Bestaat het nog? na het huwelijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:48

Ik ben 16 en heb met 1 jongen het bed gedeelt, en dat is mijn huidige vriend. :)
Ik was 14, maar we hebben zeker 7 maanden gewacht voordat seks erbij kwam kijken.
Nu is hij 3 jaar ouder, maar hij heeft het gedult gehad totdat ik er klaar voor was. Dus ik durf te zeggen dat het bij ons uit liefde voortkomt, niet uit lust.
Persoonlijk vind ik wel dat liefde en seks bij mekaar horen, maar dat is mijn mening. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:04

Blue_Eyes schreef:
Daar hebben jullie ook helemaal gelijk in hoor, een relatie is keihard werken en ook dan kan het nog weleens misgaan. Maar ook dat - en ik hoop dat ik daar niemand mee voor het hoofd stoot - is in sommige gevallen een kwestie van keuzes maken en instelling. Er wordt tegenwoordig ook wel erg makkelijk gezegd dat er niets meer aan te redden viel, terwijl er niets aan geprobeerd is.

Dat laatste ben ik ook absoluut helemaal met je eens, hoor. :j
Heel zonde is dat, zeker als er kinderen in het spel zijn.........

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:33

Twiggy2008 schreef:
_Ella_ schreef:
Ik las ergens in dit topic dat seks overgeromantiseerd wordt. Ikzelf denk juist dat seks 'speciaalheid' verliest als je het zelf minder speciaal maakt.

Maar wat is 'minder speciaal' dan? Ik denk dat we daar allemaal anders over denken namelijk...... ;)
Ik denk namelijk dat seksualiteit iets heel persoonlijks is. Een ieder geeft er een andere invulling aan......

Ik denk trouwens dat zowel seks als relaties enorm overgeromantiseerd worden, ja. Dat denk ik ergens wel.....

Ik denk dat als je seks en liefde los van elkaar gaat zien, het begrip 'seks' automatisch minder speciaal wordt. Het is dan immers gewoon iets wat je voor je (puur eigen?) plezier doet, zonder verdere inhoud?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:41

superwoman schreef:
HouVanUtopia schreef:
En ik denk dat we daar een heel goed punt hebben bereikt!
Je weet nog niet wat je mist als je er nog nooit van 'geproeft' hebt...

En dat is het vaak het probleem ook dat je steeds sneller eigelijk met een jongen het bed in duikt.
Je weet hoe 'leuk.lekker' het kan zijn. Je krijgt dan toch behoefte's.
En naar mijn idee gaat het dan gwoon makkelijker.
Als je een jongen dan leuk vind, en er ontstaat een klik heb ik het idee dat er al heel snel veel meer gebeurd dan je van te voren had gedacht.

Maar is het dan zo erg dat je eerder met een jongen het bed in duikt?
Wanneer je het veilig doet, zie ik het probleem niet.

Zelf heb ik vrij weinig partners gehad, maar kijk er niemand op aan als ze er meer hebben gehad - mits veilig, want anders vind ik het onnodig risicovol en ben je imo niet zuinig op jezelf en anderen.

Nee en dat bedoel ik juist.
Als de persoon er zich zelf goed bij doet waarom niet...

Ik zal zelf eerlijk zeggen, dat ik vrij snel met iemand het bed in duik.
En dan zeker niet zomaar met iemand nee dat niet! Maar als ik een date/jongen of iets toch een paar weken leuk zie en er is een klik...
Tsja dan ga ik niet zeuren hoor....

Berdien

Re: Bestaat het nog? na het huwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:47

Denk dat niemand het erg vind dat je met iemand naar bed gaat, maar aan de andere kant.. is het zo erg om het níet te doen?
Je moet maar net iemand tegenkomen met wie je dat wilt, en als je diegene net niet tegenkomt..
Als je dit topic doorleest zou je haast denken dat het abnormaal is om wat langer te wachten :=

Lees hier veel begrip om niet te wachten, maar maar weinig begrip om juist wat langer te wachten, huwelijk/geloof of niet :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:49

_Ella_ schreef:
Ik denk dat als je seks en liefde los van elkaar gaat zien, het begrip 'seks' automatisch minder speciaal wordt. Het is dan immers gewoon iets wat je voor je (puur eigen?) plezier doet, zonder verdere inhoud?

Maar met iemand waar je van houdt is het toch ook voor je eigen plezier én zijn plezier?

imo is goeie sex alleen als je beide tevreden en volaan bent namelijk. :P
Heeft imo niets met liefde te maken.

Ik ben wel getrouwd hé, dus geen andere meer voor mij - geestelijk vind ik dat speciaal, maar verder snap ik goed dat je het los kunt zien.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:54

Berdien schreef:
Denk dat niemand het erg vind dat je met iemand naar bed gaat, maar aan de andere kant.. is het zo erg om het níet te doen?
Je moet maar net iemand tegenkomen met wie je dat wilt, en als je diegene net niet tegenkomt..
Als je dit topic doorleest zou je haast denken dat het abnormaal is om wat langer te wachten :=

Lees hier veel begrip om niet te wachten, maar maar weinig begrip om juist wat langer te wachten, huwelijk/geloof of niet :)

Mijn ervaring door mijn relaties en dus ook sex hebben me wel degelijk wat geleerd.
Wachten met sex tot je echt wil, vind ik verstandig.
Echter wachten tot na het huwelijk VIND IK riskant :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:56

Wat vind je er riskant aan dan?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:57

Een klasgenoot van mij die heeft ook al een jaar een vriend maar zij zoenen alleen nog maar.. Zij wil echt wachten tot het huwelijk. Maar ik vind dat iedereen het zelf moet weten wat hij of zij doet.. ;)

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:08

superwoman schreef:
_Ella_ schreef:

Maar met iemand waar je van houdt is het toch ook voor je eigen plezier én zijn plezier?

imo is goeie sex alleen als je beide tevreden en volaan bent namelijk. :P
Heeft imo niets met liefde te maken.

Ik ben wel getrouwd hé, dus geen andere meer voor mij - geestelijk vind ik dat speciaal, maar verder snap ik goed dat je het los kunt zien.

? eerst zeg je dat als je van iemand houdt je het ook voor zijn plezier doet, en dan zeg je dat het niets met liefde te maken heeft...

Ik beweer ook niet dat er geen goede seks bestaat als je seks en liefde scheidt, ik zeg alleen dat het dan minder speciaal is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:15

Wat voor mijzelf geldt is dat ik me absoluut niet zou kunnen ontspannen bij 'zomaar iemand' en dat dat het dus direct een stuk minder leuk zou maken. Nee, bij mij is er echt wel liefde bij nodig.

anoouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:17

em_papillon schreef:
Daarom vind ik het niet kunnen om op je 15e al met meerdere(!!) jongens naar bed te gaan zelfs zonder liefde! En dat dan ook gewoon voor lief nemen en je er niet voor schamen enzo.. Kan ik niet echt bij :P

hoezo kan dat wel op je 18e dan en niet op je 15e?
Ik zie het punt niet hoor, als ik er gewoon achter sta?

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:19

efaa schreef:
EngeltjeS schreef:
Pas sex?

Ik zet het niet in de titel neer, aan gezien er jonge kinderen ook mee lezen? ;)

Ik lees het vaker, kinderen van 16 jaar hebben al de lakens hebben gedeeld met een ander.
Maar wat ik me nu afvraag hé, zijn er ook nog mensen die pas na het huwelijksbootje de lakens delen samen?Of pas na een hele tijd, en niet al na 2 maand? Echt wanneer het pure liefde is? Of meer om het geloof, of meer om jezelf?

Ik vraag me zo vaak af, als ik weer iets lees over de jonge leeftijd. Is het dan ook al echte liefde? Of meer een bevlieging of meer om er bij te horen?

Ik ben 20, en heb de ware nog niet gevonden ;)

wie zegt dat sex en liefde perse bij elkaar horen, je kunt toch ook sex hebben zonder liefde? moet het echte liefde zijn om sex te hebben met iemand?
ik was 15 en ja toen was het echte liefde, daarna niet altijd. denk dat je dat geheel voorjezelf moet bepalen, of je wel of geen sex wil voor het huwelijk
ik zelf ga nooit trouwens dus dan zou ik geen sex kunnen hebben, toch jammer

ik ben 17, heb wel seks gehad maar duik lang niet zomaar met iemand een bed in.. met me ex ging ik 9 maanden en na 6 maanden hebben we seks gehad.. ik wil eerst een vertrouwensband hebben met diegene..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:48

Tsja, misschien beginnen sommigen er iets te vroeg aan... Maar wachten tot na het huwelijk vind ik wel érg overdreven! Meestal wachten mensen wel paar jaar met trouwen, terwijl ze wel al een serieuze relatie hebben, om nou een paar jaar te wachten voor dat je het de eerste keer doet? Lijkt me niet echt slim :P
Dan trouw je, doe je het met elkaar, en blijkt je partner enorm tegen te vallen in bed... En daar zit je dan 'tot de dood jullie scheidt' aan vast, fijn. :Y)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:47

_Ella_ schreef:

Ik denk niet dat seks minder 'speciaal' wordt als je het doet voor je (voornamelijk) puur eigen plezier, hoor. Het is maar wat je onder 'speciaal' verstaat. Voor de een is dat liefde en voor de ander is dat 'lust' en voor nog meer anderen is het een combinatie van die twee of misschien nog wel wat anders....... Ik vind dat iemand er voor een ander geen waarde oordeel aan kan geven. Wat voor de een speciaal is, hoeft voor een ander niet speciaal genoeg te zijn.... Pffff, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ik hoop dat je het een beetje snapt. :D

Verder denk ik dat seks voor je eigen plezier, ook heel goed kan betekenen dat je het een ander naar de zin kan maken. Daar kun je immers ook plezier aan beleven..... Toch? (al hoewel dat misschien ligt aan je karakter ;) )

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:51

ik weet dat een vriendin van me eigelijk wil wachten tot ze getrouwd is, maar dit is eerder omdat haar ouders dit willen en ze niet kan liegen mochten ze haar de vraag stellen en ze zou het gedaan hebben ;)
of ze het volhoudt is een 2e :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:57

Blue_Eyes schreef:
Wat voor mijzelf geldt is dat ik me absoluut niet zou kunnen ontspannen bij 'zomaar iemand' en dat dat het dus direct een stuk minder leuk zou maken. Nee, bij mij is er echt wel liefde bij nodig.

Ik denk dat dat komt, omdat je het nog niet met iemand anders gedaan hebt. Of beter gezegd, omdat je je nog nooit voor iemand anders open gesteld hebt. En dat hoeft ook niet, als je niet wilt, niet kunt, whatever......

En wat is zomaar iemand? Ik heb ooit eens zo'n enorme aantrekkingskracht met iemand gehad, dat als we elkaar maar zagen was het al eh..... foute boel. :+
Maar echte liefde was het echt niet tussen ons. Rara, hoe kan dat? Nou, het kan, dat is gebleken. :D
En bij zo iemand laat je je compleet gaan, hoor, elke keer weer. :o

Maar goed, ik heb ook wel eens iemand ontmoet bij wie ik beide vond, liefde en lust. Ben ik toch jarenlang mee samen geweest destijds. Dus ja, dat kan ook. (Seksuele) Relaties zijn er in zoveel vormen. En elk mens is anders met andere behoeftes. En andere overtuigingen. :)

Persoonlijk moet ik er ook niet aan denken om jarenlang met iemand te zijn en me in te moeten houden om er vervolgens na het huwelijk achter te komen dat 'ie er niets van bakt in bed. :+
Want er zijn toch een hoop kerels die in bed niet echt weten wat ze doen (zo, ik heb gezegd :D ). :roll:

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:23

Even jullie mening...
Mijn vader was maagd toen mijn ouders gingen trouwen, moeder een incestverleden.
Vader bleek na een aantal jaar homo te zijn.
Was het beter geweest als hij seks had gehad voor hun huwelijk, zodat hij zijn gevoelens voor mannen/vrouwen toen al had begrepen? En dat ze dus nooit zouden gaan trouwen daardoor?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:26

Veel (oudere generatie) homo's weten dat ze homo zijn voordat ze trouwen en kinderen krijgen. Door de sociale druk gaan ze toch gewoon trouwen.
Veel huwelijken gaan nog steeds stuk, ondanks dat ze seks hadden voor het huwelijk.

Je hebt ook vrouwen die pas op een latere leeftijd (na trouwen/kinderen) ervoor uitkomen dat ze lesbisch zijn, ondanks seks voor het huwelijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:30

Brainless, de oorzaken dat een huwelijk stuk kan gaan heeft niet alleen te maken met seks, he. ;)
Daar kunnen nog minstens een miljoen andere redenen voor zijn. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:33

Het was een reactie op Moosje of het had uitgemaakt. (seks voor het huwelijk).

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:33

_Ella_ schreef:
? eerst zeg je dat als je van iemand houdt je het ook voor zijn plezier doet, en dan zeg je dat het niets met liefde te maken heeft...

ja, sex kun je doen met of zonder dat je van iemand houdt.
beide is voor je plezier - of je moet het alleen doen voor een zwangerschap :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:37

Moosje schreef:
Even jullie mening...
Mijn vader was maagd toen mijn ouders gingen trouwen, moeder een incestverleden.
Vader bleek na een aantal jaar homo te zijn.
Was het beter geweest als hij seks had gehad voor hun huwelijk, zodat hij zijn gevoelens voor mannen/vrouwen toen al had begrepen? En dat ze dus nooit zouden gaan trouwen daardoor?

Ik denk dat je het eigenlijk niet zo 'simpel' kan stellen. De ene homo weet van jongsaf aan dat hij op mannen valt (zonder daar uberhaupt seks voor nodig te hebben), de ander heeft een langere weg nodig om daarachter te komen. En vergis je niet in wat je omgeving voor invloed kan hebben op dit soort kwesties. Homo zijn heeft met meer te maken dan met seks alleen. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:37

Brainless schreef:
Het was een reactie op Moosje of het had uitgemaakt. (seks voor het huwelijk).

Ah, ok...... :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:42

Twiggy2008 schreef:
Ik denk niet dat seks minder 'speciaal' wordt als je het doet voor je (voornamelijk) puur eigen plezier, hoor. Het is maar wat je onder 'speciaal' verstaat. Voor de een is dat liefde en voor de ander is dat 'lust' en voor nog meer anderen is het een combinatie van die twee of misschien nog wel wat anders....... Ik vind dat iemand er voor een ander geen waarde oordeel aan kan geven. Wat voor de een speciaal is, hoeft voor een ander niet speciaal genoeg te zijn.... Pffff, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ik hoop dat je het een beetje snapt. :D

Verder denk ik dat seks voor je eigen plezier, ook heel goed kan betekenen dat je het een ander naar de zin kan maken. Daar kun je immers ook plezier aan beleven..... Toch? (al hoewel dat misschien ligt aan je karakter ;) )

Ben het hier erg mee eens!

Het is gewoon heel persoonlijk wat je speciaal of spannend vind.