Mensen uit de zorg verplicht inenten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mensen die in de zorg werken zouden zich verplicht moeten inenten.

Ja.
54 (24%)
Nee.
170 (75%)

Totaal aantal stemmen: 224

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:28

Die mensen hebben idd niets aan een site, maar een hele hoop anderen wel. Ik zou graag een site zien waarheen ik mensen kan verwijzen, of zelf dingen op kan zoeken waar ik geen antwoord op heb.

Nikka

Re: Mensen uit de zorg verplicht inenten tegen varkensgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:29

Kijk nog maar eens in mijn post.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:29

De tweestrijd blijf je houden: verontruste moeders (als voorbeeld) beweert dat er 3 mensen dood zijn door de inenting, terwijl er deskundigen zijn die het verband niet hebben gevonden. Dus een echt goede site zal lastig worden vrees ik om iedereen tevreden te houden.

Ik heb zelf genoeg gehad aan het foldertje en het optreden van Klink in Pauw en Witteman :)
(maar ja, ik hoor sowieso al bij de risicogroep, dus dat maakt voor mij de keus wel eenvoudiger)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-11-09 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:31

Ik vind dat dit je eigen keuze is... Ik werk ook in de zorg(met gehandicapten), maar doe het niet, ik ben geen risico groep '' .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:32

Ik heb even snel gekeken op die site Nikka, maar kom daar niet veel tegen over de vaccinatie op zich? De verschijnselen wist ik wel, maar ik ben heel benieuwd naar een duidelijk verhaal over de vaccinaties op zich.

Overigens is de huisartsenzorg ook minimaal ingelicht hierover, wel was er een grote nascholing over de pandemie wat 1 grote bangmakerij was maar helaas geen nieuwe info daar.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:50

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:59

Shadow0 schreef:
MISTRAL94 schreef:
Gelukkig is Colunder dan zelf in staat om een beslissing te nemen wat de reden ook zijn mag :D

Nu ga ik toch mezelf even citeren:
    "Vrijheid, in dit geval keuzevrijheid, komt met verantwoordelijkheden. Je hebt op z'n minst de plicht daar zorgvuldig mee om te gaan... en beide kanten te kunnen bekijken. Nee zeggen omdat je 'gewoon' geen zin hebt is echt niet voldoende als het een beslissing is die meer reikwijdte heeft dan alleen je eigen situatie."

Hier dan even de redenen waarom ik me niet in laat enten:
Ik behoor zelf niet tot een risicogroep,ik ben kerngezond.
Ook als ik geent ben kan ik de clienten besmetten.
Ten tweede is er nog helemaal niet bekend wat de bij werkingen op de lange termijn zijn van zo'n enting,en wat die Franse, griekse enz griep betrefd dat was bedoelt dat als dat zo is je je elk jaar wel met een of ander goedje in kan laten spuiten,en dat doe ik dus niet

Krijg ik griep verschijnselen dan zal ik ter bescherming van mijn clienten me wel ziekmelden,terwijl ik dat anders niet snel zal doen,maar nu wel omdat dit zo extreem besmettelijk schijnt te zijn.
Normaal neem ik paracetamol extra en werk ik gewoon door.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:01

Nikka schreef:
http://www.grieppandemie.nl/home/veelge ... nodeId=476

Overigens is er een avondsymposium over de mexicaanse griep maandag as bij het KNMG. Verder is er veel info naar alle artsen gegaan zowel per internet als per post.

Laat dat veel maar weg, we hebben griepfolders ontvangen over de pandemie maar meer dan de algemene informatie staat er niet in.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:12

MISTRAL94 schreef:
Laat dat veel maar weg, we hebben griepfolders ontvangen over de pandemie maar meer dan de algemene informatie staat er niet in.

Klopt brief van RIVM, griepfolders, verder was medisch contact er voor een groot gedeelte aan gewijd, regelmatig info via artsennet, wekelijkse update via de LHV. Regionale nascholing. Lijkt me al heel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 01:49

Ik lees toch nog vaak hier, dat men denkt de verplegenden te enten om de clienten te beschermen. Daar gaat het niet om, ze zijn bang dat er zoveel zieken vallen dat de zorg niet gegarandeerd blijft.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 01:52

Ik weet wel dat dat niet de insteek is van de overheid om de mensen in de zorg te vaccineren speciaal voor de clienten maar toch is het wel zo dat als je je laat vaccineren en je handen goed wast het overdragen miniem is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 02:00

Ik lees het namelijk de hele tijd. Vaccineren voor clienten heeft geen nut als de bezoekers het alsnog mee brengen. Mensen vinden om die reden (ook logisch) het enten onnodig. Men valt daar steeds op terug, terwijl het daar helemaal niet om te doen is.
Byvoorbeeld Colunder (sorry jouw post staat het dichtste bij :D ) valt daar ook op terug, op de clienten, maar daar gaat het eigenlijk helemaal niet om.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 08:49

Mindim schreef:
Ik lees het namelijk de hele tijd. Vaccineren voor clienten heeft geen nut als de bezoekers het alsnog mee brengen. Mensen vinden om die reden (ook logisch) het enten onnodig. Men valt daar steeds op terug, terwijl het daar helemaal niet om te doen is.

Transmissie via verpleging wordt in ieder geval sterk beperkt en heeft dus altijd nut. Verpleging, die in een instelling werkt die zo veel mogelijk werkt aan herstel van een zieke. Overigens mag je hopen dat familieleden rondom een al ziek persoon zo wijs zijn om bezoek af te raden. Ook zullen familieleden regelmatig ingeënt worden. Er liggen in de ziekenhuizen draaiboeken klaar, ook over hoe er mee om te gaan (mondkapjes, handen wassen bij binnenkomst kamer, beschermende kleding enz)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:14

Mindim schreef:
Byvoorbeeld Colunder (sorry jouw post staat het dichtste bij :D ) valt daar ook op terug, op de clienten, maar daar gaat het eigenlijk helemaal niet om.

Maar lees jij nu wel wat ik typ, de kans wordt wel kleiner. Of is dat opeens niet waar?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:24

Kanelly schreef:
Bij ons wordt ook steeds meer gezegd 'maar ja, je hebt een verantwoordelijkheid tegenover je cliënten/patiënten'
Sorry, maar dat gaat mij ook te ver. Dat ze risicogroepen willen inenten oké, dat is nog tot daar aan toe.
Maar ik ga me niet vol laten spuiten met rommel omdat dat 'mijn verantwoordelijkheid is tegenover mijn cliënten'. Mijn lijf. Mijn keuze.

Zo gaat het bij ons dus ook. Je hebt precies omschreven als ik het voel.
Bij ons beginnen ze volgende wee met het inenten tegen de mexicaanse griep, ik weet nog niet of ik ga.

Verplichten kunnen ze het nooit vind ik. Om de simpele reden dat ik vind dat je NOOIT iemand mag verplichten iets in het eigen lichaam te laten spuiten.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:26

Mindim schreef:
Ik lees toch nog vaak hier, dat men denkt de verplegenden te enten om de clienten te beschermen. Daar gaat het niet om, ze zijn bang dat er zoveel zieken vallen dat de zorg niet gegarandeerd blijft.

dat denk ik dus ook altijd. Het overdragen door personeel valt allemaal erg mee. Ze zijn vooral bang dat er teveel personeel 'wegvalt'.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:40

knuffeldier schreef:
Kanelly schreef:
Bij ons wordt ook steeds meer gezegd 'maar ja, je hebt een verantwoordelijkheid tegenover je cliënten/patiënten'
Sorry, maar dat gaat mij ook te ver. Dat ze risicogroepen willen inenten oké, dat is nog tot daar aan toe.
Maar ik ga me niet vol laten spuiten met rommel omdat dat 'mijn verantwoordelijkheid is tegenover mijn cliënten'. Mijn lijf. Mijn keuze.

Zo gaat het bij ons dus ook. Je hebt precies omschreven als ik het voel.
Bij ons beginnen ze volgende wee met het inenten tegen de mexicaanse griep, ik weet nog niet of ik ga.

Verplichten kunnen ze het nooit vind ik. Om de simpele reden dat ik vind dat je NOOIT iemand mag verplichten iets in het eigen lichaam te laten spuiten.

Bij ons idem en dan werk ik met mensen die bijna allemaal zelf ingeent worden omdat ze in de risico groep vallen (ik werk in de thuiszorg) En dan doen ze een beroep op je gevoel, door te zeggen dat je het ter bescherming van je clienten moet doen maar eigenlijk gaat het er idd om dat ze bang zijn dat veel personeel ziek word...... voor de gewone griep worden we niet geent :n

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:55

pizza64 schreef:
Bij ons idem en dan werk ik met mensen die bijna allemaal zelf ingeent worden omdat ze in de risico groep vallen (ik werk in de thuiszorg) En dan doen ze een beroep op je gevoel, door te zeggen dat je het ter bescherming van je clienten moet doen maar eigenlijk gaat het er idd om dat ze bang zijn dat veel personeel ziek word...... voor de gewone griep worden we niet geent :n

Ik herhaal mezelf maar eens voor de zoveelste keer. Het inenten van met name ouderen werkt in de meerderheid van de gevallen onvoldoende bij hun. Bij jongeren is dat veel beter. Er zal ongetwijfeld een financieel motief zijn vanuit de overheid, dat laat niet weg dat het zeker een bescherming is voor de cliënt/patiënt naast een goede hygiëne.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:10

Nikka schreef:
pizza64 schreef:

Ik herhaal mezelf maar eens voor de zoveelste keer. Het inenten van met name ouderen werkt in de meerderheid van de gevallen onvoldoende bij hun. Bij jongeren is dat veel beter. Er zal ongetwijfeld een financieel motief zijn vanuit de overheid, dat laat niet weg dat het zeker een bescherming is voor de cliënt/patiënt naast een goede hygiëne.

In de meerderheid van de gevallen????
En zo zijn er dus heel veel onzekerheden wat deze enting betreft . Want ook al laat ik mij enten, ik kan de griep nog evengoed overbrengen om nog met nog maar een onzekerheid te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:13

MamboBeach schreef:
Mindim schreef:

Maar lees jij nu wel wat ik typ, de kans wordt wel kleiner. Of is dat opeens niet waar?

Dat betwist ik toch ook niet?
Maar lees jij wel wat ik zeg? Het gaat niet om de clienten dat je moet enten, men is als de dood dat de zorgenden straks plat liggen in bed en het ziekenhuis 'on hold' moet zeg maar. Daar gaat het om.
Dus om te zeggen ik ent niet, want ik kan mijn clienten alsnog besmetten, dan heb je het niet begrepen.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:56

Wij hebben laatst ziekte in het team gehad, waardoor ik in 7 dagen 26 uur extra werkte, bovenop de 30 uur die ik normaal werk... Let op, ik krijg daar niet extra voor betaald oid, ik krijg er sowieso niet voor betaald, compenseren voor het geval ik eens te weinig werk...

Allemaal leuk en aardig, maar laten ze eens voor voldoende invalkrachten oid zorgen. Want, het zal niet veel mensen verbazen, een paar dagen na betreffende week, zat ik 3 dagen ziek thuis.

Dan kunnen ze wel leuk gaan enten zodat er hopelijk minder ziekte uitval is, maar als de geënten dan zoveel extra moet werken, dan zitten die thuis, met een beetje pech overspannen oid, want op dit moment is de gehandicaptenzorg niet bepaald leuk om in te werken... Het cliëntcontact is superleuk, maar al de nieuwe regels, bureaucratie en de slechte CAO, maken het er niet aantrekkelijker op!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:59

Ik begrijp het wel, Mindim. Ik denk dat jij het alleen niet begrepen hebt, maar dat geeft niet hoor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:04

MamboBeach schreef:
Ik begrijp het wel, Mindim. Ik denk dat jij het alleen niet begrepen hebt, maar dat geeft niet hoor. :)

Grappig, volgens jouw ligt het onbegrip en niet lezen altijd bij de andere partij >;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:06

Mindim schreef:
MamboBeach schreef:

Grappig, volgens jouw ligt het onbegrip en niet lezen altijd bij de andere partij >;)

jou:)
Ja, en dat denk jij ook... 8-)

We komen er niet uit Mindim, dat is duidelijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:15

Ik heb welgeteld 1 keer gevraagd of je wel gelezen hebt en dat was in een reactie op jouw post. Verder heb ik niet gezegd dat mijn posts onbegrepen of ongelezen zijn.

Oh sorry, het had JOU ipv JOUW moeten zijn.