Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kanelly schreef:Maar wat zijn in jullie ogen dan de islamistische normen en waarden waar wij zo 'bang' voor moeten zijn?
Issy schreef:sinds wanneer ben je vreemd als je hier geboren bent?
Alet74 schreef:Een beetje relativeringsvermogen zou voor sommigen hier wel goed zijn.
Kanelly schreef:Oké Adil, verkeerd geïnterpreteerd van dan.
Maar goed, welke islamitische normen en waarden zouden niet in Nederland passen dan?
(omdat ze volgens jou naar een land moeten, waar deze vanzelfsprekend zijn)
Adil18 schreef:Alet74 schreef:Een beetje relativeringsvermogen zou voor sommigen hier wel goed zijn.
En een beetje studie zou ook niet slecht zijn!![]()
Ikzelf heb veel van o.a. David Pinto gelezen en geleerd, dat de verschillen daadwerkleijk zeer groot kunnen zijn, niet onoverwinbaar groot, maar groot genoeg om conflicten te veroorzaken.
Voor wie een onderzoeksschema wil zien: pb je mail adres en en ik stuur je het door mij gemaakte schema met verschillen tussen de g- en f-culturen op basis van de kennis van Pinto....
Cyruss_ schreef:Is dit een 1 april grap? We krijgen toch geen moslimpartij in de kamer neem ik aan? Denk dat het dan echt tijd word om te gaan immigreren. Niet dat ik verder wat tegen moslims heb, maar het lijkt me gewoon niet verstandig dat er zown partij in de kamer komt of iets.
Narya schreef:Er is geen enkele manier waarop een partij in een democratisch systeem zijn normen en waarden er door kan drukken, zonder dat zo'n partij een absolute meerderheid heeft. En dat zie ik niet direct gebeuren.
Narya schreef:Omdat zij niet Nederlands zijn en omdat zij geen recht hebben op vertegenwoordiging, bedoel je? Of omdat vrijheid van godsdienst geen recht is in Nederland misschien?