Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hittepit_12 schreef:Moniek dat is me al vaker opgevallen, het wordt zo vaak goed gepraat.
Ja pietje heeft een slechte jeugd,of klaasje die heeft vroeger dit ook meegemaakt.
Juist dan moeten ze ballen tonen en een andere draai aan hun leven gaan geven!
Mijn moeder heeft dit vroeger ook meegemaakt en is er heilig van overtuigd dat ik het uitgelokt hebt, ik zou mijn stiefvader hebben verleid. Hoe achterlijk kan je zijn zeg, mijn moeder komt prutsmuts de deur niet meer in.
Dan kies ik voor mijzelf en mijn gezin, als mijn stiefvader het loodje legt gaat hier de vlag uit en hoeft mijn moeder ook niet meer aan te kloppen.
Ik heb het meeste zelf op moeten lossen,zelf mijn weg moeten vinden en ik heb de mazzel gehad van een paar goede hulpverleners en de 2 zeden rechercheurs die 100% achter me stonden.
Als ik die niet had gehad had mijn leven er anders uitgezien denk ik.
En door sommige uitspraken hier raak ik toch geiiriteerd en boos, maar dat mag vind ik zelf.
hittepit_12 schreef:Pedofiel,pedosexueel ik vind het 1 pot nat, en alletwee moeten aangepakt worden.
Hoeveel pedofielen gaan het toch een keer uitproberen om te kijken als het net zo lekker is als ze denken dat het is?
Moniek schreef:Vjestagirl schreef:
PedoFIEL. PedoSEKSUALITEIT is verboden. PedoFILIE niet. En ja, ik vind het allemaal een eaardheid.
ik schrijf toch ook PEDOSEKUEEL en het is geen geaardheid
zolang dat goeroepen word is er sympathie voor en zal er nooit wat veranderen
Moniek schreef:hoezo het is toch maar een onschulldige geaardheid waar met meer tollerantie tgen aangekeken moet worden.
dan moet het ook geen belediging zijn toch?
Moniek schreef:hittepit_12 schreef:Pedofiel,pedosexueel ik vind het 1 pot nat, en alletwee moeten aangepakt worden.
Hoeveel pedofielen gaan het toch een keer uitproberen om te kijken als het net zo lekker is als ze denken dat het is?
klopt maar het is niet strafbaar en het schijnt normaal te zijn als je deze gevoelens hebt
ja je leert een hoop op bokt
Vjestagirl schreef:Ylana schreef:Ik beledig niemand persoonlijk, speel niet op de man. noem geen namen, spreek niemand persoonlijk aan. Maar ja, ik vraag mij dit dus echt af.
Jij noemt mensen die pré pedofilie zijn. Die heb ik hier nog niet gezien. Wel mensen die niet perse anti zijn, of die nadenken over het menselijke aspect hierin. En daar ben ik er 1 van. En ik VOEL me persoonlijk aangesproken, wat ook niet zo raar is.
Citaat:Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (παις, wortel paid- = 'knaap', 'kind', pedo = 'kind') en filia (φιλια, 'vriendschap') is een term, die wordt gebruikt voor het zich seksueel primair aangetrokken voelen van volwassenen en bepaalde adolescenten tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn (als volwassen gelden in dit opzicht degenen die ouder zijn dan achttien jaar en adolescenten zijn hier relevant, wanneer zij minimaal vijf jaar ouder zijn dan het kind). De term wordt op twee manieren heel vaak foutief gebruikt. Ten eerste slaat de term 'pedofilie' alleen op het verlangen naar seksueel contact met kinderen, niet op het daadwerkelijk hebben van seks met kinderen. Het laatste heet pedoseksualiteit. In het dagelijks gebruik wordt echter vrijwel uitsluitend van pedofiel en pedofilie gesproken, ook als men pedoseksueel of pedoseksualiteit bedoelt.
Ten tweede is er pas sprake van pedofilie als een volwassene zich seksueel aangetrokken voelt tot prepuberale kinderen. In het dagelijks spraakgebruik wordt een volwassene die zich seksueel aangetrokken voelt tot personen die wel al geslachtsrijp, maar nog minderjarig (jonger dan achttien) zijn, vaak ten onrechte als pedofiel aangemerkt. Pedoseksualiteit is dan ook niet helemaal hetzelfde als het strafbare feit van seksuele handelingen met minderjarigen, aangezien hier voor volwassenen ook sprake van is, ingeval de ander wel geslachtsrijp, maar nog geen 16 is.
Actieve pedofilie, dus pedoseksualiteit, wordt gezien als psychoseksuele stoornis.
Volgens schattingen is het aantal pedofielen tussen de 0,2 en 1% van de bevolking, dus in België 20.000 tot 100.000 en in Nederland 32.000 tot 160.000.
Pedofilie wordt vaker geconstateerd bij mannen dan bij vrouwen. In het internationaal gehanteerde classificatiesysteem van psychische ziektebeelden, het zogenoemde Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, valt pedofilie onder de categorie "psychoseksuele stoornissen" en staat daar opgesomd met de andere parafilieën: fetisjisme, transvestitisme, voyeurisme, exhibitionisme, masochisme en sadisme.
Een bijzondere vorm van pedofilie is pederastie. Deze term betreft enkel de mannelijke homofiele pedofilie.
Er valt ook onderscheid te maken tussen pedofilie en efebofilie, het zich aangetrokken voelen tot pubers. Het praktiseren van het laatste is onder zekere omstandigheden (zie onder) niet strafbaar. Deze seksuele voorkeur wordt in het dagelijks gebruik echter meestal wel als pedofilie aangemerkt.
Moniek schreef:@ vjestagirl
op het moment dat jij iemand zijn leven kapot maakt misbruik maakt (sexueel misbruik) ben je ziek heeft niks met geaardheid te maken.
ik ken geen hetero die voor zijn geaardheid tbs krijgt of hulp nodig heeft
Ylana schreef:Ik beledig niemand persoonlijk, speel niet op de man. noem geen namen, spreek niemand persoonlijk aan. Maar ja, ik vraag mij dit dus echt af.
Citaat:Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (παις, wortel paid- = 'knaap', 'kind', pedo = 'kind') en filia (φιλια, 'vriendschap') is een term, die wordt gebruikt voor het zich seksueel primair aangetrokken voelen van volwassenen en bepaalde adolescenten tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn (als volwassen gelden in dit opzicht degenen die ouder zijn dan achttien jaar en adolescenten zijn hier relevant, wanneer zij minimaal vijf jaar ouder zijn dan het kind). De term wordt op twee manieren heel vaak foutief gebruikt. Ten eerste slaat de term 'pedofilie' alleen op het verlangen naar seksueel contact met kinderen, niet op het daadwerkelijk hebben van seks met kinderen. Het laatste heet pedoseksualiteit. In het dagelijks gebruik wordt echter vrijwel uitsluitend van pedofiel en pedofilie gesproken, ook als men pedoseksueel of pedoseksualiteit bedoelt.
Ten tweede is er pas sprake van pedofilie als een volwassene zich seksueel aangetrokken voelt tot prepuberale kinderen. In het dagelijks spraakgebruik wordt een volwassene die zich seksueel aangetrokken voelt tot personen die wel al geslachtsrijp, maar nog minderjarig (jonger dan achttien) zijn, vaak ten onrechte als pedofiel aangemerkt. Pedoseksualiteit is dan ook niet helemaal hetzelfde als het strafbare feit van seksuele handelingen met minderjarigen, aangezien hier voor volwassenen ook sprake van is, ingeval de ander wel geslachtsrijp, maar nog geen 16 is.
Actieve pedofilie, dus pedoseksualiteit, wordt gezien als psychoseksuele stoornis.
Volgens schattingen is het aantal pedofielen tussen de 0,2 en 1% van de bevolking, dus in België 20.000 tot 100.000 en in Nederland 32.000 tot 160.000.
Pedofilie wordt vaker geconstateerd bij mannen dan bij vrouwen. In het internationaal gehanteerde classificatiesysteem van psychische ziektebeelden, het zogenoemde Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, valt pedofilie onder de categorie "psychoseksuele stoornissen" en staat daar opgesomd met de andere parafilieën: fetisjisme, transvestitisme, voyeurisme, exhibitionisme, masochisme en sadisme.
Een bijzondere vorm van pedofilie is pederastie. Deze term betreft enkel de mannelijke homofiele pedofilie.
Er valt ook onderscheid te maken tussen pedofilie en efebofilie, het zich aangetrokken voelen tot pubers. Het praktiseren van het laatste is onder zekere omstandigheden (zie onder) niet strafbaar. Deze seksuele voorkeur wordt in het dagelijks gebruik echter meestal wel als pedofilie aangemerkt.
hittepit_12 schreef:Maar toch zou ik ook willen dat mijn stiefvader meemaakt wat ik heb meegemaakt en volgens mij is het redelijk gewoon dat slachtoffers van incest dit de dader toewensen.
Van mij mag hij morgen de kogel krijgen,alleen zou ik zelf de trekkerniet willen overhalen.
Ik mag wel kreperen en hem wordt aan alle kanten de handen boven het hoofd gehouden..........
Voor mij is pedofilie en pedosexueel het zelfde.
Ook in gedachten je amuseren met baby's,peuters,kleuters....
Vjestagirl schreef:Moniek schreef:@ vjestagirl
op het moment dat jij iemand zijn leven kapot maakt misbruik maakt (sexueel misbruik) ben je ziek heeft niks met geaardheid te maken.
ik ken geen hetero die voor zijn geaardheid tbs krijgt of hulp nodig heeft
Ik ken ook geen verkrachters persoonlijk denk ik. Net zoals ik denk dat ik geen pedoseksuelen ken. Maar er zijn dus beter hetero's die levens kapot maken...
En ik heb het erover dat je geen pedofielen kunt veroordelen. Pedoseksuelen wel, hoewel ik van mening ben dat je die ook begeleiding, hulp en therapie moet geven... Net als hun slachtoffers trouwens.
Moniek schreef:Pedofilie wordt vaker geconstateerd bij mannen dan bij vrouwen. In het internationaal gehanteerde classificatiesysteem van psychische ziektebeelden, het zogenoemde Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, valt pedofilie onder de categorie "psychoseksuele stoornissen" en staat daar opgesomd met de andere parafilieën: fetisjisme, transvestitisme, voyeurisme, exhibitionisme, masochisme en sadisme.
geaardheid he?
Ylana schreef:Hoe schrijf ik dit netjes...
Ik vind enkele reacties zo pré pedofielen/pedosexuelen, dat ik me echt ten sterkste afvraag of dat deze personen op deze manier mischien hun eigen geaardheid als pedo goed proberen te praten...
Moniek schreef:Vjestagirl schreef:
Ik ken ook geen verkrachters persoonlijk denk ik. Net zoals ik denk dat ik geen pedoseksuelen ken. Maar er zijn dus beter hetero's die levens kapot maken...
En ik heb het erover dat je geen pedofielen kunt veroordelen. Pedoseksuelen wel, hoewel ik van mening ben dat je die ook begeleiding, hulp en therapie moet geven... Net als hun slachtoffers trouwens.
nogmaals heb ik het hier over PEDOSEKSUELEN.
verkrachting heeft niks met zijn geaardheid te maken en ook niks met seks dus die opmerking is erg misplaatst
Citaat:Een emotie hebben is niks mis mee, misschien dat het dan tot anderen beter doordringt wat voor effect het heeft op een slachtoffer in combinatie met de veel te milde straffen die er gegeven worden.
Aangezien dat er heel luchtig over gedaan wordt...
Ik kan namelijk ook zo doordraaien dat ik een gevaar voor de maatschappij wordt, maar dan is er geen begrip voor mijn toestand, omdat ik iemand van het leven beroofd heb.
Alleen mijn leven is al dusdanig bepaald en niet meer terug te draaien, en degene die ik dan vermoord zou hebben er nogal makkelijk vanaf komen op deze manier.
Hoe je het ook wend of keert...!
Ik heb ook met de gedachte gespeeld om zelfmoord te plegen en heb al eens voor een trein overgang gestaan, maar toch vind ik elke keer een sprankje levensmoed om het niet te doen, want zo leuk is het allemaal niet hoor!
Dat wordt nogal eens vergeten denk ik bij het feit als ze wéér iemand los laten lopen en die amper gestraft is voor zijn daden.
Ik moet elke keer weer rivieren overbruggen om mijn weg te gaan door het leven, maar zo'n simpele flikker mag het gewoon doodleuk nog bij een ander gaan proberen!
Sorry, maar daar kan ik nu werkelijk geen begrip voor opbrengen.
Dan maar woest en als jij een probleem hebt met mijn manier van posten, dan mag jij daar lekker zelf mee dealen!
Ik heb een duidelijke reden.
Wat is die van jou?
Vjestagirl schreef:hittepit_12 schreef:Maar toch zou ik ook willen dat mijn stiefvader meemaakt wat ik heb meegemaakt en volgens mij is het redelijk gewoon dat slachtoffers van incest dit de dader toewensen.
Van mij mag hij morgen de kogel krijgen,alleen zou ik zelf de trekkerniet willen overhalen.
Ik mag wel kreperen en hem wordt aan alle kanten de handen boven het hoofd gehouden..........
Voor mij is pedofilie en pedosexueel het zelfde.
Ook in gedachten je amuseren met baby's,peuters,kleuters....
En daar doe je niemand kwaad mee. Wie weet liggen er iedere nacht wel 20 man te rukken op jouw foto die gisteren gemaakt is. Of op de mijne. Of op die van Beatrix. Als je t niet weet boeit t toch niet?
En ja, ik denk dat het in de eerste periode heel normaal is. Ik denk ook dat je therapie moet krijgen om te zorgen dat je niet je hele leven met die gedachtes rond blijft lopen. Al was het maar voor jezelf.
Vjestagirl schreef:Moniek schreef:Pedofilie wordt vaker geconstateerd bij mannen dan bij vrouwen. In het internationaal gehanteerde classificatiesysteem van psychische ziektebeelden, het zogenoemde Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, valt pedofilie onder de categorie "psychoseksuele stoornissen" en staat daar opgesomd met de andere parafilieën: fetisjisme, transvestitisme, voyeurisme, exhibitionisme, masochisme en sadisme.
geaardheid he?
Wat bij masogisme en sadisme staat is dat het alleen op deze manier geclasificeerd is als je er anderen kwaad mee doet. Als je wilt kan ik ook wel voor je opzoeken wat er letterlijk staat...
hittepit_12 schreef:Vjestagirl schreef:
En daar doe je niemand kwaad mee. Wie weet liggen er iedere nacht wel 20 man te rukken op jouw foto die gisteren gemaakt is. Of op de mijne. Of op die van Beatrix. Als je t niet weet boeit t toch niet?
En ja, ik denk dat het in de eerste periode heel normaal is. Ik denk ook dat je therapie moet krijgen om te zorgen dat je niet je hele leven met die gedachtes rond blijft lopen. Al was het maar voor jezelf.
Ik heb mijn therapietjes keurig gevolgd, functioneer prima, werk ,leuk huis enz.
Maar juist door sommige uitspraken hier word ik wel boos en mag ik eens boos worden?
Ben 15 jaar lang verkracht weet je wel hoe vaak dat is?En mag ik daar boos om worden.
En als ik weet dat dat iemand zich af loopt te rukken boven de foto van mijn dochter dan ga ik daar wel ongelooflijk uit mijn dak van!