Waar komt het geld voor donaties aan Haiti vandaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:13

ik ben inderdaad 16, ik krijg ook maatschapijleer
en ja ik geef wel geld weg, ik heb er afgelopen jaar hard voor gewerkt en heb een ruim bedrag bij elkaar gespaard om kinderen een toekomst te bieden, mijn ouders hebben hier nog een steentje aan bijgedragen.

heb afgelopen zomer vrijwilligerswerk gedaan in indonesie via mijn school. en ik snap heel goed dat die mensen naar school willen en hoe slecht ze het hebben. egoistisch? in mijn ogen niet

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:14

dan weet je toch ook dat die opmerking over wel/geen OV totaal nergens op slaat in dit topic := En dat NL verre van een hoop ellende is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:15

Het gaat er nu niet om of ze naar school willen. Het gaat er om dat er veel gewonden zijn, dat er honger en dorst is, dat er ziektes uitbreken, zoals cholera bv...dat er nog mensen onder het puin liggen die geborgen moeten worden, dat de lijken geborgen moeten worden. Dat er lijsten gemaakt moeten worden om levenden bij bekenden te krijgen. Etc. Dat is levensbehoefte, iets wat ze nu niet zelf kunnen waar hulp bij nodig is. Scholen komt nog wel, of niet....

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:16

ja dat begrijp ik wel. dat geld is harstikke nodig in dat land.
maarja ik bekijk het ook van vele andere kanten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:18

idd..

Ik moet hierbij altijd denken aan het liedje 'Miguel'... Over een kindje die niks hoeft te doen wat bv wij niet leuk vinden; huiswerk leren, bed opmaken, voeten vegen, boodschappen doen, bord leegeten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:18

cocktailtime schreef:
ja dat begrijp ik ook wel, en dat moeten ze zelf weten als dat geld naar haiti gaat. maar ik vind gewoon als nederland dat kan doen dat ze dan ook niet zo mogen klagen over nederland dat we zuiniger moeten zijn.
want slaat helemaal dan nergens op.

Weetje, ik denk dat jouw bedje elke dag is gespreid geweest. Heel fijn, tof van je ouders. Maar het slaat nergens op wat je nu zegt.

Wie is ze en wie klaagt, jij nu toch? Over zo iets pienuts. Jij gaat er iig niet dood aan en gelukkig kunnen ze in DenHaag nog de scheiding trekken in hulp bij overleven en ongelukkige scholieren op het NS perron. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:19

cocktailtime schreef:
ja dat begrijp ik wel. dat geld is harstikke nodig in dat land.
maarja ik bekijk het ook van vele andere kanten

wij bekijken het ook van vele andere kanten. Maar er schijnen mensen te denken dat wij slechter zijn geworden van de donatie voor haiti. Dat is niet zo, want het geld is niet uit de potjes voor zorg/welzijn/onderwijs etc. gekomen. En daar was het ook niet heengegaan als het niet aan haiti gegeven was ;)

cocktailtime

Re: Waar komt het geld voor donaties aan Haiti vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:22

russel volgens mij begrijp jij mij niet helemaal.
ik ga hier niet verder meer op in, en zal het hierbij ook laten
ik heb trouwens ook niet gezegt dat haïti het geld niet nodig heeft.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:22

KiWiKo schreef:
hmmzz gemakkelijk gaat............ wil je een weekje met mij meelopen ??? :D

gemakkelijk gaat het als je geen ambities hebt, geen domen en geen verlangens......... zolang je in het keursllijf loopt gaat het gemakkelijk..........

maar owee als je een stapje buiten het circeltje zet dat de BV Nederland voor je uitgestippeld heeft......... dan word het lastig.....

zoals ik al zei....... wil je een weekje met mij meelopen?

Volgende week is een goede, dan heb ik twee rechtzaken........ kan je veel van leren :)

Jij zou je moeten schamen weet je dat?
Ik weet dat je het leed van de wereld niet kunt dragen, ik weet dat het leven hard en zwaar kan zijn, ik weet dat wanneer je hoofd boven het maaiveld uit komt dat je meer klappen vangt dan wanneer je in een keurslijf loopt, maar wie het kleine niet eert is het grote niet weert...

Wat vreselijk voor je dat je ondanks je ambities, dromen en verlangens zo in de shït zit...
Maar seriously... misschien moet JIJ maar eens een weekje mee lopen met een inwoner van Haïti... misschien waardeer je je eigen leventje dan weer, want zo zwaar heb je het niet hoor, trust me!!!

Wat als je door een aardbeving je dierbaren bent verloren?
Wat als je door een aardbeving geen huis meer hebt?
Wat als je door een aardbeving zorg nodig hebt, die er niet is?
Wat als je door een aardbeving geen eten en drinken meer hebt?

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar buiten de aardbeving om... is het leven nog ondraagbaar in Haïti in vergelijking tot wat we hier in Nederland hebben...

Tuurlijk mag je best wel eens klagen Kiwiko, maar naar mijn mening sla je daar net iets te ver in door nu!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:24

het geld had in het potje politie moeten zitten :) dat voorop gesteld.........

ik vind het niks erg dat er geld gaat naar ontwillelingshulp of rampenbestreiding.

zolang de basisbehoefrten van de belasrtingbetraler maar gewaarborgd zijn....... en dart is het niet.........

de verhoudingen zijn scheef........ en daar schoppen mensen terecht tegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:26

Ja, potje politie, helemaal mee eens. Maar is het niet zo dat de partijen aangeven welke potjes ze willen vullen en dat daar op gestemd wordt? Volgens mij is dit kabinet niet bezig met politie en geld, eerder met bezuiniging. De politie moet dit jaar en vorig jaar ernstig bezuinigen....wordt geen personeel meer aangenomen....equipment loopt al jaren achter, dat blijft....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:26

Kaja Waneer kan je eeen weekje meelopen......... echt geloof me je gaat huilen bij wat ik mee maak in de zorg

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:35

x_Marr schreef:
Blijkbaar wel, je zit tegen mensen te zeggen dat wij niet moeten zeuren over de armen in Nederland want zo erg is het niet maar zelf zit je wel over deze discussie te janken?
Hallo kijk dan ook zelf even of jij nou een reden hebt om te janken of die mensen in Haiti. :=
Kan je hier niet tegen ga dan geen discussie aan.

Wat een persoonlijke en vreselijk discussie onwaardige opmerkingen.
Als je het hier en in het andere 555 topic een beetje had gevolgd, had je kunnen weten dat ik al een hele tijd heel netjes met onderbouwde argumenten aan het discussiëren ben. En dat wat jij nu zegt, complete wartaal is.
En ja nu ben ik een megasoftie, want ik kan je vertellen dat je me behoorlijk hebt geraakt met deze valse woorden.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:41

KiWiKo schreef:
Kaja Waneer kan je eeen weekje meelopen......... echt geloof me je gaat huilen bij wat ik mee maak in de zorg

Ik geloof absoluut dat er ellende is. Het is echter geen financiele kwestie die de oorzaak is daarvan, maar wanbeleid. Of je moet het volledig privatiseren zodat mensen zelf het geld krijgen en de zorg kunnen inkopen die ze nodig hebben, of de overheid wordt weer eigenaar van de zorginstellingen.

Maar al had de minister het bedrag niet verdubbeld, er was geen cent extra naar de zorg of het onderwijs gegaan. Ministerie's maken altijd hun geld op anders krijgen ze het jaar er op minder ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:43

privatisering heeft voor deze ellende gezorgd :)

privatisering is niet goed voor de zorg

kom maar een weekje met mij meelopen dan zie je wat privatisering gedaan heeft in de zorg :)

word je niet vrolijk van als je voor de mens werkt :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 24-01-10 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:44

Ik kom ook nog even binnenvallen...
Toevallig hebben wij het met geschiedenis over communisme, en ergenst heb ik het idee dat dat er ook wat mee te maken heeft?
Dat de overheid dus geld geeft, om dat tegen te gaan....
Niet zozeer om die mensen dus.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:45

nederland is een verkapte vorm van communistme geworden met de bv nederland als hoofdverdiener
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 24-01-10 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:46

Nee, dit is een poging tot halfslachtig privatiseren waarbij stiekem de overheid toch nog honderduizend regeltjes maakt :+ Maar dat is weer een andere discussie, terug naar haiti.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:50

cocktailtime schreef:
en trouwens 16 of iemand van 40!
ieder zijn eigen mening dus wat maakt de leeftijd nou weer uit

Veel. Bij iemand van 16 kun je nog hopen dat een iets genuanceerdere mening nog kan volgen, dat iemand wat breder leert kijken en de achtergronden leert zien. Bij iemand van 40...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:51

KiWiKo schreef:
nederland is een verkapte vorm van communistme geworden met de bv nederland als hoofdverdiener

Een hoofdverdiener in het communisme :D Ik snap dat je het er allemaal niet mee eens bent, maar dit slaat echt helemaal nergens op :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:02

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:

Een hoofdverdiener in het communisme :D Ik snap dat je het er allemaal niet mee eens bent, maar dit slaat echt helemaal nergens op :)

kilometerheffing heeft aleen maar te maken met waar je wanneer met welke gemiddelde snelheid naar toe gaat.........

big brother...........

net zoals de rest van je leven gedirrigeerd word door de BV Nederland.........

ben er zat van, want je kan je hele leven betalen, maar als je de bv Nederland nodig heb dan geven ze niet thuis.........

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:05

Even over de BV Nederland tegenover ons nederlanders die de belasting betalen. Wij zijn met z'n allen de BV Nederland en als de BV Nederland ergens "goede sier" mee maakt, dan maken wij met z'n allen die "goede sier".

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:09

Kim, we weten dat inmiddels wel. Je herhaalt steeds hetzelfde refrein, en het wordt een beetje saai. Je bent al bij voorbaat overtuigd van de onmogelijkheid om ook maar iets te veranderen, je ziet de staat als iets waar je helemaal geen invloed op hebt en iedereen die het niet met je eens is, die heeft het verkeerd. Vat ik het zo goed samen? Mooi. Laat het daar dan lekker bij.

Waar je nu trouwens de kilometerheffing vandaan haalt is me geheel onduidelijk. Ik reageerde op het noemen van 'grootverdiener' en 'communisme' in 1 zin. Dat slaat gewoon ideologisch echt nergens op. Dat ze allebei evil zijn volgens jou maakt nog niet dat ze iets met elkaar te maken hebben... Echt. Als je het over dat soort dingen wilt hebben, verdiep je er dan eerst eens in. Maar dit soort geschreeuw zonder achtergrond, ik vind het eigenlijk tamelijk vermoeiend worden.

En als ik heel eerlijk ben... heb ik je wel eens leuker mee gemaakt. In veel opzichten ben je heel nononsense en volkomen in staat om met tegenslag om te gaan, streep eronder, het is niet anders. Dat respecteer ik ook enorm in je. Maar dit vind ik jammer. Het is veel te veel calimero voor jouw doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:12

Karl66 schreef:
Even over de BV Nederland tegenover ons nederlanders die de belasting betalen. Wij zijn met z'n allen de BV Nederland en als de BV Nederland ergens "goede sier" mee maakt, dan maken wij met z'n allen die "goede sier".

moet je verkopen aan de mensen die naar de voedselbank gaan.......... denk dat het niet lukt

1Boefje

Re: Waar komt het geld voor donaties aan Haiti vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:14

Volgens mij heeft Nederland net zo goed een staatsschuld. België is zelfs failliet...........