Bos en de PVV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:23

LimaMambo schreef:
Arabesk schreef:
Laat Wilders maar aan de macht komen als president, dan komen al die pvv stemmers er wel achter dat het hem toch niet lukt om alle 'Turken terug te sturen naar Marokko' :+

uhmm.. oke.. ;(
dit slaat natuurlijk helemaal nergens op..

m.a.w. het gaat er echt niet veel beter op worden als Wilders president wordt, hij is gebonden aan wetgeving dus hij kan wel van alles roepen, maar als de wet het niet toestaat dan heeft ie pech. En rechtspraak is nog altijd gescheiden van de bestuurlijke macht; trias politica, je weet wel van je geschiedenis lessen op school. http://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_politica

en die uitspraak 'alle Turken terug naar Marokko' was iets dat een oude buurman van me ooit zei :D

Mensen die op de PVV stemmen moeten zich wel goed realiseren dat ze stemmen op een beweging die ondemocratisch is. Wilders bepaalt wie er in zit en wie niet en als hij genoeg heeft van iemand, kan hij die persoon eruit donderen zonder verantwoording aan wie dan ook af te leggen. Je stemt dus in wezen tegen democratie en vóór alleenheerschappij en dus eigenlijk dictatuur door één persoon. :7

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:01

Lyonesse schreef:
Getemd :)

Ja humor is er ook al niet bij, ik vind het wel een leuke opmerking die de onzin goed weergeeft :D

Lyonesse

Re: Bos en de PVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:13

Welke onzin hebben we het dan precies over? :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:17

Lyonesse schreef:

Sja ik zou zeggen lees even terug, mits je het normaal vind dat iemand dingen roept die juridisch helemaal niet kunnen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:20

sarabande schreef:
Lyonesse schreef:

Sja ik zou zeggen lees even terug, mits je het normaal vind dat iemand dingen roept die juridisch helemaal niet kunnen.

er word zoveel geroepen door zoveel mensen die juridisch helemaal niet kunnen

kijk maar naar het rookverbod.. juridisch was het helemaal niet mogelijk om een bar zonder personeel een rookverbod op te leggen.. is toch gebeurt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:21

sarabande schreef:
Lyonesse schreef:

Ik vind het net zo min normaal dat er geen enkel respect is voor de mensen die wel op de pvv stemmen. Dat is dan ook de reden van mijn TEM.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:26

Nou als je respect al niet meer kan onderscheiden van humor, voel je je wel erg snel bedreigt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:27

Waarom zou ik me bedreigd voelen? :? Ik stem niet op de PVV hoor. Het gaat mij dan ook niet alleen om de post van Arabesk.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:30

Arabesk schreef:
Laat Wilders maar aan de macht komen als president, dan komen al die pvv stemmers er wel achter dat het hem toch niet lukt om alle 'Turken terug te sturen naar Marokko' :+

Arabesk schreef:
m.a.w. het gaat er echt niet veel beter op worden als Wilders president wordt, hij is gebonden aan wetgeving dus hij kan wel van alles roepen, maar als de wet het niet toestaat dan heeft ie pech. En rechtspraak is nog altijd gescheiden van de bestuurlijke macht; trias politica, je weet wel van je geschiedenis lessen op school. http://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_politica

en die uitspraak 'alle Turken terug naar Marokko' was iets dat een oude buurman van me ooit zei :D

Mensen die op de PVV stemmen moeten zich wel goed realiseren dat ze stemmen op een beweging die ondemocratisch is. Wilders bepaalt wie er in zit en wie niet en als hij genoeg heeft van iemand, kan hij die persoon eruit donderen zonder verantwoording aan wie dan ook af te leggen. Je stemt dus in wezen tegen democratie en vóór alleenheerschappij en dus eigenlijk dictatuur door één persoon. :7

Dat gaat sowieso niet gebeuren natuurlijk daar wij een parlementaire democratie hebben en geen presidentiële (zoals in VS en Frankrijk het geval is)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:33

maar wat is die parlementaire democratie nog waard als de grootste partij bestaat uit één man die alles bepaalt en z'n zetelgenoten (van partijgenoten is geen sprake want de PVV is geen partij want niemand kan er lid van worden) naar eigen inzicht kan toevoegen of ontslaan?

Maar goed, geef Wilders een kans en laat hem maar zien wat hij van al zijn grote praatjes waar kan maken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:35

Tja, ook dat gaat niet gebeuren, want er zijn nog steeds te veel mensen die op de gevestigde partijen als CDA. PvdA en VVD stemmen omdat hun hele familie dat altijd al deed ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:38

Lyonesse schreef:
Tja, ook dat gaat niet gebeuren, want er zijn nog steeds te veel mensen die op de gevestigde partijen als CDA. PvdA en VVD stemmen omdat hun hele familie dat altijd al deed ;)

In dat daglicht is het dus eigenlijk zinloos om wilders te stemmen en derhalve dus bij voorbaat al een illusie om te denken dat hij werkelijk wat kan veranderen.

Hij zal altijd moeten samenwerken met een andere coalitiepartij en dus water bij de wijn moeten doen en op dat moment kan hij zijn verkiezingsbeloftes dus al niet meer nakomen.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 21-05-09 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:38

Lyonesse schreef:

Je blijft deze onzin herhalen he. Tegenwoordig stemmen mensen gewoon op de partij die ze zelf kiezen of ze gaan naar de stemwijzer.
Je loopt 50 jaar achter

Zal ik ook even temmen voor dit soort domme opmerkingen :+

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:40

sarabande schreef:
Lyonesse schreef:

Je blijft deze onzin herhalen he. Tegenwoordig stemmen mensen gewoon op de partij die ze zelf kiezen of ze gaan naar de stemwijzer.
Je loopt 50 jaar achter

Zal ik ook even temmen voor dit soort domme opmerkingen :+

Ah je bedoeld net als de onzin die jij blijft herhalen over wilders stemmers die niet verder kijken dat hun neus lang is? :Y)
Die stemmen niet op een partij die ze zelf kiezen of met behulp van stemwijzer? :D

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:43

Goh ik wilde net zeggen, als er 1 iemand duidelijk bezig is met in herhaling vallen ben jij het Sarabande.

En als we het dan over juridische mogelijkheden hebben, Wilders in de gevangenis zetten kan wel? Volgens mij staat in Nederland de vrijheid van meningsuiting heel hoog in het vaandel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:45

Nee dat heb ik nergens gezegd, dat zit allemaal in jouw hoofd.

Ik zeg, en statistieken hebben dat uitgewezen, dat Wilders stemmen krijgt door op zijn collega's te schelden (en zie in dit topic wordt dat diverse malen nagepapagaaid) en door het roepen van dingen die niet kunnen.

Als je daar voor kiest zonder uit te zoeken of het onzin is ben je niet echt een gemotiveerde kiezer.

Ik blijf voorstander van een kort examen voor men mag stemmen :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:45

Wanted2003 schreef:
Goh ik wilde net zeggen, als er 1 iemand duidelijk bezig is met in herhaling vallen ben jij het Sarabande.

En als we het dan over juridische mogelijkheden hebben, Wilders in de gevangenis zetten kan wel? Volgens mij staat in Nederland de vrijheid van meningsuiting heel hoog in het vaandel.

Nieuws niet gevolgd????

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:46

Maar dat is een hele lastige Wanted! Vrijheid van meningsuiting ok, maar het moet wel binnen de wet passen natuurlijk! Je mag niet discrimineren bijvoorbeeld. En het kan aan mij leggen, maar Wilders heeft er soms een handje van om hele bevolkingsgroepen over 1 kam te scheren. Niet zo netjes!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:46

Jahoor, heb gelezen dat de Hoge Raad, Wilders gewoon wil vervolgen. Maar naar mijn weten is hij ook al twee keer vrijgesproken.

Theoretisch zal het mogelijk zijn, maar de praktijk moet het nog maar uitwijzen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:47

sarabande schreef:
Ik blijf voorstander van een kort examen voor men mag stemmen :D

een klein examen staatsinrichting bijvoorbeeld, zodat je wéét waarvoor je stemt

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:48

En waarom hebben we dan de stemwijzer? Als iedereen die gebruikt heb je gewoon hetzelfde resultaat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:49

http://www.nu.nl/algemeen/1966967/wilde ... volgd.html

Citaat:
Wilders wordt zeker vervolgd

DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie zal politicus Geert Wilders definitief vervolgen voor het aanzetten tot discriminatie en haat.
Een poging van zijn advocaat Bram Moszkowicz om de strafzaak te voorkomen, heeft geen gehoor gevonden bij de procureur-generaal van de Hoge Raad.
De adviseur van het hoogste rechtscollege heeft besloten dat de zaak van de PVV-leider niet in aanmerking komt voor een buitengewone beroepsprocedure.

Daarmee vervalt de laatste uitweg voor Wilders om zich te verzetten tegen de strafzaak. De vervolging van het Tweede Kamerlid gaat definitief door, zei een woordvoerster van de Hoge Raad woensdag.

Wilders heeft nog geen strafzaak gehad en probeerde daaraan te ontkomen door direkt naar de hoge raad te gaan

Mislukt dus
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 21-05-09 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link toegevoegd.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:49

@limamambo: het rookverbod, tja, soms moet een wet eerst wet zijn, zodat je hem kunt toetsen en dan kan het voorkomen dat er mazen inzitten. Dat kan gebeuren. Als men had het zo had geweten, had men het wel aangepast lijkt mij (anders zo zonde van alle tijd die er in gestoken is). En waar vind jij dit een voorbeeld van?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:50

Wanted2003 schreef:
En waarom hebben we dan de stemwijzer? Als iedereen die gebruikt heb je gewoon hetzelfde resultaat.

de stemwijzer gaat maar over enkele issue's, je kant nooit met twintig vraagjes alle partijprogramma's van alle partijen met elkaar vergelijken. Het is een leuke indicatie de stemwijzer, maar ik verdiep me liever zelf in de diverse partijprogramma's.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 21:50

Wanted2003 schreef:

Omdat het bij de stemwijzer niet alleen om allochtonen gaat, maar ook over jouw visie op de rest van de onderwerpen die een regering voorgeschoteld krijgt. Daarom komen veel mensen hier ook bij het CDA en zo uit.