Zeilmeisje Laura vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:05

Zou ermee te maken kunnen hebben dat op Sint Maarten de leerplicht nog niet is ingevoerd??

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:06

__Marloes schreef:
Sint Maarten is een (half) nederlands eiland, maar met dat 1e stuk heb je helemaal gelijk :j

Sint Maarten (en andere Antillen eilanden) is niet echt een fijne, veilige plek voor een 14jarig meisje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:07

__Charlotte schreef:
__Marloes schreef:
Ik heb een jongerenrekening en had laatst nog 350 euro gepint (voor mijn springzadel die betaald moest worden).. Maar mijn rekening is ook niet onder toezicht van mijn ouders..

350 euro kan, 3500 is een ander verhaal.

als je goed leest ging het hierboven dat er een max van 150 euro is, nou ik weet zeker dat die wel iets hoger ligt ;) Daarom noemde ik mijn voorbeeld van 350.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:09

Heino schreef:
__Marloes schreef:
Sint Maarten is een (half) nederlands eiland, maar met dat 1e stuk heb je helemaal gelijk :j

Sint Maarten (en andere Antillen eilanden) is niet echt een fijne, veilige plek voor een 14jarig meisje :+

Ach joh, wat is wel een fijne plek om als 14 jarig meisje alleen rond te zwerven.

Ben benieuwd wat eigenlijk der reden is om erheen te gaan, maar ik denk niet dat we die te horen kriijgen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:11

__Marloes schreef:
__Charlotte schreef:

als je goed leest ging het hierboven dat er een max van 150 euro is, nou ik weet zeker dat die wel iets hoger ligt ;) Daarom noemde ik mijn voorbeeld van 350.

Dat weet je niet.
Dat ligt er maar net aan hoe jou ouders dat hebben laten vast stellen bij de bank.

Ik kon vroeger.. hhahaha.. dat klinkt raar, vroeger?? 150 gulden max opnemen bij de rabo.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:12

sarabande schreef:
elske_ schreef:
Ik vind het maar een raar verhaal. De (gescheiden) ouders van Laura begrijp ik niet, door hiermee de media op te zoeken is de kans groot dat ze uit huis wordt geplaatst. Dat wil je als ouder toch niet?

Ik heb de indruk dat de ouders het prima zouden vinden als de verantwoordelijkheid voor deze dwarse puber naar anderen gaat. Moeder had zich al min of meer teruggetrokken. Vader liep naar de rechtzaken, met zijn rugzakkie en hangende schouders achter zijn dochter aan met een duidelijke "ik ben hier niet blij mee" uitstraling

Als ouder zijnde moet je toch wel enig gezag hebben over de situatie en je moet jouw kind toch echt duidelijk kunnen maken dat je het niet met zo'n zeilreis eens bent. Misschien is de situatie onhoudbaar geworden en is dit een noodkreet van de ouders/Laura?
Laatst bijgewerkt door elske_ op 21-12-09 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:12

daantjuhhh schreef:
__Marloes schreef:

Dat weet je niet.
Dat ligt er maar net aan hoe jou ouders dat hebben laten vast stellen bij de bank.

Ik kon vroeger.. hhahaha.. 150 gulden max opnemen bij de rabo.

Ik denk dat zowiets standaart bij zo'n pakket hoort, ik heb namelijk gewoon een standaard jongeren rekening. :+

Oja, er is sinds augustus 2008 wel leerplicht in Sint Maarten (iig, dat zegt google)..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:14

Anoniem

Re: Zeilmeisje Laura vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:16

Oeps, niet verder gekeken, jij hebt gelijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:17

__Marloes schreef:
__Charlotte schreef:

max is 1000 per dag maar het ging er al vanaf de eerste pagina om dat een minderjarig meisje geen 3500 kan opnemen vandaar dat ik je 350 een onbenul voorbeeld vond. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:18

__Charlotte schreef:
__Marloes schreef:

max is 1000 per dag maar het ging er al vanaf de eerste pagina om dat een minderjarig meisje geen 3500 kan opnemen vandaar dat ik je 350 een onbenul voorbeeld vond. :+

het ging NIET om het feit dat ik zei dat ze dat WEL kon, maar om het feit dat dat getal IETS hoger lag dan 150 euro ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:20

__Marloes schreef:
het ging NIET om het feit dat ik zei dat ze dat WEL kon, maar om het feit dat dat getal IETS hoger lag dan 150 euro ;)

Wat een bitchy uithaal. :') Maar klopt, heb je helemaal gelijk in, maar 3500 is toch echt niet mogelijk. En dat is waar het tenslotte omdraait, niet om wat JIJ kan opnemen maar hoe ZIJ dat kon opnemen haha.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:20

we zullen het vast wel lezen, wat ze gedaan heeft.
en jeugdzorg lap ik aan mijn laars als er echt iets aan de hand is geven ze zich niet thuis en bij lichtere gevallen halen ze kind ineens uit huis, terwijl deze wel veilig is om thuis te blijven.
nee die jeugdzorg van nu kunnen ze beter afschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:22

loes-freke schreef:
we zullen het vast wel lezen, wat ze gedaan heeft.
en jeugdzorg lap ik aan mijn laars als er echt iets aan de hand is geven ze zich niet thuis en bij lichtere gevallen halen ze kind ineens uit huis, terwijl deze wel veilig is om thuis te blijven.
nee die jeugdzorg van nu kunnen ze beter afschaffen.

Imo heb je daar wel een beetje gelijk in. Al denk ik dat na wat ze nu geflikt heeft ze die wereldreis toch echt kan vergeten en het ook maar beter is dat de jeugdzorg gaat optreden. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:22

__Charlotte schreef:
__Marloes schreef:

Wat een bitchy uithaal. :') Maar klopt, heb je helemaal gelijk in, maar 3500 is toch echt niet mogelijk. En dat is waar het tenslotte omdraait, niet om wat JIJ kan opnemen maar hoe ZIJ dat kon opnemen haha.

Komt omdat ik een beetje moedeloos wordt als er niet fatsoenlijk wordt gelezen, dit had ik namelijk eerder getypt maar dan in andere worden. ;) Daarom reageer ik NIET op de rest wat je typt, omdat je alleen maar herhaalt en ik geen zin heb om het nog 1000 x te herhalen. ;) dat soort getallen zullen namelijk met alle jongerenrekeningen ongeveer gelijk liggen, dus hoger dan 150 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:25

__Marloes schreef:
Komt omdat ik een beetje moedeloos wordt als er niet fatsoenlijk wordt gelezen, dit had ik namelijk eerder getypt maar dan in andere worden. ;) Daarom reageer ik NIET op de rest wat je typt, omdat je alleen maar herhaalt en ik geen zin heb om het nog 1000 x te herhalen. ;) dat soort getallen zullen namelijk met alle jongerenrekeningen ongeveer gelijk liggen, dus hoger dan 150 euro.

Wordt je er moedeloos van, meisje toch. :(:) Als je zelf even goed leest zeg ik toch dat je gelijk heb, is zeker meer dan 150 euro, alleen 3500 is wel lastig. :))

Joyce_

Jongens, gaan we hier nu echt op elkaar afgeven om het te pinnen geld bij een jongerenrekening? :=

Prrrr

Zolang niet duidelijk is wat er aan de hand is kan er in dit topic alleen maar gespeculeerd worden. Dat is niet de bedoeling van NM, dus hier een slotje.