Vergeten baby sterft in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:26

chipieke schreef:
mij ga je toch echt niet wijsmaken dat je zoiets 'vergeet'? Ik kijk elke dag 24x na of mijn kat nog wel in huis is omdat ze een voorliefde heeft voor rijdende auto's. En dat is dan 'maar' een kat. Een kind vergeet je toch niet?

Wèl als je in de veronderstelling bent dat ze veilig op het kdv is. Dan weet je niet dat ze in de auto zit. Stom, stom stom.... zeker weten. Maar menselijk.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:29

vorame schreef:
En ik wordt moe van de goed praters.
Dit kun je niet goed praten. Dat goed praten is pas kortzichtig omdat het dan ineens geoorloofd is.

Als je goed leest dan praat niemand het goed. Dat noem je gewoon relativeren. Ik vind het ook vreselijk wat er gebeurd is, we leggen alleen uit dat het iets menselijks is. Iedereen gilt dat hij/zij dit nooit zou doen en wij leggen alleen maar uit dat dit iedereen kan gebeuren.

Het is juist kortzichtig om gelijk te gaan zeggen dat er iemand schuld heeft.

Ik denk dus echt niet elke 5 minuten aan mijn kind. Wat een vreselijke moeder ben ik dan? Stel je voor dat ik het wel doe..... dan heb ik geen tijd voor andere dingen, dat zou me pas een slechte moeder maken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:31

Ik zeg ook niet dat iedereen dingen vergeet, ik wel, ik ben een verschrikkelijke chaoot...
Ben heel vaak met 10 dingen tegelijk bezig...
Wil dan van alles doen!

Wat betreft dat geld vind ik wel offtopic, jij hebt het over geld, haalt dat er zelf bij, dus waar denk je aan? :)*
Begrijp wel wat je bedoelt maar dat vind ik nu niet relevant!

Mi_Amore

Re: Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:43

@MamboBeach, ik zeg niet dat er geen mensen zijn die net hetzelfde denken als ik, maar het lijkt me gewoon zo onwaarschijnlijk dat je niet continu met je baby van nog geen jaar oud in je gedachte zit...

Elke fout is menselijk, maar het gaat bij mij mijn gezonde verstand niet in dat je je eigen kind vergeet.

Komt misschien omdat ik zelf nog geen mams ben en dus geen 100 dingen tegelijk moet doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:47

Ik heb het vroeger ook altijd geroepen.... en ik wilde dat ik het nòg kon roepen. Heb ook ooit mijn kind in het winkelwagentje laten zitten :o en kwam 100 meter vanaf de winkelparkeerplaats er achter dat ze niet in de maxi cosi zat op de achterbank, toen ik toevallig om keek. :o

Ben er wel een week door van slag geweest en nòg trekt het schaamrood naar boven. (Kind had het nog niet eens in de gaten dat ik ze vergeten was)

En ik weet dat er genoeg ouders zijn die zoiets nooit overkomen is maar de verhouding ligt fifty-fifty schat ik zo.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:51

Ik vind het wel raar dat dit allemaal goed praten word genoemd. Fouten kun je nu eenmaal niet recht l*llen, dus ook nooit goed praten. Fouten kun je echter wel begrijpen...
Het is gewoon wel veilig om te denken dat dit jezelf nooit zal overkomen, realiteit leert echter iets anders. Er kan voor iedereen een moment komen dat er zoiets gebeurd, hoeft niet per se een drukke baan te zien die de oorzaak heeft, maar als je net te horen hebt dat je moeder op sterven ligt of je andere kind dat doodziek is, is de kans groot dat je op de automatische piloot gaat en daarbij fouten gaat maken. Gelukkig zijn er vaak toch omstanders die je helpen :) Maar je kan ook pech hebben.... en dat je fout daardoor niet meer te herstellen is.
Wij zijn allemaal maar mensen met hersenen die niet alles kunnen verwerken. Soms komt er net iets tussen door waardoor alles in de war wordt gegooid.

Bij Oprah was het stel ook nog bij elkaar, koste wel heel veel moeite maar ze zijn nog steeds samen. Wat ze zeiden viel mij erg op:
De directe omgeving had alle begrip en gaf hun volledige steun, omdat ze wisten dat het wel hele liefdevolle ouders waarvan de moeder een vreselijke fout had gemaakt. Het was juist de buitenwereld die het veroordeelde.
Er is geen opzet in het spel, die man is zoooo vreselijk gestraft.

Dit is voor ons allen een goede waarschuwing!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:56

Citaat:
En ik wordt moe van de goed praters.
Dit kun je niet goed praten. Dat goed praten is pas kortzichtig omdat het dan ineens geoorloofd is.

Weet je, veroordelen is zo gemakkelijk.
tuurlijk kun je dit niet goed praten, dat snapt iedereen.
Maar zoals met veel ongelukken had je het achteraf allemaal anders gedaan en zouden de ongelukken niet gebeurd zijn.
Maar ja, achteraf is achteraf......
Ik heb intens medelijden met deze ouders, vooral met de vader......
Persoonlijk zou ik niet kunnen leven met de gedachte dat mijn kind door mijn toedoen overleden was. En ik denk ook niet dat deze vader dat kan.

Ik heb moeite met mensen die stellig durven zeggen dat iets dergelijks hen nooit zal overkomen.
Ik HOOP dat iets dergelijks me nooit overkomt....
Laatst bijgewerkt door shera op 23-06-09 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:56

Mooi verwoord Welshcobfan! :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:16

trouwens op het nieuws kwam ook ter sprake door de profs van het UZ ..dat zelfs een kwartier in een auto met 21° voor een baby onder één jaar fataal kan zijn .. :\

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:30

Hier praat toch niemand goed wat de vader gedaan heeft? Begrip, dat is er wel.....al zou ik het tóch mijn man niet kunnen vergeven (denk ik) als het hem zou overkomen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:31

Ik durf het ook niet te zeggen of ik mijn vriend dan nog aan kan kijken.... maar ik hoop van harte dat mij dit nooooooooit zal overkomen.

(ik begrijp het echt wel hoor dat moeder hier zeggen dat het hun nooit zal overkomen, het alternatief is denken dat het je wél kan overkomen... en dat is een afschuwelijke gedachte )

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:36

ik heb een collega gehad
zo ontzettend verstrooid

was al bijna op het werk en hoorde ineens papa

was hij dochterlief naar het kdv vergeten te brengen
dus kon weer terug

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:19

Welshcobfan schreef:
Ik durf het ook niet te zeggen of ik mijn vriend dan nog aan kan kijken.... maar ik hoop van harte dat mij dit nooooooooit zal overkomen.

(ik begrijp het echt wel hoor dat moeder hier zeggen dat het hun nooit zal overkomen, het alternatief is denken dat het je wél kan overkomen... en dat is een afschuwelijke gedachte )

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik wou ook dat ik kon zeggen dat het mij nooit zou gebeuren. Maar ik ben zo bang dat dat wel kán gebeuren. Idd, het is een veilige gedachte te zeggen dat het jou niet overkomt, en 99 op de 100 (of meer) overkomt het ook niet. Maar ik denk dat deze ouders dat ook van te voren wel hadden gezegd...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:34

vorame schreef:
Waarom kun je daar niets aan doen?
Omdat die in een huis leven boven stand?
Te grote vakanties boeken?
Een lcd tv moeten?
Op een andere manier niet met geld om kunnen gaan?

Als ze met hun gedachte bij het kind waren, was het niet vergeten.
Geen aanname dus.

Toen mijn eerste kind een baby was ben ik thuisgebleven en ben haar gewoon vergeten in een winkel hoor! Ik had de hele dag de tijd, niks druk druk druk, niks boven mijn stand, geen carriere, maar gewoon vergeten.
Jaren later ben ik nummer twee weleens vergeten op het schoolplein en ik voel me er absoluut niet schuldig over, ouders zijn net mensen. ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:52

Betteke schreef:
vorame schreef:
Waarom kun je daar niets aan doen?
Omdat die in een huis leven boven stand?
Te grote vakanties boeken?
Een lcd tv moeten?
Op een andere manier niet met geld om kunnen gaan?

Als ze met hun gedachte bij het kind waren, was het niet vergeten.
Geen aanname dus.

Toen mijn eerste kind een baby was ben ik thuisgebleven en ben haar gewoon vergeten in een winkel hoor! Ik had de hele dag de tijd, niks druk druk druk, niks boven mijn stand, geen carriere, maar gewoon vergeten.
Jaren later ben ik nummer twee weleens vergeten op het schoolplein en ik voel me er absoluut niet schuldig over, ouders zijn net mensen. ;)

Nou, das wel eerlijk Betteke! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:57

Het hele verhaal met 'moet je niet zo hard werken dan denk je wel aan je kind' laat mij echt met m'n ogen rollen.

Ik werk niet, door omstandigheden. Mijn man werkt wel. Hij werkt zich te pletter en toch hebben we het financiëel niet ruim. Om ruimer te komen te zitten moet ik gaan werken maar dat kan dus ook niet. Nu heb ik tijd zat voor de kinderen, dus hoeft hij er niks mee te doen...

Maar ik kan me voorstellen dat als ik een dag ziek ben, en hij moet de kinderen ergens afleveren, hij het vergeet als hij niet in het ritme zit.

Nu zijn onze kinderen al net iets ouder en maken ze altijd een boel lawaai in de auto, maar alsnog... Hoe hard hij ook roept dat hem dat nooooit zou overkomen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:46

IlsjePilsje schreef:
Ik denk dus echt niet elke 5 minuten aan mijn kind. Wat een vreselijke moeder ben ik dan? Stel je voor dat ik het wel doe..... dan heb ik geen tijd voor andere dingen, dat zou me pas een slechte moeder maken.

Ik zal niet zeggen dat je een slechte moeder bent, hoor. Ik ken jou niet.
Ik 'gil' trouwens helemaal niet, ik zeg dat de kans mij bijzonder klein lijkt dat het me ooit gebeuren zal. En voor degenen die meteen 'gillen' dat het mij dan vast wel zal overkomen, vraag het me over een paar jaar nog maar eens dan. Zal ik eerlijk antwoorden, goed? Zullen we zien wie gelijk had! :D

Mijn kind is geen baby meer, ze zit op school en ik kan oprecht zeggen dat ik haar nog nooit vergeten ben. ;)
Denk ook niet dat het gaat gebeuren en dan kan iedereen hier wat anders roepen, maar joh, jullie kennen mij helemaal niet, he. :P

Ik denk ook echt niet elke 5 minuten aan mijn kind (al hoewel :D ??? Ze zit in mijn hele systeem verweven, dat wel :D en ik denk erg veel aan haar, want ze betekent alles voor me). Maar als ik haar naar school breng en ik vervolgens moet werken of bij mijn paard ben of een andere bezigheid of afspraak heb, dan hou ik de klok echt wel bij, hoor. No way dat ik haar vergeet en ben ik eventueel te laat, dan bel ik een andere moeder van school om haar even op te vangen (is gelukkig nog niet gebeurd, maar mocht het ooit gebeuren......). :n
Ben ik bij mijn paard ben ik in staat ALLES te vergeten, behalve eigenlijk mijn kind, nu ik er zo over nadenk :) . Dat kan ik nu na jaren ervaring toch wel zeggen. ;)

Daarbij denk ik dat je (ik wel in elk geval) prima in staat bent om EN aan je kind te denken EN om nog tig andere zaken te doen/mee bezig te zijn..... Anders was mijn leven allang een puinhoop geweest. :D En hoe doe je dat met een goede baan? Toen ik nog een goede carriere in de showbizz had, moest ik altijd aan TIG dingen tegelijk denken, hoor. ;)

Nogmaals, daarmee wil ik niet zeggen dat ik perfect ben. Welnee, ben ik niet, verre van, maar ik durf toch echt wel te stellen dat ik mijn prioriteiten weet en mijn kind staat op nummer 1. Al het andere in mijn leven (en da's best veel momenteel) is minder belangrijk, eerlijk gezegd. Ik ben trouwens ook geen vrouw die het alleen maar over haar kind heeft, hoor (las ik ook ergens, dat als je veel aan je kind denkt, je vast alleen maar over dat kind praat. Wat een onzin. Over kortzichtigheid gesproken :D ).

Ik vind het zelf ook erg voor EN van die vader. Maar ik heb nog meer te doen met het kindje en de moeder ;( . Want de vader is hier hoe dan ook verantwoordelijk voor en er is geen enkel excuus voor zo'n fatale fout. Vind ik. Mijn mening. Ik zou ook niet meer kunnen samen leven met de man, die verantwoordelijk zou zijn voor de dood van mijn kind. :n
Wat zou ik woest op die man zijn........

Maar goed, de man is voor de rest van zijn leven gestraft, dat lijkt me duidelijk. En natuurlijk is dat triest..... Ik zou niet graag in zijn schoenen willen staan in elk geval. :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:58

Ik hoop ook van harte dat het zo blijft Twiggy! Ik hoop ook dat je nooit je kind zult vergeten! En als het toch gebeurt: hoop ik dat de omstanders net zo oplettend waren als toen ik nog in de supermarkt stond :j
En je hebt absoluut gelijk: de kans is heeeeel klein dat iemand dit overkomt, gelukkig wel!
Ik denk dat het mij wel zou kunnen overkomen als ik een vreselijk bericht te horen heb gekregen... Dat ik met mijn gedachten bij mijn bv stervende moeder ben... of zit ik weer een keer onder de zware medicatie waardoor ik zelfs nog mezelf vergeet :=

Lijkt mij echt afschuwelijk om als moeder je kindje te vinden dood in het autostoeltje... en dat je daarna als vader beseft dat jij daar verantwoordelijk voor bent geweest. (want hij is en blijft absoluut verantwoordelijk voor de dood van zijn dochter). Maar hoop niet dat hij veroordeeld gaat worden... hij is al veroordeeld.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:36

Vroeger gebeurde dit misschien ook wel zo nu en dan, maar kwam het niet in het nieuws (de wereld is met het internet nu eenmaal kleiner tegenwoordig).
En inderdaad, de kans is heel klein. Gelukkig horen we niet elke dag op het nieuws hoeveel ouders die dag hun kind niet zijn vergeten ;)
Ik kan me niet voorstellen dat de vader nog gestraft wordt, hij draagt dit de rest van zijn leven met zich mee. Kan me niet voorstellen dat hij ooit nog van het leven kan genieten. Dit is zo erg!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:38

1 onoplettend moment... en heel veel levens verwoest....

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:45

vind het zo kortzichtig dat mensen zeggen dat anderen het goed willen praten.
Dit kan je niet goed praten hoe graag men dat ook zou willen, mensen maken nou eenmaal fouten.
helaas was dit een fatale fout, maar door de schuld naar iemand toe te wijzen in dit geval de vader is niemand mee geholpen zeker de vader niet die denk ik geen oog meer dicht doet door het schuld gevoel.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:54

stond gister in de krant dat die man ook nog veel zorgen had van thuis uit. schoonbroer recent gestorven en schoonvader ernstig ziek ( ook kanker) en hij trok het zich hard aan.
Probeer het niet goed te praten, maar hij heeft het ook niet expres gedaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:09

Kan het me voorstellen dat dit de relatie tussen man en vrouw niet ten goede komt. Je moet wel een héle goede relatie hebben wil het dit overleven.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:19

Dit is op een paar kilometer hier vandaan gebeurd... Schijnbaar had die man maar af en toe de taak om zijn kindje naar de crèche te brengen. En als je dan net onderweg met stress van je werk zit en aan 1000 andere dingen zit te denken, tja, dan kan ik ergens nog begrijpen dat zo'n dingen vergeten worden. Zéker als je niet gewoon bent om het iedere dag te doen, dan zit dat automatisme er ook helemaal niet in. Natuurlijk is het afschuwelijk dat net zoiets vergeten fatale gevolgen heeft, maar en mens blijft een mens en ook die maakt fouten.

Dat hij niet gemerkt heeft dat z'n kind nog in de auto zat toen hij uitstapte, begrijp ik dan weer niet. Ik check altijd alle deuren om te kijken of ze wel op slot zitten. Maar goed, als je met je hoofd al op je werk zit...

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:41

Mientjeuh schreef:
Dat hij niet gemerkt heeft dat z'n kind nog in de auto zat toen hij uitstapte, begrijp ik dan weer niet. Ik check altijd alle deuren om te kijken of ze wel op slot zitten. Maar goed, als je met je hoofd al op je werk zit...

Ookal zou hij dat nagekeken hebben. Ik betwijfel of hij zijn kindje gezien had door die verduisterde achterruiten