Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 00:25

De man die koste wat het kost de vrouw vernederd ja ;) Die de vrouw die door een paar mannen word verkracht een höer noemt, want ja, de koran zegt dat het zo is..

Ik zal niet te veel ingaan op de koran verder, maar wat ik bemerk is dat men ook teveel aannames heeft gedaan de afgelopen honderden jaren.. Daar komen die dingen vandaan! En ik meen echt serieus te herinneren dat het nergens staat.. Het is een interpetatie geweest van de koran, niks meer, niks minder..

Eerwraak, staat dat ook in de koran? ;) Volgens mij staat in de koran namelijk in dat je niet mag moorden of stelen..

@ragdollkat
Als je een middagje bij de Soos voor de deur gaat zitten en je ziet wat er allemaal aankomt daar, je zou je doodschamen voor je land! Dikke vette auto's, gouden tanden, dikke vette sierraden.. Ohoh, ze hebben het zo slecht, maar ze weten wel hoe ze hun hand op moeten houden.. ;) Het eerste wat de nieuwe medelander weet te zeggen is het woord sociale dienst! :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 00:26

anneliesdj schreef:
Dat ligt er wss aan hoe je tekst interpreteerd. En dan nog, als zij overtuigd zijn dat een hoofddoek wel wordt voorgeschreven, wat is het punt?
Ik doelde erop dat dit meestal de keuze van de vrouw zelf is en niet wordt afgedwongen door de man.

En daar heb jij betrouwbare cijfers van ? :) (niet rot bedoelt trouwens)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 00:28

breezy302 schreef:
anneliesdj schreef:
Das ook een erg betrouwbaar percentage, aangezien jij zelf ook zult werken weet je dus niet wat zij overdag doen en ik neem aan dat je ze niet allemaal persoonlijk kent. Ga niet zomaar wat lopen roepen aub.

Ik werk parttime en ook snachts... niet iedereen heeft een baan van 9 tot 5! En ja persoonlijk ken ik ze wel. Omdat IK moet zeggen dat ze niet in de kelder moeten pissen, omdat Ik moet zeggen dat je midden in de nacht niet keihard kattegejank moet gaan draaien, omdat IK moet zeggen dat ze geen vreten naar beneden gooien, Omdat ik moet zeggen dat ze met hun klauwen van andermans spullen af moeten blijven, Omdat ik moet zeggen dat het een walgelijk stuk vreten is die omaatjes van 91 bedreigt, Omdat IK de politie moet bellen als ze weer eens gaan rellen met andere moslims, Omdat IK moet zeggen dat bidden ok is maar je niet gebeden moet krijsen, Omdat IK moet zeggen dat ze met hun klauwen van mijn tv af moeten blijven als die naast mijn auto staat en ik probeer een dvd-speler in te laden, Omdat IK moet zorgen dat de politie op tijd is omdat ze elkaar willen neersteken!

Ik roep NOOIT zomaar wat! Heb gewoon een hekel aan dat volk wat lekker een uitkering trekt maar ondertussen wel 5 BMW's voor de deur heeft staan.

Van een uitkering kun je geen 5 BMW's betalen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 00:32

pharagirlke schreef:
anneliesdj schreef:
Dat ligt er wss aan hoe je tekst interpreteerd. En dan nog, als zij overtuigd zijn dat een hoofddoek wel wordt voorgeschreven, wat is het punt?
Ik doelde erop dat dit meestal de keuze van de vrouw zelf is en niet wordt afgedwongen door de man.

En daar heb jij betrouwbare cijfers van ? :) (niet rot bedoelt trouwens)

Nee maar ik weet wel dat er veel moslima's zijn die een stuk gebekter zijn dan je zou denken ;)

Tallie_Ho schreef:
De man die koste wat het kost de vrouw vernederd ja Die de vrouw die door een paar mannen word verkracht een höer noemt, want ja, de koran zegt dat het zo is..

Ik zal niet te veel ingaan op de koran verder, maar wat ik bemerk is dat men ook teveel aannames heeft gedaan de afgelopen honderden jaren.. Daar komen die dingen vandaan! En ik meen echt serieus te herinneren dat het nergens staat.. Het is een interpetatie geweest van de koran, niks meer, niks minder..

Wat is er mis met een interpretatie? Als het om hoofddoekjes gaat doe je daar niemand kwaad mee, wil jij ze dan de hoofddoekjes gaan verbieden alleen omdat het niet letterlijk in de koran staat?

Sommige christelijke stromingen gaan ook met een hoedje of sluier naar de kerk omdat ze denken dat God dat wil, of dat nu letterlijk in de bijbel staat of een interpretatie is maakt toch niet uit? Als zij geloven dat ze er goed aan doen om hun hoofd te bedekken, wie ben jij dan om ze dat te verbieden?

Kijk als het gaat om vrouwen verkrachten ed is het natuurlijk een heel ander verhaal, maar dat doen ook echt niet alle moslims.

Anoniem

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 00:36

Nee van een uitkering kun je IDD geen 5 BMW's betalen dus hoe komen ze er dan aan? Juist ja! Denk daar maar eens overna! De kliklijn is er niet voor niets

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 00:38

Nou ga bellen dan, het zijn niet mijn buren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 00:39

Heb ik allang gedaan en ik ben er trots op dat zij niet meer in Nederland wonen. Helaas komen er weer anderen voor in de plaats. Er is zelf een hele gevangenis voor volk als dat!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 00:49

ja gebekt zijn ze wel... Maar niet naar hun man. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 00:53

Als jij denkt te weten hoe het er in huiselijke kringen aan toe gaat kunnen we beter ophouden met de discussie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 00:54

Jij denkt dat toch kennelijk ook te weten?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:02

Ik ga af op hoe ze zich in de buitenwereld gedragen, jij zegt dat dat onzin is en dat het thuis heel anders gaat. Dat kun je niet weten, ik kan evengoed niet weten of mijn gedachte waar is maar die is op zijn minst een stuk logischer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:12

Dat is jouw interpretatie, tuurlijk zijn eigen gedachten logischer... Als ze niet logisch waren zou je ze niet denken :D
Ik ga af op hoe ik ze heb zien reageren op mensen buitenaf, en op hun man :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:15

pharagirlke schreef:
Dat is jouw interpretatie, tuurlijk zijn eigen gedachten logischer... Als ze niet logisch waren zou je ze niet denken :D

Zooo die eerste zin moest ik echt ff 2 keer lezen zeg, maar je hebt gelijk. Ik ga daar ook op af. En op de herrie die ik hiernaast constant hoor.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:22

pharagirlke schreef:

Dan zien wij blijkbaar erg verschillende mensen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:24

Dat lijkt me logisch gezien we in erg verschillende landen wonen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:26

O ja? :=
Dan trekken jullie blijkbaar de mensen aan die hun vrouw onderdrukken _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:29

Nee... We zitten dicht bij de mijnen ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:32

mijnen?
You lost me...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:36

Eh weet niet zeker hoe je het schrijft. De mijn, waar men steenkool uithaalde?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:39

Ja wat bedoel je daar mee dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:43

Ik bedoel dat er hier ander type volk zit dan de vluchtelingen van Nederland, ouderwetser volk met andere instellingen, ze zijn niet meegegroeid met de bevolking van de islamlanden. :) Ze zijn wat extremer dan veel nederlandse, in verhouding tot die hier, modernere, moslims die ik ken. :)

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 06:28

ja maar we zijn hier ine NEDERLAND en hun horen zich dus aan te passen aan ons en wij niet aan hun
ik ken nog zat van die aparte gevallen die geen geld zeggen te hebben ,maar de luxte in richting in het huis
met op elke kamer een plasma of lcd tv belachelijk maar er zijn er ook zat die al jaren in
ons land vertoeven en nog geen woord nederlands spreken iik schnap nie iik schnap nie dat zegggen ze dan
en wij maar betalen voor die uitkering van hun te idioot voor wooorden

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 07:33

Wilders heeft in ieder geval wèl bereikt dat de discussie weer in volle gang is...... :+

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 07:34

bobolien schreef:
ja maar we zijn hier ine NEDERLAND en hun horen zich dus aan te passen aan ons en wij niet aan hun
ik ken nog zat van die aparte gevallen die geen geld zeggen te hebben ,maar de luxte in richting in het huis
met op elke kamer een plasma of lcd tv belachelijk maar er zijn er ook zat die al jaren in
ons land vertoeven en nog geen woord nederlands spreken iik schnap nie iik schnap nie dat zegggen ze dan
en wij maar betalen voor die uitkering van hun te idioot voor wooorden

Toch fijn, zulke doordachte en onderbouwde uitspraken :j

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:46

Over gelovige vrouwen in het algemeen zegt de Koran dat zij "hun schoonheid niet mogen tonen, behalve hetgeen daarvan zichtbaar moet zijn" en dat zij in de aanwezigheid van vreemde mannen "hun khumur over hun boezem moeten trekken" (Soera Het Licht 31). De hier gebruikte term is dus niet hidjaab. Hidjaab is afgeleid van het in aya 53 van Soera De Partijscharen voorkomende woord 'afscheiding', dat in verband met de vrouwen van Mohammed wordt gebruikt ("En als u haar (zijn vrouwen) om iets vraagt, vraagt het dan van achter een afscheiding"). Khumur (meervoud van khimar) is afgeleid van khamara, wat "bedekken" betekent. De term wordt vaak als "hoofddoek" of "sluier" vertaald, maar zou ook kunnen betekenen dat vrouwen in het bijzijn van vreemde mannen hun boezem moeten bedekken.

Uit de zinsnede "dan hetgeen daarvan zichtbaar moet zijn" kan men eventueel afleiden dat zij enkel hun gezicht en hun handen mogen tonen. De boodschap van de betrokken passage is vooral dat zowel mannen als vrouwen deemoedig en kuis moeten zijn. De verplichting om een boerka of gelaatssluier te dragen vindt volgens velen geen ondersteuning in de Koran.

Het staat weldegelijk in de Koran.

Wat weer niet in de Bijbel staat, is dat we beelden moeten verafgoden.
Loop elke willekeurige kerk binnen en je breekt je nek over een Maria, een gekruisigde Jezus.
Maar daar hoor je weer niemand over.

Mijn mond valt ook open van de ondoordachte kortzichtige en vooral generaliserende dingen die hier geroepen worden. :n