De politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:28

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:38

Lia_ schreef:
Stybba schreef:
Maar als je op een vrij lege snelweg rijd (waar bij mijn weten nog steeds de maximum snelheid van 120km/u gehandhaafd word), en er komen 3 matoragenten voorbij rijden met +/- 130-140 km/u zonder zwaailichten of sirene (sirene vind ik eigenlijk alleen belangrijk als er mensen opzij moeten, maar zwaailicht heeft niemand last van) ziet het er niet bepaald uit alsof ze haast hebben. Er reed ook niemand voor oid. De meeste mensen vinden het fijn om net wat harder te rijden dan de max. snelheid, maar als politie heb je naar mijn mening een voorbeeldfunctie.

Zoals ik al schreef ;)

Ik vond het antwoord van Melissa wat duidelijker. Mijn originele vraag was ook gewoon: mag de politie zonder enige spoedeisende hulp de snelheidsregels voor gewone weggebruikers overtreden en moeten ze dan aangeven? Haar antwoord was kort en duidelijk en ze gaf er een goede reden bij. In jouw reactie had je het over honden in de auto, maar er zijn denk ik in verhouding erg weinig politieagenten op straat die een hond in de auto hebben. Daarom kwam ik terug met een reactie. Maar ik ben blij dat ik het nu weet, had t me altijd al afgevraagd :D

Anoniem

Re: De politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:44

Had je misschien gewoon bij de 1e zin moeten beginnen...
Lia_ schreef:
Bij overtreding van de snelheid hoeven we geen zwaailicht en sirene aan omdat dat in sommige gevallen niet echt slim is, bijv. als je overweg bent naar een inbraak.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:26

breezy302 schreef:
xxappiexx: Je scooter rijdt te hard logisch dat je dan een bekeuring krijgt. Ik ben ook 22 en rijdt ook op een scooter die precies 45 rijdt. En idd je houdt het verkeer op en het geeft gevaarlijke situaties. Maar daar kun je zelf ook iets aan doen. Scooters moeten eigenlijk rechts op de rijbaan rijden, ik doe dat niet. Ik rij in het midden zodat ik niet van mijn sokken wordt gereden tijdens het inhalen maar de politie kan daar niets aan doen, die volgen alleen maar de wet op.

Uh, wat voegt deze reactie toe? Ik heb toch geen commentaar op die bekeuring. Ik weet dat ik te hard rijd. Ik heb het alleen over de standaard preek voor de 16 jarige raceneuzen die ik niet telkens wil horen omdat ik zo gewoon niet ben, maar dat ze gewoon doorgaan als je dat hebt uitgelegd.

Ik weet ook dat je het inhalen kunt voorkomen door midden op de rijbaan te rijden, maar met 45 ben je bijvoorbeeld nergens als je voor een stoplicht staat met 2 banen en er vervolgens naar 1 baan overgegaan wordt. Dan wordt je echt tot op het laatste moment afgesneden door zoveel mogelijk auto's (mijn scooter heeft ook ooit netjes 45 gelopen). Met dezelfde snelheid als de auto's op de weg heb ik dat probleem niet, hoe los jij dat op?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:30

liedje89 schreef:
xxappiexx schreef:
Ik heb over het algemeen geen problemen met politie agenten. Ze zijn er voor onze veiligheid. Al zitten er soms van die gefrustreerde persoontjes bij waardoor je spontaan weer een hekel aan de politie krijgt....

Ik vind het wel altijd jammer dat ze zo kinderachtig doen tijdens scootercontroles. Ik ben 22 en rij op een scooter die 65 km/h rijdt, zo kan ik het verkeer op de weg gewoon bijhouden zonder dat ik op onmogelijke plekken ingehaald wordt en er ongelukken kunnen gebeuren. Verder zie je mij niet als een opgefokte puber tussen het verkeer door rijden of bumperkleven. Ik weet hoe irritant het is om als automobilist aan alle kanten ingehaald en afgesneden te worden door zo'n scooter.
En toch krijg ik tijdens een rollerbankcontrole weer een hele preek dat hij te hard loopt en net op het randje van hogere boete bla bla bla....terwijl ik gewoon aangeef waarom de scooter te hard rijdt en dat ik er geen "misbruik" van maak en me verder netjes aan de verkeersregels houd.
Ik weet dat sommige (veel) 16 jarige jochies graag snoeihard rijden en totaal niet in de gaten hebben wat voor gevaar ze vormen voor zichzelf en andere weggebruikers. Maar ik hoef niet als 16 jarige puber aangesproken te worden door een agent, sorry.

Ja, mijn achterneef was ook al 20 toen hij zich dood reed omdat hij op een weg waar je 70 mocht ook zoiets reed met zijn brommer tussen het verkeer. Als die agent dat toevallig al 20x heeft gezien snap ik wel dat hij je toespreekt alsof je dom bent, hij vind het ook dom van je, logisch toch.
Misschien is de kans dat het je overkomt relatief klein maar een agent hoeft alleen maar langs te komen als het wel fout gaat dus ja of net zoals onze slechte ervaringen die ons beeld bepalen toch.

Ik ben nooit aangehouden tijdens het rijden wegens te hard rijden, ik moest gewoon op de rollerbank. Dus nee, hij heeft niet eens gezien dat ik te hard rij. Verder kom ik ook niet op een 70 gedeelte want daar mag je niet komen met de scooter, dus wat je achterneef deed was ook fout.

Het gaat me ook niet om mijn leeftijd van al 22. Maar gewoon het aanpassen aan een persoon. Mijn scooter is verder origineel, ik doe gewoon normaal tegen de agent. Ze hebben me ook nooit betrapt op onverantwoord verkeersgedrag. En toch doen ze alsof ik geen verstand heb, tja sorry. Maar dat vind ik gewoon niet fijn aan de politie.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:36

xxappiexx schreef:
liedje89 schreef:

Ja, mijn achterneef was ook al 20 toen hij zich dood reed omdat hij op een weg waar je 70 mocht ook zoiets reed met zijn brommer tussen het verkeer. Als die agent dat toevallig al 20x heeft gezien snap ik wel dat hij je toespreekt alsof je dom bent, hij vind het ook dom van je, logisch toch.
Misschien is de kans dat het je overkomt relatief klein maar een agent hoeft alleen maar langs te komen als het wel fout gaat dus ja of net zoals onze slechte ervaringen die ons beeld bepalen toch.

Ik ben nooit aangehouden tijdens het rijden wegens te hard rijden, ik moest gewoon op de rollerbank. Dus nee, hij heeft niet eens gezien dat ik te hard rij.

Het gaat me ook niet om mijn leeftijd van al 22. Maar gewoon het aanpassen aan een persoon. Mijn scooter is verder origineel, ik doe gewoon normaal tegen de agent. Ze hebben me ook nooit betrapt op onverantwoord verkeersgedrag. En toch doen ze alsof ik geen verstand heb, tja sorry. Maar dat vind ik gewoon niet fijn aan de politie.

Mijn achterneef is ook nooit gepakt voor te hard rijden, ook niet op de rollerbank, hij reed alleen wel te hard toen hij dat ongeluk kreeg. Snap best dat zo'n agent denkt dat je geen verstand hebt, waarom zou je je brommer opvoeren als je die snelheid toch niet wilt rijden. Dus logische conclusie dat jij dus niet altijd braaf onder de 45km blijft. (igg ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn waarvan de brommer echt te hard rijd die nooit hard rijden)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:42

liedje89 schreef:
xxappiexx schreef:

Ik ben nooit aangehouden tijdens het rijden wegens te hard rijden, ik moest gewoon op de rollerbank. Dus nee, hij heeft niet eens gezien dat ik te hard rij.

Mijn achterneef is ook nooit gepakt voor te hard rijden, ook niet op de rollerbank, hij reed alleen wel te hard toen hij dat ongeluk kreeg. Snap best dat zo'n agent denkt dat je geen verstand hebt, waarom zou je je brommer opvoeren als je die snelheid toch niet wilt rijden. Dus logische conclusie dat jij dus niet altijd braaf onder de 45km blijft. (igg ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn waarvan de brommer echt te hard rijd die nooit hard rijden)

Ik wil niet vervelend zijn maar ik zeg nergens dat ik niet harder dan 45 rijd. Ik heb mijn scooter op laten voeren zodat ik beter met het verkeer mee kan. Dus nee, niet er als een gek tussendoor jakkeren maar gewoon meerijden. Ik zeg dus ook niet tegen die agent dat ik nooit zo hard rijd maar dat ik zo beter met het verkeer mee kan. Het is namelijk geen pretje als auto's je van alle kanten voorbij razen en je bijna met je scooter tegen te stoep of in de berm hangt.

Ik snap ook wat jij bedoeld met je neef, en ik wil nu ook niet gaan beweren dat jou neef verder niet uitkeek want het is natuurlijk harstikke erg wat er is gebeurd. Maar ik kijk gewoon goed uit, ga niet bumperkleven en ga niet hard rijden waar dat niet mogelijk is. Je rijd met een auto toch ook niet altijd de maximum snelheid die hij aankan? Ik voel me veiliger op de weg als ik gewoon mee kan, zo kan ik normaal mee optrekken bij een stoplicht en word ik niet op de gekste en gevaarlijkste plekken ingehaald door gefrustreerde automobilisten die het te langzaam vinden gaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:47

Met verkeer mee kunnen rijden? Belachelijk. Er geldt een maximum snelheid voor je voertuig. Daar heb je je aan te houden, simpel zat. En daarvoor hoef je niet tegen de stoep aan te gaan hangen volgens mij.

Er zijn ook mensen die vinden dat ze prima met een krat bier achter de kiezen kunnen autorijden of met een gangetje van 100 door de bebouwde kom kunnen scheuren.....

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:50

slimmerik schreef:
Met verkeer mee kunnen rijden? Belachelijk. Er geldt een maximum snelheid voor je voertuig. Daar heb je je aan te houden, simpel zat. En daarvoor hoef je niet tegen de stoep aan te gaan hangen volgens mij.

Er zijn ook mensen die vinden dat ze prima met een krat bier achter de kiezen kunnen autorijden of met een gangetje van 100 door de bebouwde kom kunnen scheuren.....

Wat is er belachelijk aan met het verkeer mee kunnen rijden? Het is juist belachelijk dat ze scooters verplichten op de weg te rijden terwijl ze niet even hard mee mogen rijden. Daardoor krijg je ongelukken.

En nee, ik hoef niet tegen de stoep aan te gaan hangen, daar wordt ik dan wel door anderen tegenaan gedrukt ;)

En vergelijk me nou niet met een bezopen bestuurder want dat slaat nergens op.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:57

xxappiexx schreef:
Wat is er belachelijk met aan het verkeer mee kunnen rijden? Het is juist belachelijk dat ze scooters verplichten op de weg te rijden terwijl ze niet even hard mee mogen rijden. Daardoor krijg je ongelukken.

En nee, ik hoef niet tegen de stoep aan te gaan hangen, daar wordt ik dan wel door anderen tegenaan gedrukt ;)

De vergelijking met een bezopen bestuurder maak ik omdat die er ook van overtuigd is dat het allemaal wel zal lukken en het moet kunnen. Scooters zijn juist levensgevaarlijk als ze boven de toegestane snelheid razen. Bovendien is een 16 jarige niet voor niets nog niet toegestaan om harder dan 40 te rijden. Daar is over nagedacht. En 65 km? Waar jij met je scooter op de weg moet, mag geen 65 gereden worden.... ook niet door auto's.

En scooters zijn niet voor niets van het fietspad afgehaald.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:59

xxappiexx schreef:
slimmerik schreef:

Wat is er belachelijk aan met het verkeer mee kunnen rijden? Het is juist belachelijk dat ze scooters verplichten op de weg te rijden terwijl ze niet even hard mee mogen rijden. Daardoor krijg je ongelukken.

Wat er stom aan is is het feit dat een brommer gewoon niet ontworpen is met die snelheid in gedachte en dat je remmen bijv. niet berekend zijn op zo'n snelheid. Daarom is het gevaarlijk om met je brommer hard te rijden. Niet omdat je niet kan rijden oid. Dus nogmaals ik snap heel goed dat als je enkele keren per week iemand ziet die net een brommer ongeluk heeft gehad je een beetje geirriteerd raakt door al die mensen die denken dat zij een superieur excuus hebben en dat zij nooit een ongeluk kunnen krijgen.
Die 'banketstaaf' controles hebben ze echt niet bedacht omdat ze het leuk vinden om jou te naaien maar omdat te hard rijden op de brommer gewoon vaak ongelukken veroorzaakt.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:04

slimmerik schreef:
xxappiexx schreef:
Wat is er belachelijk met aan het verkeer mee kunnen rijden? Het is juist belachelijk dat ze scooters verplichten op de weg te rijden terwijl ze niet even hard mee mogen rijden. Daardoor krijg je ongelukken.

De vergelijking met een bezopen bestuurder maak ik omdat die er ook van overtuigd is dat het allemaal wel zal lukken en het moet kunnen. Scooters zijn juist levensgevaarlijk als ze boven de toegestane snelheid razen. Bovendien is een 16 jarige niet voor niets nog niet toegestaan om harder dan 40 te rijden. Daar is over nagedacht. En 65 km? Waar jij met je scooter op de weg moet, mag geen 65 gereden worden.... ook niet door auto's.

En scooters zijn niet voor niets van het fietspad afgehaald.

tja, dat is juist mijn probleem. Ik ben geen 16 meer, ik gebruik mijn verstand en pas me gewoon aan aan het verkeer.

Waarom ben ik als ik 50 rij tussen andere auto's die 50 rijden levensgevaarlijk? Dat zou ik graag willen weten.... Ik weet dat er nergens op de weg waar ik mag komen officieel 65 gereden mag worden. Maar helaas denken veel automobilisten er anders over en wordt er hier nauwelijks 50 km/h gereden maar gewoon sneller. Vandaar die 65 km/h anders kan ik nog niet fatsoenlijk met het verkeer mee.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:07

liedje89 schreef:
xxappiexx schreef:

Wat er stom aan is is het feit dat een brommer gewoon niet ontworpen is met die snelheid in gedachte en dat je remmen bijv. niet berekend zijn op zo'n snelheid. Daarom is het gevaarlijk om met je brommer hard te rijden. Niet omdat je niet kan rijden oid. Dus nogmaals ik snap heel goed dat als je enkele keren per week iemand ziet die net een brommer ongeluk heeft gehad je een beetje geirriteerd raakt door al die mensen die denken dat zij een superieur excuus hebben en dat zij nooit een ongeluk kunnen krijgen.
Die 'banketstaaf' controles hebben ze echt niet bedacht omdat ze het leuk vinden om jou te naaien maar omdat te hard rijden op de brommer gewoon vaak ongelukken veroorzaakt.

De meeste brommers zijn wel degelijk ontworpen voor een hogere snelheid. In Italie e.d. mag je er gewoon de normale snelheid van 80 km/h oid mee rijden. (en nee, dat is ook niet goed want daar mag het allemaal weer te snel :+ ) Hier in NL zijn ze teruggevoerd.

En voor de zoveelste keer, ik heb geen commentaar op de boete, maar op de manier waarop ik aangesproken word de de agent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:54

Als ik jouw manier van posten lees, dan heb ik wel beelden hoe JIJ de agent hebt aangesproken.

Dat je ook nog niet beseft dat een scooter gewoon niet met het verkeer mag mee rijden als hij boven zijn maximale snelheid zit...is bijzonder. Je hebt toch een brommercertificaat?

Dan besef je misschien dat die scootertjes geen hoge snelheid aan kunnen, zijn ze niet voor gebouwd en als je harder gaat rijden dan hij voor is gemaakt, val je terug in het berijden van een motor. En aan de eisen van een motorfiets voldoet hij niet. Sowieso het frame kan die krachten niet aan, maar je hebt geen kenteken, geen motorrijbewijs, dus je rijdt dan ook nog zonder rijbewijs.

Eigenlijk tal van zaken waarom het niet mag en juist daarom juist Gevaarlijk! is.

Midden op de weg rijden wat veel scooters ook doen, dat is pas het gevaar opzoeken...

Ik geef je gelijk dat er aso automobilisten zijn, maar dat is helaas voor elke verkeersdeelnemer van toepassing. Helaas zijn er genoeg die zich niet aan de regels wensen te houden.

En daar is de handhaver weer voor. Zodat jouw verzekeringmaatschappij JOUW gaat uitkeren als er schade en letsel ontstaat door een ANDER toegebracht en JIJ je juist aan de regels hebt gehouden..Door deze handhaveng, politie dus, is er duidelijkheid in een schuldvraag..... ;)

Enne 80km? Dat kunnen er sommigen misschien wel halen. Maar niet voor niets is er voor veiligheid gekozen in Nederland. De scooter ongelukken in Italie komen heel wat meer voor dan hier. Het zijn ook gevaarlijke rotdingen met die kleine wieltjes. Heb er zelf een gehad, probeer maar eens wat harder door de bocht te gaan dan ga je bijna onderuit....beetje glad op de weg? Nauwelijks grip. En dan rij je nog de toegestane snelheid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-10 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:55

xxappiexx schreef:
tja, dat is juist mijn probleem. Ik ben geen 16 meer, ik gebruik mijn verstand en pas me gewoon aan aan het verkeer.

Je komt anders in dit topic niet bepaald 'volwassen' en iemand die verstandig is over. Meerijden met het verkeer? Omdat jij dénkt dat dit veiliger is?
Kinderlogigica, onverstandig en bovendien levensgevaarlijk.
Het verschil zal je nog wel eens zuur kunnen komen te staan als je stuitert met je aangeslingerde brommert,
kan wel een kwestie van leven of dood zijn hoor die snelheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:58

Chiqa schreef:
xxappiexx schreef:

Je komt anders in dit topic niet bepaald 'volwassen' en iemand die verstandig is over. Meerijden met het verkeer? Omdat jij dénkt dat dit veiliger is?
Kinderlogigica, onverstandig en bovendien levensgevaarlijk.
Het verschil zal je nog wel eens zuur kunnen komen te staan als je stuitert met je aangeslingerde brommert,
kan wel een kwestie van leven of dood zijn hoor die snelheid.

Kom hem maar tegen, dan heb je nog een probleem als automobilist. Hij slingert en stuitert de weg over omdat het ding die snelheid even niet aankon.... jij komt hem tegen... Wie heeft de schuld????Juist...

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:59

Ik heb weinig ontzag voor politie omdat ik t lafaards vind. Ik ben een braaf en net meisje en als ik dan een verkeersovertreding bega dan word ik direct bekeurd (logisch) Maar hufters die herrie maken stelen en jatten daar durven ze niks tegen te doen. En dat is niet eerlijk, bekeur mij dan ook niet. Nee hier verdienen ze weinig respect mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:05

DyMarvel schreef:
Ik heb weinig ontzag voor politie omdat ik t lafaards vind. Ik ben een braaf en net meisje en als ik dan een verkeersovertreding bega dan word ik direct bekeurd (logisch) Maar hufters die herrie maken stelen en jatten daar durven ze niks tegen te doen. En dat is niet eerlijk, bekeur mij dan ook niet. Nee hier verdienen ze weinig respect mee.

Je hebt er vast bij gestaan toen die hufters aan het jatten en stelen waren??? Toen kwam de politie en die zag ze ook en zijn snel weggegaan, toch??? En jij bleef staan kijken, omdat je een braaf meisje bent? En jouw braafheid wordt dan bestraft als je voor hun ogen een overtreding maakt. Zou ik ook boos om worden... :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:08

Komt bij mij altijd zo wanhopig en zielig over: dat "vingertjewijzen" naar anderen omdat ze zelf helemaal niet zo "erg" fout zijn. :n

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:12

russel schreef:
DyMarvel schreef:

Je hebt er vast bij gestaan toen die hufters aan het jatten en stelen waren??? Toen kwam de politie en die zag ze ook en zijn snel weggegaan, toch??? En jij bleef staan kijken, omdat je een braaf meisje bent? En jouw braafheid wordt dan bestraft als je voor hun ogen een overtreding maakt. Zou ik ook boos om worden... :+

nee ik was het slachtoffer waarvan gejat en gestolen werd :+ Bij ons in regio haaglanden durfde ze t kamp niet in. ( ik overigens ook niet)

neem nu t voorbeeld van dat ziekenhuis, laatst las ik een verhaal over oproer en de politie durft niks te doen. Waarom? Ik heb geen strafblad, 1 boete voor te hard rijden dus niet gelijk oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:16

Wat een mooie verhalen van horen zeggen..

Als er op het kamp iets is? Dan heb je toestemming om buiten heterdaad het kamp op te gaan voor bv een huiszoeking, een wietplantage, etc.

Dan ga je idd niet met 2 en kom je tegen een overmacht te staan, toch? Dat kan iedereen bedenken, als je dan ook nog je last tot huiszoeking moet regelen, neem je een paar collega's mee.

Dat jij slachtoffer van jatten was, is heel vervelend, maar als jij weet wie het heeft gedaan en waar hij woont, dan zullen ze hem vast wel gaan halen....., toch?

En van dat ziekenhuis, dat weet ik niet....dat verhaal ken ik niet..... en hoe dat in elkaar zit weet ik niet....

Moet je een strafblad hebben om verkeersovertredingen te beboeten?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:24

DyMarvel schreef:
russel schreef:

nee ik was het slachtoffer waarvan gejat en gestolen werd :+ Bij ons in regio haaglanden durfde ze t kamp niet in. ( ik overigens ook niet)

neem nu t voorbeeld van dat ziekenhuis, laatst las ik een verhaal over oproer en de politie durft niks te doen. Waarom? Ik heb geen strafblad, 1 boete voor te hard rijden dus niet gelijk oordelen.

Ik begrijp jou zeker, politie is bang voor zware criminelen en willen hun autoriteit toch maar redden door zich dubbel zo hard te vergrijpen aan een brave burger die een milde overtreding maakt.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:24

Ik wist zeker dat mijn gestolen voorwerp daar was aangezien ik van mijn fiets afgeslagen ben vlakbij t kamp en deze jongens in het kamp verdwenen. Later zag ik dezelfde jongens in het kamp lopen en heb gebeld. Waarna ik te horen kreeg dat ze daar niet heen gingen en geen aanwijzingen genoeg hadden enz.

En met t feit dat ik geen strafblad heb wil ik aangeven dat ik nooit betrokken ben geweest bij rottigheid. en dus niet als een dom schaap bij dit soort mensen heb gestaan. Ik walg van dat soort types.

Politie straalt gewoon geen gezag meer uit. Op tv zie je beelden dat agenten uitgescholden worden door jongeren. Ze verliezen gewoon hun geloofwaardigheid. Ik denk dat ze een serieus imago probleem hebben.

Ik heb persoonlijk ook hele goede ervaringen met de politie, ik wil alleen aangeven dat het zolangzamerhand lijkt dat hoe aggressiever je reageert hoe minder risico je loopt op boetes en straf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:26

Heb je aangifte gedaan of alleen gebeld.

Zonder aangifte kunnen ze niets doen..met aangifte moeten ze wel wat doen.

Dan kan je meteen aangeven hoe de jongen er uit ziet en waar hij naar toe ging. Op het moment dat ze die jongen zien lopen, kunnen ze hem als verdachte bestempelen...Zo zit de wet helaas in elkaar.

Dan had je ook meteen aangifte voor mishandeling kunnen doen, vanwege het van je fiets afslaan...

Jammer dat je die aktie niet hebt ondernomen.

Zonder aangifte, helemaal niets...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-10 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:27

unicorn_kiss schreef:
DyMarvel schreef:

Ik begrijp jou zeker, politie is bang voor zware criminelen en willen hun autoriteit toch maar redden door zich dubbel zo hard te vergrijpen aan een brave burger die een milde overtreding maakt.

Jij snapt hem, gaat door voor de koelkast.