Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gleyla schreef:Ik vind een burka ook storend.
Hoofddoeken moet best kunnen. (op p. 1 wordt er een vergelijking gedaan met een pet, komaan, dat vind ik wel een beetje het geloof in het belachelijke trekken!!!)
Vind het vooral hypocriet want de hoofddoek heeft als "doel" niet op te vallen, maar dan vraag ik me af wat je dan in een land vol "heidene" doet, meestal nog in hypermoderne -strakke- kledij (jaja hun jassen zijn wel lang, maar laten wel mooi het figuur uitkomen), hun ogen zwartgeschilderd, etc.
Ik kan hier een lang epistel schrijven, maar dan ga ik uitwijden, want het gaat eigelijk niet "enkel" om die hoofddoek (die ik dus niet storend vind)
Binckydenice schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind Goths anders heel erg bedreigend. Ik ben er erg bang voor. Dus dat wil ik dan graag verboden hebben...
Tja, dit vindt ik dus een niet intelligente opmerking
Vjestagirl schreef:Nee ik ben geen burka draagster. Maar ik vind wel dat het moet kunnen. En jij schijnt geen normale discussie te kunnen voeren, met je 'dan heb je iig goed gestemd'
Wamhorse schreef:Gleyla schreef:Waarom? Ik vind dat we in "onze cultuur" eens wat vedraagzamer mogen zijn en respect mogen hebben voor onze medemens.
Dan mogen er ook geen zwarte gothicachtige tshirts gedragen meer worden met zo'n groot kruis op. Vind ik ook storend.
Ik vind dat Nederland verdraagzaam genoeg is, misschien zelfs wel wat te veel. maar dat is mijn mening.
xdniesje schreef:Gleyla schreef:Ik vind een burka ook storend.
Hoofddoeken moet best kunnen. (op p. 1 wordt er een vergelijking gedaan met een pet, komaan, dat vind ik wel een beetje het geloof in het belachelijke trekken!!!)
Vind het vooral hypocriet want de hoofddoek heeft als "doel" niet op te vallen, maar dan vraag ik me af wat je dan in een land vol "heidene" doet, meestal nog in hypermoderne -strakke- kledij (jaja hun jassen zijn wel lang, maar laten wel mooi het figuur uitkomen), hun ogen zwartgeschilderd, etc.
Ik kan hier een lang epistel schrijven, maar dan ga ik uitwijden, want het gaat eigelijk niet "enkel" om die hoofddoek (die ik dus niet storend vind)
Het doel is toch om niet als 'lokaas' voor de mannen aangezien te worden? En door zo weinig bloot te geven ze niet uitte dagen?
Maar je hebt zeker een punt!
Vjestagirl schreef:Waarom? Ik vind ze heel erg bedreigend, heel erg eng, je kunt nooit weten of ze bommen onder hun wijde fladder kleding hebben... En door de hoeveelheid make-up kan ik ook niet goed met ze comminuceren. En ze kijken altijd boos, dus ook weinig mimiek. Doodeng. Verbieden die handel
Binckydenice schreef:Vjestagirl schreef:Nee ik ben geen burka draagster. Maar ik vind wel dat het moet kunnen. En jij schijnt geen normale discussie te kunnen voeren, met je 'dan heb je iig goed gestemd'
Als je even terug leest, vooral je eigen reacties lijk je wat over verhit... Als je nu eens met goede argumenten komt, in plaats van je eigen mening DOORDRAMMEN, zoals je nu aan het doen bent....
Vjestagirl schreef:Die heb ik al gegeven. Ik vind dat mensen de vrijheid moeten hebben om zich uit te drukken zoals zij dat willen. Of het is door een burka te dragen, een priestersgewaad de dragen, een minirok te dragen, een pet op te zetten, hun kleren 5 maten te groot of 2 maten te klein te kopen. Door lang of kort haar te hebben, veel of weinig make-up op te hebben, een sjaal over hun gezicht of een burka over hun gezicht. Dat is hun keuze. Of ik me prettig voel met zoiemand is compleet irrelevant. Het gaat hier om het grondwettelijk recht om je mening te mogen geven, om jezelf te mogen zijn en om je eigen keuzes te maken.
Citaat:Die heb ik al gegeven. Ik vind dat mensen de vrijheid moeten hebben om zich uit te drukken zoals zij dat willen. Of het is door een burka te dragen, een priestersgewaad de dragen, een minirok te dragen, een pet op te zetten, hun kleren 5 maten te groot of 2 maten te klein te kopen. Door lang of kort haar te hebben, veel of weinig make-up op te hebben, een sjaal over hun gezicht of een burka over hun gezicht. Dat is hun keuze. Of ik me prettig voel met zoiemand is compleet irrelevant. Het gaat hier om het grondwettelijk recht om je mening te mogen geven, om jezelf te mogen zijn en om je eigen keuzes te maken.
Brainless schreef:@Superwoman
Jij vindt het vrouw-onderdrukkend.
Vjestagirl schreef:Zij dragen het omdat ze hun schoonheid moeten bedekken. Niet van hun man, maar van god. Ze doen het, omdat ze zich willen verzekeren van een plaatsje in de hemel. Daar is toch niets mis mee?