Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chocotof schreef:Alle respect voor de christelijken hoor maar..
Red de mensheid van de oppervlakkigheid van de kerk!
Chocotof schreef:Wederom een vreemde uitspraak van die vent in die jurk.
Omdat er ooit eens een monnik is geweest die heeft besloten dat op papier te zetten en het boekje te laten bundelen?
Moesten we volgens het christelijk geloof niet allemaal vredelievig zijn?
Hoe kun je nou vredelievig zijn als je mensen keihard op hun gevoelens trapt.
Geen wonder dat mensen met christelijke achtergrond, ouders of kennissen er ontzettend mee in hun maag kunnen zitten dat zij niet hetro zijn.
Alle respect voor de christelijken hoor maar..
Red de mensheid van de oppervlakkigheid van de kerk!
Blue_Eyes schreef:Uhm Mas... het een maakt het ander niet onmogelijk hoor... dat de paus nou een bepaalde uitspraak heeft gedaan, dan wil het nog niet zeggen dat je niet tegelijk in God kunt geloven en homo's kunt accepteren.
Jolandaa_ schreef:misschien is dit dan een rare reactie van mij.
mag de paus dan geen mening hebben?
dat 1000en mensen hem daarin geloven is diens mening, maar net als wij mag hij toch ook een mening hebben?
ik ben niet tegen homo's nee. ik zal nooit een homo afkeuren. (maar ieder zijn eigen mening, dus waarom de paus ook niet)
Jolandaa_ schreef:misschien is dit dan een rare reactie van mij.
mag de paus dan geen mening hebben?
dat 1000en mensen hem daarin geloven is diens mening, maar net als wij mag hij toch ook een mening hebben?
ik ben niet tegen homo's nee. ik zal nooit een homo afkeuren. (maar ieder zijn eigen mening, dus waarom de paus ook niet)
Citaat:maar hij dwingt niemand om dezelfde mening te hebben, dreigt niet met gevolgen of zo.
Citaat:De katholieke kerk beschouwt homoseksualiteit niet als een zonde, maar homoseksuele daden wel. In oktober noemde een hoge medewerker van het Vaticaan homoseksualiteit ,,een afwijking, een wond".
randalinpony schreef:Citaat:maar hij dwingt niemand om dezelfde mening te hebben, dreigt niet met gevolgen of zo.
Moest er verdikke nog bij komen.
Citaat:Ik geloof in God de Almachtige Vader, Schepper van hemel en aarde.
En in Jezus Christus, Zijn enige Zoon, onze Heer,
Die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de Maagd Maria,
Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven,
Die nedergedaald is ter helle, de derde dag verrezen uit de doden,
Die opgestegen is ten Hemel, zit aan de rechterhand van God de Almachtige Vader,
Van daar zal Hij komen oordelen de levenden en de doden.
Ik geloof in de Heilige Geest;
De heilige katholieke Kerk, de gemeenschap van de Heiligen;
De vergeving van de zonden;
De verrijzenis van het lichaam;
Het eeuwig leven. Amen.