Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:32

}> Dan maken ze het ons wel erg makkelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:33

Geen idee ;)
je mag een post adres hebben natuurlijk...
Maar het is niet echt een voordeel om overal andere gegevens neer te zetten. Het ziet er raar uit.

Anoniem

Re: Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:35

Het komt op mij in ieder geval onbetrouwbaar over, net als wanneer ik mijn diensten vormgeving, development en fotografie vanaf drie verschillende adressen zou gaan aanbieden :j

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:42

uhm.. word hier nu niet hetzelfde gedaan met profielen van HT gebruikers?
ik bedoel, er word ook niet aan hun gevraagd of jullie hier de link neer mogen zetten..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:44

LimaMambo schreef:
ik bedoel, er word ook niet aan hun gevraagd of jullie hier de link neer mogen zetten..

Linken mag altijd, er wordt immers niet gedaan of deze profielen door bokkers zijn gemaakt. Daarnaast gaat dit topic over het commerciele gedeelte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:44

LimaMambo schreef:

Bedoel je die paar linkjes die hier nu geplaatst worden, die verwijzen naar openbare content met daarop onze eigen foto's die door de betreffende gebruikers gestolen zijn?
:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:46

Weet niet of het al gezegd was,
Citaat:
Als fotograaf krijgt u automatisch auteursrecht op al uw foto’s. Dit houdt onder andere in dat alleen u beslist wat er mee mag gebeuren. Als u anderen daarvoor toestemming geeft, mogen de foto’s gebruikt worden in bijvoorbeeld (school)boeken, op posters en ansichtkaarten, of in een cd-boekje.
U kunt aan deze toestemming financiële voorwaarden verbinden. Eigenlijk verkoopt u een licentie voor een bepaald gebruik, tijdsduur en plaats. Het is belangrijk de voorwaarden van de licentie zorgvuldig met elkaar af te spreken en, bij voorkeur schriftelijk, vast te leggen.

U behoudt altijd uw persoonlijkheidsrecht op uw werken. Dit houdt onder andere in dat u bezwaar kunt maken als anderen uw werk verminken of aantasten, het een andere naam geven of er de naam van iemand anders (die van henzelf bijvoorbeeld) bij zetten.

De bedoeling van het auteursrecht is dat auteurs, en dus ook fotografen, in staat zijn hun creaties commercieel te (laten) exploiteren en dat anderen niet zonder toestemming aan hun geestelijk eigendom komen. Voor het gebruik van foto's waarvan de maker onvindbaar is bestaat de mogelijkheid een vrijwaringscontract te krijgen bij de Stichting FotoAnoniem. Deze is ondergebracht bij Burafo.

Ik ga er ook later vandaag eens wat meer aandacht aan besteden, over het algemeen zijn fotografen goed te herkennen aan hun stijl. Ik haal althans Hypofocus, Amanda & Faelivrin er snel uit :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:46

Hypofocus schreef:
LimaMambo schreef:

Bedoel je die paar linkjes die hier nu geplaatst worden, die verwijzen naar openbare content met daarop onze eigen foto's die door de betreffende gebruikers gestolen zijn?
:P

ja waar ook foto's van de gebruikers zelf op staan

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:49

Nogmaals; linken mag, da's wat anders dan overnemen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:50

Internet is openbaar he ;) dus dat is hun probleem, daarentegen misbruiken en mismaken hun ónze foto's ;) dat is een héél ander verhaal. wij doen niks met de foto's, wij halen ze er neit eens vanaf ;) we geven gewoon de link waar ze staan

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:51

ik zou het anders niet leuk vinden als ik ineens mijn profiel hier tegen zou komen met foto's van mezelf zonder dat er aan mij toestemming is gevraagd

HT is helemaal niet openbaar trouwens..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:53

HT is weldegelijk openbaar ;)

sorry maar jij plaatst dan toch echt zelf de foto's op het profiel, dus dat is openbaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:54

Misschien een goed idee om niet op internet te zetten dat je niet openbaar wil laten zien aan anderen dan? ;)
Als je dat niet leuk vindt... Internet is gewoon voor bijna iedereen toegankelijk.

Bovendien, de links die hier staan zijn toch alleen te zien voor mensen die tóch al een account op HT hebben, dus of ze die nou via bokt zien of gewoon bekeken worden op HT maakt geen bal uit.

En er worden alleen links geplaatst naar de locaties waar gestolen foto's te vinden zijn. ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-09 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:54

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:55

LimaMambo schreef:
ik zou het anders niet leuk vinden als ik ineens mijn profiel hier tegen zou komen met foto's van mezelf zonder dat er aan mij toestemming is gevraagd

Als je je niet aanmeld kan je ook de link niet zien.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:55

lifaya schreef:
HT is weldegelijk openbaar ;)

sorry maar jij plaatst dan toch echt zelf de foto's op het profiel, dus dat is openbaar ;)

HT is niet openbaar
als je niet geregistreert bent, kan je er niet op

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:56

_Caitje__ schreef:
LimaMambo schreef:

Als je je niet aanmeld kan je ook de link niet zien.

dan nog is er geen toestemming gevraagd om de link te plaatsen ;)

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:59

als ik een link plaats van een profiel dan mag dat gewoon.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:00

Een link plaatsen van een profiel mag gewoon.
Iedereen die op HT ziet kan gewoon dat profiel bekijken, linken plaatsen mag gewoon. Waarom zou dat niet mogen? Het profiel is openbaar, net als op Bokt kunnen leden je profiel bekijken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:09

Internet is openbaar ;) zolang je maar niks steeld, misbruikt of dergelijke. Als jij er dan voor zou kiezen om je eigen foto's ergens neer te zetten op internet ga je er zoiezo al vanuit dat het bekeken word. mij zou het trouwens een worst wezen of iemand mijn profiel link ergens zet... boeie... ik kies er dan zelf voor om mijn foto's erop te zetten toch? :+

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:28

Een link ergens heen plaatsen is wat anders dan iemand's intellectueel eigendom gebruiken.

Bijvoorbeeld, ik kan best een website maken met daarin een link opgenomen naar bijvoorbeeld Bol.com met de de mededeling "Dit is een leuk boek, moet je lezen!". Of het boek aan iemand geven. Het wordt echter een ander verhaal als ik de inhoud van het boek overtyp en deze online zet (of uitprint en uitdeel). Nog erger wordt het als ik er dan ook nog eens bij zet dat het mijn eigendom is. Behalve dat je dan het auteursrecht schendt pleeg je ook nog eens plagiaat.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:29

Unwritten schreef:
Ik ga er ook later vandaag eens wat meer aandacht aan besteden, over het algemeen zijn fotografen goed te herkennen aan hun stijl. Ik haal althans Hypofocus, Amanda & Faelivrin er snel uit :)

Alle foto's die ik van mijn fjord heb zijn gemaakt door Amanda, dus ik ga vanavond eens kijken of ik me ook aan kan melden daar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:29

LimaMambo schreef:
HT is niet openbaar
als je niet geregistreert bent, kan je er niet op

Precies, dus álle mensen hier die géén HT account hebben, kunnen die link tóch niet zien.
En alle mensen die wél een HT account hebben, konden 'm toch al op HT zien.
Dus daar maakt 't echt niet voor uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:40

HT is wel degelijk openbaar omdat iedereen zich kan registreren en dus kan kijken. Er is geen beperking op wie zich registreert.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:51

Ik meng me ook even in de discussie. Heb toevallig hetzelfde probleem gehad een paar weken terug met 1 van mijn foto's.