Ik eet inderdaad te vet, omdat ik mager niet betalen kan. Ik vind mager absoluut lekkerder en omdat het voedzamer is eet ik er ook automatisch minder van

Maar okee, ik ben niet iedereen, dat weet ik ook weer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:De overheid kan veeeel, die kan ook mensen verplichten om buiten te roken.![]()
Er zijn allerlei wetten en regels voor het vervaardigen van voedsel, het verbieden van suiker in een heleboel voedingsmiddelen waar dat niets te zoeken heeft, lijkt me een leuk begin.
Marjoow schreef:Ranna: Toch denk ik, dat als je overgewicht hebt, dat je niet zomaar overstapt op biologisch eten.
Of zoals de meeste het noemen, konijnenvoer![]()
Het is hartstikke moeilijk om af te vallen, vind de overheid de economie serieus belangrijker dan de gezondheid?
Zodra de gezondheid van NL omhoog gaat, beter word (daarmee heb ik het niet over obesitas, maar ook over anorexia) zullen er minder ziekenhuisopnames zijn, door mensen die te vet zijn en daardoor een te hoog cholesterolgehalte hebben, mensen die hart en vaatziektes hebben. Patienten die uitgedroogd zijn, noem maar op!
Mensen die eerder dood gaan, en zo niet tot hun 67e door kunnen werken...
Brainless schreef:@Ranna
Graag de officiële wetenschappelijk bron nav dat vlees en zuivel verzurend is en zorgt voor dichtgeslibde aders en kanker ed.
ranna schreef:Brainless schreef:@Ranna
Graag de officiële wetenschappelijk bron nav dat vlees en zuivel verzurend is en zorgt voor dichtgeslibde aders en kanker ed.
Aangezien ik al jaren boeken lees over onze voeding en leefwijze en de gevolgen daarvan op onze gezondheid en al evenzo lang allerlei documentaires e.d. heb bekeken kan ik niet aan je verzoek voldoen.
Ik weet niet in welk boek of welke docu ik wat heb gelezen of gezien.
Op het net staat er echter plenty info over en het boek wat ik al eerder noemde is een hele goeie voor degene die serieus met hun voeding en gezondheid aan de slag willen.
ranna schreef:Zoals gezegd Vjestagirl, het net staat vol van deze info. Ook op you tube vindt je er goede informatieve filmpjes over. Ik zou zeggen; als je echt geïnteresseerd bent... je hoeft niet alles voorgekauwd te krijgen. Doe je eigen onderzoek
Je hoeft er echt geen hele boekenkasten vol voor te lezen. Het i-net biedt voldoende info.
Citaat:Als jij info uit boeken geschreven door artsen niet vertrouwd is niet mijn probleem.
Je moet zeker niet alles klakkeloos aannemen maar ook de logica van dingen meenemen zoals:
Vlees en zuivel bevatten geen vezels en bijzonder weinig voedingsstoffen. Je raakt er door verstopt, je lichaam verzuurt en het maakt je ziek. Je kunt op vlees en zuivel niet in leven blijven.
Planten bevatten alles aan voedingsstoffen wat een mensenlijk lichaam nodig is. De vezels, mineralen, vitamines, sporenelementen, goede oliën en vetten. Je zou op alleen plantenvoeding kunnen leven.
't Is allemaal niet zo moeilijk.
Rock schreef:Ja maar als je zo denkt los je toch het probleem niet op? Als ze nou het magere goedkoper maken, en desnoods tegelijk het ongezonde duurder (zodat er in ieder geval een goedkoop en gezond alternatief is) zal de gemiddelde Nederlander gezonder worden.
Maar goed, ik vond het ook apart dat de overheid 20 miljard in een bodemloze put pompte, dus misschien ben ik wel erg makkelijk in m'n denken.
superwoman schreef:Rock schreef:Ja maar als je zo denkt los je toch het probleem niet op? Als ze nou het magere goedkoper maken, en desnoods tegelijk het ongezonde duurder (zodat er in ieder geval een goedkoop en gezond alternatief is) zal de gemiddelde Nederlander gezonder worden.
Maar goed, ik vond het ook apart dat de overheid 20 miljard in een bodemloze put pompte, dus misschien ben ik wel erg makkelijk in m'n denken.
Maar dik wordt je niet alleen van eten - het gaat om een levenwijze!
Je kunt zelfs met gezonde ingredienten het eten ongezond maken.
Rock schreef:Het gaat er niet om dat je met gezonde dingen eten ongezond kan maken, het gaat erom dat als je niet veel geld hebt, je die gezonde dingen niet betalen kunt en dus gedwongen wordt ongezond te eten. Als je dat geld wel hebt heb je zelf nog een keuze!
Rock schreef:Het gaat er niet om dat je met gezonde dingen eten ongezond kan maken, het gaat erom dat als je niet veel geld hebt, je die gezonde dingen niet betalen kunt en dus gedwongen wordt ongezond te eten. Als je dat geld wel hebt heb je zelf nog een keuze!
superwoman schreef:Rock schreef:Ik geloof dat ik niet helemaal snap wat je bedoelt?
Als mensen geen gezonde voeding kunnen kopen - is er iets mis met hun inkomen
Rock schreef:superwoman schreef:Als mensen geen gezonde voeding kunnen kopen - is er iets mis met hun inkomen
Oh zo! Dat ben ik deels met je eens. Mensen kunnen ook door domme fouten bijvoorbeeld in de schuldsanering belanden. Dan moet je het doen met heeeeel weinig.