pharagirlke schreef:anneliesdj schreef:Dat ligt er wss aan hoe je tekst interpreteerd. En dan nog, als zij overtuigd zijn dat een hoofddoek wel wordt voorgeschreven, wat is het punt?
Ik doelde erop dat dit meestal de keuze van de vrouw zelf is en niet wordt afgedwongen door de man.
En daar heb jij betrouwbare cijfers van ?

(niet rot bedoelt trouwens)
Nee maar ik weet wel dat er veel moslima's zijn die een stuk gebekter zijn dan je zou denken 
Tallie_Ho schreef:De man die koste wat het kost de vrouw vernederd ja Die de vrouw die door een paar mannen word verkracht een höer noemt, want ja, de koran zegt dat het zo is..
Ik zal niet te veel ingaan op de koran verder, maar wat ik bemerk is dat men ook teveel aannames heeft gedaan de afgelopen honderden jaren.. Daar komen die dingen vandaan! En ik meen echt serieus te herinneren dat het nergens staat.. Het is een interpetatie geweest van de koran, niks meer, niks minder..
Wat is er mis met een interpretatie? Als het om hoofddoekjes gaat doe je daar niemand kwaad mee, wil jij ze dan de hoofddoekjes gaan verbieden alleen omdat het niet letterlijk in de koran staat?
Sommige christelijke stromingen gaan ook met een hoedje of sluier naar de kerk omdat ze denken dat God dat wil, of dat nu letterlijk in de bijbel staat of een interpretatie is maakt toch niet uit? Als zij geloven dat ze er goed aan doen om hun hoofd te bedekken, wie ben jij dan om ze dat te verbieden?
Kijk als het gaat om vrouwen verkrachten ed is het natuurlijk een heel ander verhaal, maar dat doen ook echt niet alle moslims.