Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:51

Voor!

Homo's & lesbiennes zijn in mijn ogen net zo gelijk als hetero's en kunnen net zo verliefd zijn en dezelfde redenen hebben om te trouwen :). Een mens is en blijft een mens ongeacht het geslacht waar hij/zij verliefd op wordt.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:16

Shadow0 schreef:
lisa_pluisje schreef:
En dat je het niet normaal vindt is overigens ook een mening :+

Nu spreek je jezelf erg tegen. Jij zegt dat het een feitelijke constatering is dat homoseksualiteit een afwijking van de norm is. Dat klopt. Maar jouw mening is een afwijking van de norm in deze poll: bekijk de uitslag maar. Er zijn niet veel mensen die jouw mening delen en dus IS jouw mening, per definitie, afwijkend.

Met een verschil, homoseksualiteit is een seksualiteit dus en een mening niet.
Wat ik wel grappig vind is dat de homo,s kennelijk wel mogen walgen van
heterosex maar andersom niet.
En ik heb een paar anonieme medestanders, kijk maar in de poll.

Saskiaatje

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:18

Heel grappig, inderdaad. :j

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:18

Volgens mij was dat 'walgen van heterosex' als grapje bedoeld.
Je moet dat niet serieus opvatten. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:21

lisa_pluisje schreef:
Met een verschil, homoseksualiteit is een seksualiteit dus en een mening niet.

Daar is geen speld tussen te krijgen, maar wat wil je er precies mee zeggen? Wat is de conclusie die je daaruit trekt? Doet het er iets toe of het 'een seksualiteit' is of een mening? En zo ja, waarom dan?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:24

Dat heet seksuele geaardheid (of zoals de awgb het noemt: gerichtheid), seksualiteit is iets anders. Je geaardheid is een deel van je karakter, net zoals je mening.
Overigens snap ik je opmerking niet helemaal (kolen, vuur?). Het feit dat jij het 2 mannen niet met elkaar wil zien doen heeft toch niets te maken met het wel/niet trouwen.
Jammer dat je 'anonieme medestanders' hun mening niet willen geven in een berichtje, beetje laf. Dus wat dat aangaat alleen maar respect naar jou, ondanks dat ik nog steeds geen mooi onderbouwd stukje van je heb gelezen.
Laatst bijgewerkt door LizMD op 05-10-09 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:25

VOOR!
Het is een verbintenis tussen 2 mensen die van elkaar houden, man-vrouw, man-man of vrouw-vrouw maakt mij dus echt niet uit.
Er blijven genoeg hetero's over zodat we niet uitsterven (zoals iemand anders opperde)

Ik ben wel tegen de term "homo-huwelijk". Je hebt het ook niet over "hetero-huwelijk".
Het huwelijk zou gewoon opengesteld moeten worden voor alle paren (volwassen ;) ) ongeacht combi van geslacht

Ik zet expres de knipoog omdat sommigen beweren dat als we nu homosexualiteit als normaal aanvaarden den pedosexuelen dat over enige jaren ook willen met alle gevolgen van dien...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:31

Ik ben voor! al ben ik zelf zo hetero als maar kan, vindt ik niet dat wij homoseksualiteit als iets walgelijks moeten zien.
Je geaardheid is namelijk een natuurlijk verschijnsel (er zijn genoeg dieren homoseksueel). Daarnaast blijkt er een Gen te zijn, XP32 als ik het goed heb (het ligt in ieder geval op het X-chromosoom := ).
En ik kijk niet graag naar 2 homoseksuelen die zoenen, maar bij heteroseksuelen vind ik dat evenmin.
En een huwelijk is inderdaad iets tussen 2 verliefde mensen, ongeacht hun geslacht.
Ik heb zelf 2 vrienden die homo zijn en ik vind het echt geweldige mensen, weet niet wat ik zonder ze moet :+: maar een dikke voor van mij ;)

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:36

De terminologie vind ik niks. Waardeloos dat daaruit al blijkt dat het anders is dan een heterohuwelijk (= 'gewoon' huwelijk volgens velen), terwijl het hetzelfde zou moeten zijn, wat het helaas nog niet is. Maar goed, daar ging het niet om.

Ik ben in elk geval voor het homohuwelijk.

Daarnaast lees ik ergens in een van de reacties dat homosexualiteit van nature niet voorkomt. Maar in de dierenwereld komt homosexualiteit wel voor. Niet bij hoge uitzondering, maar zeer regelmatig zelfs. Hier is ook wel literatuur over te vinden.

Het is niet altijd makkelijk te vertellen dat je lesbisch bent... ook niet als je open-minded ouders hebt (bleek even tegen te vallen hier :+ ), maar het is zeker niet makkelijk voor degene die te maken hebben met bijvoorbeeld de mensen die hier tegen hebben gestemd. Ik heb werkelijk geen woorden voor sommige van deze opvattingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:17

Hmmmmm LisaPluisje, ik wil je toch even de vraag voorleggen wat jij zou doen, als je toe-val-lig op je eigen geslacht zou vallen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:18

suleilitha schreef:
Hmmmmm LisaPluisje, ik wil je toch even de vraag voorleggen wat jij zou doen, als je toe-val-lig op je eigen geslacht zou vallen.

Dan zou ze dat nu al wel weten, neem ik aan. En dat gebeurt toch niet, want zij is normaal. Zij heeft geen afwijking.

Het tweede en derde natuurlijk bedoeld met een dikke knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:22

En wat is normaal in dit verhaal ;)
Elk levend wezen, ook wij, hebben in bepaalde mate ook op sexueel vlak een stukje bipolariteit in ons wezen. Elk mens is een tikje biseksueel, al zullen we dat van onszelf niet snel zeggen. Maar wil dat dan zeggen dat we zo goed als allemaal een afwijking hebben? ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:23

suleilitha schreef:
En wat is normaal in dit verhaal ;)
Elk levend wezen, ook wij, hebben in bepaalde mate ook op sexueel vlak een stukje bipolariteit in ons wezen. Elk mens is een tikje biseksueel, al zullen we dat van onszelf niet snel zeggen. Maar wil dat dan zeggen dat we zo goed als allemaal een afwijking hebben? ;)

:j Want homoseksualiteit is abnormaal, een afwijking van de norm, dus een afwijking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:23

Duuuh... :D echnie... want wie bepaald hier de norm?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:24

suleilitha schreef:

De bevolking en gezien het feit dat 90% van deze aardkloot heteroseksueel is, is dat de norm.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:25

Offtopic: Suleilitha, ik schrik echt van je profiel, heel gevaarlijk :Y).

De norm wordt bepaald door alle mensen zonder afwijking :D. En aangezien iedereen anders is & iedereen wel een afwijking heeft wordt de norm niet bepaald _O-.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:27

Saskiaatje schreef:
suleilitha schreef:

De bevolking en gezien het feit dat 90% van deze aardkloot heteroseksueel is, is dat de norm.

90% Zégt heterosexueel te zijn. Ik durf te wedden dat dat veeeel meer is. Alleen al omdat het in bepaalde geloven niet acceptabel is of mensen die zich ervoor schamen het te zeggen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:29

Chantal___ schreef:
90% Zégt heterosexueel te zijn. Ik durf te wedden dat dat veeeel meer is. Alleen al omdat het in bepaalde geloven niet acceptabel is of mensen die zich ervoor schamen het te zeggen.

Nee, 99% zégt heteroseksueel te zijn, 90% is heteroseksueel. Daar zit juist het hele punt.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:30

Saskiaatje schreef:
Nee, 99% zégt heteroseksueel te zijn, 90% is heteroseksueel. Daar zit juist het hele punt.

Oh, ik dacht dat het 'zeggen heterosexueel te zijn' er nog niet afgehaald was.

Dan heeft 10% een afwijking :+, en ik snap nog steeds niet waarom.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:31

Chantal___ schreef:
Saskiaatje schreef:

Oh, ik dacht dat het 'zeggen heterosexueel te zijn' er nog niet afgehaald was.

Dan heeft 10% een afwijking :+, en ik snap nog steeds niet waarom.

Wel dus, dat vind ik nog het meest verontrustend.

Nou ja, het is een afwijking van de norm, dat klopt. Maar zoals de enkele hier met een afwijkende mening ( ;) ) het over laat komen, klinkt het meer als een ziekte.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:33

Klopt, het is een afwijking van de norm. Dat valt niet te ontkennen. Ik bedoel meer, ik snap nog steeds niet waarom de enkelingen hier het een afwijking -of zoals het (op ons) overkomt een ziekte- vind.

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:34

Wie weet denken ze dat het besmettelijk is... soort van griep maar net even anders!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:35

Je weet het niet hè. Komt door al die onopgenoemde argumenten :Y).

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:36

Chantal___ schreef:
Klopt, het is een afwijking van de norm. Dat valt niet te ontkennen. Ik bedoel meer, ik snap nog steeds niet waarom de enkelingen hier het een afwijking -of zoals het (op ons) overkomt een ziekte- vind.

Tsjah, ik denk niet dat dat te snappen is. Dit zijn geen dingen die na een fikse discussie anders aangenomen worden door mensen die eerst een andere mening hadden. Het is in dit geval of het één of het ander, ik denk dat er weinig mensen zijn die na het lezen van dit topic van mening veranderen. jameyskatje en lisa_pluisje o.i.d. zullen ook niet van mening veranderen, dat geven ze zelf al aan. In feite een doelloos topic. 99% staat voor echte liefde en die ene verrotte procent vindt het eng/raar/vies/onnatuurlijk. That's just the way it is.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:39

Ze hoeven van mij ook niet van mening te veranderen, ik snap alleen niet zo goed wáarom ze die mening hebben. Tot nu toe heb ik alleen maar 'het is anders' gehoord. Ik ben gewoon benieuwd waarom hun die mening hebben.