Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WildWings schreef:Nanne schreef:WW ga aub je vegetariertheorie ergens anders verkondigen.
Je kan het ombrengen van een kat niet vergelijken met het slachten voor humane consumptie.
Als dit jouw manier van discussieren is zijn we gauw klaar, zulke flauwe opmerkingen en dingen uitroepen zonder onderbouwing.. dat werkt niet he?
_Tivoli_ schreef:@WW.
Ik ben zélf vegetariër,maar dat ter zijde.
Het verschil is dat er achter de vleesindustrie miljoenen mensen staan.Daar kan je als mens alleen dus niks tegen doen.
Maar deze vrouw is 1 mens,en zij kna er makkelijk mee stoppen.
Dat is het verschil...hoeveel mensen vlees ook zielig vinden,het zal niet stoppen,door de hele industrie die erachter staat.
Het is dus een vergelijking van niks:
Miljoenen mensen die vlees eten,of 1 gestoorde vrouw die katten onder haar naaimachine legt.
En als de mensen dan toch vlees eten,kan je de rest beter gebruiken ipv afdanken. En er zijn wel speciale rassen die worden gefokt voor huis,maar over het algmeen in leer toch écht een afvalproduct. (weet niet wie je dat heeft wijsgemaakt,maargoed)
Nanne schreef:Lieve schat, ik vind het helemaal niet erg om te discussieren.
Ik vind alleen dat je de vergelijking met deze "artiest" en slachten voor humane consumptie niet kan maken.
En als ik mijn stukje vlees nou lekker vind, maakt dat jou toch niet uit?
Ik heb vriendinnen die vega zijn en die zullen mij nooit aan kijken op het feit dat ik vlees eet.
Maar die zullen dit ook walgelijk vinden.
geerke schreef:Kaka;nou volgens mij dus niet....lopen er nu minder hamsters in van die ballen rond...zijn er minder impulsieve aanschaffingen van dieren,gaan er minder kuikens dioor de hakselmachine?
Niet dus...
geerke schreef:zou ze een bedoeling hebben?
volgens mij is het een schreeuw naar aandacht en interesseert het hele dierenwelzijn haar niets....