Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:17

@ Tivoli: en dat is nu precies waar deze vrouw tegen ageert. En dat doet ze op bijzonder effectieve wijze.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:19

Kaka schreef:
@ Tivoli: en dat is nu precies waar deze vrouw tegen ageert. En dat doet ze op bijzonder effectieve wijze.

Nee dat vind ik niet.
Ik vind er niks effectiefs aan,omdat ik een stuk vlees nog altijd niet te vergelijken vind met een hond in blokjes.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:19

Nou WW.. Ik vind ook dat dit topic niet bedoeld is voor het promoten van vegetarier worden, of wel? ;) Het gaat hier om een omstreden manier van kunst maken, dus er word wel aardig van het onderwerp afgeweken!!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:20

WildWings schreef:
Nanne schreef:
WW ga aub je vegetariertheorie ergens anders verkondigen.

Je kan het ombrengen van een kat niet vergelijken met het slachten voor humane consumptie.

Als dit jouw manier van discussieren is zijn we gauw klaar, zulke flauwe opmerkingen en dingen uitroepen zonder onderbouwing.. dat werkt niet he? ;)

Lieve schat, ik vind het helemaal niet erg om te discussieren.

Ik vind alleen dat je de vergelijking met deze "artiest" en slachten voor humane consumptie niet kan maken.

En als ik mijn stukje vlees nou lekker vind, maakt dat jou toch niet uit?

Ik heb vriendinnen die vega zijn en die zullen mij nooit aan kijken op het feit dat ik vlees eet.
Maar die zullen dit ook walgelijk vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:21

_Tivoli_ schreef:
@WW.
Ik ben zélf vegetariër,maar dat ter zijde.
Het verschil is dat er achter de vleesindustrie miljoenen mensen staan.Daar kan je als mens alleen dus niks tegen doen.

Maar deze vrouw is 1 mens,en zij kna er makkelijk mee stoppen.

Dat is het verschil...hoeveel mensen vlees ook zielig vinden,het zal niet stoppen,door de hele industrie die erachter staat.
Het is dus een vergelijking van niks:

Miljoenen mensen die vlees eten,of 1 gestoorde vrouw die katten onder haar naaimachine legt.

En als de mensen dan toch vlees eten,kan je de rest beter gebruiken ipv afdanken. En er zijn wel speciale rassen die worden gefokt voor huis,maar over het algmeen in leer toch écht een afvalproduct. (weet niet wie je dat heeft wijsgemaakt,maargoed)

Als mens alleen niet, maar met meerderen wel. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Wanneer de vraag laag is en laag blijft zal het aanbod uiteindelijk ook wel minderen.

Waarom zou deze vrouw ermee moeten stoppen, zolang er veel meer dingen gebeuren om mindere doelen? Zij opent mensen tenminste nog de ogen met deze 'kunst'vorm.

Op bokt ooit gelezen, en google maar eens op 'leer afvalproduct'.. Daarbij ooit bij een uitzending op TV gezien, ging over een bepaalde horzelplaag die voor heel wat geld schade aanrichtte door de runderen die voor het leer gefokt werden, te steken waardoor het leer dus werd verpest.

geerke

Kaka;nou volgens mij dus niet....lopen er nu minder hamsters in van die ballen rond...zijn er minder impulsieve aanschaffingen van dieren,gaan er minder kuikens dioor de hakselmachine?
Niet dus...

Tivoli

Zoals ik,Nans ;)

Vjestagirl

Als ik nou een tas gemaakt van een kat wil hebben, maakt dat jou toch niet uit?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:22

Ik eet ook vlees en ik snap ieders punt.. En ik denk dat het niet aan de mensen in dit topic is om elkaar op andere gedachtes te brengen, laat staan het promoten van vervangende producten.. :)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 05-02-09 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:22

_Tivoli_ schreef:
Zoals ik,Nans ;)

Precies. :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:23

geerke schreef:
Kaka;nou volgens mij dus niet....lopen er nu minder hamsters in van die ballen rond...zijn er minder impulsieve aanschaffingen van dieren,gaan er minder kuikens dioor de hakselmachine?
Niet dus...

Nee maar er wordt wel over nagedacht :)* En dat is een mooie eerste stap!

Nanne

Vjestagirl schreef:
Als ik nou een tas gemaakt van een kat wil hebben, maakt dat jou toch niet uit?

Dat moet je ook helemaal zelf weten.

Maar dan blijf ik het alsnog ziek vinden.

Anoniem

Klopt Tallie_Ho, sorry :D 't Is echter geen promotie van vegetarier zijn, althans niet zo bedoeld, het komt hier nogal ter sprake en dan wil ik graag mijn punten ook verdedigen... zeker omdat ik sommige hypocriete dingen hier niet zo goed kan hebben. Gedeeltelijk is het hier ook zeker relevant omdat dit wel een punt van discussie is dat automatisch voorvloeit uit deze kunst.. (en het lijkt me ook de bedoeling van de artiest)

Nanne schreef:
Lieve schat, ik vind het helemaal niet erg om te discussieren.

Ik vind alleen dat je de vergelijking met deze "artiest" en slachten voor humane consumptie niet kan maken.

En als ik mijn stukje vlees nou lekker vind, maakt dat jou toch niet uit?

Ik heb vriendinnen die vega zijn en die zullen mij nooit aan kijken op het feit dat ik vlees eet.
Maar die zullen dit ook walgelijk vinden.

Ik kijk niemand eropaan dat ze vlees eten. Mijn hele familie eet vlees en mijn vriend en zijn familie ook. Denk je dat ik daar iemand op aankijk of dat ik ze daarom minder vind? Nee, absoluut niet. Maar ik vind het hypocriet om te zeggen dat een kat doden voor een tas niet mag, maar een koe voor z'n vlees wel, terwijl zowel de tas als het vlees luxeproducten zijn tegenwoordig. Dat is mijn punt.. niets meer of minder..
Dat is prima, je onderbouwd alleen jezelf absoluut niet als het erop aankomt en op die manier heeft discussie geen zin. Ga je gang en maak nog even een laatste tegenopmerking als je je gebaat voelt bij het hebben van het laatste woord, maar ik vind het verspilling van mijn tijd om nog langer op jouw opmerkingen in te gaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-09 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:24

vestagirl;van mij mag je..als je mijn katten er maar niet voor gebruikt...maar dan mag ik jou toch ook gestoord noemen?

123321

Ik vind dit echt ziek :j

Sleeper

Hoeveel mensen hebben van die schattige muizenspeeltjes voor de kat? Worden ook niet van wol gemaakt.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:25

Ze doet het op dermate effectieve wijze dat er onmiddelijk gediscussieerd wordt over de rol van verschillende dieren in onze samenleving, over dierenwelzijn en het waarborgen daarvan. Of dat nu haar bedoeling is of niet, het werkt wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:25

Kaka schreef:
Ze doet het op dermate effectieve wijze dat er onmiddelijk gediscussieerd wordt over de rol van verschillende dieren in onze samenleving, over dierenwelzijn en het waarborgen daarvan. Of dat nu haar bedoeling is of niet, het werkt wel.

Ja dat is haar bedoeling

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:27

zou ze een bedoeling hebben?
volgens mij is het een schreeuw naar aandacht en interesseert het hele dierenwelzijn haar niets....

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:27

geerke schreef:
Niet dus...

Dat zeker niet, maar ze zet mensen aan het denken.
Dat bewijs word hier op Bokt al geleverd.
En dat is juist wat ze wil.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:28

Ik ben knettersgek op mijn dieren en ga heel ver om ze gezond te houden.
Toch kan ik deze dame wel begrijpen.
huisdieren worden levend en wel te vaak aan kinderen als kadootje gegeven met alle gevolgen van dien.
Deze dieren die ze gebruikt zijn al dood, merken er niets meer van en ook al kan ze er maar een paar ouders mee aan het denken zetten en zodoende het leed van een levend huisdier besparen is haar missie gelukt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:29

geerke schreef:
volgens mij is het een schreeuw naar aandacht en interesseert het hele dierenwelzijn haar niets....

Ik denk juist het tegenover gestelde, dat het dieren welzijn haar juist wel heel erg aan gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:29

geerke schreef:

Zou kunnen, maar zo komen al haar projecten (heb je alle projecten bekeken, ook die met de kuikens bijv?) niet op mij over. Als dat zo is, tja, dan spreek je wellicht van 'ziek' hoewel dat alsnog discutabel is natuurlijk.. en dan nog.. het zet mensen aan het denken of praten. Da's mooi meegenomen dan :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:30

Blijkbaar boeit het mensen ook wel aangezien ze toch regelmatig exposities heeft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:30

geerke schreef:

8)7 Lees anders even haar website ofzo...Verdiep je eerst in iets voordat je je ongefundeerde mening geeft