Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:44

Dat iemand nog geen slachtoffers heeft wil niet zeggen dat deze niet nog gaan komen..
Het hoeft natuurlijk niet, maar waarom zou je in godsnaam kinderen blootstellen aan een dergelijk gevaar.

Vind dat je je mening goed onderbouwd Blue_Eyes, maar ik kan het toch niet geheel met je eens zijn. Ja het zijn ook gewoon mensen met evenveel rechten als ieder ander, MAAR... nouja.. dat kan je zelf wel invullen. De maar werkt telt voor mij zoveel zwaarder dan alle andere redenen die er zijn..

Jij zou hem dus wel deze studie laten volgen en hem een beroep laten beoefenen waarin hij met kinderen werkt?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:44

Lyonesse schreef:
Moniek schreef:
ik begin me sterk af te vragen wat jullie eigelijk niet normaal vinden?

Ik vraag me af hoe jij over andere niet normale dingen denkt :+

daar kunnen we heel veel topics over openen :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:46

mistery schreef:
Dat iemand nog geen slachtoffers heeft wil niet zeggen dat deze niet nog gaan komen..
Het hoeft natuurlijk niet, maar waarom zou je in godsnaam kinderen blootstellen aan een dergelijk gevaar.

Vind dat je je mening goed onderbouwd Blue_Eyes, maar ik kan het toch niet geheel met je eens zijn. Ja het zijn ook gewoon mensen met evenveel rechten als ieder ander, MAAR... nouja.. dat kan je zelf wel invullen. De maar werkt telt voor mij zoveel zwaarder dan alle andere redenen die er zijn..

Jij zou hem dus wel deze studie laten volgen en hem een beroep laten beoefenen waarin hij met kinderen werkt?

Mijn allereerste post in dit topic was:
Blue_Eyes schreef:
Van mij mag hij gerust pedagogiek studeren. Als hij daarna maar niet in die branche gaat werken. En tja, dat maakt het toch een beetje zinloos....

U voelt de ironie ook van die woorden druipen?

Moniek

Re: Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:07

ik hoop dat jullie mijn vorige link echt even kijken
en ik ben erg benieuwd naar jullie reactie''s

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:11

Dat had ik dus gemist Blue_Eyes :D
Dan snap ik je nu iig helemaal en kan ik je redenatie ook goed begrijpen.

Link kan ik helaas niet bekijken, maar dat ligt volledig aan mijn verschrikkelijk trage en vastlopende pc.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:15

Uit de link van Moniek:

Citaat:
Zo ontstaat er een dwangmatig zoeken naar contact met kinderen

Citaat:
In het algemeen wil de pedofiel wel graag liefdevol en opvoedkundig met het kind omgaan, maar de grens tussen normaal liefhebben en liefhebben vanuit zijn pedofiele gevoelens is daarin moeilijk aan te geven. De volwassene die pedoseksuele belangstelling heeft voor het kind legt over het algemeen gemakkelijk contact met kinderen en zal soms ook merken dat er vanuit het kind nieuwsgierigheid bestaat naar seksualiteit waar hij op in kan spelen.

En die zinnetjes verwoorden nu precies waarom ik erg bang zou zijn, als een pedofiel in contact met mijn kinderen zou komen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:30

Een pedofiel voelt zich aangetrokken tot kinderen dus mag hij niet in de buurt van kinderen komen want straks verkracht hij ze nog.
Een homo voelt zich aangetrokken tot mannen dus mag hij niet in de buurt van mannen komen want straks verkracht hij ze nog.
Een lesbiene voelt zich aangetrokken tot vrouwen dus mag zij niet in de buurt van vrouwen komen want straks verkracht zij ze nog.
Iemand die graag een winkel wil beroven mag niet in de buurt van winkels komen want straks doet hij het nog echt.
Een mens mag niet in de buurt van een ander mens die hij niet mag komen want straks vermoord hij die nog.
Een hond mag niet in de buurt van katten komen want straks eet hij ze nog op. (kijkt hoe poes en hond samen in de mand liggen)

Zal ik nog even doorgaan?
Of snapt men het?

Op deze manier kun je iedereen wel opsluiten want iedereen kan wel iets crimineels doen.
(ojee ik ben 18 en mag nu sterke drank kopen ik moet maar niet in de buurt van drankzaken komen want straks wordt ik nog alcolist)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:36

Ik snap het punt wat je wil maken Moontje.
Je vergeet alleen dat pedofielen op kinderen vallen en dat kinderen erg kwetsbaar zijn.
Homofielen en pedofielen zijn tot een zekere hoogte met elkaar te vergelijken. Homofielen voelen zich aangetrokken tot hetzelfde geslacht, hier is niets mis mee. Pedofielen voelen zich aangetrokken tot kinderen, en hier is wel degelijk iets mis mee.
Niet iedere pedofiel zal iets met zijn gevoelens doen, dat klopt. Maar er is een kans dat ze het wel doen en dat moet je op iedere mogelijke manier voor zijn.
In mijn ogen kan je pedofielen geen kans met kinderen geven. Waarom niet? Omdat het dus mis kan gaan.. hier ga je niet op gokken, hier ga je niet het voordeel van de twijfel geven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:40

mistery schreef:
Je vergeet alleen dat pedofielen op kinderen vallen en dat kinderen erg kwetsbaar zijn.
Homofielen en pedofielen zijn tot een zekere hoogte met elkaar te vergelijken. Homofielen voelen zich aangetrokken tot hetzelfde geslacht, hier is niets mis mee. Pedofielen voelen zich aangetrokken tot kinderen, en hier is wel degelijk iets mis mee.
Niet iedere pedofiel zal iets met zijn gevoelens doen, dat klopt. Maar er is een kans dat ze het wel doen en dat moet je op iedere mogelijke manier voor zijn.
In mijn ogen kan je pedofielen geen kans met kinderen geven. Waarom niet? Omdat het dus mis kan gaan.. hier ga je niet op gokken, hier ga je niet het voordeel van de twijfel geven.

Homofielen, heterofielen en pedofielen bedoel je...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:46

Ik ben na een half uur van die docu afgehaakt, temeer daar er hier een geluidstechnicus naast me zit die graag nog even met zijn cd-speler wil spelen ;)

Er is een aantal punten waarop ik het hartgrondig met deze meneer oneens ben, maar hij heeft ook wel een paar zinnige dingen gezegd.
De verhalen die hij bijvoorbeeld vertelde over zijn vriendjes (van 11, 13 en 16) vond ik niet om aan te horen, zeker niet als hij in detail gaat treden. Voor dat jongste mannetje is hij ook veroordeeld.
Of het feit dat hij zegt dat de schade van seks met kinderen beperkt is tot die gevallen waarin het 'ongewild' was - Goedele Liekens gaat daar ook zeer terecht opin: bepaal maar eens wanneer het al dan niet gewild was - kinderen kunnen die grens zelf nog niet leggen. Zeker als Ad vd B dan opmerkt dat die schade niet is ontstaan door de gebeurtenis, maar omdat de kinderen ermee zijn blijven lopen 'of omdat de ouders er zo'n drama van hebben gemaakt toen ze het hoorden'.

Ik ben het dan weer wel met hem eens dat er meer zou moeten worden gepraat met kinderen over seks en wat ze daarmee aan moeten. Alleen misschien niet op de manier die hij voor ogen heeft.

Overigens verandert het verhaal van meneer niet mijn mening over pedofilie in het algemeen. Een zwaluw maakt nog geen zomer.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:00

Blue_Eyes schreef:
Ik trek het in deze discussie even door naar andere opmerkingen die hier geplaatst zijn: dat straffen in de zin van buiten de maatschappij zetten, opsluiten of zelfs een kogel door de kop, voor de geaardheid alleen. Hoezo, Big Brother is watching you?

Dan begrijp ik wel wat je bedoeld met die opmerking maar waar zou jij dan de grens trekken. Mag iemand een bepaalde baan niet krijgen of een bepaalde opleiding niet doen om een bepaalde gedachten die die heeft. (Of dat nu een geaardheid is, een extreme mening oid). Want dan word je toch afgerekend op je gedachten. Maar dat is soms toch niet onlogisch. Ik vind het bijv heel logisch dat deze meneer deze opleiding niet mag doen, maar is dat dan hoe geschikt hij is voor deze baan (zoals een driftkikker geen politieagent kan worden) of is dat discriminatie op zijn geaardheid. (Zoals een homo mag niet in het US leger).

Dan kun je je toch afvragen waar die grens ligt. Immers vind ik het uitsluiten van werk en opleidingen met kinderen logisch maar opsluiten zonder daadwerkelijke misdaad niet. Maar ik kan ook best begrijpen dat iemand anders die grens weer anders zou leggen. (Misschien zou ik daar wel anders over denken als ik ervaring uit eerste hand had met kindermisbruik, bijv.)
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 29-11-09 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:03

Tja, waar leg je die grens.... daar kun je tot in het oneindige over blijven bomen. Dat is een soort filosofische discussie waar je toch nooit uitkomt.
Wat mij betreft: zo lang als iemand nooit iets fout heeft gedaan en ook aangeeft dat niet van plan te zijn, wat kun je dan? In ons wetboek staat duidelijk dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen.

Overigens zijn er driftkikkers zat die met de juiste training toch kunnen uitgroeien tot een prima agent ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:06

Dat hij geen kinderdagverblijf mag runnen, alla...

Maar waarom zou hij de STUDIE niet mogen doen?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:10

Vjestagirl schreef:
mistery schreef:

Homofielen, heterofielen en pedofielen bedoel je...

Nee dat bedoel ik niet :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:12

In welk opzicht is homofilie dan anders dan heterofilie, afgezien van het geslacht van degene waar je op valt?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:13

Vjestagirl schreef:
Dat hij geen kinderdagverblijf mag runnen, alla...

Maar waarom zou hij de STUDIE niet mogen doen?

Omdat het wanneer je heel veel leert over de psysche van het kind het veel makkelijker word om het kind te manipuleren. Vind dat op zich geen vreemde reden bovendien kan hij zijn stages niet uitvoeren. Tuurlijk kan je hem in de gaten houden maar wees nou eerlijk wel stage adres zou hem nu aannemen (en nog kinderen over hebben om hun bedrijf draaiende te houden)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:33

Het eerste is een aanname, je hebt geen idee wat iemand met zo'n studie wil gaan doen. Hij heeft ook aangegeven geen kinderen aan te raken. Hij valt ook op volwassen vrouwen en heeft daar relaties mee.

En dat hij geen stage adres kan vinden is zijn eigen probleem. Er bestaat geen verbod op stomme studiekeuzes.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:56

Vjestagirl schreef:
Het eerste is een aanname, je hebt geen idee wat iemand met zo'n studie wil gaan doen. Hij heeft ook aangegeven geen kinderen aan te raken. Hij valt ook op volwassen vrouwen en heeft daar relaties mee.

En dat hij geen stage adres kan vinden is zijn eigen probleem. Er bestaat geen verbod op stomme studiekeuzes.

Dat hij zich heeft voorgenomen er geen gebruik van te maken betekend niet dat het niet waar is dat het makkelijker word om een kind te manipuleren. Er bestaat inderdaad geen verbod op stomme studie keuzes daar heb je gelijk in. Maar ik snap ook best dat je als uni geen hopeloze studenten aanneemt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:08

liedje89 schreef:
Vjestagirl schreef:

Dat hij zich heeft voorgenomen er geen gebruik van te maken betekend niet dat het niet waar is dat het makkelijker word om een kind te manipuleren. Er bestaat inderdaad geen verbod op stomme studie keuzes daar heb je gelijk in. Maar ik snap ook best dat je als uni geen hopeloze studenten aanneemt.

Een hopeloze student is iemand die geen Nederlands spreekt op een Nederlandstalige opleiding. Een hopeloze student is iemand die met een VBMO-laagste-niveau diploma medicijnen wil gaan studeren. Een hopeloze student is iemand die de tafel van 2 nog niet op kan zeggen en wiskunde wil gaan doen.

Deze jongen is slim, heeft de vooropleiding, heeft de inzet. Hij heeft aangegeven er niets mee te willen doen professioneel gezien, en sorry dat ik het zeg, maar hij zou ECHT heel zelsdestructief bezig zijn als hij ooit een kind aanraakt. Het is de bekendste pedofiel van Nederland, iedereen die ooit een krant leest weet wie Norbert de Jonge is. Als hij ook maar naar n kind wijst heeft hij een groot probleem en verpest het het complete imago van de PVDN (voor zover die een fijn imago hebben, maar das n andere disucissie). Ik vind echt dat je gedachtengang niet een reden zou mogen zijn om iemand uit te sluiten.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:22

mistery schreef:

Als je een hetro man in de buurt van vrouwen laat komen heb je ook de kans dat hij ze verkracht.
Dus waarom dat risico wel lopen?
En waarom wel een homo is de buurt van andere mannen laaten komen dan loop je ook het risico op verkrachting.
Waarom die mensen wel het voordeel van de twijfel geven?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:26

Ik vind dat het in principe waar is dat we geen mindpolice moeten worden. En dat iemand niet om zijn gedachten gang mag worden uitgesloten. Maar als hij de gedachte heeft om het hoofd van iedere ongelovige op te blazen geef ik hem geen pistool en leer ik hem richten. Ik ben namelijk gehecht aan mijn hoofd :Y) . Of hij dan van plan is om iets te doen met die gedachte of niet ik zal de drempel niet lager willen maken.

Bovendien vind ik dat een onderwijs instelling ook een keus moet kunnen hebben om zijn opleiding en reputatie te beschermen. Stel dat het in heel nederland bekent word dat daar een pedofiel een 'kinder'opleiding doet. Ik vraag mij af of er daar dan nog iemand aan studeren toe komt, het belang van een student komt dan toch niet voor het belang van de hele opleiding.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:53

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Ten eerste is pedofilie niet zoals homosexualiteit een geaardheid, maar een "psychosexual disorder."

Daarover zijn in de wondere wereld der psychologie de meningen sterk verdeeld, heb ik me laten vertellen. Er wordt nogal eens aangehouden dat ACTIEVE pedofilie een psychoseksuele stoornis is.

Verder is mijn mening inmiddels wel duidelijk, denk ik.

Dus, als jij consequent blijft in je mening, zul je er ook geen enkel probleem mee moeten hebben om een pedofiel op je kinderen te laten passen. Want, volgens jou hebben ze niks misdaan, dus in beginsel is de pedofiel gelijk aan elke andere oppas die niet op kinderen valt. Kun jij me nu vertellen dat jij je kids met gerust hart achter laat bij zo iemand?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:55

Ik geloof dat Blue_eyes haar eerste post was dat deze persoon niet onbegeleid met kinderen zou moeten mogen werken.

Maar dat heeft ook niets met de studie pedagogiek te maken. op WO niveau is het een theoretische studie.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 01:05

Vjestagirl schreef:
Ik geloof dat Blue_eyes haar eerste post was dat deze persoon niet onbegeleid met kinderen zou moeten mogen werken.

Maar dat heeft ook niets met de studie pedagogiek te maken. op WO niveau is het een theoretische studie.

En dat rijmt dan niet met haar gedachtegoed dat een niet-praktiserende pedofiel hetzelfde moet worden behandeld als elk ander mens.
In feite zeg je dan "hij heeft (nog) niks misdaan, dus heb niks op m tegen, maaaaaaar als ie met kinderen wil werken zetten we er toch maar iemand bij"

Kennelijk sta je dan stiekem toch niet achter je eigen mening.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 01:09

dwaallicht schreef:
Vjestagirl schreef:

En dat rijmt dan niet met haar gedachtegoed dat een niet-praktiserende pedofiel hetzelfde moet worden behandeld als elk ander mens.
In feite zeg je dan "hij heeft (nog) niks misdaan, dus heb niks op m tegen, maaaaaaar als ie met kinderen wil werken zetten we er toch maar iemand bij"

Kennelijk sta je dan stiekem toch niet achter je eigen mening.

Ik kan verder neit voor haar spreken, maar ik zelf heb aangegeven dat ik geen problemen het met het idee dat hij de studie doet. En daarbij vind ik dat geen enkele volwassene alleen met kinderen zou moeten mogen werken, want deze jongen komt er eerlijk voor uit, maar er zullen genoeg machtswellustigen zijn die dat niet doen en daarom moetten volwassenen altijd met zijn 2en zijn.