Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:06

sarabande schreef:
Tallie_Ho schreef:
Over extreem gesproken zeg.. WOW.. Een politicus doodwensen.. Maar ondertussen wel heel hard schreeuwen dat een politieke vluchteling uit een of ander land wel heel zielig is en opgevangen moet worden omdat hij anders word vermoord zeker?

Over de pot die de ketel verwijt gesproken zeg.. :oo

Een politieke vluchteling vlucht voor geweld dat hij/zij niet zelf aanricht.
De vuiligheid die Wilders verkondigd roept op tot geweld, dat lijkt me nogal een fundamenteel verschil.

Hoezo? De politieke vluchteling had toch ook gewoon zijn mond dicht kunnen houden en er voor kunnen kiezen de regering niet pissig te maken? Of niet? :)

RoodZonnetje

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:07

Als je in bepaalde landen met je ogen knippert wordt je al neergeknald.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:08

Lante schreef:
Tallie_Ho schreef:
Een ieder die zich aangesproken voelt :)

Blijkt hieruit dat ik mij aangesproken voel..? Volgens mij niet; ik stel even een vraag over een opmerking die ik even niet kan plaatsen en jij kunt hem blijbaar niet beantwoorden. Graag reageren met naam en quote van de tekst waar je opmerking op gebasseerd is.

In het andere topic noem je mij radicaal; ik wens niemand dood, heb niks tegen een bepaalde bevolkingsgroep... Wàt is er radicaal aan mij?

Als jij je niet aangesproken voelt is het niet voor jou bedoelt :D Het was een opmerking in het algemeen :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:09

Tallie_Ho schreef:
sarabande schreef:
Een politieke vluchteling vlucht voor geweld dat hij/zij niet zelf aanricht.
De vuiligheid die Wilders verkondigd roept op tot geweld, dat lijkt me nogal een fundamenteel verschil.

Hoezo? De politieke vluchteling had toch ook gewoon zijn mond dicht kunnen houden en er voor kunnen kiezen de regering niet pissig te maken? Of niet? :)

:oo :oo :oo >;) -:(- :evaw:

Zooooo.... sorry hoor, ik ga echt, voor ik ontplof.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:10

hmm, ik moet op dit moment heel erg denken aan alle polen die alle poedersuiker in ons land doen, wat gebeurt er als die allemaal het land uit worden gezet? Want je kan moeilijk zeggen alle moslims wel en de rest niet hoor! (Toevallig trouwt mijn oom over een week met een poolse, werken er ook bijna allemaal polen op zijn kwekerij die allemaal redelijk goed nederlands spreken (beter dan sommige nederlanders..) Overigens spreekt haar dochter echt heel goed nederlands!) (Goed, ik heb ook een neef die met een oekrainse is getrouwt die opgegroeit is en woont in ierland (met NL paspoort?) )

Volgens mij stort ons land in zonder alle allochtonen, tuurlijk zijn er ook een hoop die van mij in de zee gegooit mogen worden, maar er zijn ook nederlanders die in de zee gegooit mogen worden van mij. Ik loop me al sinds het begin van de Wilders-opmars te ergeren aan de discriminerende en kwetsende uitspraken van hem. En dan te bedenken dat hij zelf van nederlands-indische afkomst was ofzo? iets in die richting geloof ik..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:12

Heino schreef:
Als je in bepaalde landen met je ogen knippert wordt je al neergeknald.

Niet met je ogen knipperen dan! :) Tja, ik geloof er niks van dat ze iemand die alleen maar met zijn ogen knippert afschieten, je doet iets om de regering pissig te maken, anders hoef je niet te vluchten :)

Als jij een low-key leven lijd en je altijd gedraagt, jagen ze je niet op tot je het land uitvlucht. Die koek gaat er bij mij niet in :)

@ Blue -eyes, kan je boos worden, maar wat doet Wilders nou anders als de vluchteling? Hij verkondigd zijn mening.. Dat doet die vluchteling ook.. :) Wilders krijgt doodsbedreigingen, de vluchteling ook!

Ik begrijp van een paar mensen hier dat Wilders het verdient om te sterven omdat hij zijn mond opentrekt, in hoeverre is hij dan anders als een vluchtling? In principe is Ayaan Hirshi Ali er ook eentje omdat ze haar mond opendeed.. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:14

Lees even terug Tallie, of denk even na. In vele, vele landen word je al een kop kleiner gemaakt als je homo bent, als je christen bent, als je probeert te zorgen dat je kinderen te eten hebben. Alsjeblieft zeg...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:16

Tallie-Ho: ik ben blij voor je dat je nog zo weinig van de wereld meegemaakt hebt er zo vol vertrouwen naar kan kijken. Maar de echte wereld is gemeen en oneerlijk, en daar wordt je niet vrolijk van. Wat dacht je bijvoorbeeld van bermbommen? Die hebben geen specifiek doel, of wel, maar die raken ook andere onschuldigen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:16

Tallie_Ho schreef:

Je moet soliciteren bij Wilders; je zou echt een prima woordvoerder zijn haha. :+ Nee, méén je dit soort dingen nu echt serieus, want in dat geval ga ik nu de computer uitzetten. :) Dit is gewoon tè belachelijk haha, daar ga ik niet serieus op in. :+

Ik lees net je laatste post ook; meid; ga er een tijdje wonen in Afganistan; jij bent hier blijkbaar zo gruwlijk verwend...
Je hebt geen idee. Tip: lees eens een roman over het leven in afganistan. Misschien dat je dan wat dichter bij de realiteit komt te staan en ons het gevoel kan geven dat je wéét waarover je praat, want dat gevoel krijg ik nu niet (en dan druk ik me nog heel aardig en zwak uit).

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:17

Natuurlijk is dat verschrikkelijk, en natuurlijk moet daar een eind aankomen voor die mensen, maar is het nu niet even belangrijker om eerst onszelf te helpen? Ik zou het helemaal niet een gek idee vinden om de boel even op slot te gooien. Er is momenteel genoeg mis hier in Nederland, en daar moet eerst maar een oplossing voor komen. Daarna kun je weer andere mensen in Afrika, Iran, Irak, Verweggistan helpen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:19

Vertel mij dan eens in hoeverre het anders is? Leg mij dan woord voor woord uit waarom Wilders vermoord mag worden voor zijn mening en een vluchteling niet?

Ik wacht wel even af :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:20

Politiek vluchteling worden kan net zo willekeurig gaan als de heksenjachten van vroeger.... Voor je het weet werd je verdacht van heks zijn en sja... dan was het einde verhaal :+
Dus je hoeft maar verdacht te worden van iets (want een eerlijk proces kun je daar toch wel vergeten) en je leven staat al op het spel. Heeft niets te maken met de overheid pissig maken... Als je buurman gewoon een hekel aan je heeft, kan hij ook best mooie roddels verzinnen om de politie te overtuigen :j
Dus daar hoef je zelf niet eens aan mee te werken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:21

Tallie_Ho schreef:
Vertel mij dan eens in hoeverre het anders is? Leg mij dan woord voor woord uit waarom Wilders vermoord mag worden voor zijn mening en een vluchteling niet?

Deze vraag is niet relevant, omdat je beiden niet kan vergelijken. Overigens, wij zeiden geloof ik dat we níet willen dat Wilders vermoord wordt, dus wij zijn ook niet de aangewezenen deze vraag te beantwoorden ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:21

IK heb niet gezegd dat Wilders vermoord mag worden voor zijn woord en er zijn er hier ook maar weinig die dat wel doen. Maar ik vind WEL dat er verschil is.

Wilders-stemmers laten die vluchtelingen dus blijkbaar liever vermoorden voor dingen waar ze niets aan kunnen doen dan ze toe te laten in een land waar het betrekkelijk veilig is, maar als er iemand iets terugzegt tegen Wilders, nee, dat kan niet hoor!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:23

Heino schreef:
Tallie_Ho schreef:

Deze vraag is niet relevant, omdat je beiden niet kan vergelijken. Overigens, wij zeiden geloof ik dat we níet willen dat Wilders vermoord wordt, dus wij zijn ook niet de aangewezenen deze vraag te beantwoorden ;)

Ik zal dus nog wel even braaf afwachten! :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:23

Blue_Eyes schreef:
IK heb niet gezegd dat Wilders vermoord mag worden voor zijn woord en er zijn er hier ook maar weinig die dat wel doen. Maar ik vind WEL dat er verschil is.

Wilders-stemmers laten die vluchtelingen dus blijkbaar liever vermoorden voor dingen waar ze niets aan kunnen doen dan ze toe te laten in een land waar het betrekkelijk veilig is, maar als er iemand iets terugzegt tegen Wilders, nee, dat kan niet hoor!

Jij mag zeggen wat je wilt, maar iemand doodwensen is zo makkelijk om te schreeuwen omdat je anders niet beters weet :D ( en dat bedoel ik algemeen, niet op jou alleen gericht ;) )

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:27

Welshcobfan schreef:
Politiek vluchteling worden kan net zo willekeurig gaan als de heksenjachten van vroeger.... Voor je het weet werd je verdacht van heks zijn en sja... dan was het einde verhaal :+
Dus je hoeft maar verdacht te worden van iets (want een eerlijk proces kun je daar toch wel vergeten) en je leven staat al op het spel. Heeft niets te maken met de overheid pissig maken... Als je buurman gewoon een hekel aan je heeft, kan hij ook best mooie roddels verzinnen om de politie te overtuigen :j
Dus daar hoef je zelf niet eens aan mee te werken.

Ik begrijp je, maar dit is niet voldoende om mij er van te overtuigen :) Ik lees ook hier op bokt regelmatig: Waar rook is, is vuur.. :)

Je word niet door een roddeltje van de buurman staatsvijand nummer 1 nml ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:28

Tallie_Ho schreef:

Ik wacht wel even af :)

Hoe kom je er toch steeds bij dat mensen die Wilder niet moeten hem dood zouden willen zien??
De vraag is: Hoe gaat Wilders eindigen (zie titel van dit topic). Sommige mensen denken dat hij vermoord wordt, maar wie wenst hem daadwerkelijk dood? Niet de mensen met wie jij nu aan het discuseren bent hoor. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:30

Nee, in veel landen ben je al afgeknalt. Een zondebok is namelijk ideaal om de macht te laten zien :j om anderen bang te maken.
Het vermoeden dat iemand homo is, is vaak al genoeg om hem te verhangen.
Bij landen met een eerlijk proces is het wel, waar rook is is vuur. Maar dat valt daar toch tegen...

Laat ik het zo zeggen: ik ben blij dat ik daar niet woon! Want ik krijg nu wél de kans om te studeren. Want het is toch vreselijk om in een land te wonen waar je niet jezelf kan zijn? Waar je vermoord word omdat je homo bent? of waar je als meisje niet mag studeren? Ik bepaal elke dag wat ik aan doe en ik gun dat elke inwoner van Nederland! :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-09-09 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:30

Maar er ís ook een vuur, maar niet zo groot als Wilders ons probeert wijs te maken. Wilders zegt: de Islam is een verachtelijke cultuur die alleen maar voor onrust zorgt. Nee, dat is het niet, dat zijn die enkelen die de Islam misbruiken. Dus ja, vuur is er, maar niet zo groot als Wilders ons voorhoudt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:31

Wilders probeert het vuur inderdaad flink aan te wakkeren door een grotere kloof te creeeren. Want angst is macht voor hem.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:32

@ Lante: Daarom wacht ik ook af tot er gereageerd word door de mensen die weldegelijk hebben gezegd dat hij onder de groene zoden hoort :)

Wederom, degene die zich aangesproken voelen :) Jij hebt het er niet over dat hij dood moet, dus het is niet op jou van toepassing :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:34

Degene die dat gezegd hebben zijn al lang weer pleitte hoor.

RoodZonnetje

Maar degenen die Wilders dood willen hebben (nog?) niet gezegd dat vluchtelingen in leven moeten blijven :P Dus je vraag zal lastig beantwoord kunnen worden denk ik ;)

PashonJarig

Lante schreef:
'Eigen volk eerst'; goh; waar in de geschiedenis heb ik die kreet eerder gehoord..? Help me even...

neem aan dat je hier op Hitler doeld?
Hitler trok zijn mond open, is hij daarom slecht? we kunnen allemaal het schuldige vingertje richting Hitler wijzen, maar we kunnen ook de aanhangers van hem het schuldige vingertje toewijzen.
en zeg niet dat zij onder druk stonden van deze man, want iemand alleen kan geen druk uitoefenen op Europa.
zonder aanhangers ben je nergens hoe goed de dingen ook zijn die je zegt.

Zo is het net zo met Wilders, als hij geen aanhangers had dan was hij al nergens meer geweest.
en oke geen van zijn plannen zijn er door gekomen, maar de vraag is waarom niet?
Ze weten dat er een kern van waarheid in zit. Ja hij spreekt zich ongelukkig uit, maar je moet wat als je continu genegeerd word of de deur op je neus krijgt. Het word tijd dat er dingen gaan veranderen en geloof niet dat Balkenende ( :r ) in staat is om veranderingen door te voeren. Die kwakzalver denkt alleen maar aan zijn eigen hagje.