nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:54

tja waar sommige andere mensen misschien ook al mee bezig zijn ;)
maar je het niet altijd 1 2 3 x kan realiseren....

overigens vind ik de zin "eindelijk een constructieve bijdrage wel degelijk overkomen alszijnde dat het niet eerder gezegd is geworden...

alszijnde het in je laatste tekst weer over komt alsof andere alleen maar belachelijk roepen en barmat de enige is met ideeen

overigens heb ik genoeg dingen aangedragen gezien in het topic en is het onnodig om weer iets op gang te brengen wat al eerder getypt is en dus alleen maar terug gelezen hoeft te worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:01

@Barmat,
Het is ook zo dat als je meer verdient je ook meer belasting betaald over je bruto salaris!
Hypotheek bv 450000 rente 5% is zonder hypotheek-aftrek 1875 per maand. Met aftrek (52%) 900.
Deze bedragen zijn natuurlijk zonder aflossing.
Dus jij vindt dat iemand die meer verdient, dus ook al meer belasting betaald!! ook nog eens 975E per maand meer kan betalen??

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:04

Ik vind inderdaad dat als je beter verdient, je ook zwaardere lasten mag dragen ja. Alles naar draagkracht. Het lijkt misschien allemaal wel zo oneerlijk, maar feitelijk is het niets meer of minder dan procentueel gezien hetzelfde.

Overigens zou ik er geen moeite mee hebben om qua rente-aftrek dit in stappen te gaan doen - bijv. 4-6 ton 50% recht op aftrek, 6-7 ton 25% en boven de 7 ton geen reacht meer op rente-aftrek. Of gaan we dan nog immer het gezeur krijgen dat mensen met een huis van 7 ton zielig zijn? ;)

Denk overigens niet dat ik enkel en alleen zo praat omdat ik zelf in een zwakkere positie zit - voordat ik in de WIA kwam had ik een uiterst goed betaalde baan, evenals mijn partner. Qua leven, inkomen en (om maar zo uit te drukken) "weelde" waren we VVD'ers volgens het boekje :D Maar nooit op gestemd :n Ik vind namelijk dat je altijd oog moet hebben voor zwakkeren in de samenleving, dat er geinvesteerd moet worden in onderwijs, zorg, ouderen (zodat die niet wegkwijnen) en mensen met het minimum.
Als je het goed hebt, kom je er wel, ga je er iets op achteruit, voel je het heus niet zo, geloof me. Maar juist diegenen, die het het hardst nodig hebben, pak je het allerhardst in hun portemonnaie. Want die hebben al zo weinig. En wat blijft er over als je al niks hebt? Juist.

Ik blijf bij mijn standpunt dat als je een huis KUNT betalen van 4 ton of meer, je feitelijk niet zo krap bij kas zit dat je het arm hebt. Overigens zet niemand je het mes op de keel om dat huis te kopen. Mensen die nu om het allerhardst roepen "Ja maar, als nu de rente-aftrek er af gaat, dan kan ik mijn huis niet meer betalen" die zijn, (als ik even keihard mag oordelen) niet al te snugger bezig geweest. Uiteindelijk is het al heel lang een discussiepunt in de kamer geweest en dus zou ik (maar wie ben ik) er bij de aankoop van een huis er wel degelijk op letten - wat als...... en niet alleen de rente-aftrek, ook bijvoorbeeld zaken als; 1 van de partners arbeidsongeschikt wordt, de baan verliest, er kinderen komen, noem maar op!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:19

ikdoemaarwat schreef:
tja waar sommige andere mensen misschien ook al mee bezig zijn ;)
maar je het niet altijd 1 2 3 x kan realiseren....

overigens vind ik de zin "eindelijk een constructieve bijdrage wel degelijk overkomen alszijnde dat het niet eerder gezegd is geworden...

alszijnde het in je laatste tekst weer over komt alsof andere alleen maar belachelijk roepen en barmat de enige is met ideeen

overigens heb ik genoeg dingen aangedragen gezien in het topic en is het onnodig om weer iets op gang te brengen wat al eerder getypt is en dus alleen maar terug gelezen hoeft te worden.

Dat zeg ik ook. In de uitleg verduidelijk ik dat zelfs nog :j

En ja, Barmat is ECHT de eerste die ik met een heel duidelijk verhaal zie komen wat er dan beter zou kunnen. Eerdere vragen wat er dan anders zou moeten, daar las ik tot nog toe alleen maar ten antwoord 'ik zou in ieder geval niet....' Dat is de vraag toch niet? Wat zou je wel?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:07

Wat ik mij afvraag:
Waarom de "rijkeren" zwaarder belasten?
Zij hebben waarschijnlijk een studie gedaan om die baan te kunnen vervullen, wellicht hebben zij daardoor een lening afgesloten, die zij ook op eigen houtje weer hebben moeten aflossen.
Of ze hebben zich zelf omhoog gewerkt, waar ze ook genoeg moeite voor hebben gedaan.
Verdienen ze die extra centen dan niet? Hebben ze toch zelf voor gezorgd?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:49

Tja... zo kun je een eeuwigheid in de rondte blijven draaien natuurlijk :)

Feit is dat "ergens" bezuinigd moet worden, ergens moet het geld vandaan komen.

Mijn mening is dat je niet de groeperingen moet treffen die het al zwaar genoeg hebben (zoals al uitgelegd in mijn eerdere posts).

Imo moet je tevens blijvend investeren in de toekomst (dus scholing, jeugdzorg, zorgstelsel) en ouderen (want zij verdienen goede zorg en aandacht. Verder vind ik een goed sociaal stelsel van groot belang, zodat je niet in de kou komt te staan op het moment dat je werkloos wordt of door ziekte of handicap niet meer in staat bent te werken. Daar mag je niet aan tornen in mijn bescheiden mening.

Dan blijft er dus vrij weinig over.

Nogmaals - ik wil het nog wel een keer uitleggen - als je het goed hebt in Nederland (daarmee bedoel ik dus boven modaal of zelfs twee keer modaal) dan merk je vele malen minder van teruggang. Als de ziektekosten stijgen, is dat ook balen voor jou, maar minder als voor iemand die toch al niets heeft. Als de hypotheekrente maar voor een deel aftrekbaar wordt, is dat vervelend, maar dat overleef je wel, want je hebt het heus niet slecht. Mensen die vooralsnog drie keer per jaar op vakantie gaan en het er goed van nemen, hebben het niet slecht. En ja, die mogen dan gestudeerd hebben en alles, maar de crisis treft ons allemaal. Vind jij het dan eerlijk om minima te pakken, enkel en alleen omdat de rijkeren gestudeerd hebben?

Daar word ik namelijk een beetje misselijk van, van zo'n uitspraak. Laat verdorie de breedste schouders ook de grootste last eens dragen! Dan ga je ipv drie keer, maar twee keer per jaar op vakantie zeg....

Er is zoveel verborgen armoede in Nederland, mensen die naar de voedselbank gaan, die hun vaste lasten niet meer kunnen betalen, en aan de andere kant staan de dikke verdieners, die iedere week uit eten gaan, lekker genieten en doe maar duur.... Terwijl de eerste groep net zo hard werkt! Want dat is nog altijd een misvatting, dat degene met het dikke salaris harder zou moeten werken voor zijn centen. Ik heb zelf bij het UWV gewerkt en heb daar zoveel schrijnende gevallen voorbij zien komen.... daar word je wel even stil van hoor, dan piep je wel anders.

Dus ja, "rijkeren" mogen die broekriem ook weleens aantrekken, zoiets heet sociaal beleid.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:05

Barmat, mooi gesproken en ik ben het met je eens... :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:37

@Barmat,
Wij gaan maar 1x per jaar 2 weken op vakantie naar de camping.. omdat we niet meer kunnen betalen.
Mijn man heeft een lange tijd over gedaan om zijn studie terug te betalen (moest volledig worden terug betaald).
Hij betaald al meer belasting om de lasten te dragen van degene die minder hebben/verdienen.
Hij heeft werkweken van 60 uur.

Omdat hij meer verdient dan modaal, krijgen wij heel veel minder subsidie op bv huur(subsidie), een kinderdagverblijf, krijgen wij geen kinderkorting, krijgen minder PGB (heb 2 "bijzondere" kinderen). Dus van alle kanten moet er al meer betaald worden dan de mindere.
Ik heb 100E in de week (2V en 3k) om boodschappen ed van te doen. (en nee we hebben geen vrijstaande villa, maar een tussenwoning).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:54

Blue_Eyes schreef:
Dat zeg ik ook. In de uitleg verduidelijk ik dat zelfs nog :j

En ja, Barmat is ECHT de eerste die ik met een heel duidelijk verhaal zie komen wat er dan beter zou kunnen. Eerdere vragen wat er dan anders zou moeten, daar las ik tot nog toe alleen maar ten antwoord 'ik zou in ieder geval niet....' Dat is de vraag toch niet? Wat zou je wel?

en weer ben ik het niet met je eens, maargoed ga er maar niet meer over door want dit gaat weer zo een eindeloze discussie worden
en daar heb ik geen zin in

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:57

Brainless schreef:
@Barmat,
Wij gaan maar 1x per jaar 2 weken op vakantie naar de camping.. omdat we niet meer kunnen betalen.
Mijn man heeft een lange tijd over gedaan om zijn studie terug te betalen (moest volledig worden terug betaald).
Hij betaald al meer belasting om de lasten te dragen van degene die minder hebben/verdienen.
Hij heeft werkweken van 60 uur.

Omdat hij meer verdient dan modaal, krijgen wij heel veel minder subsidie op bv huur(subsidie), een kinderdagverblijf, krijgen wij geen kinderkorting, krijgen minder PGB (heb 2 "bijzondere" kinderen). Dus van alle kanten moet er al meer betaald worden dan de mindere.
Ik heb 100E in de week (2V en 3k) om boodschappen ed van te doen. (en nee we hebben geen vrijstaande villa, maar een tussenwoning).

Tja klinkt misschien rot,maar terecht

toen ik fulltime nachtdiensten draaide in de beveiliging toen had ik een best salaris :j
kreeg nergens subsidie voor of toeslagen en derg en kon dus veel zelf gaan betalen
tja....ik verdiende genoeg om EN dat te kunnen betalen EN 2 paarden EN een mooie auto EN nog elke maand kleding en spullen voor mijn paarden te kopen
zou oneerlijk zijn als ik toeslag kreeg

want er zijn mensen die geen van al die luxe hebben en zelfs met hun toeslagen en subsidie's maar net aan rond kunnen komen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:51

Heb je ook gelezen dat wij 100E per week overhouden om te besteden? Het is dat mijn paarden gratis staan, anders had ik die niet kunnen hebben.
Net als mijn auto, die wordt regelmatig geleend door 2 vriendinnen (en die betalen mee aan de onkosten).

Het is ook en en.
En meer belasting betalen op het bruto salaris, en geen toeslagen/subsidies enz.
Dat mijn man een mooi salaris heeft weet ik wel, maar om dan maar te redeneren dat wij nog makkelijk nog meer kunnen missen is niet door jou te beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:58

Barmat lekker makkelijk praten zo naar Dtsl gevlucht en het leven lijden wat de achterblijvers met veel minder besteedbaar inkomen doen om het zelfde te doen wat jij nu doet. Dat vind ik nu dus hypocriet. Rijker zijn wij met zijn allen niet meer dan jij, ik denk dat jij meer in je portemonnee hebt zitten dan de zware lasten paarden aan huishebbende hier in Nederlan en dat die hypotheek een stuk meer per maand kost dan de jouwe. Dat de aftrek niks geen broekriem meer kan aantrekken. Vraag mij af hoe jij het gaat vinden als jouw hypotheekrenteaftrek stopt omdat je niet in Nederland woont.

Rub it in girl, lijkt wel jaloezie of is het nananana omdat jij zo slim was om uit te wijken en voor veel minder een huis heb kunnen kopen en dus met veel meer per maand toe kan komen??

Je trekt nogal makkelijk een conclusie bij rijk zijn. Wat is voor jouw modaal?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:28

Beste Russel,

Ik denk dat er maar 1 hier zeer gemakkelijk een conclusie trekt... en dat ben jij. Immers, jij kunt niet in mijn portemonnaie kijken en alhoewel ik geenzins van plan ben om mijn financiele plaatje hier uitgebreid op tafel te leggen, kan ik je wel zeggen dat ik je keihard kan zeggen dat het merendeel hier het beter heeft dan ik ;)

Jij staart je enkel en alleen blind op een goedkoop huis in Dld, maar ten eerste - weet jij wat ik betaald heb voor dat huis? En weet jij wel dat de looptijd van een hypotheek geen 30 maar 25 jaar is? En dus de lasten hoger zijn? Dat ik weliswaar recht heb op rente-aftrek, maar dat al ruim een jaar niet meer heb ontvangen wegens traagheid van de belastingdienst? Dat de woonlasten vele malen hoger zijn in het dorp waar ik woon? Gemeentelijke sociale belastingen e.d. verschrikkelijk hoog zijn, evenals heffingen?

En tel je daarbij dan ook even op dat mijn inkomen meer dan gehalveerd is doordat ik nu in de WIA zit, ipv een goed betaalde fulltime baan? Mijn man van een goed betaalde baan naar een veel minder salaris is gegaan?

Denk gewoon eens na voordat je allerlei ongefundeerde kritieken gaat uiten, het komt namelijk nogal dom over en bovenal nogal persoonlijk aanvallend, en dat is nergens voor nodig, zeker als je niet van de hoed en de rand weet.

Jij staart je enkel en alleen blind op hetgeen je denkt te weten, en dit gebruikt als wapenfeit, terwijl het nergens op gebaseerd is.

Tenslotte denk ik dat het gewoon verstandig is, als je je persoonlijke aanvallen hierbij stop zet - ik weet dat je iets tegen mij hebt persoonlijk, maar dat hoef je nog niet op een dergelijke manier te uiten :)

Ik ben er vooralsnog in ieder geval klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:34

Meisje ik denk dat dat juist het probleem is, iedereen heeft het beter dan jij ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:50

@Barmat,
Omdat jullie inkomen gekrompen is moeten wij de broekriem aanhalen??
Net zoals ik niet weet wat jullie te besteden hebben weet je dat van ons ook niet. Net zoals je niet kan weten of wij de evt. extra kosten wel kunnen betalen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:57

Brainless, ik lees in je verhaal dat je man boven modaal verdient en dat jullie 100 euro per week over houden voor de boodschappen. Voor 2 volwassenen en 3 kinderen is dat ongeveer volgens de norm die het Nibud hanteert (huishouden 5 personen, 105 euro). Dat is krap, maar wel nog te doen.

Mag ik vragen of je zelf ook een inkomen hebt? En of dit voor jullie zou werken om het financieel wat ruimer te hebben.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:01

Brainless schreef:
@Barmat,
Omdat jullie inkomen gekrompen is moeten wij de broekriem aanhalen??
Net zoals ik niet weet wat jullie te besteden hebben weet je dat van ons ook niet. Net zoals je niet kan weten of wij de evt. extra kosten wel kunnen betalen.

Ik denk dat nu de nadruk gelegd wordt op mijn persoonlijke situatie en dat staat hiet helemaal buiten.

Had ik in de situatie gezeten zoals "voorheen" had ik er net zo over gedacht. Ik ben en blijf van mening dat een sociale samenleving de plicht heeft te zorgen voor de zwakkeren in de samenleving. Een aantal posts geleden heb ik dat ook expliciet vermeld.

Dat er nu zo'n ophef gemaakt wordt over mijn eigen persoonlijke situatie staat hier helemaal buiten, vind dat ook eigenlijk niet gepast. Maar Russel vind het gewoon fijn om op mij te hakken denk ik, ook al heb ik vriendelijk verzocht om hiermee op te houden. In ieder geval zou ik het fijn vinden als we gewoon weer over de situatie in zijn algemeenheid kunnen praten :)

Het is inderdaad moeilijk om bij mensen in de portemonnaie te kijken. En als je zelf getroffen wordt, vind je dat voor jezelf natuurlijk ook altijd het ergste. Maar vind je nu werkelijk dat de lasten voor diegenen, die al zwak in de maatschappij staan, nog zwaarder moeten worden? Ik vind van niet. Die mogen van mij een vrijbrief krijgen. Niet permanent, maar op dit moment. De crisis treft ons allemaal, maar deze specifieke groepering al helemaal. Nog nooit was het bij de voedselbank zo enorm druk. Dan maak je mij niet wijs dat er bij deze groep nog wel wat extra af kan?

Imo ga je dan kijken naar de midden- en (nog meer) bij de hogere inkomens, daar daar de lasten beter gedragen kunnen worden.

Bovendien gaf ik in mijn allereerste post van dit topic aan, dat er flink bezuinigd zou mogen worden op ontwikkelingshulp, koningshuis en overheid. Daar blijft nog flink wat aan de strijkstok hangen. Maar gezien de plannen van het kabinet lijkt dat vooralsnog niet de bedoeling.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:05

Barmat: ik ben het deels met je eens.

Het kijken naar de middel en hogere inkomens zal ook per geval moeten gebeuren vind ik.
Als ik kijk naar mezelf, ik heb een leuke baan met een leuk salaris.
Zo leuk dat ik een auto kan betalen en sinds een jaar een paard op een pensionstal kan houden.
Maar het is wel elke maand krap. Ik kan er goed van leven, maar doe geen gekke dingen en hou verder weinig/niks over per maand na alle vaste lasten. Luxe probleem? Ja, misschien wel.

Maar ik ben alleenstaand, heb hard gestudeerd en gewerkt om nu zo te kunnen leven. En ik heb ook 5 jaar van een minimum moeten leven.
Ik red het precies elke maand en soms heb ik iets over aan het einde maand, maar ik kom ook wel iets te kort.
Mijn salaris valt onder het middel inkomen. Maar als ze daar in gaan snijden zal ik toch mooi mijn paard en/of auto moeten verkopen.
Nog steeds een luxe. Maar na 5 jaar elke cent 3x omdraaien ben ik wel heel blij dat ik nu gewoon kan leven en dat ik weet dat ik het gewoon red aan het einde van de maand.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:09

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling tot in detail de persoonlijke financiële situatie van de medebokkers te beoordelen in dit topic. Laat het persoonlijke voor wat het is en bekijk nog eens wat het originele onderwerp ook alweer was: de overheidsfinanciën en de manier waarop met publiek geld huisgehouden wordt. Moet voldoende stof voor discussie opleveren... Bedankt :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:13

Brainless schreef:
Heb je ook gelezen dat wij 100E per week overhouden om te besteden? Het is dat mijn paarden gratis staan, anders had ik die niet kunnen hebben.
Net als mijn auto, die wordt regelmatig geleend door 2 vriendinnen (en die betalen mee aan de onkosten).

Het is ook en en.
En meer belasting betalen op het bruto salaris, en geen toeslagen/subsidies enz.
Dat mijn man een mooi salaris heeft weet ik wel, maar om dan maar te redeneren dat wij nog makkelijk nog meer kunnen missen is niet door jou te beoordelen.

ja en wij hebben maar 75 euro per week
en die auto moet elke dag rijden ivm werk en van dat geld moet ook getankt worden
dus tja...snap je situatie wel heel goed hoor

maar vergeleken bij andere gezinnen hebben wij het gewoon erg luxe
wij hebben een paard en een auto
genoeg gezinnen die daar alleen maar van kunnen dromen ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:50

@Barmat,
Ik heb jarenlang op PZ gewerkt.
Toen de kinderen kwamen ben ik parttime gaan werken.
Ik heb mijn rug en bekken gebroken en kan daardoor niet lang meer fietsen, paardrijden, zitten/staan veel/vaak tillen ed.
Vandaar dat ik op dit moment niet voor inkomen kan zorgen (ik werk wel af en toe in de horeca, maar is niet zo heel veel).

Mijn auto heb ik nodig, omdat mijn kinderen naar diverse psychologen/cursussen gaan en deze afstanden eigenlijk niet te fietsen zijn.
bv vrijdagmiddag: eerst jongste dochter naar zwemles van 2-3 dan moet ik om 15:15 bij school staan en daarna om 15:45 9 km verderop met mijn zoon staan, dan moet mijn andere dochter weer 6 km verder naar een andere cursus om 16:00uur. Heb ik even tijd voor snel een boodschapje. Om 17:00 uur eerst dochter ophalen en dan om 17:15 weer mijn zoon. Omdat mijn vriendinnen mijn auto lenen en meebetalen kan ik hem blijven rijden.

Omdat ik 1 autistische zoon heb en een dochter met ADHD, (en een lage PGB ivm inkomen van mijn man + datgene wat ik er nog bij zou verdienen) was het niet rendabel om mijn kinderen naar een speciale dagopvang te doen.
Dit is nl duurder dan standaard naschoolse/dagopvang.
Mijn man gaat om 6 uur de deur uit en is om 6a7uur weer thuis.
Hij heeft gekozen voor deze baan (verder=langer van huis, maar met een hoger salaris) zodat mijn inkomen niet echt nodig is.
We redden het, het is geen super vetpot. Hij verdient genoeg, maar hebben het ook hard nodig.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:03

Barmat schreef:
als je het goed hebt in Nederland (daarmee bedoel ik dus boven modaal of zelfs twee keer modaal) dan merk je vele malen minder van teruggang. Als de ziektekosten stijgen, is dat ook balen voor jou, maar minder als voor iemand die toch al niets heeft. Als de hypotheekrente maar voor een deel aftrekbaar wordt, is dat vervelend, maar dat overleef je wel, want je hebt het heus niet slecht. Mensen die vooralsnog drie keer per jaar op vakantie gaan en het er goed van nemen, hebben het niet slecht. En ja, die mogen dan gestudeerd hebben en alles, maar de crisis treft ons allemaal. Vind jij het dan eerlijk om minima te pakken, enkel en alleen omdat de rijkeren gestudeerd hebben?

Eens.

Degenen die boven modaal leven, zullen er inderdaad wat van merken als er bezuinigd moet worden, maar ze zullen er niet klechter van kunnen leven.
De minima hebben al niets en door de bezuinigingen krijgen ze nóg minder....

Bovendien, niet iedereen heeft de mogelijkheid jaren te studeren. Ofwel omdat het geld er niet is, ofwel omdat je gewoon het koppie koppie er niet voor hebt. Ben je daarom minder, mag je daarom niet zoveel hebben als een ander?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:09

russel schreef:
Rijker zijn wij met zijn allen niet meer dan jij, ik denk dat jij meer in je portemonnee hebt zitten dan de zware lasten paarden aan huishebbende hier in Nederlan en dat die hypotheek een stuk meer per maand kost dan de jouwe. Dat de aftrek niks geen broekriem meer kan aantrekken. Vraag mij af hoe jij het gaat vinden als jouw hypotheekrenteaftrek stopt omdat je niet in Nederland woont.

Rub it in girl, lijkt wel jaloezie of is het nananana omdat jij zo slim was om uit te wijken en voor veel minder een huis heb kunnen kopen en dus met veel meer per maand toe kan komen??

Je trekt nogal makkelijk een conclusie bij rijk zijn. Wat is voor jouw modaal?

Dit begrijp ik even niet hoor. Barmat heeft er zelf voor gekozen om haar leefsituatie te veranderen, wat is daar mis mee? Mag ze daarom niet meer meepraten over hoe het anders zou kunnen?
Ik denk dat als ze het heeft over een hypotheek van 400.000 en de daarbijbehorende hypotheekaftrek te stoppen, dat dat ook voor haar zou gelden. Dat die hypotheek toevallig niet zo hoog is, is omdat zij ervoor gekozen heeft uit te wijken naar Duitsland (net als ik overigens). Maar dat kunnen jullie ook hoor, als je er zo'n problemen mee hebt een duurder huis te kopen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:10

Amanda schreef:
Mijn salaris valt onder het middel inkomen. Maar als ze daar in gaan snijden zal ik toch mooi mijn paard en/of auto moeten verkopen.

Tja, dat is het vervelende aan bezuinigen. Hoe denk je dat de minima zich dus voelen, die nog véél minder hebben?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:13

Diablo, dat bedoel ik er zeker niet mee te zeggen. Mensen die een minder hoog IQ hebben, zijn niet minder "waard". Maar wat imo wél zo is, is dat de mensen die wél een hoog IQ en die in die "bovenmodale" positie zitten, dat wel vaak wel aan henzélf te danken hebben..... Dus waarom zouden zij daar niet van mogen profiteren?