
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:_Miesje_ schreef:Uhh.. nee.
Als een vliegtuig van de radar verdwijnt moet hij wel ontploft zijn (dus niet meer bestaan)
Dat is niet waar.
Er zijn nog tal van andere redenen waarom hij plots van een radar kan verdwijnen.
SuperLiesje schreef:Ik las net op de site van een krant dat het laatste bericht wat de centrale in frankrijk van het vliegtuig heeft meegekregen is dat ze in een flinke turbulentie en onweer zijn terechtgekomen en dat er iets van kortsluiting is geweest in het vliegtuig, waarschijnlijk door blikseminslag. De kans dat het vliegtuig nog gewoon ergens rondvliegt is dus erg klein..
_Miesje_ schreef:Uhh.. nee.
Als een vliegtuig van de radar verdwijnt moet hij wel ontploft zijn (dus niet meer bestaan)
Als ie niet meer bestaat komt hij ook niet meer op de radar. Dat zegt vriend van me moeder
Citaat:Vliegen door de bliksem
Hoewel ieder vliegtuig gemiddeld wel één keer per jaar door de bliksem wordt getroffen, is vliegen veiliger dan iedereen denkt. Als een vliegtuig door de bliksem wordt getroffen, gaat het erom de elektrische stroom zo snel mogelijk naar de bliksemafleiders aan de vleugeltips te geleiden. Een aluminium vliegtuig was vroeger weliswaar een perfecte ‘kooi van Faraday’. Maar door het gebruik van kunststofvezels voor vliegtuigrompen en vliegtuigvleugels moet de elektrische geleidbaarheid op een andere manier zijn gewaarborgd. Dat gebeurt door speciale, elektrische stroom geleidende aluminiumverf, bliksemafleiderstrips en elektrische schakelingen die de boordapparatuur tegen plotselinge stroomstoten moeten beveiligen. Ook is de ‘huid’ rondom de brandstoftanks in de vleugels zodanig verdikt dat hij voldoende weerstand biedt aan de verhitting door elektrische stromen.