Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:00

Evanescence8 schreef:
Aan de ene kant vind ik het goed :P : niemand heeft ooit meer last van hem, en daar hoeft ook niemand bang voor te zijn.

Aan de andere kant was misschien een "gewone straf" (celstraf bijvoorbeeld) beter geweest, want dan lijdt de dader echt, en kan hij eens goed nagaan hoe stout hij is geweest :P . en als je hem doodschiet, merkt hij nergens meer iets van. Maar daar een nadeel is weer van dat hij waarschijnlijk weer vrijkomt, en dan zou hij weer zulke dingen kunnen doen...

Daar lijden wij ook van en dat is nou net het probleem.............We lijden al onder de criminelen........

Een licht vb; Mijn zoontje werd lastig gevallen door jongeeren toen hij een nieuwe fiets had. Weet je wat men dan zegt? Moet ie maar op een oude fiets..........NEE!! dan moeten DIE ouders aangepakt worden met hun kids. Al stuur ik mijn kind op een platina gouden, die is van hem en daar blijf je van af en ook van mijn kind! Het is te gek voor woorden dat we alles zo op slot moeten doen, bang moeten zijn, belachelijke dure verzekeringen betalen, omdat er zulke idioten rondlopen........Dat is dan nog lichte criminaliteit. laat ze lekker eens goed opgevoed worden en laat het HUN probleem zijn ipv die van ons!

Nee, ik zit totaal niet met zware straffen en de doodstraf.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:03

Aan de ene kant vind ik dit erg goed. Die smeerkezen verdienen dat!
Maar publiekelijk, om dit kinderen te laten zien, vind ik wat te ver gaan.

superpony

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:15

Ik zou wel willen weten wat het met kinderen doet op de langere termijn.........Zijn ze onder de indruk en snappen ze dat wat hij doet echt fout is en wat de straf is? of gaan ze moorden normaal vinden??

Ik vind idd dat je dat wel moet weten om de gevolgen daarvan te kunnen over zien.Kinderen zijn kwetsbaar en moeten we zoveel mogelijk goed begeleiden bij opvoeding en de beste dingen meegeven.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:22

superpony schreef:
Het is te gek voor woorden dat we alles zo op slot moeten doen, bang moeten zijn, belachelijke dure verzekeringen betalen, omdat er zulke idioten rondlopen........Dat is dan nog lichte criminaliteit. laat ze lekker eens goed opgevoed worden en laat het HUN probleem zijn ipv die van ons!
Nee, ik zit totaal niet met zware straffen en de doodstraf.

Mmm en de oplossing voor dit alles is.. de doodstraf..? :)*
Nee, de doodstraf is geen oplossing voor de problemen die er zijn met de criminaliteit! De reden dat mensen voor de doodstraf zijn is omdat het hun een goed gevoel geeft dat zware criminelen worden 'opgeruimd'. Maar het is geen oplossing om criminaliteit te bestrijden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:58

superpony schreef:
Ben dus ook voor hardere aanpak van probleemgezinnen/jongeren etc etc etc............Om te voorkomen dat het zover kan komen in veel gevallen.

Dus als jij als probleemjongeren, veel te weinig aandacht van de ouders kreeg, en "stoute" dingen doet om maar een beetje aandacht te krijgen (negatieve aandacht is óók aandacht), alleen al omdat je ouders te beroerd waren jou dat beetje extra te geven, is het maar normaal om zo iemand gelijk af te maken als die iets fouts doet???
Dus een jongen die door zijn vader is geslagen en misbruikt, denkt dat dit heel normaal is, dit heeft hij in zijn opvoeding immers geleerd, krijgt de doodstraf omdat deze zijn eigen kinderen ook zo gebruikt??

Je kunt niet álles op de persoon afschuiven.

Ik weet niet waar je precies woont? Want ik denk dat als je veel criminaliteit om je heen hebt je eerder voor de doodstraf bent. Wij hebben hier soms wat vandalisme en een paar inbraakjes, eigenlijk niet heel veel, van wat ik mee krijg dan.

Je moet dit alles niet persoonlijk opvatten hoor ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:29

Lianne84 schreef:
De reden dat mensen voor de doodstraf zijn is omdat het hun een goed gevoel geeft dat zware criminelen worden 'opgeruimd'. Maar het is geen oplossing om criminaliteit te bestrijden.

Zolang dé oplossing er nog steeds niet is, kan ik daar dan heel goed mee leven.

Marjoow schreef:
Dus een jongen die door zijn vader is geslagen en misbruikt, denkt dat dit heel normaal is, dit heeft hij in zijn opvoeding immers geleerd, krijgt de doodstraf omdat deze zijn eigen kinderen ook zo gebruikt??

Ik denk toch dat je, als je volwassen wordt, je best heel goed weet, dat dit niet de normale gang van zaken is. Ik zeg niet dat iedereen maar de doodstraf moet hebben, maar als iemand míjn kind verkracht en daarna in mootjes hakt, mag hij wat mij betreft echt op de stoel. Of de dader nou een slechte jeugd heeft gehad of niet.

Marjoow schreef:
Ik weet niet waar je precies woont? Want ik denk dat als je veel criminaliteit om je heen hebt je eerder voor de doodstraf bent. Wij hebben hier soms wat vandalisme en een paar inbraakjes, eigenlijk niet heel veel, van wat ik mee krijg dan.

Het was wel niet speciaal naar mij gericht, maar ik woon in een buurt waar nagenoeg geen criminaliteit is. Tóch ben ik van mening dat een kinderverkachter/misbruiker een héél zware straf mag hebben....

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:32

Diablo schreef:
Lianne84 schreef:
De reden dat mensen voor de doodstraf zijn is omdat het hun een goed gevoel geeft dat zware criminelen worden 'opgeruimd'. Maar het is geen oplossing om criminaliteit te bestrijden.

Zolang dé oplossing er nog steeds niet is, kan ik daar dan heel goed mee leven.

Misschien bestaat de oplossing wel helemaal niet. Dus dan voor de zekerheid alle zware criminelen maar doodmaken? Daar wordt het vast beter van..

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:33

Lianne84 schreef:
Misschien bestaat de oplossing wel helemaal niet. Dus dan voor de zekerheid alle zware criminelen maar doodmaken? Daar wordt het vast beter van..

Ze ontsnappen in ieder geval niet meer, zoals in België nu.
Die dood zijn maken geen nieuwe slachtoffers meer.

Maar openbaar voor het ogen van kinderen vind ik niet kunnen.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:54

vorame schreef:
Lianne84 schreef:

Ze ontsnappen in ieder geval niet meer, zoals in België nu.
Die dood zijn maken geen nieuwe slachtoffers meer.

Tuurlijk, dat is ook erg wat daar gebeurd is. Maar ik vind niet dat omdat de beveiliging van een gevangenis kan falen we daarom maar de criminelen voor de zekerheid moeten doodmaken. En vergeet niet, ook als de doodstraf is ingevoerd blijf je gevangenen houden, niet iedereen komt in aanmerking voor de doodsrtraf. Dus ontsnappingen zullen er ook altijd blijven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:46

Marjoow schreef:
superpony schreef:
Ben dus ook voor hardere aanpak van probleemgezinnen/jongeren etc etc etc............Om te voorkomen dat het zover kan komen in veel gevallen.

Dus als jij als probleemjongeren, veel te weinig aandacht van de ouders kreeg, en "stoute" dingen doet om maar een beetje aandacht te krijgen (negatieve aandacht is óók aandacht), alleen al omdat je ouders te beroerd waren jou dat beetje extra te geven, is het maar normaal om zo iemand gelijk af te maken als die iets fouts doet???

Je moet dit alles niet persoonlijk opvatten hoor ;)

Nee, vat het niet persoonlijk op. iedereen heeft zijn eigen mening en die van ons zijn anders misschien.....

Ik woonde in een redelijk grote stad, in een goedkope huurbuurt met redelijk veel problemen, ja. Mijn zoontje heeft daar regelmatig last van gehad.
Ik werkte in amsterdam zo goed als in de diamantbuurt waar al die problemen steeds waren. Mijn moeder en ik werkte samen en zij is regelmatig als ze allen was overvallen, haar auto ingeslagen waar ze in zat!! En zelfs in elkaar geslagen door 3 kleine jongetjes, heb daar foto's en alles van. Mijn moeder was toen al begin 60 ergens, nu 65 en gestopt met werken, omdat het haar plezier in haar werk verknalde. de zaak is dus weg waar zij altijd hard stond te werken.

Ik woon nu in een heel rustig dorp in het Noorden, dus dat is zeker wel anders. neemt niet weg dat mijn maag omdraait bij zulke nieuwsberichten. Ook als het om dieren gaat. Maak je mij eigenlijk net zo beroerd mee, maar daarvoor zal wel nooit de doodstraf komen.

Ik zeg nergens dat je iedereen moet afmaken!!

Je moet alleen zulke gruwelijke misdaden kunnen bestraffen met de doodstraf, omdat ik het onzin vind dat diegene alle hulp van de wereld krijgt en zijn leven in een cel moet zitten. heeft ie zelf ook niks aan verder. Daarnaast zijn slachtoffers levenslang getekend waar zo iemand hulp krijgt op onze kosten en nog vervroegd vrij kan komen, verlof heeft of idd ontsnapt.....

Ik bedoel met jongeren die onstporen, dat men eens harder mag gaan worden ipv alleen amar bezig zijn met regeltjes maken. Er gaat zoveel mis waar we dat allemaal al zien gebeuren en niks kunnen doen. laat ze maar eens geld en tijd stoppen in het voorkomen van en probleemgezinnen aanpakken. idd wie weet, komt er een jongen achter die altijd mishandeld is dat DAT niet de manier is en komt hij wel goed terecht.

Ook baal ik ervan dat een dader zo zielig is, omdat ie het zelf zo slecht heeft gehad. daar moeten we dus eerder kunnen ingrijpen. Maar aan de andere kant, ook kunnen straffen zodat het niet weer op een ander over gaat. Als hij iemand mishandeld of misbruikt, mag die het dan ook weer doen, omdat die het is overkomen and so on.........Dat is geen oplossing.

We hoeven niet altijd aardig en begripvol te zijn. wij moeten ook door alle narigheid in onze leven heen, hard werken en voor alle kosten opdraaien als er wat is etc etc.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:51

Hmm, nee, ze hadden hem eerst onverdoofd moeten castreren. Daarna de kogel. Dat soort mensen verdienen niet te leven. :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:54

Ik weet niet... vraag mij af of hij een eerlijk proces heeft gehad en of hij het daadwerkelijk heeft gedaan. Wie weet zochten ze gewoon een zondebok om te kunnen zeggen dat ze het goed hebben opgelost.
Publieke executies vind ik niets, zoiets moet niet verheerlijkt worden :n Wie neemt daar nou zijn kinderen mee naar toe? Die stel je daar toch niet bloot aan? :n

Mocht hij het wel hebben gedaan: pedofielen kun je niet genezen en herhaling voorkomen is heeeeel moeilijk. Dus wat dat betreft.... sja doodstraf keur ik niet goed. Levenslang opsluiten lijkt mij beter (en is ook goedkoper in nederland: doodstraf is een duur grapje ivm al die processen en deathrow is ook een lange wachtrij)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:01

Jemen is politiek gezien nou niet echt een voorbeeld land.

Een oud collega van mij is daar weleens gegijzeld geweest. Omdat ze westers was en verpleegkundige was!
Is zelfs gemarteld.
Ik ken wel meer verhalen van daar.
Ik vind het allemaal wel erg middeleeuws aandoen zo die openbare straf.
Tuurlijk moet die man gestraft worden. Maar we hebben ook nog zoiets als Mensenrechten. Ook voor zware misdadigers.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:26

Ik heb de laatste pagina's een beetje vluchtig doorgelezen, maar wil wel even het volgende kwijt over de doodstraf:

Citaat:
Een veelgebruikt argument voor de doodstraf is dat deze afschrikwekkender is dan enige andere straf. En daarmee een preventieve werking heeft tegen criminaliteit. Meerdere onderzoeken hebben echter aangetoond dat er geen verband is tussen de doodstraf en het aantal ernstige misdaden dat gepleegd wordt.

Citaat:
Een ander veelgehoord argument is dat de doodstraf de enige manier is om moordenaars en verkrachters definitief onschadelijk te maken. Dit is echter is strijd met een belangrijk rechtsbeginsel: straffen kunnen alleen betrekking hebben op misdrijven die zijn gepleegd, niet op misdrijven die nog gepleegd zouden kunnen worden.

Citaat:
In de Verenigde Staten zijn sinds 1973 113 personen uit de dodencel vrijgelaten nadat was gebleken dat zij ten onrechte tot de doodstraf waren veroordeeld. In 23 zaken in de twintigste eeuw kwam deze vaststelling pas nadat ze waren terechtgesteld.

Citaat:
De doodstraf blijkt ook onevenredig vaak zwakkere groepen in de samenleving te treffen. Zo wordt in de VS veel vaker de doodstraf geëist tegen een zwarte dan tegen een blanke dader. Een recent onderzoek toonde aan dat in Philadelphia (VS) de kans op de doodstraf vier keer hoger is voor een zwarte verdachte dan voor een blanke. En terwijl het aantal zwarte en blanke slachtoffers van moord in de VS ongeveer even hoog is, was 82 procent van alle geëxecuteerden sinds 1977 veroordeeld voor moord op een blanke.

Bron: Amnesty International

En verder is dit ook wel iets om -op zn minst- over na te denken:

Citaat:
Amerikaanse staat New Jersey schaft doodstraf af
Het parlement van de Amerikaanse staat New Jersey stemde donderdag, met 44 stemmen voor en 36 tegen, voor de afschaffing van de doodstraf. Hiermee wordt New Jersey de eerste Amerikaanse staat die na vier decennia de doodstraf afschaft en vervangt door levenslange opsluiting zonder mogelijkheid tot voorwaardelijke invrijheidstelling. De gouverneur van New Jersey, Jon S. Corzine, verklaarde de wet nog binnen de week te ondertekenen zodat hij van kracht wordt.

Een parlementaire commissie stelde afgelopen januari vast dat de doodstraf duurder was voor de overheidskas dan levenslange opsluiting. Bovendien schrikt de doodstraf potentiële moordenaars niet af terwijl altijd het risico bestaat dat onschuldigen worden omgebracht.

Sinds de herinvoering van de doodstraf in 1976 zijn in de VS 1.099 executies uitgevoerd.

Bron: nieuwsblad.be

Zie ook hier: http://www.amnestyusa.org/death-penalty ... id=1101084

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:34

Nuttige bronnen Toekie!
Over dat laatste, dat de doodstraf vaak duurder is, kan ik wel begrijpen, hoeveel zal zo'n spuit kosten, ten opzichte van bijv. het eten wat de gevangene krijgt? Hoeveel stroom wordt er verbruikt op de stoel, wat je niet veel beter in de verlichting van de cel kan stoppen?

Ik was ooit voor de doodstraf, vond ook niet dat de mensen die andere levens afnemen verder mogen leven, maar nu ik er veel meer over heb gelezen/gehoord/gedebatteerd, ben ik erachter gekomen dat de doodstraf alleen maar een makkelijke opruiming is van criminelen. Bovendien, moet je je nooit verlagen tot het niveau van een moordenaar.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:48

Tja, nuttige post van Toekie.

Doodstraf is het ultieme wraakmiddel. Maatschappelijk lost het niks op.

Bij pedofilie spelen dan nog een aantal heel nare mechanismen een rol: ik geloof namelijk niet dat een bewezen pedofiel (en god beware ons voor al die lieden die ongestoord hun gang kunnen gaan, als ik daaraan denk wordt ik misselijk bij het idee dat mijn zoon maar 5 sec. uit mijn buurt is...) ooit 'geneest'.

Het is gewoon bewezen dat deze personen heel vaak weer in de fout gaan na vrijlating (lees: betrapt worden, dus het percentage dat wel delicten pleegt maar niet betrapt wordt is waarschijnlijk hoger)

Ik geloof dat mensen onder bepaalde omstandigheden een moord kunnen plegen en daarna hun leven lang spijt kunnen hebben. Van mensen die met voorbedachte rade een kind misbruiken, geloof ik dat onder geen voorwaarde.

Levenslang, maar dan echt levenslang voor deze mensen dus. Jammer van hun slechte jeugd, maar dat geeft ze nog geen recht om anderen hun jeugd te ontnemen.
Wat mij betreft mogen ze Terschelling reserveren voor zulke lieden.

Overigens worden er ook mensen van pedofilie beschuldigd die totaal onschuldig zijn. Er zijn vrouwen die hun ex zwartmaken door hem van misbruik te beschuldigen, of zelfs hun kinderen wijsmaken dat papa stoute dingen deed!!! (zo laag....)

Ook zijn er gevallen van kinderen die het vreselijke geheim niet voor zichzelf kunnen houden, maar uit angst voor de dader hem niet aan durven wijzen. En deze kinderen wijzen dan iemand als dader aan die ze wel vertrouwen.... zo zijn ze hun geheim op voor henzelf veilige manier kwijt.

Alleen al daarom ben ik tegen primitieve volksgerichten met openbare executie als gevolg...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:59

Helemaal met je eens randalinpony!
Marjoow: Vooral de (rechts)processen maken het erg duur. ;) Respect trouwens, voor je post! Zo zie je maar hoe belangrijk het is dat mensen écht weten waar ze het over hebben.

Ik denk dat altijd het volgende helemaal bovenaan moet staan: de rechten van de mens en het objectief be- en veroordelen.
Emotie mag nooit en te nimmer een rol spelen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 23:21

@ Toekie, dat klopt allemaal, maar houd er wel rekening mee dat dit allemaal geldt voor de USA. In Amerika levert een gevangene geld op. Daar zijn ze slaven in plaats van gevangenen.

Daarbij als je in Amerika geboren wordt als afro man, is de kans een op drie dat je de bak in gaat. Vervolgens is het nog zo dat je je stemrecht kwijt raakt. Er is nergens ter wereld zo'n hoog percentage gevangen als in Amerika. Niet echt een rechts stelsel waar wij voorbeeld van zouden moeten nemen.

Ik ben ook niet voor de doodstraf, hoewel je dat misschien zou denken gezien ik dit topic geopend heb. Ik ben tegen de doodstraf met uitzonderingen daar gelaten. Uitzonderingen waarbij bewezen is dat het serieuze gevaren zijn voor de samenleving met minimale tot geen kans op herstel, zoals bijvoorbeeld serie pedofielen, serie moordenaars, zware oorlogsmisdadigers. Dit niet gebaseerd op wat ze nog kunnen doen, maar wat ze al gedaan hebben en de schade die ze daarmee aangericht hebben.

Objectief be- en veroordelen lijkt me meer dan logisch, maar eenmaal schuldig bevonden mag van mij alle emotie los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:40

Daphna schreef:
@ Toekie, dat klopt allemaal, maar houd er wel rekening mee dat dit allemaal geldt voor de USA. In Amerika levert een gevangene geld op. Daar zijn ze slaven in plaats van gevangenen.

Daarbij als je in Amerika geboren wordt als afro man, is de kans een op drie dat je de bak in gaat. Vervolgens is het nog zo dat je je stemrecht kwijt raakt. Er is nergens ter wereld zo'n hoog percentage gevangen als in Amerika. Niet echt een rechts stelsel waar wij voorbeeld van zouden moeten nemen.

Ik ben ook niet voor de doodstraf, hoewel je dat misschien zou denken gezien ik dit topic geopend heb. Ik ben tegen de doodstraf met uitzonderingen daar gelaten. Uitzonderingen waarbij bewezen is dat het serieuze gevaren zijn voor de samenleving met minimale tot geen kans op herstel, zoals bijvoorbeeld serie pedofielen, serie moordenaars, zware oorlogsmisdadigers. Dit niet gebaseerd op wat ze nog kunnen doen, maar wat ze al gedaan hebben en de schade die ze daarmee aangericht hebben.

Objectief be- en veroordelen lijkt me meer dan logisch, maar eenmaal schuldig bevonden mag van mij alle emotie los.

das ook niet voor niks dat je de bak ingaat en geld verdienen aan gevagenen is alleen maar goed :) moeten ze maar zorgen dat ze dr uit blijven...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 02:07

Ik hen dus duidelijke en andere mening en geef in dit soort gevallen niet meer om mensenrechten. maar goed, dat is niet erg, ieder zijn ding zo.....

Ik zou me er dan eventueel wel in kunnen vinden dat ze keihard aan het werk worden gezet. En dan niet het lekkerste werk, maar gewoon zwaar werk.

Aan de andere kant, mag dat niet ten kosten gaan van de banen voor de mensen buiten de gevangenis...............Zo zie je maar, aan alles zit weer een nadeel.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 02:18

Marjoow schreef:
superpony schreef:

Als zo'n probleemjongere aan mijn kind komt dan mag ie wat mij betreft afgeschoten worden ja. Kan me niets schelen hoe die jeugd is geweest, uitroeien dat uitschot. Dan kan ie dit voorbeeld ook niet meer over brengen op zijn eventuele kinderen. Probleem opgelost :)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:26

ja hoor, gewoon keihard aanpakken die lui!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:32

Heel goed, geen problemen mee hoor....ik ben dan ook voorstander van de herinvoering van de doodstraf.
Als je namelijk bewust en met opzet iemand van het leven berooft, verspil je zelf alle recht op leven en verdien je het niet om zelf verder te leven.
Verkracht je iemand....hupla..onverdoofd het mes in je zaakie....
Het moet eens ophouden met al dat zoetzachte "gestraf" in NL, blijkbaar heeft dat namelijk geen nut!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:41

Goh waar is nou de gedacht heb je naasten lief?

Zoooo scheinheilig he? dit houdt in dat zelfs na een ernstig vergrijp je volgens de bijbel iemand vergeving zou moeten geven?
Hmmmmmmmm ik zie dat nooit gebeuren trouwens.
Vooral niet in amerika met al die rare sektes enzo. Doodstraf is de ultieme oplossing.(volgens hun dan) Komen hun dan ook in de hel?

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:46

Paintlinger schreef:
Ja hoor, prima gedaan :j

Die straffen in nederland zijn een lachertje en ze kunnen daarna zo weer bij de scouting aan de slag :roll: :\

Inderdaad. Niet alleen de straffen zijn een lachtertje, de processen en de kosten daarvan zijn minstens zo idioot.