En ik ben een absolute autochtoon.

Tjongejonge, wat maakt het nou uit als die mensen geen hond willen hebben. Ik kan me daar nou echt niet druk over maken. Er zijn al veel te veel honden en veel mensen zorgen er niet eens goed voor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:Ik hoef persoonlijk ook geen hond in huis.![]()
En ik ben een absolute autochtoon.![]()
Tjongejonge, wat maakt het nou uit als die mensen geen hond willen hebben. Ik kan me daar nou echt niet druk over maken. Er zijn al veel te veel honden en veel mensen zorgen er niet eens goed voor.
Lovely schreef:Niks natuurlijk, dat is nu juist het punt. Jij weet precies te vertellen hoe het zit met bepaalde bevolkingsgroepen en het hebben van honden, waarom is dat zo belangrijk voor je?
Het lijkt me ook duidelijk dat de boodschap van Joostvangestel niet overkomt.
Chiqa, je hebt je zolangzamerhand wel genoeg laten gelden, vind je niet?
juline schreef:[***] schreef:Hoezo achterbaks? Als mijn moeder iets tegen mij wilt vertellen wat niemand mag horen, zegt ze dat ook in een andere taal. Ik vind het erg kinderachtig als je daar boos om kunt maken. Dat aan de kassa telefoneren kan natuurlijk niet, dat is erg associaal. Maar verder mag iedereen zelf bepalen in welke taal hij of zij praat.
ik als nederlander kan toch ook niet in een andere taal iets tegen mijn omgeving vertellen?
dus jullie als buitenlanders moeten dat wel mogen?
nee sorry hoor in nederland praat je nederlands sorry hoor
LimaMambo schreef:Chiqa schreef:Maar wat is nu de reden dat buitenlanders geen honden (mogen) hebben of was dat bij wijze van.
omdat ze onrein zijn
juline schreef:nee sorry hoor in nederland praat je nederlands sorry hoor
joostvangestel schreef:juline schreef:nee sorry hoor in nederland praat je nederlands sorry hoor
Ik stel voor dat we een uitgebreid vergunningssysteem gaan bedenken waarin Nederlanders aleen maar in het buitenland op vakantie mogen gaan als ze kunnen bewijzen dat ze die taal machtig zijn. Dus niet naar Italië, Spanje of Frankrijk gaan als je geen Italiaans, Spaans of Frans spreekt. Dat kan dit soort misstanden misschien voorkomen in de toekomst. Wij Nederlanders moeten dan namelijk wel het goede voorbeeld gaan geven
juline schreef:als je hier komt wonen voor langere tijd je ook de taal moet leren.
Alexx schreef:@ joost: ik ben het echt helemaal met je eens!
@yousra; dat wist ik niet, weer wat geleerd
Wat ik nog wilde toevoegen: maakt afkomst uit? Als iemand onaardig is, ga je hem dan meer haten als je weet dat hij van een andere afkomst is? Wat maakt het nou uit waar iemand vandaan komt? Wees positief, beoordeel individuen, geen groepen!
Over andere talen op straat: mensen die dzelfde taal spreken als jij kunnen toch ook fluisteren? Je hoort toch bijna nooit iemand anders op straat praten? En nog een hele geruststelling: als mensen over je willen roddelen of praten, doen ze dat toch wel, ongeacht de taal.