Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:02

_San87_ schreef:
Laten we wel wezen, hij is de laatste maanden niet zo lekker bezig... Het niet willen ontvangen van de Dalai Lama vond ik persoonlijk getuigen van heeel weinig karakter :P

Nu moet er wel gezegd worden, dat het ook niet makkelijk regeren is met de crisis en zo.

Valt wel mee hoor, zie mijn punten tegen CDA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:03

_San87_ schreef:
Laten we wel wezen, hij is de laatste maanden niet zo lekker bezig... Het niet willen ontvangen van de Dalai Lama vond ik persoonlijk getuigen van heeel weinig karakter :P

Nu moet er wel gezegd worden, dat het ook niet makkelijk regeren is met de crisis en zo.
Dat bedoel ik maar.
Het is heel makkelijk commentaar te hebben van de zijlijn, maar ik doe het hem niet na, hoor.

Anoniem

Re: Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:00

Het was van tevoren al duidelijk dat hij niet in Brussel zou gaan zitten. Het mag dan een oetlul zijn, hij is daar zeker wel duidelijk over geweest.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:02

Waarom hebben al die, niet domme, stemmers hem met voorkeursstemmen verkozen :?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:02

Lyonesse schreef:
_San87_ schreef:

Valt wel mee hoor, zie mijn punten tegen CDA

Er staat bij die punten toch niets onlogisch? Een aantal dingen die het makkelijker maken om weer helemaal mee te doen als de economie dadelijk weer aantrekt. (JSF en kruisraketten - weleens van defensie gehoord? Als Engeland, Duitsland, Taiwan, weet ik veel wat, aanvalt, is het wel fijn als we ons een klein beetje kunnen verdedigen).
Hypotheekrenteaftrek - moet je nu over beginnen. Dan gaan de huizenprijzen helemaal kelderen en stort de woningmarkt echt in elkaar. Beter niet nu dus.
EPD zat al langer in de pijp, heb je enig idee wat voor gezondheidsrisico's overgewicht inhoudt? Kost allemaal verschrikkelijk veel geld van de overheid. Maatschappelijke stages lijkt me helemaal niets mis mee! Ook die leningen - terecht. Arme mensen die toch een nieuwe auto of badkamer willen en die achterlijke Leen van Frisia vertelt er effe bij dat dat allemaal makkelijk kan hoor, kost haast niets (nee, 13% rente....) - die mensen gaan eraan failliet en dus de overheid ook. Niks vreemd bij en niets wat hij in deze tijd niet zou kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:10

sarabande schreef:
Waarom hebben al die, niet domme, stemmers hem met voorkeursstemmen verkozen :?

Ik zou het je niet kunnen vertellen, ik stem geen Wilders :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:11

_San87_ schreef:
De Westerse wereld word meer en meer Islamofoob en wie kan je dat kwalijk nemen?

Iedereen die islamofoob is/doet :)*

Een fobie (Grieks: φοβος, fobos = angst, vrees) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een ziekelijke angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust.

Islam: Een religie.

Dat houdt in dat islamofobie een ziekelijke angst is op basis van een vooroordeel.
Het vervelende is dat er geen vrees is erger dan de vrees voor de vrees zelf. Dát maakt het een ziekelijke angst.
Wilders appelleert hieraan.

Het gevaar is dat de angst niet rationeel is en ook niet open staat voor rationele argumenten.
Zo kun je op dit topic lezen dat veel schrijfsters niet (willen) inzien dat Wilders fundamenteel de rechten van de mens niet respecteert.
Dan en daar houdt argumenteren op. Paal en perk aan stellen, klaar.

hc

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:12

HC, ik ben het voor de afwisseling eens een keer helemaal met je eens ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:13

@ BE: Wat een flauwe opmerking vind ik dat altijd, wel eens van gehoord? Defensie... Ja, het doet vaag een belletje rinkelen, was dat niet iets dat ze bij de shoarmaboer verkopen? :O Voorlopig worden wij écht niet aangevallen, bovendien zijn we met de huidige F16s etc ook niet echt totaal weerloos ;)
Ipv iedereen een eigen huis aan te willen smeren zouden ze natuurlijk ook huurhuizen kunnen gaan bouwen ipv ze allemaal slopen :j Overgewicht is nauwelijks iets dat door de regring moet worden aangepakt, daarbij als men het voedselbank probleem wil oplossen dmv het verbieden van reclames voor leningen etc mogen ze er ook wel iets voedzaams instoppen. Een grote reden voor overgewicht is namelijk goedkoop slecht voedsel. Maatschappelijke stages is idd niets mis mee, maar wél als dat inhoud dat supermarkten gratis personeel krijgen voor het vakken vullen, onder het motto: leer maar dat je ook voor niets iets goeds kunt doen voor mensen. Dat klopt van geen kanten. Stuur ze dan naar de bejaardentehuizen zodat de mensen die het nu dankzij de regering mogen doen met veel te weinig personeel ook eens iets anders meemaken dan van de stoel op de plee gehesen worden en verplicht naar het koffieuurtje of ze dat nu willen of niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:17

nounounou HC :) (voorop gesteld dat IK geen wilders stemmer ben)

wat en wie respecteerd mensen rechten nou niet? vrouwenrechten bijvoorbeeld, of vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld......... en dan wie of wat wil zijn wil opleggen op de wereld door terreurdaden.......

Ik persoonlijk kan het me wel voorstellen dat westerse mensen levend anno 2000 met de daarbij behorende vrijheden/plichten en redelijke rust....... nou niet echt zitten te wachten op een al qaida regime :D :D

en DAT is de angst, en daar speelt wilders op in......

kan je zeggen wilders het kwaad van alles....... maar je kan beter op zoek gaan naar de oorzaak :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:19

De radicale moslims, taliban e.d. Die zijn toch echt de veroorzakers van de angst voor de Islam.

Persoonlijk kan ik me ook helemaal niet identificeren met het niet bestaan van de rechten voor vrouwen en eerwraak. En dan kan de Koran nog zoveel liefde periken. De Bijbel is ook niet heilig, maar de Koran slaat toch wel alles hoor :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:22

Idd Lyonesse, een heel flauwe opmerking. Trek het je niet aan meid.

De bijbel kan er ook wat van hoor. Op grond van de bijbel wil de cu bijvoorbeeld toneelstukken verbieden en geldt vrijheid van meningsuiting niet vwb het geloof. uit naam van je geloof mag je dan wel weer kwetsende dingen zeggen want dan valt het onder religie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:39

_San87_ schreef:
De radicale moslims, taliban e.d. Die zijn toch echt de veroorzakers van de angst voor de Islam.

Persoonlijk kan ik me ook helemaal niet identificeren met het niet bestaan van de rechten voor vrouwen en eerwraak. En dan kan de Koran nog zoveel liefde periken. De Bijbel is ook niet heilig, maar de Koran slaat toch wel alles hoor :\

niet de koran slaat door............ echt helemaal niet. De koran is een boek vol wijsheden en liefde.......... net zoals de bijbel :)

maar mensen die de koran of de bijble for that matter gebruiken om hun ideen de wereld over te helpen zijn fout.

Wij katholieken en christenen deden dat 3/400 jaar geleden.......

en wij katholieken en wij christenen vechten nog steeds als het moet.

alleen word het hier in de "beschaving" niet meer getollereerd, terwijl het in "die" landen gewoon normaal is om oorlog te hebben om een geloof

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:41

KiWiKo schreef:
nounounou HC :) (voorop gesteld dat IK geen wilders stemmer ben)

wat en wie respecteerd mensen rechten nou niet? vrouwenrechten bijvoorbeeld, of vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld......... en dan wie of wat wil zijn wil opleggen op de wereld door terreurdaden.......

Ik persoonlijk kan het me wel voorstellen dat westerse mensen levend anno 2000 met de daarbij behorende vrijheden/plichten en redelijke rust....... nou niet echt zitten te wachten op een al qaida regime :D :D

en DAT is de angst, en daar speelt wilders op in......

kan je zeggen wilders het kwaad van alles....... maar je kan beter op zoek gaan naar de oorzaak :)

Juistem! :D ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:43

Die oorzaak is al breed besproken en ook dat het opzetten ertegen zeker niet de oplossing is.
Gewoon alle geloven afschaffen :)*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:47

KiWiKo schreef:
wat en wie respecteerd mensen rechten nou niet? vrouwenrechten bijvoorbeeld, of vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld.........

De SGP! En Wilders!
Ik zou overigens ook geen fan zijn van een strengreligieuze islampartij, maar vooralsnog is het gelukkig nog gerommel in de marge. Maar als een van die partijen ooit een 66,6% meerderheid krijgt, ga ik me wel zorgen maken. En dan is het niet de islam die dat als eerste lijkt te bereiken. Oftewel...

Citaat:
en dan wie of wat wil zijn wil opleggen op de wereld door terreurdaden.......
Terroristen. En die zijn niet beperkt tot 1 bevolkingsgroep of religie. (RAF, ETA, IRA, GroenFront - om maar eens een paar te noemen. Ik vind ze allemaal even fout.)

Citaat:
Ik persoonlijk kan het me wel voorstellen dat westerse mensen levend anno 2000 met de daarbij behorende vrijheden/plichten en redelijke rust....... nou niet echt zitten te wachten op een al qaida regime :D :D [q/uote]

Al Qaida is geen regime. Maar afgezien daarvan - juist de verregaande maatregelen tegen het terrorisme hebben al vele vrijheden gekost, en juist het schreeuwen wakkert de gemoederen alleen maar aan... Is dat dan een handige oplossing?

Citaat:

En wat is die oorzaak dan? Die 5% moslims in ons land, die vooralsnog geen politieke partij komen en het regime in elk geval niet beinvloeden? Of het overdrijven van het gevaar en het steeds weer herhalen, waardoor mensen een vertekend beeld krijgen?

Neem mijn voorbeeld van de criminele wijken: in wijken waar de criminaliteit hoog is geweest voelen mensen zich vaak nog een tijd onveilig en ontevreden, op het moment dat de criminaliteit al teruggebracht is en dit ook uit alle cijfers en onderzoeken blijkt dat de daadwerkelijke problemen flink zijn teruggebracht. Wat is dan de oorzaak en wat moet je daarmee doen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:49

KiWiKo schreef:
[

Wij katholieken en christenen deden dat 3/400 jaar geleden.......

en wij katholieken en wij christenen vechten nog steeds als het moet.

Nou ja Ierland om eens wat te noemen, daar is het nog steeds aan de gang.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:58

Shadow........ het enige wat je daaraan kan doen is dat kreten als "wij moslims heersen over Nederland' niet meer in de media te vinden zijn omdat ze niet meer uitgesproken worden.

want DAT wakkert de angst aan.......... niet een Wilders....... wilders is een nono, in het land van de blinden, maar ze horen hem wel...... en das de pest

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:12

KiWiKo schreef:

Dat is wat lastig: ´is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een ziekelijke angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties´

De onderliggende ´oorzaken´ zijn:
1. gebrek aan informatie
2. gebrek aan analytisch denkvermogen
waardoor
3. demagogische manipulatie deze angst oproept, voedt, aanwakkert.....

Ja, daar is een historisch schokkend gelijkende parallel voor en ja Wilders is de NoNo. De man hoort geen onderwerp van discussie te zijn. Ik begrijp dat niet: de man ís fout doordat hij discrimineert op basis van geloof en afkomst.
Wie dat niet op het netvlies heeft valt onder 1. en/of 2.

hc

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:24

Er is natuurlijk nog een mogelijkheid 4 ;)
4. Gegronde angst!
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 15-06-09 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:26

ik val van mijn stoel :D ik ben het met je eens HC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 07:30

Ook ik ben het volledig eens met HC, niets aan toe te voegen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 07:31

Huertecilla schreef:
KiWiKo schreef:

Dat is wat lastig: ´is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een ziekelijke angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties´

De onderliggende ´oorzaken´ zijn:
1. gebrek aan informatie
2. gebrek aan analytisch denkvermogen
waardoor
3. demagogische manipulatie deze angst oproept, voedt, aanwakkert.....

Ja, daar is een historisch schokkend gelijkende parallel voor en ja Wilders is de NoNo. De man hoort geen onderwerp van discussie te zijn. Ik begrijp dat niet: de man ís fout doordat hij discrimineert op basis van geloof en afkomst.
Wie dat niet op het netvlies heeft valt onder 1. en/of 2.

hc

Ik denk dat het juist de overkill aan informatie is die de angst aanwakkert.

en laten we wel wezen een hele dot stemmers vertellen dat ze een gebrek aan analitisch denkvermogen hebben is in mijn ogen gelijk aan een hele dot allochtonen voor crimineel uitmaken :)

nummer 3 ben ik helemaal met je eens :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:02

KiWiKo schreef:
en laten we wel wezen een hele dot stemmers vertellen dat ze een gebrek aan analitisch denkvermogen hebben is in mijn ogen gelijk aan een hele dot allochtonen voor crimineel uitmaken :)

Het ís echter iets heel anders.

Het eerste is een op grond van gedrag een gegronde conclusie trekken.
Het tweede is op grond van geloof en afkomst een generieke beschuldiging uiten.

Wanneer je op grond van een gepleegd misdrijf zegt dat die persoon zich crimeel gedragen heeft, is dat corrrect.
Dat is een op grond van bewezen gedrag gegronde conclusie trekken.

Wanneer dat een geimmigreerde gereformeerde australier van kaukasische afkomst is, heeft díe allochtoon zich crimineel gedragen.
Dit projecteren op álle gereformeerden en álle kaukasiërs, dan is dat discriminatie op grond van geloof en afkomst.

Wie op Wilders gestemd heeft, heeft bewezen niet te begrijpen dat deze man fundamenteel de menserechten niet respecteeert.

Zie je het nu?

hc

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:12

Wilders: miljoenen moslims moeten weg
Alle moslims in Europa die problemen veroorzaken, moeten worden uitgezet en van hun nationaliteit beroofd. Het gaat daarbij om ‘miljoenen, tientallen miljoenen’ mensen. PVV-leider Wilders heeft dit zaterdag gezegd in een interview voor de Deense televisie.

Geert Wilders (ANP)
‘Een enorm aantal moslims wil een andere samenleving dan de democratie die we nu hebben’, aldus Wilders. ‘Het is nog een minderheid, maar zodra ze sterker worden, zullen ze van toon veranderen en zal het te laat zijn om terug te vechten.’ Volgens Wilders is het ‘een paar minuten voor twaalf’ en kan er niet langer worden gewacht met maatregelen.

Hoog geboortecijfer
In het interview schetst Wilders dat de Europese beschaving wordt bedreigd door massale immigratie uit moslimlanden en een hoog geboortecijfer onder moslims. Volgens hem zijn moslims verantwoordelijk voor het grootste deel van de misdaad. In Kopenhagen, zegt hij wordt 80 procent van de misdrijven gepleegd door immigranten, de meesten moslims. ‘In Nederland is dat hetzelfde.’ In Denemarken zou 70 procent van de gedetineerden een moslimachtergrond hebben. ‘In Nederland is dat helaas niet veel anders.’
Wilders heeft ‘een heel duidelijke boodschap’ voor de moslims in Europa. ‘Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen.’ Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug.’
Waarden
Op de herhaalde vraag van de interviewer hoeveel van de moslims in Europa de door Wilders geschetste problemen vertegenwoordigen, zegt hij: ‘Miljoenen. Tientallen miljoenen.’ Later heeft hij het over ‘miljoenen nu’ die misdrijven plegen en ‘de sharia en het kalifaat’ willen. ‘en helaas zal dat toenemen als we de immigratie niet stoppen en niet optreden tegen mensen die tegen onze vrije samenleving zijn en zich niet aan onze waarden en de wet houden’.

Elders in de Volkskrant staat dat oudere moslims bang zijn dat ze uitgezet zullen worden nu Wilders dreigt een van de grote partijen te worden en dat jonge hoog opgeleidde moslims, die we hard nodig hebben, het klimaat hier zo beangstigend beginnen te vinden dat ze overwegen te emigreren of naar het land van hun voorouders terug te gaan.
Dan gebeurt er precies wat Wilders niet wil dan blijven alleen de laag opgeleidde en criminelen hier.
Het wordt tijd dat de media hun koers eens gaan verleggen, niets onvoorspelbaarder dan een bange bevolkinsgroep.