Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:43

RedPassion schreef:
Mystica schreef:
Levensbedreigend is imo zeker spoedeisend, en dan moeten ze wat mij betreft ook zeker geholpen worden. Het punt is meer dat illegaliteit een probleem is, en door ze dezelfde rechten etc te geven als legalen, wordt het illegaal in NL verblijven wel heel makkelijk. Ik denk dat dat de beredenering erachter is, maar dat neemt niet weg dat er ook andere manieren zijn om illegaliteit aan te pakken. :)

Maar bepaalde dingen die levensbedreigend zijn zijn dat geworden omdat er in een eerder stadium niks aan gedaan is. Als mensen pas geholpen worden in dat laatste stadium is het vaak al te laat.

Dat het illegaliteit tegen moet gaan, okee, maar ik snap niet dat er mensen zijn die het over hun hart kunnen verkrijgen om anderen te laten stikken omdat ze niet het juiste papiertje hebben. Illegaal ergens verblijven maakt geen minder mens van iemand.

Er zijn ook maar vrij weinig mensen die dat kunnen ;) Daarom worden illegalen ook gewoon door gemeentes beschermd en in ziekenhuizen meestal wel geholpen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:55

faye schreef:
En dat is dus niet waar. Hoeveel groepen marokkaanse jongeren worden niet aangepakt omdat de politie dat niet durft? Omdat de politici daar geen actie op ondernemen uit angst? Pak ze maar eens gelijk aan, dat is simpel gezegd wat veel Wilders stemmers willen.

Er wordt van alles gedaan, kijk maar eens op deze link:
http://www.minbzk.nl/actueel/115669/nieuw

Dat zijn bijzonder vergaande maatregelen. Dat je dit soort problemen niet over een nacht ijs gaat oplossen lijkt me logisch.

Overigens had je in de jaren 50 ook kampen voor onaangepaste burgers die overlast bezorgden en daarom tussen de 'gewone' burgers uitgehaald werden.
En dat waren witte autochtoontjes.

Er is altijd een groep de laagste op de sociale ladder, en daarvan hebben de leden het meest te kampen met vooroordelen, dus ook het minste te verliezen (wat maakt een strafblad meer of minder uit als je toch zeker weet dat je gediscrimineerd zult worden en dus nooit een baan zult krijgen...)

Volgens mij ook een reden voor die overdreven trots van die jonge Marokkanen: het is helemaal niet leuk om onderaan de pikorde te staan, zodat iedereen op je spuwt (en geloof me, ik ben in mijn leven al vaak geschrokken van het groffe, lompe en ongelooflijk weerbarstige racisme van mensen die nog nooit met allochtonen in aanraking gekomen waren).
Ze weten dat ze niets voorstellen, daarom proberen ze wat in hun ogen nog een vorm van macht oplevert.

Moet natuurlijk ook aangepakt worden, maar niet omdat het Marokkanen zijn.
Omdat het Nederlandse jongeren zijn die overlast bezorgen.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 27-01-09 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:55

Ik ben het ten eerste niet met alles eens wat hij zegt
hij is erg grof is hoe en wat hij zegt maar het zijn wel problemen die zich in een aantal wijken in NL
ik heb ook in zo'n wijk gewoont en wat je allemaal naar je hoofd krijgt geslingerd is niet normaal
en echt veilig voel je je ook niet
Vind alleen niet dat je iedereen over 1 kam moet scheren, maar wel dat de problemen aangepakt moeten worden en ook gezegd moeten kunnen worden

het is al snel zo dat als je iets over de islam of moslims zegt is het discriminatie maar wat er allemaal over de christenen gezegd wordt..........

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:00

Iemand had het hier over dat 3e en 4e generantie buitenlanders ook gewone nederlanders waren. Nou spreek eens willekeurige "buitenlanders" aan, welke nationaliteit ze hebben. De meesten zullen Turk, marokaan, antiliaans iod zeggen. Dus hoezo nederlanders?

Ok, ik ben nu ook een persoon met verblijfsvergunning (in Duitsland) en ben gewoon nederlander. Maar mijn kinderen zullen eerder Duitsers worden dan Nederlands en ze moeten dan ook kiezen op hun 18e welke nationaliteit willen aannemen. Dat moest ik ook op mijn 18e (mijn moeder is Duits). en heb bewust toenmalig gekozen voor NL, want hier ben ik opgegroeit en dit ken ik. Ik ga echt niet zeggen dat ik een Duitser ben als ik het land alleen als vakantieland ken (en dan ken ik het zelfs nog iets beter). Dat doen velen anderen wel (en dan bedoel ik natuurlijk die bepaalde sub-groepen) gaan 1x per jaar erheen (als ze er al heen gaan) hebben een leuke vakantie en noemen zich inwoner van dat land.

Ik ben niet echt een gelovig type, maar ik zal respect hebben voor de tradities en gewoontes die ze hier hebben (een stuk "kerkelijker"). Ik ga mezelf niet aanpassen en meedoen, maar als je er met respect mee omgaat is dat geen probleem. En daar knelt vaak de schoen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:10

Op sommige punten ben ik het best wel met hem eens eigenlijk. Eindelijk weer eens iemand die opstaat en de ideeën van veel Nederlanders hardop durft te zeggen. Tuurlijk vind ik hem soms wel wat té ver gaan, maar bij sommige dingen vind ik wel dat hij een punt heeft!

Alleen denk ik nog steeds dat het een kwestie van afwachten is totdat hij een kogel door z'n kop krijgt... Maar des te meer respect voor hem dat 'ie nog gewoon zegt wat hij denkt, terwijl hij weet dat sommige mensen hem liever dood zien.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:59

Aranel schreef:
Op sommige punten ben ik het best wel met hem eens eigenlijk. Eindelijk weer eens iemand die opstaat en de ideeën van veel Nederlanders hardop durft te zeggen. Tuurlijk vind ik hem soms wel wat té ver gaan, maar bij sommige dingen vind ik wel dat hij een punt heeft!

Alleen denk ik nog steeds dat het een kwestie van afwachten is totdat hij een kogel door z'n kop krijgt... Maar des te meer respect voor hem dat 'ie nog gewoon zegt wat hij denkt, terwijl hij weet dat sommige mensen hem liever dood zien.

Helemaal mee eens.
Hij is niet bepaald subtiel en sommige "rare" acties van hem kan ik ook niet begrijpen.
Hij zou toch ook eens wat aan dat gebleekte kapsel zou doen dan zouden de mensen hem misschien eens serieus nemen.

babbii_lief

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:05

ik vind hem helemaal niks en weetje alles wat marocanen turken enz fout doen word gelijk plaatje moslim achter gezet
hij wil de koraan verbieden dan moet ie andere geloven ook gaan verbieden.
moslim is het geloof die dood of doet niks dat doet de persoon
en die is toevallig moslim dus als een nl iets fout doet word het geloof er ook niet aangeplakt

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:02

Misschien een stom voorbeeld maar zijn er hier mensen die het programma van Eddy zoie gezien hebben?\
Hoe gastvrij is nederland?

Zegt toch genoeg als hij daar wordt bekogeld met Stenen!

En inderdaad er zijn ook heel gastvrije allochtonen heb ook niets tegen allochtonen maar de jongere generatie ervan zijn er wel heel veel die zich wel misdragen! dit zie je net zo bij nederlandse jongeren maar ik vind dat er wel veel meer problemen zijn bijgekomen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:03

Margreetje schreef:
Helemaal mee eens.
Hij is niet bepaald subtiel en sommige "rare" acties van hem kan ik ook niet begrijpen.
Hij zou toch ook eens wat aan dat gebleekte kapsel zou doen dan zouden de mensen hem misschien eens serieus nemen.

Sorry hoor maar die reactie slaat echt nergens op over zijn kapsel, kijk eens naar balkenende nee die kop moet je serieus nemen :') >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:08

Ik kan me in veel ideeen van hem heel goed vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:15

randalinpony schreef:
Er wordt van alles gedaan, kijk maar eens op deze link:
http://www.minbzk.nl/actueel/115669/nieuw

Dat zijn bijzonder vergaande maatregelen. Dat je dit soort problemen niet over een nacht ijs gaat oplossen lijkt me logisch.

Overigens had je in de jaren 50 ook kampen voor onaangepaste burgers die overlast bezorgden en daarom tussen de 'gewone' burgers uitgehaald werden.
En dat waren witte autochtoontjes.

Er is altijd een groep de laagste op de sociale ladder, en daarvan hebben de leden het meest te kampen met vooroordelen, dus ook het minste te verliezen (wat maakt een strafblad meer of minder uit als je toch zeker weet dat je gediscrimineerd zult worden en dus nooit een baan zult krijgen...)

Volgens mij ook een reden voor die overdreven trots van die jonge Marokkanen: het is helemaal niet leuk om onderaan de pikorde te staan, zodat iedereen op je spuwt (en geloof me, ik ben in mijn leven al vaak geschrokken van het groffe, lompe en ongelooflijk weerbarstige racisme van mensen die nog nooit met allochtonen in aanraking gekomen waren).
Ze weten dat ze niets voorstellen, daarom proberen ze wat in hun ogen nog een vorm van macht oplevert.

Moet natuurlijk ook aangepakt worden, maar niet omdat het Marokkanen zijn.
Omdat het Nederlandse jongeren zijn die overlast bezorgen.

wat een omgedraaide wereld!!!
Dat een stel onopgevoede debielen die overlast veroorzaken andere mensen lastigvallen de hele dag met hun uitkering op straat hangen komt natuurlijk door de vooroordelen van anderen..... totale onzin!
aaaah ze worden gediscrimineerd en ze krijgen nooit een baan |( boehoe nou sorry ik heb geen medelijden. Degenen die geen baan krijgen hebben dat aan zichzelf te danken en die hoeven van mij geen cent aan uitkeringen e.d te krijgen. Ik werk in een multi-cultureel bedrijf met zat buitenlanders die zich WEL kunnen gedragen en hier word NIEMAND gediscrimineerd. Pure onzin dus.

Wie is er nou nog nooit met allochtonen in aanraking gekomen?
Ik denk eerder dat die groffe, lompe en ongelooflijk weerbarstige racisten wél in aanraking zijn gekomen met allochtonen, en dat met 1 van dat grote deel dat niet spoort...

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:17

Het lijkt erop dat veel van jullie niet eens hebben gekeken naar zijn andere standpunten. Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de herinvoering van de LTS en MTS?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:20

Ik snap werkelijk niet hoe mensen zo kortzichtig kunnen zijn dat ze denken dat de buitenlanders weg 'doen' Nederland/België zal redden van de ondergang? Als dat het enige probleem was zou de wereld een stuk simpelder in elkaar zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:22

superwoman schreef:
randalinpony schreef:
Het ergste aan de hele zaak, is dat het hier om mensen gaat die nergens naar toe gaan, ze wonen hier al vaak 3 of zelfs 4 generaties.
Je nu zo tegen deze mensen keren lost niets op. Haat en wantrouwen brengen ons niet verder, ze maken alleen dat we steeds verder uit elkaar groeien en tegenover elkaar komen te staan.
Tot het moment dat de bom barst.

Volgens mij is die al redelijk aan het barsten en dat komt echt niet door Wilders...
De cijfers liegen er niet om en waarom wordt er niks aan gedaan. Mag er geen verkeerd woord gezegd worden? Kop in het zand steken is te lang gebeurd.

kijk eens naar opsporing verzocht, kom je gelijk in de harde waarheid terecht...

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:29

SecretLIN schreef:
Sorry hoor maar die reactie slaat echt nergens op over zijn kapsel, kijk eens naar balkenende nee die kop moet je serieus nemen :') >;)

Vind Balkenende er toch meer serieus uit zien dan Wilders, stel je voor dat Balkenende z'n haar zou bleken........ _O-
Laatst bijgewerkt door Margreetje op 27-01-09 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:29

Wilders tja, een verhaal apart is hij wel.
Ik ben het met de meeste van zijn ideeen echt oneens, ik bedoel "moslims proberen Nederland te koloniseren" waar hij dat vandaan haalt is me een raadsel. Hij zou zich dus wel wat subtieler mogen uitdrukken, maar dit is zijn stijl. Wat mij betreft mag hij zeggen wat hij wil. Ook als hij de Koran vergelijkt met "Mein kampf". Niet dat ik het met hem eens ben, maar als dat zijn mening is moet hij dat zeggen.

Joost Zwagerman had daar laatst een heel mooi verhaal over bij DWDD. Schrijvers die het christendom/christenen/de Bijbel beledigen (soms op een ergere manier als Wilders de Koran/moslims beledigt) hebben belangrijke prijzen gewonnen en Wilders wordt aangevallen terwijl hij praktisch hetzelfde zegt, alleen over een ander geloof. Daar verbaas ik me wel een beetje over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:36

Ja maar de Islam is heilig tegenwoordig... Die mag niet bekritiseerd worden, en dat word het ook niet, want kijk maar naar Pim fortuyn en Theo van Gogh.
Over het christendom mag wel alles gezegd worden, want wie neemt het daarvoor op? Zie je een dominee al mensen ophitsen om diegene een kogel door zn kop te jassen :')

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:36

Anne. schreef:
Het lijkt erop dat veel van jullie niet eens hebben gekeken naar zijn andere standpunten. Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de herinvoering van de LTS en MTS?

Een hele goede; de overgang van mavo naar VMBO werkt slecht is inmiddels wel bewezen; de oude MAVO terug invoeren lijkt mij dan ook een goed plan.
Zowiezo zijn hele standpunt over onderwijsvernieuwing en verbetering spreekt mij aan.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:38

Pim was niet zo fel tegen de Islam als Wilders :n Daarnaast is Pim vermoord door een milieu activist :=
Laatst bijgewerkt door Princess_ op 27-01-09 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:39

Heb trouwens zijn hele programma doorgespit zoals al paar pagina's geleden aangegeven.
Ben het op bar weinig punten met meneer eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:42

Citaat:
Fortuyn had een kritische kijk op de islam, en meer in het bijzonder de islamisering van de Nederlandse samenleving. Daarnaast was Fortuyn volgens sommigen een tegenstander van religieus fundamentalisme in het algemeen.

wikipedia...

net als geert dus een kritische kijk op de islam..

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:42

Geert wil het uitroeien als je zijn schreeuwende uitspraken moet geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:43

Citaat:
Op 9 februari 2002 zei hij in een interview in de Volkskrant [14] over de islam onder andere: "Ik haat de islam niet. Ik vind het een achterlijke cultuur", "Overal waar de islam de baas is, is het gewoon verschrikkelijk" en: "Als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: er komt geen islamiet meer binnen".

Pim ook..

edit: hij zei het alleen wat netter dan Geert.. :=

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:44

Die uitspraken heb ik verder nooit gelezen, dus dat is dan onwetendheid van mijn kant. Begreep van Pim altijd dat hij gewoon vond dat ons land vol was. Niet dat hij alles eruit wilde.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:45