nou niet mijn doel in het leven.


En dat is een keuze :j Een prima, begrijpelijke, logische keuze, maar desondanks een keuze die je kunt maken.


Wat jij zegt slaat echt nergens op zeg, wat jij keuzes vindt is vaak geen keuze. Ik woon dan toevallig niet in de Randstad en sta nooit in de file, maar woon wel 40 km van mijn werk. Geen keuze, want ik woonde er al toen ik dat werk kreeg, daarvoor werkeloos (en als je een uitkering hebt en anderhalf uur reistijd, dondert niet, het werk moet je nemen). OV anderhalf uur, auto half uurtje en goedkoper (maar dit even terzijde). Als jij een gezin hebt kun je niet op een klein appartementje gaan wonen omdat het dicht bij je werk is. Tomatenplukker worden omdat dat wel kan vlak bij je wonen, je bent niet wijs. Sorry hoor, maar types als jij zijn zo irritant zeg, alsof jij de wijsheid in pacht hebt.

Nanne

Berichten: 5880
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 21:50

Citaat:
Er wordt er een spitstarief geheven naast het basistarief voor structurele knelpunten in het wegennet. Dat kan dus zowel een rijksweg zijn als een provinciale weg of een lokale weg. Ook komen daarvoor eventueel sluiproutes in aanmerking. Per weg wordt besloten of er een spitstarief komt.

Het basistarief wordt berekend op basis van de CO2-uitstoot en/of het gewicht. De bedoeling is dat er in elk voertuig komt een zender komt die bijhoudt hoeveel, wanneer en waar er wordt gereden.


Binnendoor rijden schiet dus ook niks op qua kosten.. :\

Citaat:
En nog steeds wordt gesteld dat de kilometerheffing zelfs bij 50.000 km rijden per jaar niet duurder is dan nu het geval is. Terwijl het basistarief ca. 3 tot 6 eurocent per kilometer is, en het spitstarief kan oplopen naar 11 eurocent per kilometer.


11 cent! Dat is toch niet leuk meer?
Sorry, maar met dit soort voorspellingen kan ik niet geloven dat ik, zoals in dit topic door mensen beweert word, goedkoper uit zal zijn. :n

Citaat:
De stelling van minister Eurlings is dat de kilometerheffing voor de meeste berijders niet meer zal kosten. Op twee punten klopt dit nu al niet. Allereerst is de hoogte van het spitstarief nog niet bepaald, maar dit tarief zou wel erg laag moeten zijn om het voor woon-werk verkeer niet duurder te maken. Daarnaast is de aap uit de mouw dat de tot op heden geheven provinciale opcenten in de nieuwe heffing niet zijn meegenomen, die moeten dus nog anderszins worden geheven. Verder zijn er tal van grote onzekerheden over de uitvoerbaarheid van het plan en zijn er belangrijke vragen aangaande privacy.


Privacy is ook zeker iets wat mij afstoot aan dit plan. BV Nederland weet al alles van haar inwoners en dan worden we ook nog eens op deze manier in de gaten gehouden?
Ik vind het een inbreuk op mijn privacy, wat gaat het hun aan waar ik ben en wanneer en hoelang ik daar ben?

Dit alles komt overigens van de website van www.kilometerheffing.org


Carpoolen is voor mij net zo onmogelijk als een nieuwe zuinige auto kopen.. Mijn collega's wonen allemaal uit mijn buurt en ook niet op mijn route. Sterker nog, ze wonen verder voor mij dan mijn werk. Een nieuwe auto kan ik mezelf gewoon niet veroorloven. Ik heb een huis te onderhouden in mijn eentje en dat kost mij al genoeg. Een ding weet ik wel zeker, dat huis kan ik in de verkoop zetten zodra dit plan er door heen komt. Voor mij is er dan geen andere mogelijkheid meer.. :n

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:51

ikkeweer schreef:
Wat jij zegt slaat echt nergens op zeg, wat jij keuzes vindt is vaak geen keuze

Precies!
Zo kan ik bijv niet dichter naar mijn werk verhuizen :+ Ik blijft km's maken ookal wil ik het niet... Natuurlijk iedereen wil dicht bij huis werken, maar niet iedereen heeft die keus ;) Ik kan binnen een straal van 10 km geen werk krijgen waarvoor ik geschikt ben. En dat is ook geen eigen keus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:53

Shadow0 schreef:
Het liefst ga ik er natuurlijk niet op achteruit, maar ik probeer ook naar het geheel te kijken. En ik snap de overwegingen. Wat me opvalt is dat mensen zo ongelofelijk alleen maar naar hun eigen situatie kijken. 'IK heb er nadeel van DUS is het een slecht idee'. IK ben geen voorstander van het huidige voorstel (voor zover je een rammelend iets 'voorstel' kunt noemen) maar ik ben niet tegen het principe dat autogebruikers moeten betalen want het levert gewoon VEEL overlast op, qua uitstoot, geluid, doorstroming, parkeersituaties etc.

En iedereen die zegt dat ze 'geen keuze hebben', dat is gewoon klets. We hebben heel veel keuzes. Alleen ze spreken je niet allemaal evenveel aan. Dat mag hoor - maar het blijven keuzes.


Naar het geheel kijken ? Welk geheel ? Dat ze de autobezitter nog meer gaan uitmelken in een fraudegevoelig systeem ? Mens, het simpelste is de benzineprijs verhogen, dan betaal je toch per kilometer ??? Deze flauwekul is nergens voor nodig en de vele buitenlanders die hier rondrijden betalen niks. Hoezo eerlijk ??? En wat nou overlast, buiten de Randstad valt dat heel erg mee, wij hebben om 7 uur voor Leeuwarden echt geen files.