KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:44

@Tien: als ik door een ziekte aan de medicijnen moet waar ik heel veel honger van krijg, ik blijf maar eten. Dan krijg ik het eten toch ook niet gratis omdat het niet mijn schuld is? En dan kan ik in een restaurant toch ook niet andermans maaltijd ahalf opeten, omdat ik nou eenmaal honger heb en het niet mijn schuld is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:45

Tien schreef:
Omdat diegene er niets aan kan doen.
Stel dat iemand anders een ongeluk veroorzaakt, wat de reden is dat jij obees wordt. (dmv. niet meer kunnen sporten, depressief, etc.) Moet je ook nog eens een dubbele stoel betalen, lekker dan.
Daarom zeg ik, ik vind het ook niet leuk dat ik platgedrukt wordt, maar het blijft moeilijk. Het is niet een recht toe, recht aan oplossing. Er komt wat meer bij kijken.

Dit gaat er bij mij niet in, je wordt namelijk niet van de een op de andere dag zwaarlijvig, althans dat lijkt mij stug. Dus je heb meer dan genoeg tijd om aan de bel te trekken.
Dat mensen het op hun beloop laten gaan of te lui zijn is weer een heel ander verhaal.
Men wordt nog steeds niet dik van lucht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:50

Ik vind het heel sneu dat er sommigen er niets aan kunnen doen, maar dat verandert de situatie niet imo. Ze worden er geen grammetje lichter van.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:51

Cassidy schreef:
Op het moment dat er "mogelijk" in een persbericht wordt gebruikt, wacht ik het nog even af. De soep wordt zelden zo heet gegeten als hij wordt opgediemd. Dat Obesitaspatienten zelf niets aan hun zwaarlijvigheid kunnen doen, is echter niet waar. Maar krijgen Anorexiapatienten dan ook korting omdat ze minder gewicht meezeulen en zo brandstofkosten besparen?

hahaha, da's wel een giller!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:52

Het er wel of niet wat aan kunnen doen vind ik los staan van het feit dat je 2 stoelen nodig hebt. Het is zo en het hoe en waarom veranderd daar niks aan.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:53

Dus al met al zijn de meeste het er hier wel mee eens dat er voor een 2e stoel betaald moet worden.

En hoe iedereen de volslanke mens met een pondje meer noemt mogen we zelf weten.
Ik ben blond, daar weet ik er ook nog wel een paar op te bedenken.

Die kilo's zijn de sluipmoordenaars van deze maatschappij.
Langzaam sluipen ze er aan en langzaam beseft men wel degelijk dat het een maatje groter wordt.
Maar een confrontatie ermee doet vaak de ogen pas openen en dan is het te laat.
En wie tevreden is met zijn corpulente uiterlijk moet dat vooral zo laten.
Tenslotte is een dikke lijn ook een lijn.
Maar ik weet dat een goede dietiste veel kan bereiken als men maar wil.
Lekker vet eten is veel fijner.

Dus dan wordt het een dubbele stoel bij de KLM.
Laatst bijgewerkt door Moggsy op 20-01-10 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:53

[***] schreef:
Het er wel of niet wat aan kunnen doen vind ik los staan van het feit dat je 2 stoelen nodig hebt. Het is zo en het hoe en waarom veranderd daar niks aan.

Ben het daar totaal mee eens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:12

Het is natuurlijk heel rot als je zwaarlijvig bent, alhoewel het tegenwoordig wel steeds vaker een kwestie van ongezond eten in combi met niet sporten is bij aardig wat mensen. Maar als je 2 stoelen nodig hebt om op te zitten, dan moet je daar ook naar betalen. Hoe rot het dan ook is als het door een ziekte komt.. wat als iemand anders voor die stoel naast je betaald en er niet eens meer op past omdat jij door je omvang er voor een groot deel ook op zit? Dan heeft de vliegmaatschappij een probleem als de vlucht volgeboekt is, want ze hebben een stoel tekort voor de persoon die naast jou hoorde te zitten... dat probleem zou je niet hebben als iedereen betaald voor de plek die die daadwerkelijk in beslag neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:14

idinn schreef:
Het is natuurlijk heel rot als je zwaarlijvig bent, alhoewel het tegenwoordig wel steeds vaker een kwestie van ongezond eten in combi met niet sporten is bij aardig wat mensen. Maar als je 2 stoelen nodig hebt om op te zitten, dan moet je daar ook naar betalen. Hoe rot het dan ook is als het door een ziekte komt.. wat als iemand anders voor die stoel naast je betaald en er niet eens meer op past omdat jij door je omvang er voor een groot deel ook op zit? Dan heeft de vliegmaatschappij een probleem als de vlucht volgeboekt is, want ze hebben een stoel tekort voor de persoon die naast jou hoorde te zitten... dat probleem zou je niet hebben als iedereen betaald voor de plek die die daadwerkelijk in beslag neemt.

Zo denk ik er ook over, heel goed omschreven.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:23

idinn schreef:

Perfect verwoord. Ik ben het helemaal met je eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:30

Marieke van Spanje van de Nederlandse Obesitas Vereniging noemt de maatregel belachelijk en geeft aan dat het overgewicht van obesitaspatiënten vaak door een medische aandoening wordt veroorzaakt. „Wij vinden dit zeer te betreuren en wij gaan ons beraden op stappen”, aldus Van Spanje. Zij had liever gezien dat de maatschappijen bredere stoelen ontwikkelen. En het gaat volgens haar veel bureaucratie en praktische problemen opleveren. „Zie jij al zo'n dikke persoon door het gangpad lopen om te kijken of er nog stoelen vrij zijn, opdat hij zijn geld kan terugvragen?“

Deze mevrouw heeft vast nog nooit zelf gevlogen, die weet niet hoe het bij de instapbalie is geregeld. ;)

Bredere stoelen kan niet, want je kunt het vliegtuig niet verbreden...dat betekent minder stoelen, dus minder inkomsten. Erg dikke mensen hebben ook een risico met vliegen, dus ik denk dat ze niet zo snel zullen gaan vliegen.

Met dikke mensen zit een maatschappij eerder aan zijn max gewicht in het toestel, als ze alle stoelen zouden verkopen en 20% heeft zwaar overgewicht, zitten ze al over hun max gewicht, hoe moeten ze dat oplossen? Een wachtlijst met extra dunne mensen om het te compenseren? Of iemand die 2 keer het gewicht van een normaal postuur heeft ook 2 keer te laten betalen en die stoel is dan ook voor die persoon,ook wel fijn voor die persoon en het max gewicht van het toestel wordt nu behaald.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:37

Cassidy schreef:
Op het moment dat er "mogelijk" in een persbericht wordt gebruikt, wacht ik het nog even af. De soep wordt zelden zo heet gegeten als hij wordt opgediemd. Dat Obesitaspatienten zelf niets aan hun zwaarlijvigheid kunnen doen, is echter niet waar. Maar krijgen Anorexiapatienten dan ook korting omdat ze minder gewicht meezeulen en zo brandstofkosten besparen?

Nee....want annorexia patienten zet je niet met z'n tweeen op 1 stoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:44

russel schreef:
Deze mevrouw heeft vast nog nooit zelf gevlogen, die weet niet hoe het bij de instapbalie is geregeld. ;)

Bredere stoelen kan niet, want je kunt het vliegtuig niet verbreden...dat betekent minder stoelen, dus minder inkomsten.

Precies en net als een paar voorgangers al zeggen, het is een puur praktisch besluit als dit er gaat komen,
hoe rot het ook klinkt maar het heeft erg weinig met de emoties van iemand te maken die dik is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:46

Het banketstaaf het ook is, wat je gebruikt moet je betalen... Heeft idd niets met emoties te maken.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:47

Vjestagirl schreef:
Sanderman, in die catogorie heb ik weleens naast een Amerikaans gezeten, die ook erg dik was, en daarbij nog eens de krant ging lezen. Met haar armen wijd dus, geen tabloit formaat maar een echte krant. Heb na 5 minuten gevraagd of ze wat meer respect voor mijn persoonlijke ruimte kon hebben. Kreeg ik nog een grote bek ook omdat ik haar veroordeelde om haar uiterlijk, terwijl ik alleen maar haar arm uit mijn gezicht wilde hebben

Jeetje wat overdreven. Zelfs als je niet dik bent kun je in een vliegtuig niet z'on krant gaan lezen (weet niet hoor, heb zelf nog nooit gevlogen), omdat je je armen dan heel wijd hebt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:57

Klopt, zou wat wezen ik rijdt een dikke vervuilende diesel maar hoef minder wegenbelasting te betalen omdat ik bv een moeilijke jeugd heb gehad. (Doe maar een gooi)
Ik snap niet dat ze dit niet al veel eerder hebben doorgevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:58

Chiqa schreef:
Klopt, zou wat wezen ik rijdt een dikke vervuilende diesel maar hoef minder wegenbelasting te betalen omdat ik bv een moeilijke jeugd heb gehad. (Doe maar een gooi)
Ik snap niet dat ze dit niet al veel eerder hebben doorgevoerd.

_O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:00

Skygirl schreef:
Vjestagirl schreef:
Sanderman, in die catogorie heb ik weleens naast een Amerikaans gezeten, die ook erg dik was, en daarbij nog eens de krant ging lezen. Met haar armen wijd dus, geen tabloit formaat maar een echte krant. Heb na 5 minuten gevraagd of ze wat meer respect voor mijn persoonlijke ruimte kon hebben. Kreeg ik nog een grote bek ook omdat ik haar veroordeelde om haar uiterlijk, terwijl ik alleen maar haar arm uit mijn gezicht wilde hebben

Jeetje wat overdreven. Zelfs als je niet dik bent kun je in een vliegtuig niet z'on krant gaan lezen (weet niet hoor, heb zelf nog nooit gevlogen), omdat je je armen dan heel wijd hebt. :')

Kan best. Maar dan moet je gaan vouwen. Gewoon een grote krant lezen is er idd niet bij, een boek groter dan een pocket is al lastig (is het al duidelijk dat ik Ryanair vlieg :'))

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:03

Toch vind ik het een verslechtering van de samenleving. Want als we hiermee al gaan beginnen, hoever gaan we dan door? In de bus, in de trein, in een restaurant? etc... etc...

Ik vind het een stukje service en verantwoording van de maatschappij om al zijn passagiers comfortabel te vervoeren, dit moet toch niet de verantwoording van de passagier zelf worden?!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:07

saroanda schreef:
Toch vind ik het een verslechtering van de samenleving. Want als we hiermee al gaan beginnen, hoever gaan we dan door? In de bus, in de trein, in een restaurant? etc... etc...

Ik vind het een stukje service en verantwoording van de maatschappij om al zijn passagiers comfortabel te vervoeren, dit moet toch niet de verantwoording van de passagier zelf worden?!

In een restaurant krijg je toch ook niet een dubbele portie eten voor hetzelfde geld? Wil je 2 porties, moet je 2 porties betalen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:08

Wel als je onbeperkt gaat eten.....

Vjestagirl

Brainless schreef:
Wel als je onbeperkt gaat eten.....

Bestaat er zoiets als onbeperkte vliegtickets dan? Ik dacht dat die altijd voor 1 stoel waren...

zap

saroanda schreef:

Juist ja! Verantwoording van de maatschappij om AL zijn passagiers comfortabel te vervoeren. Laat dat nu net de reden zijn, waarom dikkere mensen extra moeten betalen!

In een restaurant is het onzin, want dan zit je gewoon op je eigen stoel en heeft niemand anders last van je, want je zit niet zo opgevouwen naast elkaar. In de trein mag wat mij betreft hetzelfde gelden, zij het dat er vaak genoeg plek is om zo iemand te 'ontlopen', thalys/tgv ed vind ik dan weer hetzelfde verhaal als met een vliegtuig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:09

Krijg je dan wel een dubbel portie eten als je 2 stoelen betaald?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:11

Brainless schreef:
Krijg je dan wel een dubbel portie eten als je 2 stoelen betaald?

Vast wel. Ik weet dat je geen dubbele bagage mee mag nemen (iig niet bij Ryanair)