Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:01

Tieneke schreef:
Amyke, klopt, maar wilt niet zeggen dat hij niet wist dat hij opgepakt zou worden. Dat zeiden ze op tv: ofwel was het een wraakactie, ofwel was het gepland om "beroemd" te worden op die manier, maar dan ging het hem toch niet over het al dan niet opgepakt worden.

Nu ja, belangrijkste is dat ze hem hebben.

Ik hoop alleen niet, dat je hier weer zo'n kettingreactie op krijgt... dat meer verknipte mensen op korte termijn iets dergelijks ondernemen :n Zoals toen een tijdje die gezinsmoorden door eigen ouders enzo |(

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:01

Mijn collega ging vandaag naar dat kinderdagverblijf met haar zoontje van 4 weken oud om hem in te schrijven, ze waren op weg toen het gebeurde, ik wist niet of ze er al was of er niet was, kon haar niet bereiken, heb in paniek op mijn werk zitten wachten op antwoord maar helaas. Pas om 18u wist ik dat met haar en het kindje alles in orde was, ze zat er op dat moment gelukkig niet...

Echt ziek ben je als je zoiets doet, ben al een hele dag aan het denken hoe die ouders zich moeten voelen en de partners van de opvoedsters die gewond of gestorven zijn...

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:02

xLies schreef:
Ik kopieer ook maar van de site van de VRT, of hij zich verzet heeft of niet zullen we nooit weten met zekerheid, elk verhaal is weer anders.

Lijkt me echt zo verschrikkelijk, al die huilende baby's, bloedend, die zelf niets konden doen :\ bah.

Ja,sorry,wou niet grof overkomen ofzo :)

Maar,ik ben zo geschokt,2 straten verder van mijn huis is hij opgepakt,hier zijn nog e paar schooltjes en creches in de buurt... Dit is gwn niet te begrijpen,zo een onschuldige wezens...

Het zou sowieso niet mogen gebeuren,hij komt geschminkt binnen ( wat ik persoonlijk al verdacht vind) en ze laten hem door.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:03

Tieneke schreef:
Amyke, klopt, maar wilt niet zeggen dat hij niet wist dat hij opgepakt zou worden. Dat zeiden ze op tv: ofwel was het een wraakactie, ofwel was het gepland om "beroemd" te worden op die manier, maar dan ging het hem toch niet over het al dan niet opgepakt worden.

Nu ja, belangrijkste is dat ze hem hebben.

Deels wel een roem massamoordenaar zal zich niet snel laten pakken, dels omdat de tweegespletenheid van zichzelf als slachtoffer tijdens de actie ook terugkomt. Een ander deel is het machtgedeelde tijdens de daad, hij voelt zich het alles.
En zal dan ook vechten tegen het kwetsbaar zijn. Dat dus draads staat tegen de opgpakt worden.

Maar goed zijn ook altijd die er tussenvallen, net zoals er normaal geen seksuele motieven zijn en dat is ook al bewezen dat het wel kan zijn. Maar wou alleen onderbouwen waarom ik het meer tegensprekend vond. Maar goed ben ook geen vermassen fan dus misschien omdat ik daarom tegen zijn uitspraak inga :)

Verder respect voor de politie die hem durven oppakken, moet toch ook een raar gevoel geven.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-01-09 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:10

Ik vind het echt zón afschuwelijk nieuws, ik wil er eigenlijk niets over horen. Dit gaat echt door merg en been!

Je wil je toch niet voorstellen hoe dit is? Ik heb zelf twee kleine kindjes, ik wíl het me helemaal niet voorstellen!

Overigens ben ik nu wel blij dat ze onlangs bij ons kdv en slot met code op de deur hebben gezet.

tenemieken

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:56

wat er gebeurt is,is echt verschrikkelijk...
in de gemeente waar ik woon,liggen er ook 2 kindjes in het ziekenhuis.de dader heeft hier ook gelegen. ik krijg er echt rillingen van als ik er aan denk.
ik begrijp niet dat zoiets kan gebeuren.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:48

erg zoiets,wat bezield zo iemant.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:33

_rosita_ schreef:
faye schreef:
@poes
Je moet de verantwoordelijkheid over andermans kinderen serieus nemen. Hij moest niet voor niets aanbellen. JE doet de deur niet voor een vreemde open, de weg wijzen kan ook door de intercom :)*
Het zal je kind maar zijn dat doodgestoken is of zwaar verwond. Dan praat je wel anders.

Ik kots van die vent, maar ook zeker van dit soort opmerkingen zeg.
Doe ff normaal.... net of die meiden van het kdv die vent hebben uitgenodigd met een bakkie koffie.
De zorg voor andersmans kinderen is een heel grote zorg, ook een heel grote verantwoordelijkheid, maar niemand, maar dan ook NIEMAND! verwacht dat iemand die de weg vraagt even binnenkomt en op alles insteekt wat ie tegenkomt!
Bah! Is al erg genoeg voor iedereen in deze situatie, zou fijn zijn als ze dit soort opmerkingen ook irl naar hun hoofd geslingerd krijgen
( overigens is er bij onze kdv en bso, waar ik werkzaam ben, ook geendeurprotocol.. we hebben een intercom en that's it! Maar als de bezorger van de AH komt, doe ik ook open zonder te kijken of hij het wel echt is...)

Vind ik ook. Ik vind dit soort opmerkingen kort door de bocht en ergens ongepast :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:35

ik vindt het dieptriest van die vent.
die kinderen kunnen niks tegen hem doen

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:37

Verschrikkelijk ja. Hoe laag kun je zijn om naar de zwaksten mensen, die totaal niets kunnen terugdoen, te steken?
En dan er nog wat bij lachen ook, daar kan ik echt niet meeleven! Ik begrijp ook echt niet wat die man bezielde, nog zo jong en dan al zo'n, (hoenoemtmenzoiets?!). En ik vind niet bepaald dat je de schuld op de beveiliging van het kinderdagverblijf ofzo moet steken, zoiets verwacht je gewoon niet. Als ik zo'n man zie binnenkomen zou ik eigenlijk eerlijk gezegt denken dat hij de kinderen komt vermaken ofzo. Daar gaat je vertrouwen in de mensen :/ En respect ook voor de begeleidster dat is omgekomen, de brief die haar zoon had geschreven heeft me toch wel geraakt.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:40

Hoe ziek moet je zijn om zoiets te doen? :n Bah Bah Bah,

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:10

Toen ik het hoorde liep het kippenvel over mijn rug..
Verschrikkelijk dat dit is gebeurd, dat zoiets kan gebeuren :n

geen woorden voor ...

héél veel sterkte aan de nabestaanden van de overleden slachtoffers .. Y;(

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:35

Moderatoropmerking:
Het is een verschrikkelijk groot drama, wat er gebeurd is in het kinderdagverblijf in België. Het is ook meer dan begrijpelijk dat er vanuit emoties op zo'n bericht gereageerd wordt. Maar het zou jammer zijn dat door die emoties de sfeer in dit topic verhardt. Probeer ervoor open te staan dat mensen vanuit hun achtergrond (zelf ouder, zelf werkzaam in een kinderdagverblijf etc.) vanuit verschillende maar net zulke sterke emoties reageren. Ik denk dat dit geen onderwerp is om ruzie met elkaar te krijgen.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:29

ik vindt het echt vreselijk hoe kan een man zoeits bedenken?? :(
heel veel sterkte aan de ouders familieleden en andere betrokkenen ;(

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 05:24

Wat afschuwelijk.. het is zelfs hier op het nieuws.. heb er echt geen woorden voor verder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 08:51

Het was het eerste waar ik aan moest denken toen ik vanmorgen wakker werd... Eens op zoek naar de meest recente nieuwsberichten. Wat ben ik blij dat die vent is gepakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:19

Dader steekpartij crèche heeft bekend

DENDERMONDE - De man die vrijdag in de Belgische plaats Dendermonde twee baby's en een medewerkster van een crèche doodstak, heeft een volledige bekentenis afgelegd.

Dat meldde de krant Het Laatste Nieuws zaterdag.

De bekentenis volgde na een verhoor van tien uur. Tijdens de steekpartij verwondde de inwoner van Sint Niklaas ook nog tien kinderen en een andere medewerkster van de crèche. Deze slachtoffers verkeren inmiddels buiten levensgevaar.

De man had een adres bij zich van een andere crèche, drie kilometer verwijderd van het kinderdagverblijf waar hij het bloedbad aanrichtte. Hij zou geestelijk gestoord zijn.
© ANP

Godzijdank hebben ze die vent te pakken weten te krijgen zeg! Je zou er toch niet aan moeten denken dat hij ook nog had toegeslagen bij het andere KDV ;(
Ik hoop dat hij nooit, maar dan ook NOOIT meer vrijkomt!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:20

Verschrikkelijk toch, wel goed dat de andere slachtoffers buiten levensgevaar zijn.
Wat moeten die ouders een hel doormaken.

Hij zit nu speciaal beschermd omdat ze bang zijn omdat er veel haatmails zijn.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:50

OH gatver...
Ik hoop werkelijk dat ze die vent diep,heeeel diep wegstoppen...

Welke kant gaat het op als een kinderdagverblijf al dezelfde beveiligingseisen moet doorstaan als de gemiddelde gevangenis?!
Het is toch te erg voor woorden dat men dalijk geen oude meneer meer de weg durft te wijzen...of een man in een rolstoel de straat niet over durft te helpen??
Om maar niet te spreken over de sickness (weet ff geen Nederlands woord?) om BABY'S neer te steken...
En waar ze het ook op gooien bij de dader,hoe gek hij wel niet is... ik hoop dat hij zwaar,zwaar gestraft wordt. :n

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:53

Pfffff, zo iemand mag van mij de doodstraf krijgen.... :n

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:00

Het is echt verschrikkelijk wat er daar gebeurd is en dat te bedenken dat het helemaal niet ver hiervandaan is... Je denkt dan dat je kindje veilig in het kinderdagverblijf zit..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:06

Hmm, nieuwe (onbevestigde) info:
-hij zou nu toch niet beschilderd geweest zijn, maar gewoon zelf heel bleek met wallen onder zijn ogen (dan vraag ik me af wat voor wallen dat moesten zijn, als ze eerst dachten dat het geschilderd was)
-hij zou nog andere locaties hebben willen "doen", wou in totaal 67 slachtoffers maken.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:11

Waarom 67? Of werd dat niet vermeld?

Het lijkt me toch dat je het verschil wel ziet tussen wallen of zwartgeschilderde ogen?? :=

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:14

Ik hoorde trouwens gisteren op de radio dat 23 Januari de meest deprimerende dag van het jaar is (uit onderzoek gebleken...). Echt heel toevallig dat ze dit gisteren nog vertelden...

Het getal 67 zal wel weer ergens voor staan, ik zou ander niet weten hoe je op zo'n getal komt....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:17

Of dat getal van "speciale" betekenis is, weet ik niet. Maar de gewone som van de "mogelijke" slachtoffers op de verschillende locaties is 67.