Alweer een glazenhuis op 3FM....zucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Alweer een glazenhuis op 3FM....zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:47

Vjestagirl schreef:
Ik heb alleen de eerste post gelezen en 2 of 3 posts daarna, maar ik wil er toch even op reageren.

Omdat er hier mensen zijn die de luxe artikelen niet kunnen veroorloven, of die verkeerde prioriteiten hebben (wel een mobiel maar geen stroom), moeten we onze ogen maar sluiten voor het feit dat er mensen zijn die letterlijk doodgaan van de honger? Die ziek worden van het water wat er uit de kraan komt? Die als ze terug gaan naar hun eigen land vermoord worden omdat ze een mening hebben?

Precies! Ik heb ook langggg niet het hele topic gelezen, ik werd na een halve bladzijde al in-verdrietig door het totale gebrek aan naastenliefde dat hieruit spreekt, maar dit is helemaal waar...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 23:48

essiedepessie schreef:
Je loopt iedereen af te kammen, en je meningen waaien van hot naar her.

En dan zeg je dat ik mijn "mede-bokker" afzeik?

Dat is: "de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet"

Ik ga niet meer op jou reageren, Frusty Slapen Doei, doei

Fijne kerst in alle gezondheid en een goed 2009 Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:53

Zoezi schreef:
Klopt, maar ik ben iemand die liever de bron aanpakt (op dit moment) omdat de gevolgen al zo lang worden besproken en het nog steeds even erg is.
Vind je dan niet dat we daar eens wat meer onze stem over mogen laten horen?

Als jij dat wilt dan mag dat zeker.

Hoe zou jij willen dat de bron wordt aangepakt?

1Boefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 00:01

Shadow0 schreef:
Zoezi schreef:
Klopt, maar ik ben iemand die liever de bron aanpakt (op dit moment) omdat de gevolgen al zo lang worden besproken en het nog steeds even erg is.
Vind je dan niet dat we daar eens wat meer onze stem over mogen laten horen?

Als jij dat wilt dan mag dat zeker.

Hoe zou jij willen dat de bron wordt aangepakt?

Boycotten van alles in en uit die landen? Nadeel-> de bevolking krijgt het nog slechter. Oplossing is misschien proberen meer mensen naar een ander land te laten vluchten en ze daar opvangen met voedsel en tentenkampen? Een paar voorbeelden die vast aan te vullen zijn.
Militail ingrijpen? Nadeel-> krijg je een 2e Irak gezeur, de bevolking gaat in protest tegen de "hulp" van onze militairen en worden doel van aanslagen? Voordeel-> Je krijgt voedsel beter bij de bevolking? Ook een paar voorbeelden die vast aan te vullen zijn.
Maar voor beide gevallen die ik zo even kan bedenken heb je onze regering nodig en de andere regeringen in de wereld, dus ik denk dat wij als volk onze stem moeten laten horen? We doen al een mooi signaal door deze actie publiciteit te geven, maar ik zie nog steeds weinig beweging in de regering. Ik heb hier iemand horen zeggen dat politiek korte termijn is en dit iets op langere termijn is. Misschien een protestoptocht? Een petitie? Ik kan me de actie war child nog herinneren, sindsdien ook niet veel meer van gehoord, jammer!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:18

Zoezi, ik vind jouw kijk op vluchtelingen ook heel, heel erg. Verdrietig
En TE realistisch Verward ? Meid, laat ik je even vertellen dat ik EN vegetarisch ben (heel bewust!! Ben ook activist van PETA trouwens Knipoog ) EN iemand van heel, heel dichtbij heb meegemaakt in mijn leven die zwaar aan de drugs is geweest. Dat laatste is enorm heftig geweest voor haar en alle mensen in haar directe omgeving. Jarenlang. Ik ben met haar opgegroeid zelfs. Zal verder niet in detail treden wat ze van me is, mag je naar raden.
Toch vind ik dit niet te vergelijken met zoiets als van huis en haard verdreven worden, je gezin uit elkaar gedreven zien worden, zo niet vermoord zien worden. Het is gewoon geen vergelijking.

Verder denk ik dat wij, als rijke, westerse wereld, veel meer kunnen doen voor vluchtelingen in de wereld. Ze asiel te bieden, ze helpen weer een leven op te bouwen in een ander land. Maar ach, als ik hoor hoeveel mensen, zowel in de politiek als de burgers, alleen maar aan zichzelf denken.... Boos!
Terwijl ze zich volvreten, niet alleen met de Kerst ook Clown , en lekker vanaf een verwarmd huis lopen te zeiken over de kredietcrisis of over 'hoe slecht NL is'. Ach..... Misselijk

Natuurlijk moeten de regeringen aangepakt worden. Denk je dat jij de enige bent, die verder denkt en meer wil???? Doe alsjeblieft niet alsof jij alleen de wijsheid in pacht hebt. Verdiep je eens goed in die landen, in de dictaturen, in de culturen, in de geografie, in het klimaat, om maar wat te noemen.... Het is NIET zo simpel, hoor. Knipoog
Daarbij maakt een wereldmacht als Amerika zich liever druk over Irak en omstreken. Want olie. Want geld. Ja
Uit bepaalde andere landen in bv Afrika hebben ze niets te halen..... In de VS komt er nauwelijks wat van op televisie. Hier in NL ook naar mijn idee nog veel te weinig. Heb jij wel eens boeken gelezen over de verschrikkingen daar? Ik wel. Heeft me enorm geraakt. Kijk eens naar films als 'Hotel Rwanda' om maar iets te noemen. Daar kan ik zo enorm verdrietig van worden....... En misschien word ik nog wel verdrietiger van mensen die er zo instaan als jij......
Ik vind dat ELK mens in nood op de wereld, waar dan ook, recht heeft op hulp van de medemens. Ook ik weet dat ik de wereld niet kan veranderen, maar we kunnen wel allemaal ons steentje bijdragen. En of dat nou een grintsteentje is of een enorm rotsblok, whatever........

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:20

Zoezi schreef:
Heeft Wouter Bos nog een "gouden handdruk" gegeven aan Gerard Ekdonk??
Zie je nou wel dat ik luister Knipoog Ik heb alleen dat stukje gemist omdat ik bespreking had met mn manager Boos!

Hij heet Gerard Ekdom. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:40

Mensen laten vluchten naar een ander land en ze daar opvangen?
En als ze hier zijn roepen dat ze weg moeten, want het is vol....
En ze opvangen in buurlanden, dat wordt al zoveel gedaan, voor zover dat mogelijk is. Vaak verkeren de buurlanden in dezelfde problematiek, dus zoeken de vluchtelingen die de kans krijgen, hun heil in het Westen.. Waar ze vervolgens ook niet echt meer welkom zijn.

En 2e Irak gezeur? Bevolking keert zich tegen de 'hulp'?
Ik raad het je echt aan om de docu die ik als link gaf in dit topic te bekijken Ja
Ze keren zich niet tegen hulp, ze zijn de 'bezetting', chaos en wanorde meer dan zat..

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:45

Tja, Nederland zamelt voor elke natuurramp, weeskindje, oorlog of onrecht geld in.
Maar is er ook maar 1 land wat denkt:" In Nederland hebben ze niet genoeg geld voor kankeronderzoeken, in Nederland zijn ook daklozen?".
Er is na mijn weten nog nooit een inzamelactie voor Nederland geweest.
Waarom alle miljoenen naar het buitenland terwijl we zelf alles nog niet voor elkaar hebben....

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:47

Moon schreef:
Tja, Nederland zamelt voor elke natuurramp, weeskindje, oorlog of onrecht geld in.
Maar is er ook maar 1 land wat denkt:" In Nederland hebben ze niet genoeg geld voor kankeronderzoeken, in Nederland zijn ook daklozen?".
Waarom alle miljoenen naar het buitenland terwijl we zelf alles nog niet voor elkaar hebben....

Omdat wij niet de enigen zijn die het slecht hebben, integendeel, wij hebben het hier zeer goed!

Heb je het topic eigenlijk wel eens doorgelezen?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 08:14

Kansloos een discussie met mensen die een 1-lijnige visie hebben met oogkleppen op. Vraag me dan toch wel af waarom steeds meer Nederlanders rechts worden..........

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 08:52

_rosita_ schreef:
IK sluit me er in die zin bij aan dat ik het schandalig vind dat er voor Kanker etc hier in NL geen geld is voor onderzoek, maar er miljoenen per jaar naar het buitenland verdwijnen...
Dat vind ik jammer... waarom niet eerst zorgen dat er in NL zelf voldoende middelen zijn... Of het vele geld wat er verdwijnt naar buitenland, delen, zodat er tenminste een deel in eigen land blijft.
..............
En omdat er altijd wel iemand het slechter heeft, betekend het dat je eigen volk over moet slaan...?
Dat vind ik nou een vreemde redenering.

Ik ben toch wel heel blij dat er in het verleden mensen toch anders over dachten, anders hadden we nu met zijn allen duits gesproken Bloos

Ik snap overigens best wat je bedoeld hoor, maar de medische zorg in nederland in (hoewel we er vaak over klagen) echt ontzettend goed in vergelijking met de rest van de wereld. Mensen gaan er dood aan diarree en allerlei ziektes waar wij als kind gewoon voor ingeent worden. Ga je hier dood aan kanker, dan spuiten ze je de laatste tijd als je wilt zo vol met morfine dat je geen pijn meer voelt, reken maar niet dat je ergens in een vluchtelingenkamp op zo'n humane manier kan sterven. Is de kankerpatient dan toch zieliger omdat hij toevallig in je eigen land woont?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:46

Moon schreef:

een inzamelactie voor nederland?!
laat me neit lachen. Heb je wel eens gekeken naar hoeveel rijkdommen er hier zijn, hoeveel collectes er worden gehouden?
Er wordt in mijn opzicht wel redelijk gedoneerd...
En dat in tegenstelling tot die landen, waar nog jaarlijks zoveel mensen aan Aids sterven..

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:52

Maar toch heeft het land waarvoor ze bezig zijn het geld veel harder nodig dan Nederland. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:22

Voor degene die vragen hadden bij de besteding van het geld:
Citaat:
Verantwoording 2007

Rode Kruis helpt 1.900.000 mensen aan schoon drinkwater door 3FM Serious Request 2007

Het Rode Kruis heeft bijna 2 miljoen mensen aan schoon drinkwater en betere sanitaire voorzieningen kunnen helpen door de bijdrage van 3FM Serious Request 2007. Het geld is in de eerste helft van 2008 besteed in Soedan, Liberia, Centraal Afrikaanse Republiek, Somalië, DR Congo, Tsjaad, Burundi en Oeganda.

In deze landen heeft het Rode Kruis waterpunten en -systemen aangelegd en hersteld, natuurlijke bronnen aangeboord, toiletten en douches aangelegd en schoon drinkwater aangevoerd aan hen die geen water meer hadden. Ook gaf het Rode Kruis training en voorlichting over gezondheid, schoon drinkwater en hygiëne. Met de opbrengst van Serious Request 2007 zijn levens gered van de meest kwetsbare mensen in dorpen, steden en vluchtelingenkampen

1.951.593 mensen geholpen
In een persconferentie vandaag presenteren het Rode Kruis en 3FM de resultaten van 3FM Serious Request 2007. Tijdens 3FM Serious Request 2007 is in Nederland in totaal 5,2 miljoen euro opgehaald voor schoon drinkwater. Het programma van het Internationale Rode Kruis (ICRC) (inclusief de bijdrage van 3FM Serious Request 2007) heeft in het eerste deel van 2007 in 8 landen 1.951.593 mensen geholpen aan schoon drinkwater en betere sanitaire voorzieningen.

Schone voorzieningen
In Somalië, een land dat geteisterd wordt door onrust en droogte, kregen meer dan 500.000 mensen dagelijks 2,3 miljoen liter water per dag gedurende 100 dagen in Bay, Bakool, Galgudud, Mudug en Puntland. In de Centraal Afrikaanse Republiek, het land dat 3FM DJ Eric Corton bezocht, zijn bijna 50.000 mensen bereikt door het herstel van waterpunten en de aanleg van 300 toiletten in gezondheidscentra en scholen.

Daarnaast gaf het Rode Kruis training en voorlichting over gezondheid, schoon drinkwater en hygiëne. In Liberia werd deze training ook via de radio gegeven.

De donaties van 3FM Serious Request 2007 hebben tot nu toe een onmisbare bijdrage geleverd aan de hulpverlening in 2008. Eind 2008 zal het gehele bedrag besteed zijn aan schoon drinkwater en verbeterde sanitaire voorzieningen.

Serious Request 2008- Een vluchteling is nergens zonder jouw hulp
Met 3FM SERIOUS REQUEST zet 3FM zich dit jaar voor de vijfde keer samen met het Rode Kruis in voor een stille ramp. In 2008 vraagt 3FM Serious Request aandacht voor hulp aan vluchtelingen. Door de vele rampen en conflicten die overal ter wereld in omvang en aantal toenemen, neemt ook het aantal vluchtelingen toe. Het resultaat: 36 miljoen vluchtelingen wereldwijd. Zonder hulp hebben ze geen eten, geen dak boven hun hoofd, geen toegang tot water of medische zorg.

Het Rode Kruis helpt vluchtelingen wereldwijd met een veilig onderkomen, voedsel, medische hulp, schoon drinkwater. Ook zorgt het Rode Kruis ervoor dat mensen weer een nieuw bestaan kunnen opbouwen als ze terug naar huis gaan. De organisatie voorziet de bevolking van bouwmaterialen om verwoeste woongebieden weer leefbaar te maken. Het Rode Kruis kan als neutrale organisatie hulp verlenen in gebieden die voor andere organisaties niet toegankelijk zijn en zo de meest kwetsbare mensen bereiken. Waar ook ter wereld, het Rode Kruis helpt direct. Geld storten kan direct op giro: 22744.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:07

Goh Lia, je onderschrift valt me nu pas op...
( de eerste zin dan )
Wel toepasselijk bij de redenering van sommigen hier...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:18

'Jullie' klagen over sommigen hier, maar eens naar jezelf kijken kan ook geen kwaad. Sommigen zijn net zo rechtlijnig in hun posts, en denken dat zij dé waarheid hebben, alleen dan aan de andere kant.

Beide kampen zouden imo wel eens goed aan doen om hun zicht wat te verbreden...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:19

Zoezi schreef:
Boycotten van alles in en uit die landen? Nadeel-> de bevolking krijgt het nog slechter.
Een veel groter nadeel is dat dergelijke maatregelen vaak de criminele organisaties juist een voordeel geven: zij hebben dan het monopolie op veel zaken (omdat zij zich niet aan de regels houden en er altijd wel louche handelaren te vinden zijn). De bevolking krijgt het slechter, het probleem wordt groter en niet kleiner. Dat lijkt me geen goede manier om de 'basis' op te lossen, jou wel?

Citaat:
Oplossing is misschien proberen meer mensen naar een ander land te laten vluchten en ze daar opvangen met voedsel en tentenkampen? Een paar voorbeelden die vast aan te vullen zijn.

Nou wil ik natuurlijk geen illusies verstoren - maar dit is nou precies waarom 3fm geld inzamelt voor de vluchtelingen. Ik vind het toch wel opmerkelijk dat je eerst zo negatief schrijft over Serious Request, en nu precies dit als suggestie noemt.

Citaat:
Ik kan me de actie war child nog herinneren, sindsdien ook niet veel meer van gehoord, jammer!

Heb jij geprobeerd uit te zoeken wat War Child zoal doet? Dat het niet elke avond op het nieuws is betekent natuurlijk helemaal niet dat ze niks bereiken. Maar als je dat wilt weten, zul je je erin moeten verdiepen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:36

Ook even zonder 10 pagina's gelezen te hebben...

Ik vind die Glazen Huis acties juist geweldig. Het is toch geweldig dat er mensen nog bereid zijn om te geven en anderen te helpen? Je bent niet verplicht om te luisteren en al helemaal niet om te geven. Nou ben ik misschien bevooroordeeld, aangezien ik, ondanks mijn schulden, me toch altijd weer geroepen voel om geld aan goede doelen te geven... Maar toch. En hoeveel inzamelingsacties zijn er wel niet voor Nederlandse goede doelen? Imo veel meer dan voor buitenlandse... Serious Request is gewoon groot opgezet en we krijgen standen te horen, maar dat wil niet zeggen dat niemand iets doneert aan Nederland. Jantje Beton geeft niet op landelijke radiostations aan hoeveel ze in hun collecteweek opgehaald hebben. Daarvoor zul je je in de organisatie moeten verdiepen en de jaarcijfers moeten lezen. Om het even te onderbouwen: http://www.cbf.nl/Database_goede_doelen ... ?Jaar=2008 Ik zie zo op het eerste gezicht van de 24 collectes in 2008 maar 3 die gericht zijn op internationale doelen. En geloof me: ook aan de Nederlandse doelen wordt héél veel gegeven. Op de eerder genoemde website staan ook opbrengsten van collectes, zowel in totaal als per gemeente, gemiddeld per huishouden. In 2007 is ruim 40 miljoen bij elkaar gecollecteerd, dat is ruim 1,5 miljoen per collecte...

Een economie van een land draait om uitgeven. Mensen geven geld uit, bedrijven produceren en investeren, hebben nieuw personeel nodig, etc etc. Op een moment dat er geroepen wordt dat er een economische crisis komt, houdt iedereen de hand op de knip, waardoor bedrijven minder verkopen, investeringen uit zullen stellen, minder snel personeel aan zullen trekken, iedereen gesterkt wordt in zijn idee dat er een economische crisis komt en zo raak je in een vicieuze cirkel. En dat geldt ook voor het boycotten van producten uit dit soort landen. Daar help je een land alleen maar verder de afgrond mee in. De economie kan niet gaan werken en er wordt terecht een opmerking gemaakt over het criminele circuit.

Je moet het wel in perspectief blijven zien. In Nederland hebben we het zo slecht niet. Tuurlijk, er zullen best veel mensen met schulden zijn *steekt hand in eigen boezem*. Maar tóch hebben we het in Nederland heel erg goed als je naar Derde Wereldlanden gaat kijken. Het is ook een stukje mentaliteit van mensen imo. Er wordt al snel gezegt dat iets minder geld oplevert dan een uitkering, dus waarom zou je gaan werken? Er wordt niet gekeken naar de toekomst en naar het feit dat je op andermans zak teert. En dat is hetzelfde met schulden. Mensen die werkeloos worden passen hun uitgavenpatroon vaak niet of veel te laat aan. Voor auto's, wasmachines, je kunt 't zo gek niet bedenken, mensen lenen geld ervoor.

Nee, ik vind de Serious Request actie geweldig, ik word er heel blij van dat er mensen nog opkomen voor hun medemens... Mensen help je niet door ze te boycotten of door militair ingrijpen, mensen help je door de middelen en de kennis ter beschikking te stellen om hun leven te kunnen veranderen... Zie de actie van vorig jaar die Lia quote: het geld is niet gewoon gegeven aan die mensen. Er is schoon drinkwater voor gekomen, voorzieningen, en vooral: voorlichting.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:42

Zoezi schreef:
Toch wil ik er nog op reageren. Oke je red een zieltje voor een paar weken, maar daarna? Wat dan? Bedoel, je houdt ze nu in leven, een leven zonder toekomst, zonder hoop, misschien zelfs zonder huis. Je laat ze hun hele leven in een tentje wonen met ziektes en vies drinkwater, is dát dan humaan? Redden we die mensen om onszelf een beter gevoel te geven of zo? Alleen hiermee red je het niet. Nu worden beetje bij beetje mensen wat langer in leven gehouden maar de hele situatie veranderd niet. En zo lang er mensen zijn is er blijkbaar een reden om te blijven vechten. Zolang wij die mensen in leven houden kunnen die beroofd en verkracht worden en kunnen ze hun kinderen wapens in handen duwen. Het is gewoon geen oplossing!
Ik wil helpen aan een oplossing waar ze wat aan hebben, niet hun trieste leven een uitstel van executie geven! Je geeft ze vandaag een voedselpakketje door je plaatje, morgen sterven ze aan een ziekte of ze worden doodgeschoten of ze stappen op een mijn. Kan je wel leven met die gedachte? Goed ik weet wel dat er wederopbouw is, maar dat gaat langzamer dan het aantal vluchtelingen en hongerige wat stijgt. En ook in die tentenkampen blijven ze maar kinderen krijgen! Die mensen moet geleerd worden dat als je geen toekomst kan bieden aan je kinderen dat je er niet aan moet beginnen! Nu krijgen ze al kinderen als ze maar 1 kommetje rijst per dag hebben, sorry maar zijn die mensen daar niet erg dom en naief? Waarom wordt daar niks aan gedaan? Het is een neerwaardse spiraal, heel Afrika. Is in de jaren 80 al gezegd en nog steeds na 28 jaar is de situatie in dat continent even zorgwekkend. Dweilen met de kraan open. Het lukt niet jongens, je kan de wereld daar niet redden door je geld, echt niet!
Als ze hier langskomen voor een school dan gooi ik zeker geld in het bakje, maar niet voor honger. Er zijn gewoon teveel mensen in een gebied waar geen mensen horen te of kunnen leven.

Ik vind je erg eenkennig Nagelbijten / Gniffelen
Alsof men hier geholpen is door die 2,3 miljoen voor de voedselbank??? Dan geef je die mensen voor die tijd ook meer kans om meer mensen te helpen, maar daarna???
En in NL kun je geen enge ziekte krijgen, door een trein worden overreden of verkracht? Nagelbijten / Gniffelen

En kinderen krijgen... moet je daar volgens jou nu miljoenen voor hebben ofzo???
Er zijn meer mensen die het niet breed hebben maar je kan het in NL zo gek en zo duur maken als je zelf wil Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:44

Cyntje, wat wil je precies zeggen met je bericht? Want ik snap het geloof ik niet helemaal.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:52

Alsof die verschrikkelijke dingen alleen maar in andere landen gebeuren Knipoog
Dan wordt het toch tijd dat Zoezi der ogen eens gaat openen...want verkrachtingen, mishandeling, ziektes etc etc is hier net zo goed aan de orde.
Ok,... daar gaat men anders met vrouwen en kinderen om... maar dan nog... alsof men die mensen dan niet mag helpen omdat ze het toch over zichzelf afroepen ofzo Verward

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:56

Heb je een groot deel van het topic gelezen? Zoezi is zich zeker bewust dat deze dingen hier wel voorkomen, en heeft dan ook onder andere geschreven dat wij eerst de Nederlanders zouden moeten helpen voor we geld doneren aan Afrika. Ik geloof dus dat jij reageert op iets wat Zoezi zo niet gezegd heeft. Maar misschien begrijp ik je reactie nog steeds niet helemaal goed?

Ik vind je knipoogsmiley trouwens niet zo handig in deze context.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:01

Verward met die smiley bedoel ik niks verkeerds hoor.
Het was meer een knipoog naar jou om het te verduidelijken maar schijnbaar ben ik toch niet duidelijk genoeg Clown

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:59

Ik snap het probleem niet. Niemand wordt gedwongen geld te geven, je h0oeft niet hun programma te luisteren, en als je de voedselbank liever steunt dan doe je dat toch...

Ik vind het heel goed dat er mensen zijn die zich in zetten voor het goede doel.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:53

Daphna schreef:
Ik snap het probleem niet. Niemand wordt gedwongen geld te geven, je h0oeft niet hun programma te luisteren, en als je de voedselbank liever steunt dan doe je dat toch...

Ik vind het heel goed dat er mensen zijn die zich in zetten voor het goede doel.

100% mee-eens!
Je bent niet verplicht geld te doneren, te kijken of wat dan ook.
Als je het niet leuk vindt, kijk je toch gewoon naar een andere zender?

Ik vind het wel goed dat bekende mensen zich hier voor inzetten.
Heb gister de speciale CocaCola gekocht voor 5€ en waarvan alles naar het goede doel gaat, zeggen ze. En als het niet allemaal naar het goede doel gaat, jammer, maar dan kan ik verder weinig aan doen.