Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lyonesse schreef:HC Wat bedoel je precies met je gehak op de rooms-katholieke kerk?
oomens schreef:Die behoefte en wat we daar als maatschappij van denken te moeten vinden, zijn twee verschillende zaken.
Evolutionair is het helemaal niet zo vreemd.
Een vrouw kan niet zwanger worden als ze al zwanger is, terwijl een man meerdere keren (vrijwel) tegelijk zijn DNA kan doorgeven, uiteraard bij meerdere vrouwen tegelijk.
Een vrouw kent cyclisch wisselende vruchtbare en minder vruchtbare perioden, met de daarbij behorende, door hormonen veroorzaakte toenemende en afnemende behoefte aan seks, terwijl een man vrijwel permanent vruchtbaar is, en niet van nature die tijdelijke, hormoongestuurde rem op de seksbehoefte heeft.
Wat we daarvan vínden, of denken te moeten vinden, is door onze cultuur bepaald.
Die cultuur is in de loop der jaren veranderd, geëvolueerd, maar in die relatief korte tijd zijn wij (mannen én vrouwen) biologisch gezien nauwelijks veranderd.
oomens schreef:Die cultuur is in de loop der jaren veranderd, geëvolueerd, maar in die relatief korte tijd zijn wij (mannen én vrouwen) biologisch gezien nauwelijks veranderd.
VivaLaVida schreef:Ik heb altijd zin in sex
Huertecilla schreef:femke27 schreef:http://www.koranonline.nl/koran/nl/inde ... at=2&go=NL
Zie hier het hoofdstuk 'vrouwen' uit de Koran. Ik heb dit even doorgelezen, en deze achterlijke wet verbaast me dan ook niet meer, om eerlijk te zijn.
Uiteraard ben ik het er niet mee eens.
Stap één zou inderdaad moeten zijn de islamistische wetten uit te breiden met een hoofdstuk ´De man´ waarin de vrouw een stel gedragsregels krijgt waarin de positie van de man beschermd wordt....
hc
femke27 schreef:Die hebben we ook!!! Of heb ik nou verkeerd gelezen?
http://www.koranonline.nl/koran/nl/inde ... at=2&go=NL![]()
Huertecilla schreef:VivaLaVida schreef:Ik heb altijd zin in sex
Dan zou je kunnen overwegen of het in geval van huwelijk in jouw belang is om daar een huwelijkse voorwaarde over op te stellen.
Wanneer jij de kostwinner bent en jouw huisman nooit, meer, zin zou hebben, heb je dan een wettelijke grond voor echtscheiden als je dat zou willen.
Wat is daar het probleem mee?
Ík kies voor geen huwelijk, geen contract en open deur-politiek.
Dat (geen voorwaardes vastleggen) is een model wat slechts bij weinig mensen werkt en daarom zijn huwelijk (met standaard voorwaardes) en (daarvan afwijkende) huwelijkse voorwaarden bedacht.
Aangezien sex een forse peiler onder relaties is, is het eigenlijk niet logisch om het níet vast te leggen als voorwaardes vastleggen nodig is. Waarom eigenlijk minder belangrijke secundaire dingen wel en een levensbehoefte als sex niet?!
hc
Huertecilla schreef:In westerse maatschappij is het in de regel vaker de vrouw die een huwelijk wil dan de man.
Waarom? Omdat dit voor de vrouw nadelig is?
Ook is er een relatie tussen huwelijk en sex in het westen. Soms zelfs zó direct dat de vrouw stelt: ´geen sex voor het huwelijk´.
Het lijkt míj voor een man zinvol om in een dergelijke situatie schriftelijk die sex, als huwelijksvoorwaarde door die vrouw!!! gesteld, dan vooraf ook in kwantiteit en kwaliteit vast te leggen.
Immers: geen huwelijk -> geen sex = geen sex -> geen huwelijk![]()
hc
arno8 schreef:Je kunt nog zo intellectueel doen, maar uiteindelijk ligt het heel simpel: voor sex moet je allebei zin hebben.
arno8 schreef:Of maakt het niet uit dat de vrouw geen zin heeft?
Huertecilla schreef:VivaLaVida schreef:Ik heb altijd zin in sex
Dan zou je kunnen overwegen of het in geval van huwelijk in jouw belang is om daar een huwelijkse voorwaarde over op te stellen.
Wanneer jij de kostwinner bent en jouw huisman nooit, meer, zin zou hebben, heb je dan een wettelijke grond voor echtscheiden als je dat zou willen.
Wat is daar het probleem mee?
Ík kies voor geen huwelijk, geen contract en open deur-politiek.
Dat (geen voorwaardes vastleggen) is een model wat slechts bij weinig mensen werkt en daarom zijn huwelijk (met standaard voorwaardes) en (daarvan afwijkende) huwelijkse voorwaarden bedacht.
Aangezien sex een forse peiler onder relaties is, is het eigenlijk niet logisch om het níet vast te leggen als voorwaardes vastleggen nodig is. Waarom eigenlijk minder belangrijke secundaire dingen wel en een levensbehoefte als sex niet?!
hc
VivaLaVida schreef:Je houdt toch van iemand?
Huertecilla schreef:VivaLaVida schreef:... waarom zou je voorwaardes gaan leggen over zoiets
Vraag het de vrouwen die zeggen´geen huwelijk, geen sex...´![]()
Ík zou geen relatie willen met zo iemand.
hc
Blue_Eyes schreef:Citaat:Verder erkennen wij beiden het puur lichamelijke aspect van sex als een levensbehoefte
Ik heb nog nooit, echt nog nooit, gehoord dat er iemand 's morgens dood in zijn bed lag uit gebrek aan seks, sorry....
Huertecilla schreef:Blue_Eyes schreef:quote:
Verder erkennen wij beiden het puur lichamelijke aspect van sex als een levensbehoefte
Ik heb nog nooit, echt nog nooit, gehoord dat er iemand 's morgens dood in zijn bed lag uit gebrek aan seks, sorry....
Jij verwart ´levensbehoefte´ met ´primaire levensbehoefte´.
Je gaat inderdaad niet per definitie dood zonder seks dus het is geen primaire levensbehoefte.
*knip*
hc
Huertecilla schreef:VivaLaVida schreef:Je houdt toch van iemand?
Denk jij echt dat liefde de reden is waarom de meest getrouwde stellen bij elkaar zijn/blijven? Niet in NL en niet wereldwijd! De materiële kant van bestaande relaties is een héél belangrijke factor.
Huis verkopen, auto weg, geen tennis meer en werk zoeken??? Dan maar faken..... 1 x in de 4 dagen![]()
Verder betreft het ts een islamitische staatswet welke in het kader van díe wereld gezien moet worden.
Ik zie echt het probleem niet en lees op dit topic vooral hypocriete kritiek want ook in het westen, in NL heeft sex een belangrijke materiële waarde in de maatschappij en in het huwelijk.
Wie dit ontkent, ontkent de werkelijkheid.
hc
Blue_Eyes schreef:Misschien dat dat komt door de manier waarop jij erover praat?