KiWiKo schreef:wat en wie respecteerd mensen rechten nou niet? vrouwenrechten bijvoorbeeld, of vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld.........
De SGP! En Wilders!
Ik zou overigens ook geen fan zijn van een strengreligieuze islampartij, maar vooralsnog is het gelukkig nog gerommel in de marge. Maar als een van die partijen ooit een 66,6% meerderheid krijgt, ga ik me wel zorgen maken. En dan is het niet de islam die dat als eerste lijkt te bereiken. Oftewel...
Citaat:
en dan wie of wat wil zijn wil opleggen op de wereld door terreurdaden.......
Terroristen. En die zijn niet beperkt tot 1 bevolkingsgroep of religie. (RAF, ETA, IRA, GroenFront - om maar eens een paar te noemen. Ik vind ze allemaal even fout.)
Citaat:
Ik persoonlijk kan het me wel voorstellen dat westerse mensen levend anno 2000 met de daarbij behorende vrijheden/plichten en redelijke rust....... nou niet echt zitten te wachten op een al qaida regime

[q/uote]
Al Qaida is geen regime. Maar afgezien daarvan - juist de verregaande maatregelen tegen het terrorisme hebben al vele vrijheden gekost, en juist het schreeuwen wakkert de gemoederen alleen maar aan... Is dat dan een handige oplossing?
Citaat:
kan je zeggen wilders het kwaad van alles....... maar je kan beter op zoek gaan naar de oorzaak

En wat is die oorzaak dan? Die 5% moslims in ons land, die vooralsnog geen politieke partij komen en het regime in elk geval niet beinvloeden? Of het overdrijven van het gevaar en het steeds weer herhalen, waardoor mensen een vertekend beeld krijgen?
Neem mijn voorbeeld van de criminele wijken: in wijken waar de criminaliteit hoog is geweest voelen mensen zich vaak nog een tijd onveilig en ontevreden, op het moment dat de criminaliteit al teruggebracht is en dit ook uit alle cijfers en onderzoeken blijkt dat de daadwerkelijke problemen flink zijn teruggebracht. Wat is dan de oorzaak en wat moet je daarmee doen?