'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:45

Ja, ik was al helemaal bang, joh Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 07:59

Nagelbijten / Gniffelen oeps.......... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:01

Haha!

Ook goeiemorgen Doei!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:01

Wederom een vreemde uitspraak van die vent in die jurk.
Omdat er ooit eens een monnik is geweest die heeft besloten dat op papier te zetten en het boekje te laten bundelen?
Moesten we volgens het christelijk geloof niet allemaal vredelievig zijn?

Hoe kun je nou vredelievig zijn als je mensen keihard op hun gevoelens trapt.
Geen wonder dat mensen met christelijke achtergrond, ouders of kennissen er ontzettend mee in hun maag kunnen zitten dat zij niet hetro zijn.

Alle respect voor de christelijken hoor maar..
Red de mensheid van de oppervlakkigheid van de kerk!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:08

Chocotof schreef:

ROFL Ja sorry maar... Huilen van het lachen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de maatschappij van tegenwoordig nog heel wat oppervlakkiger vind dan de RK kerk... al ben ik echt geen fan van de paus!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:26

Ik vind sowieso dat we in een vreemde maatschappij leven.

Gisteren bijvoorbeeld op tv monster metamorfoses? heette dat geloof ik.
Een vrouw van middelbare leeftijd helemaal verminkt terwijl ze om een facelift had gevraagd. Emotioneel helemaal er aan onderdoor gegaan.
Tóch sloot ze niet uit om nog een keer een facelift te ondergaan want ze wou gewoon mooi zijn.

Dan krab ik toch nog eens aan mijn hoofd dat mensen schoonheid boven gezondheid zetten..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:29

Dat is een van de dingen die ik bedoel... Homo's worden misschien door de gemiddelde Nederlander meer geaccepteerd dan door de paus, maar iemand met veel huidproblemen of brandwonden wordt door de paus weer eerder geaccepteerd... En ja, dat weet ik zeker.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:34

Zelf ben ik christen, maar ik vind dat hele gedoe met de paus belachelijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:35

Chocotof schreef:
Wederom een vreemde uitspraak van die vent in die jurk.
Omdat er ooit eens een monnik is geweest die heeft besloten dat op papier te zetten en het boekje te laten bundelen?
Moesten we volgens het christelijk geloof niet allemaal vredelievig zijn?

Hoe kun je nou vredelievig zijn als je mensen keihard op hun gevoelens trapt.
Geen wonder dat mensen met christelijke achtergrond, ouders of kennissen er ontzettend mee in hun maag kunnen zitten dat zij niet hetro zijn.

Ik gaa helemaal met je mee, idd weer een vreemde uitspraak die op niks trekt.
Idd ik dacht dat het bij het geloof ook om liefde ging, wat maakt het nu uit of die liefde tussen man-vrouw, man-man
of twee vrouwen bestaat? Wie doen zij er kwaad mee?

Ik begrijp steeds minder van dat hele geloof, laatst zei een gelovige tegen me: 'je weet niet wat je mist', maar als ik dit soort dingen lees dan ben ik blij dat ik gewoon ieders geaardheid kan accepteren wat die ook is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:42

Uhm Mas... het een maakt het ander niet onmogelijk hoor... dat de paus nou een bepaalde uitspraak heeft gedaan, dan wil het nog niet zeggen dat je niet tegelijk in God kunt geloven en homo's kunt accepteren.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:44

misschien is dit dan een rare reactie van mij.

mag de paus dan geen mening hebben?
dat 1000en mensen hem daarin geloven is diens mening, maar net als wij mag hij toch ook een mening hebben?

ik ben niet tegen homo's nee. ik zal nooit een homo afkeuren. (maar ieder zijn eigen mening, dus waarom de paus ook niet)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:46

Blue_Eyes schreef:
Uhm Mas... het een maakt het ander niet onmogelijk hoor... dat de paus nou een bepaalde uitspraak heeft gedaan, dan wil het nog niet zeggen dat je niet tegelijk in God kunt geloven en homo's kunt accepteren.

Oei, ik zie dat ik het wel erg zwart/wit beschreven heb ja, gaat natuurlijk voornamelijk om de paus en de mensen die achter deze uitspraak staan. Er zijn idd zat gelovigen die wel met hun tijd zijn meegegaan en homoseksualiteit accepteren Ja

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:58

Jolandaa_ schreef:

dat 1000en mensen hem daarin geloven is diens mening, maar net als wij mag hij toch ook een mening hebben?

ik ben niet tegen homo's nee. ik zal nooit een homo afkeuren. (maar ieder zijn eigen mening, dus waarom de paus ook niet)

Kan de paus zijn mening dan alsjeblieft thuis onder de borrel uiten?

Als je als publiek gezicht van een organisatie in het openbaar een mening verkondigt, lijkt me niet raar dat die mening dus met je organisatie wordt geassocieerd...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:02

precies,het gaat erom dat diezelfde paus een hoop mensen aanstuurt met zijn uitspraken

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:05

Jolandaa_ schreef:

Mijn antwoord luidt: NEE!
Zijn invloed is groot, heeeeeeel groot! Vergis je daar aub niet in!

Het is ook door zijn invloed dat men in derde wereld landen weinig tot geen condooms gebruikt omdat de Paus dit afkeurt... (los van een handjevol cultuur-historische redenen) een enorme aids-epidemie is het gevolg...

Ook is meneer tegen abortus... je begrijpt wat de vreselijke gevolgen daarvan kunnen zijn...

Nee, laat die man lekker gaan dammen in het Vaticaan en zich niet meer uitspreken in de toekomst.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:17

De paus mag inderdaad zijn eigen mening hebben.
Daar heeft iedereen recht op.

Maar jou mening aan andere mensen opdringen gaat er bij mij niet in. En zeker niet als je daarmee ook nog eens een heleboel mensen pijn doet en het gevoel geeft dat zij uitschot zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:19

Ik ben het wel met Ninx en randalinpony eens, dat hij dit soort dingen beter voor zich kan houden. Dat hij die mening heeft is op zich niet zo erg, maar er zit zoveel gevolg aan als hij hem uit.

Wat hij volgens mij niet doet, is die mening opdringen. Hij geeft hem, maar hij dwingt niemand om dezelfde mening te hebben, dreigt niet met gevolgen of zo.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:05

Citaat:
maar hij dwingt niemand om dezelfde mening te hebben, dreigt niet met gevolgen of zo.

Moest er verdikke nog bij komen.

Even uit de beginpost:

Citaat:
De katholieke kerk beschouwt homoseksualiteit niet als een zonde, maar homoseksuele daden wel. In oktober noemde een hoge medewerker van het Vaticaan homoseksualiteit ,,een afwijking, een wond".

Ik maak hieruit op dat dit ook geen particulier meninkje van de paus is, maar de opinie van De Kerk.

Bovendien impliceer je door op te roepen dat de mensheid gered moet worden (de mensheid maar liefst Rolleyes ) en dat iets een wond (die immers genezen moet worden) of afwijking is, volgens mij wel degelijk dat er iets aan homosexualiteit gedáán moet worden.

Iets minder onschuldig dan de van een keurig blaadje voorziene cherubijntjes van het vaticaan, dus. Clown

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:22

randalinpony schreef:
Citaat:
maar hij dwingt niemand om dezelfde mening te hebben, dreigt niet met gevolgen of zo.

Moest er verdikke nog bij komen.

Okee, Clown maar maakt voor mij wel het verschil tussen een mening 'hebben' of 'opdringen'...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 08:03

ik ben het met Randalinpony eens.........
nee dat hij zou dreigen zou er nog eens bij moeten komen.......maar het is gewoon heel erg en kwetsend voor mensen dat het een ziekte en een wond word genoemd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:09

Zeg ik ergens dat ik het daar niet mee eens ben dan? Knipoog Maar voor mij maakt dat wel even het verschil tussen 'een mening hebben' en 'een mening opdringen'.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:04

Nou ja, zo dan: de wereld moet gered worden van de Katholieken. Zij vormen een afwijking, een wond. Katholicisme is geen zonde, maar katholieke belijdenis wel

Nog steeds een prettig gesprek? Clown

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:36

Dan nog vind ik het teveel generaliserend. Op zich staat in de Katholieke belijdenis niets over homoseksualiteit, dat is iets wat er van de zijkant bij gekomen is. De katholieke/apostolische geloofsbelijdenis:
Citaat:
Ik geloof in God de Almachtige Vader, Schepper van hemel en aarde.
En in Jezus Christus, Zijn enige Zoon, onze Heer,
Die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de Maagd Maria,
Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven,
Die nedergedaald is ter helle, de derde dag verrezen uit de doden,
Die opgestegen is ten Hemel, zit aan de rechterhand van God de Almachtige Vader,
Van daar zal Hij komen oordelen de levenden en de doden.
Ik geloof in de Heilige Geest;
De heilige katholieke Kerk, de gemeenschap van de Heiligen;
De vergeving van de zonden;
De verrijzenis van het lichaam;
Het eeuwig leven. Amen.

Je kunt eventueel zeggen dat je de wereld zou moeten redden van homohatende katholieken. Maar dan hou je er nog een heleboel over van wie de wereld niet gered hoeft te worden...

Geen onprettig gesprek hoor. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:03

Bah vandaag weer een nieuw geval van kindermisbruik door priester, ik zou eerder willen dat de paus zich met dit bezighoud het lijkt wel een overstroom van deze gevallen. Naar mijn idee lijkt de homoseksueelheid de scapegoat en de cover up van deze gevallen.
Want de intro van de psychologische test is ook om te voorkomen dat "homoseksuele de kerk indringen" maar naar mijn mening voorgaande de kerk zou indringen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:34

@Blue eyes:

Tja, die belijdenis is niet veel meer dan een opsomming van een tamelijk mythologisch verhaal waarin de Katholieke kerk zich gemakshalve even als heilig neerzet, als leefrichting weinig waard.

Ik meen ook dat het veroordelen van homosexualiteit uit teksten in het OT voortkomt? Jammer genoeg is het interpreteren (en zelfs selecteren, er staan genoeg oude teksten niet in de Bijbel) van die teksten voornamelijk politiek. Met geloven heeft het niets van doen.

Sterker, Jezus Christus zou zich ongetwijfeld omdraaien in zijn graf als hij zou zien tot wat zijn overtuigingen verworden zijn binnen de K.K.
(Ikzelf vind het bijvoorbeeld jammer dat de Katharen om zeep zijn geholpen...)

Eerlijk gezegd begrijp ik echt niet waarom Nederlandse Katholieken zich niet allang afgesplitst hebben (dat zou ook niet de eerste keer zijn Clown ). Op zich is met het Katholieke geloven in Nederland weinig mis, dat is gemiddeld een heel tolerant zootje dat eigenlijk de beginselen van de Christelijke leer best aardig in de praktijk brengt.

Het protestantisme is al eens ontstaan vanwege het machtsmisbruik en de hypocrisie toendertijd.