Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LimaMambo schreef:uhm.. word hier nu niet hetzelfde gedaan met profielen van HT gebruikers?
ik bedoel, er word ook niet aan hun gevraagd of jullie hier de link neer mogen zetten..
LimaMambo schreef:uhm.. word hier nu niet hetzelfde gedaan met profielen van HT gebruikers?
ik bedoel, er word ook niet aan hun gevraagd of jullie hier de link neer mogen zetten..
Citaat:Als fotograaf krijgt u automatisch auteursrecht op al uw foto’s. Dit houdt onder andere in dat alleen u beslist wat er mee mag gebeuren. Als u anderen daarvoor toestemming geeft, mogen de foto’s gebruikt worden in bijvoorbeeld (school)boeken, op posters en ansichtkaarten, of in een cd-boekje.
U kunt aan deze toestemming financiële voorwaarden verbinden. Eigenlijk verkoopt u een licentie voor een bepaald gebruik, tijdsduur en plaats. Het is belangrijk de voorwaarden van de licentie zorgvuldig met elkaar af te spreken en, bij voorkeur schriftelijk, vast te leggen.
U behoudt altijd uw persoonlijkheidsrecht op uw werken. Dit houdt onder andere in dat u bezwaar kunt maken als anderen uw werk verminken of aantasten, het een andere naam geven of er de naam van iemand anders (die van henzelf bijvoorbeeld) bij zetten.
De bedoeling van het auteursrecht is dat auteurs, en dus ook fotografen, in staat zijn hun creaties commercieel te (laten) exploiteren en dat anderen niet zonder toestemming aan hun geestelijk eigendom komen. Voor het gebruik van foto's waarvan de maker onvindbaar is bestaat de mogelijkheid een vrijwaringscontract te krijgen bij de Stichting FotoAnoniem. Deze is ondergebracht bij Burafo.
Hypofocus schreef:LimaMambo schreef:uhm.. word hier nu niet hetzelfde gedaan met profielen van HT gebruikers?
Bedoel je die paar linkjes die hier nu geplaatst worden, die verwijzen naar openbare content met daarop onze eigen foto's die door de betreffende gebruikers gestolen zijn?
_Caitje__ schreef:LimaMambo schreef:ik zou het anders niet leuk vinden als ik ineens mijn profiel hier tegen zou komen met foto's van mezelf zonder dat er aan mij toestemming is gevraagd
HT is helemaal niet openbaar trouwens..
Als je je niet aanmeld kan je ook de link niet zien.
Unwritten schreef:Ik ga er ook later vandaag eens wat meer aandacht aan besteden, over het algemeen zijn fotografen goed te herkennen aan hun stijl. Ik haal althans Hypofocus, Amanda & Faelivrin er snel uit