Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mistery schreef:Dat iemand nog geen slachtoffers heeft wil niet zeggen dat deze niet nog gaan komen..
Het hoeft natuurlijk niet, maar waarom zou je in godsnaam kinderen blootstellen aan een dergelijk gevaar.
Vind dat je je mening goed onderbouwd Blue_Eyes, maar ik kan het toch niet geheel met je eens zijn. Ja het zijn ook gewoon mensen met evenveel rechten als ieder ander, MAAR... nouja.. dat kan je zelf wel invullen. De maar werkt telt voor mij zoveel zwaarder dan alle andere redenen die er zijn..
Jij zou hem dus wel deze studie laten volgen en hem een beroep laten beoefenen waarin hij met kinderen werkt?
Blue_Eyes schreef:Van mij mag hij gerust pedagogiek studeren. Als hij daarna maar niet in die branche gaat werken. En tja, dat maakt het toch een beetje zinloos....
Citaat:Zo ontstaat er een dwangmatig zoeken naar contact met kinderen
Citaat:In het algemeen wil de pedofiel wel graag liefdevol en opvoedkundig met het kind omgaan, maar de grens tussen normaal liefhebben en liefhebben vanuit zijn pedofiele gevoelens is daarin moeilijk aan te geven. De volwassene die pedoseksuele belangstelling heeft voor het kind legt over het algemeen gemakkelijk contact met kinderen en zal soms ook merken dat er vanuit het kind nieuwsgierigheid bestaat naar seksualiteit waar hij op in kan spelen.
mistery schreef:Ik snap het punt wat je wil maken Moontje.
Je vergeet alleen dat pedofielen op kinderen vallen en dat kinderen erg kwetsbaar zijn.
Homofielen en pedofielen zijn tot een zekere hoogte met elkaar te vergelijken. Homofielen voelen zich aangetrokken tot hetzelfde geslacht, hier is niets mis mee. Pedofielen voelen zich aangetrokken tot kinderen, en hier is wel degelijk iets mis mee.
Niet iedere pedofiel zal iets met zijn gevoelens doen, dat klopt. Maar er is een kans dat ze het wel doen en dat moet je op iedere mogelijke manier voor zijn.
In mijn ogen kan je pedofielen geen kans met kinderen geven. Waarom niet? Omdat het dus mis kan gaan.. hier ga je niet op gokken, hier ga je niet het voordeel van de twijfel geven.
Blue_Eyes schreef:Ik trek het in deze discussie even door naar andere opmerkingen die hier geplaatst zijn: dat straffen in de zin van buiten de maatschappij zetten, opsluiten of zelfs een kogel door de kop, voor de geaardheid alleen. Hoezo, Big Brother is watching you?
Vjestagirl schreef:mistery schreef:Ik snap het punt wat je wil maken Moontje.
Je vergeet alleen dat pedofielen op kinderen vallen en dat kinderen erg kwetsbaar zijn.
Homofielen en pedofielen zijn tot een zekere hoogte met elkaar te vergelijken. Homofielen voelen zich aangetrokken tot hetzelfde geslacht, hier is niets mis mee. Pedofielen voelen zich aangetrokken tot kinderen, en hier is wel degelijk iets mis mee.
Niet iedere pedofiel zal iets met zijn gevoelens doen, dat klopt. Maar er is een kans dat ze het wel doen en dat moet je op iedere mogelijke manier voor zijn.
In mijn ogen kan je pedofielen geen kans met kinderen geven. Waarom niet? Omdat het dus mis kan gaan.. hier ga je niet op gokken, hier ga je niet het voordeel van de twijfel geven.
Homofielen, heterofielen en pedofielen bedoel je...
Vjestagirl schreef:Dat hij geen kinderdagverblijf mag runnen, alla...
Maar waarom zou hij de STUDIE niet mogen doen?
Vjestagirl schreef:Het eerste is een aanname, je hebt geen idee wat iemand met zo'n studie wil gaan doen. Hij heeft ook aangegeven geen kinderen aan te raken. Hij valt ook op volwassen vrouwen en heeft daar relaties mee.
En dat hij geen stage adres kan vinden is zijn eigen probleem. Er bestaat geen verbod op stomme studiekeuzes.
liedje89 schreef:Vjestagirl schreef:Het eerste is een aanname, je hebt geen idee wat iemand met zo'n studie wil gaan doen. Hij heeft ook aangegeven geen kinderen aan te raken. Hij valt ook op volwassen vrouwen en heeft daar relaties mee.
En dat hij geen stage adres kan vinden is zijn eigen probleem. Er bestaat geen verbod op stomme studiekeuzes.
Dat hij zich heeft voorgenomen er geen gebruik van te maken betekend niet dat het niet waar is dat het makkelijker word om een kind te manipuleren. Er bestaat inderdaad geen verbod op stomme studie keuzes daar heb je gelijk in. Maar ik snap ook best dat je als uni geen hopeloze studenten aanneemt.
mistery schreef:Ik snap het punt wat je wil maken Moontje.
Blue_Eyes schreef:Citaat:Ten eerste is pedofilie niet zoals homosexualiteit een geaardheid, maar een "psychosexual disorder."
Daarover zijn in de wondere wereld der psychologie de meningen sterk verdeeld, heb ik me laten vertellen. Er wordt nogal eens aangehouden dat ACTIEVE pedofilie een psychoseksuele stoornis is.
Verder is mijn mening inmiddels wel duidelijk, denk ik.
Vjestagirl schreef:Ik geloof dat Blue_eyes haar eerste post was dat deze persoon niet onbegeleid met kinderen zou moeten mogen werken.
Maar dat heeft ook niets met de studie pedagogiek te maken. op WO niveau is het een theoretische studie.
dwaallicht schreef:Vjestagirl schreef:Ik geloof dat Blue_eyes haar eerste post was dat deze persoon niet onbegeleid met kinderen zou moeten mogen werken.
Maar dat heeft ook niets met de studie pedagogiek te maken. op WO niveau is het een theoretische studie.
En dat rijmt dan niet met haar gedachtegoed dat een niet-praktiserende pedofiel hetzelfde moet worden behandeld als elk ander mens.
In feite zeg je dan "hij heeft (nog) niks misdaan, dus heb niks op m tegen, maaaaaaar als ie met kinderen wil werken zetten we er toch maar iemand bij"
Kennelijk sta je dan stiekem toch niet achter je eigen mening.