Vegetarisch/Veganistisch waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Vegetarisch/Veganistisch waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:12

In Biologische kaas zit ook stremsel. Vegetarische kaas is de enige kaas die geen stremsel, maar een microbieel plantaardig stremsel bevat.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:17

Dan verkopen ze bij ons in het natuurwinkeltje biologische vegetarische kaas, want het is zonder dierlijk stremsel. :)

Snoevie

Re: Vegetarisch/Veganistisch waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:03

ik vind het ook super als mensen bewust zijn en biologisch eten.

wij kopen bv eieren van de boer de langs de deuren gaat,wel wat duurder dan in de winkel,maar we hebben wel gezien waar het vandaan komt.

veganistisch zijn lijkt me erg moeilijk(en ook duur)

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:00

Ik ben een nep vegetarier. Kip eet ik wel en ham op een tosti (of lekker door de spinazie met een uitje erbij). Maar met biefstuk/gehakt/etc maak je me echt niet blij. En vis heb ik ookal 3 jaar niet op. Heb liever groente :D
Ik heb gewoon nooit vlees gelust, dus het is niet dat ik het zielig vond. Mijn man en kinderen eten wel vlees, zoontje lijkt erg op mij: heel erg kieskeurig.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:52

Ik eet geen kaas nee, lust ik niet dus dat is zoieso mooi :D Ik weet niet of ik het anders wel zou eten, waarschijnlijk niet.
Natuurlijk mag je gewoon vragen waarom we vegetariërs zijn, maar ik snap wat ze bedoelt. Het is misschien niet tegen jullie bedoelt, maar de druppel snap je ? ;)
Er wordt ook altijd over mij heen gelopen ''met mijn gezeik over zielige diertjes''.
Misschien dat ze het daarom had, dat wij ons altijd moeten verdedigen :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:18

Snoevie schreef:
friendly schreef:
En weer moeten de vegetariers/veganisten zich ergens gaan verantwoorden over al dan niet vlees eten. Zijn er dan 'goeie' redenen waarom je geen vlees kan eten? Naar mijn mening maakt het gewoon niet uit waarom je geen vlees eet, je eet het gewoon niet punt.

pardon?volgens een hoop vegetariers moet ik me verantwoorden waarom ik vlees eet!
lees je eigen reactie eens,je vertelt dat je geen vlees eet,prima,maar je zegt alleen maar: je eet het gewoon niet,punt.
nee dat komt normaal over.

en ik mag toch zeker vragen waarom iemand pertinent tegen vlees eten is,maar dan wel leren producten gebruikt?

Ow maar dat vind ik ook te weer te ver gaan hoor! Ik vind gewoon dat de vegetarisers moeten accepteren dat er mensen wél vlees eten en dat de vleeseters moeten accepteren dat sommigen dit niet doen. Verder vind ik de vragen ook geen probleem alleen is het tot nu toe mijn ervaring dat het antwoord (bijna) nooit bevalt en me daardoor moet verdedigen. Terwijl ik vind dat men het antwoord gewoon moet accepteren. Net zoals de vegetariers moeten accepteren dat niet iedereen vegetarisch is trouwens.

En om je vraag nog in te gaan, ik gebruik alleen lederen harnachement voor het paard wat ik rijd, omdat dit niet mijn paard is en het harnachement niet van mij is. Voor die paar uur per week dat ik rijd schaf ik geen ander tuig aan. Verder koop ik nooit leder eigenlijk.