Vanuit de overheid proberen ze zoveel mogelijk te beperken dat kinderen naar speciaal onderwijs moeten want speciaal onderwijs is gewoon erg duur.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:Ach, ik ken toch aardig wat kinderen met specifieke problemen en stoornissen en die zitten niet meer op een reguliere school. Op een paar ADHDers na dan, al hoewel een aantal van hun ook naar een speciale school gaat.
Citaat:* je bent met je paard op wedstrijd, kind rent heel de tijd langs, paard reageerd daar negatief (angstig?) op. Mag je daar dan wat van zeggen?
Citaat:* je bent in de supermarkt, kind pakt wat uit jouw wagentje, mag je daar wat van zeggen?
Citaat:* je bent in gesprek, kind jengelt er heel de tijd tussendoor om aandacht, mag je daar wat van zeggen?
Citaat:Ik kan me best storen aan de "onopgevoedheid" van kinderen af en toe. Er zijn absoluut ouders die hun kinderen onder controle hebben, maar als ik af en toe zie hoe vaak de discussie aangegaan wordt vind ik dat onvoorstelbaar. Ik ben opgevoed met "nee is nee" en daar had je je aan te houden.
milo schreef:corrigerende tik..
Brainless schreef:@Adil
Het probleem is dat mensen die vroeger zelf wel eens een tik/klap kregen het blijkbaar normaal vinden, om later zelf hun eigen kind ook te gaan slaan.
Brainless schreef:Dat is dus niet waar, op de kleuterschool is duidelijk aan de kinderen te merken wie thuis weleens een corrigerende tik krijgt.
Die slaan zelf andere kinderen ook sneller.
Brainless schreef:Dat is dus niet waar, op de kleuterschool is duidelijk aan de kinderen te merken wie thuis weleens een corrigerende tik krijgt.
Die slaan zelf andere kinderen ook sneller.
Brainless schreef:Ik heb het niet over op latere leeftijd, maar wel als ze jonger zijn tot 3 a 4 jaar.
Als ze thuis een tik op een vingers krijgen als ze ergens aanzitten wat niet mag, doen ze dat ook als andere kinderen aan hun spullen zitten (wat in hun ogen niet mag).