Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:21

Daarom zou ik ook nooit naar een biertent in de achterhoek gaan. Clown Dat is nivo hihil.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:23

LimaMambo schreef:
ja pleur die huizen dan maar naast die mooie grote moskee neer..

bekrompenheid?
ooit in rotterdam geweest?
ik woon er.. en maak helaas genoeg mee.. ik spreek dus uit ervaring.. helaas.. want ik wou dat het anders was..

Sterker nog, mijn ex-vriend woont in Oudekerk aan den IJssel, dus ik kwam wel meer dan eens in Rotterdam. Knipoog In trein, bus of metro, doorgaans savonds. En dat was overigens voor het eerst dat ik bijna begon te begrijpen waar al die vooroordelen over 'die Marokkanen' vandaan kwamen, want ach... het was geen uitzondering (nouja, wel een uitzondering... maar het kwam meer dan eens voor, dergelijke stoere praat en gevallen) dat 'ze' in de bus stoer vertelden aan elkaar hoe ze de dochter van de conducteur die hun treinkaartje kwam controleren ('swa man ik zweer jou, alleen omdat ik zwart ben hee!') , zouden verkrachten en hemzelf door het hoofd zouden schieten, gevolgd door flink wat gerochel op de grond (IN de bus dus, ja).

Maar hee, niet allemaal zijn 'ze' zo. Dat moet je ook kunnen zien... want joh, kijk eens verder dan wat jij ziet in Rotterdam en je zult direct zien dat er genoeg vriendelijke, beleefde, sociale etc van 'die Marokkanen' zijn. Sterker nog, veel meer dan waar je alle slechte dingen over hoort. Maar dat willen mensen niet graag zien of horen. Die zien alleen de kleine groep die zich NIET goed kan gedragen en gaan ervanuit dat de grote groep ook zo is. Maar als je verder wilt kijken dan merk je al gauw dat dat dus een bekrompen beeld is, ja. En dan stop je met het onderscheid maken tussen 'wij Nederlanders' en 'die Marokkanen'... want uitendelijk verschillen 'we' allemaal niet zoveel.

En als laatste.. al het bovenstaande, LM, staat volledig los van dit nieuwsbericht. Het gaat alleen over ARCHITECTUUR, niet over bevolkingsgroepen, 'buitenlanders' of andere. Puur over architectuur. Je zou moeten proberen dat los te zien van al het andere wat jij in dit topic nu aanhaalt aan vooroordelen...

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:25

WildWings schreef:
LimaMambo schreef:
ja pleur die huizen dan maar naast die mooie grote moskee neer..

bekrompenheid?
ooit in rotterdam geweest?
ik woon er.. en maak helaas genoeg mee.. ik spreek dus uit ervaring.. helaas.. want ik wou dat het anders was..

Sterker nog, mijn ex-vriend woont in Oudekerk aan den IJssel, dus ik kwam wel meer dan eens in Rotterdam. Knipoog In trein, bus of metro, doorgaans savonds. En dat was overigens voor het eerst dat ik bijna begon te begrijpen waar al die vooroordelen over 'die Marokkanen' vandaan kwamen, want ach... het was geen uitzondering (nouja, wel een uitzondering... maar het kwam meer dan eens voor, dergelijke stoere praat en gevallen) dat 'ze' in de bus stoer vertelden aan elkaar hoe ze de dochter van de conducteur die hun treinkaartje kwam controleren ('swa man ik zweer jou, alleen omdat ik zwart ben hee!') , zouden verkrachten en hemzelf door het hoofd zouden schieten, gevolgd door flink wat gerochel op de grond (IN de bus dus, ja).

Maar hee, niet allemaal zijn 'ze' zo. Dat moet je ook kunnen zien... want joh, kijk eens verder dan wat jij ziet in Rotterdam en je zult direct zien dat er genoeg vriendelijke, beleefde, sociale etc van 'die Marokkanen' zijn. Sterker nog, veel meer dan waar je alle slechte dingen over hoort. Maar dat willen mensen niet graag zien of horen. Die zien alleen de kleine groep die zich NIET goed kan gedragen en gaan ervanuit dat de grote groep ook zo is. Maar als je verder wilt kijken dan merk je al gauw dat dat dus een bekrompen beeld is, ja. En dan stop je met het onderscheid maken tussen 'wij Nederlanders' en 'die Marokkanen'... want uitendelijk verschillen 'we' allemaal niet zoveel.

En als laatste.. al het bovenstaande, LM, staat volledig los van dit nieuwsbericht. Het gaat alleen over ARCHITECTUUR, niet over bevolkingsgroepen, 'buitenlanders' of andere. Puur over architectuur. Je zou moeten proberen dat los te zien van al het andere wat jij in dit topic nu aanhaalt aan vooroordelen...

Je hebt idd van dat soort mensen maar niet iedereen is dan gelijk zo zoals jij al zei Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:27

LaFunkyJazz schreef:
buster4ever schreef:
tjah zo heeft iedereen wel zijn eigen mening en zo denk ik erover...ben je t er niet mee eens nou jammer dan niet mijn pakkie aan...en wat zie je tegenwoordig nou meer zwart of wit??

Ik zie grijs, jij?
Het is namelijk geen kwestie van zwart of wit.

Weet je hoe je iemand noemt die zulke opmerkingen maakt als jij doet?

Racist.

Ja, en als je het negerzoen noemt ben je een racist en als een marrokaan tegen je schreeuwt over straat of JIJ KAASKOP hem even aan zijn besneden p*k wil zuigen is het vrij normaal aangezien alle blanke vrouwen h*eren zijn??

Dan maar een racist.. Ik vertrek verdorie niet voor niks naar het noorden van het land binnen het jaar, daar zijn de allochtonen ietsjes dunner gezaaid als in de 010 ghaza.. Lachen ( of gewoon verrekte goed verstopt in hun donkere holletjes Haha! Haha!

Zag een opmerking over de Friese taal, daar wilde ik nog even op reageren Haha! :

Een fries verstaat feilloos Nederlands en spreekt ook gewoon Nederlands ( de hele enkeling in Friesland daargelaten.. ) Daarnaast lijkt bijvoorbeeld arabisch/turks enz.. in geen enkel opzich op nederlands, terwijl in het Fries voldoende te begrijpen is voor een Rotterdammer Lachen Dit geld ook voor de stadsnamen..

En geloof me, ik spreek uit ervaring.. Ben al ruim een jaar samen met een rasechte fries Haha!

Ik snap persoonlijk de vergelijking ook zeker niet, maar goed.. Lachen

laura1986 schreef:
Omdat de gemiddelde Nederlander helemaal geen connectie wil met de Marokkaanse cultuur. het moet maar eens afgelopen zijn met die flauwekul. Ik ken geen enkele aardige die eerlijk werkt voor zn centen (voor die sta ik wel open, no problemo) en statistisch gezien zijn Marrokkane en Turen etc ook crimineler dan de gewone Nederlander.

Waar je woont mag in je in beperkte mate zelf weten, maar pas je dan ook aan!

Als ik in Zweden ga wonen, wat ik misschien wel ga doen en zeker als het zo doorgaat, pas ik me daar ook aan. Lijkt me erg logisch.

Jij zet het eigenlijk neer zoals ik het wil verwoorden Haha! Ben het met je eens..

KellyG schreef:
@tallieho: ik denk inderdaad dat het makkelijk praten is als je ergens anders vandaan komt. Ik heb sinds een paar jaar een vriendin en die komt uit gennep (grens duitsland)
zij voelt zich zelfs overdag niet veilig in rotterdam en kijkt ook heel de tijd om zich heen alsof ze ieder moment aangevallen kan worden....

Ja, gewoon van een 200 tot 250 km verderop roepen dat wij schijtebroeken zijn.. Nou word ie mooi zeg *LOL*

Ik daag ze uit om even gezellig naar rotterdam zuid te komen en in het donker een rondje te lopen op in de buurt van de dorpsweg e.d. Haha! Centraal station zal het ook goed doen vermoed ik *LOL*

Mag je me nog een keer vertellen dat ik een schijtebroek ben *LOL*

KellyG schreef:
het komt gewoon heel dreigend op haar over denk ik.
En kan haar ook wel gelijk geven.
Moet je eens op zuidplein gaan lopen........ daar staan groepen van 10 jongens en kijken je aan of je een stuk vee ben, en maar fluiten en maar roepen..... dan loop je toch gewoon niet op je gemak?

Zie mijn eerder gemaakte opmerking in deze post.. Knipoog Dat was op zuidplein..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 16:28

dan heb je waarschijnlijk die andere posts niet van me gelezen.. want ik geef ook toe dat er goeien zijn.. Knipoog
en daar heb ik helemaal geen problemen mee...

maar toen ik nog in veenendaal woonde heb ik een gesprek gehad met een marookaanse vader.. een goed geintegreerde met aan de universiteit studerende kinderen waarbij het geloof er niet opgelegd word.. dus geen hoofddoek als ze dat niet willen..
en zelfs die man schaamt zich voor zijn eigen 'volk' hij zegt dat er echt wat aan gedaan moet worden maar dat ze het niet durven..

en karl.. ik zie nergens racistische opmerkingen hoor..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:30

roodje schreef:
Mystica schreef:
Dat hoort er dus niet bij, en wat er zeker niet bij hoort is dat je voor prutsmuts wordt uitgemaakt als je niet reageerd!

en wil je zeggen dat Dit alleen door buitenlanders word gedaan?

Ehhh, Ja, tot nu toe bij mij, mijn zusje, mijn vriendinnen en de overige meiden die ik ken wel Ja

Oh nee, wacht, mijn zusje is ooit eens door een zwerver ( met blanke huidskleur ) uitgemaakt voor h*er omdat ze hem geen geld wilde geven.. De enige uitzondering.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:30

Maar de discussie gaat dus over mensen die wel zo zijn. Daar ergert men zich aan en die groep blijft zoals ze zijn, dat zou eens aangepakt moeten worden, ipv steeds weer de mantel der liefde van de kapstok te halen, door dit soort discussies lam te leggen door te zeggen dat er ook zoveel lieve leuke en aardige zijn. Dát weten we nl ook en die hebben ook een oom, neef, opa, wathever die wellicht wel eens onder handen genomen kan worden en ook binnen de eigen cultuur gebeurd dat niet.

Door steeds de andere kant op te kijken en opgeroepen wordt om vooral maar naar de leuke te blijven kijken, onderken je een probleem, dat vooral in wijken in de grote steden is. Men wil daar verandering in hebben. Racistisch is het volgens mij van beiden kanten, net zo goed van de allochtone kant. Ook dat moet men eens in gaan zien.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:31

laat ze lekker in hun eigen land op hun manier een huis bouwen

ze wonen in nederland, dus hebben ze zich aan te passen!

ze willen ook al overal moskees zetten, belachelijk!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:32

Tallie_Ho schreef:
[
Zag een opmerking over de Friese taal, daar wilde ik nog even op reageren Haha! :

Een fries verstaat feilloos Nederlands en spreekt ook gewoon Nederlands ( de hele enkeling in Friesland daargelaten.. ) Daarnaast lijkt bijvoorbeeld arabisch/turks enz.. in geen enkel opzich op nederlands, terwijl in het Fries voldoende te begrijpen is voor een Rotterdammer Lachen Dit geld ook voor de stadsnamen..

En geloof me, ik spreek uit ervaring.. Ben al ruim een jaar samen met een rasechte fries Haha!

Ik ben Fries en heb daar het grootste deel van mijn leven gewoond.... en zal ook weer terug gaan, puur omdat ik de rust mis.

Toch kun ook jij daar je borst natmaken.... want veel friezen banketstaaf stug fries door, ook al reageer jij in ABN. Als je een boertje de weg vraagt in ABN zul je toch wantrouwend aangekeken worden, "weer zo'n rare 'Hollander' in Friesland?!".

Wanneer men in een groep in rap Fries met elkaar ouwehoert in een lawaaierige ruimte zul jij je af en toe ook afvragen waar ze het over hebben.... Hetzelfde idee, maar op kleine schaal.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:32

Tallie_Ho schreef:
roodje schreef:
Mystica schreef:
Dat hoort er dus niet bij, en wat er zeker niet bij hoort is dat je voor prutsmuts wordt uitgemaakt als je niet reageerd!

en wil je zeggen dat Dit alleen door buitenlanders word gedaan?

Ehhh, Ja, tot nu toe bij mij, mijn zusje, mijn vriendinnen en de overige meiden die ik ken wel Ja

Oh nee, wacht, mijn zusje is ooit eens door een zwerver ( met blanke huidskleur ) uitgemaakt voor h*er omdat ze hem geen geld wilde geven.. De enige uitzondering.. Lachen

Je wilt niet weten waar ik allemaal al voor uitgemaakt bent. Je kan het je ook niet aantrekken en zien als onvermogen van de persoon die het zegt om zich normaal uit te drukken.
Overigens zeg ik wel dat ik daar niet van gediend ben. Clown En dan maken ze je uit voor brutale prutsmuts.... Whatever, kan er niet wakker van liggen.
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 17-12-08 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:33

jarco schreef:
het lu llige is dat sommige huizen meer dan negen ton gaan kosten.... de marrokanen kunnen er zelf niet eens in wonen !!!
( mn vriend werkt bij de radio, vandaar dat ik dat weet )

als ze een hele wijk willen maken, doe het dan zo goedkoop en degelijk mogelijk en geen mooie mozaieken dat klauwen met geld kost....

sorry hoor... Gestoord

denk dat heel veel mensen niet eens negen ton willen betalen voor een gekleurd mozaik huisje en helemaal niet in een woonwijk

Ninx

_Lott schreef:
laat ze lekker in hun eigen land op hun manier een huis bouwen

ze wonen in nederland, dus hebben ze zich aan te passen!

De intelligente medemens komt zich ook even melden zie ik.... welkom, en dank voor deze goed onderbouwde mening Clown Clown Clown

ps: uitstekend dat je je lekker vrij kunt uiten hoor... maar doe dat wel in correct ABN, ik heb namelijk graag dat jij je aanpast aan de NL taal-norm!!!!
Laatst bijgewerkt door Ninx op 17-12-08 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

WildWings schreef:

Idd!!!!
En weet je wat mij de laatste tijd erg is opgevallen, dat de netjes ingeburgerde marokkanen en turken die zich netjes gedragen en die keurig nederlands spreken, aangezien worden áls nederlanders. 9 vd 10 mensen heeft niet eens door dat het iemand is met Marokkaanse of Turkse afkomst. Maar als het om die oude vrouw met die hoofddoek die bij de turkse supermarkt boodschappen doet gaat, dan valt het wel op. En dat is begrijpelijk, maar wel jammer...... want er zijn er zóveel die zich gewoon met recht Nederlander mogen noemen.

En dit is me trouwens pas afgevallen nu ik er telkens middenin zit. Ik woon nu met mijn vriend uit Turkije sinds een jaar in Nederland en ja we hebben contact met verschillende mensen. Maar 70% merk je niet aan dat ze Turks of Marokkaans zijn. En die andere 30% is erg jammer, maar gaat vanzelf over..... We hebben veel gesprekken gehad met als voorbeeld oudere Turkse vrouwen die amper Nederlands spreken en dat heeft meerdere redenen. Iemand haalde eerder al aan dat ze bang waren om uitgelachen te worden,maar vergeet ook niet dat in de tijd dat ze hier kwamen niemand er wat om gaf welke taal ze spraken. Nu kun je heel makkelijk een taalcursus volgen en 9 vd 10 vrouwen die ik gesproken heb zouden dat zo doen, als ze niet al 60 jaar waren en op die leeftijd een taal leren..... Daarbij werden ze vroeger al bij elkaar gestopt. Net zoals de Polen nu. Slapen met zn alle in een huis, werken met zn alle... Die leren ook niet snel Nederlands als ze er verder niks aan doen.

Wat ik nog wel ff wilde zeggen. Ik heb hier verschillende keren gelezen. 'Als ik in een ander land zou wonen dan paste ik me ook aan'
Ik vind dat je daar niet over kan oordelen zolang je die stap nog niet gezet hebt.
Ik heb twee jaar in Turkije gewoont, en ja daar was bijv ook een christelijke gemeenschap, in Istanbul heb je zelfs een supergrote kerk. Maar ik betrapte mezelf er ook op om met mijn Nederlandse vriendinnen Nederlands te blijven praten, ik ging ook het liefst naar de cafés met Nederlandse eigenaren en ga zo maar door...

En nog, dit alles heeft eigenlijk bar weinig met architectuur te maken.... Nagelbijten / Gniffelen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:34

LimaMambo schreef:
ik ga hier savonds niet eens meer alleen de deur uit..

ik weet het ik heb gestudeerd in rotterdam noord de bergsingel en bergstraat en de akkerdijkstraat, daar wilde je toen ook al niet alleen lopen en dat was in 1994-1996

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:34

Niet in een `slechte` wijk. 9 ton is wel veel, dan zullen het wel vila achtige bouwsels worden in de buitengebieden.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:35

BraveSpots schreef:
MISTRAL94 schreef:
Zouden ze in Marrokko ook zulke ideeen hebben om een nederlandse wijk te bouwen?

Wij zijn met een pak minder daar dan zij hier zijn, dus de vergelijking gaat niet echt op vind ik Lachen.

betekend het dan direct dat zij zich hier gewoon totaal mogen vestigen? ik vind het echt niet

die mooie cultuurtjes van hun, kan daar! niet hier

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:36

sarabande schreef:
Mijn hemel het gaat over architectuur en vervolgens moeten de grenzen al dicht.
Wat een bange mensen zijn er toch

dit heeft niks met angst te maken! als jij in amsterdam rond loopt, dan zie je zwart ipv wit

en nee ben geen racist! maar kom op zeg, mag me als nederlander toch wel thuis voelen in amsterdam? en dat voel ik me niet!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:36

Ninx schreef:
Tallie_Ho schreef:
[

Ik ben Fries en heb daar het grootste deel van mijn leven gewoond.... en zal ook weer terug gaan, puur omdat ik de rust mis.

Toch kun ook jij daar je borst natmaken.... want veel friezen banketstaaf stug fries door, ook al reageer jij in ABN. Als je een boertje de weg vraagt in ABN zul je toch wantrouwend aangekeken worden, "weer zo'n rare 'Hollander' in Friesland?!".

Wanneer men in een groep in rap Fries met elkaar ouwehoert in een lawaaierige ruimte zul jij je af en toe ook afvragen waar ze het over hebben.... Hetzelfde idee, maar op kleine schaal.

KIJK.. Daarom ben ik dus ook Fries aan het leren.. Huilen van het lachen En jij zal toch ook moeten toegeven dat fries nog een stukkie eenvoudiger is als arabische? Of niet?? Huilen van het lachen

russel schreef:
Maar de discussie gaat dus over mensen die wel zo zijn. Daar ergert men zich aan en die groep blijft zoals ze zijn, dat zou eens aangepakt moeten worden, ipv steeds weer de mantel der liefde van de kapstok te halen, door dit soort discussies lam te leggen door te zeggen dat er ook zoveel lieve leuke en aardige zijn. Dát weten we nl ook en die hebben ook een oom, neef, opa, wathever die wellicht wel eens onder handen genomen kan worden en ook binnen de eigen cultuur gebeurd dat niet.

Door steeds de andere kant op te kijken en opgeroepen wordt om vooral maar naar de leuke te blijven kijken, onderken je een probleem, dat vooral in wijken in de grote steden is. Men wil daar verandering in hebben. Racistisch is het volgens mij van beiden kanten, net zo goed van de allochtone kant. Ook dat moet men eens in gaan zien.

Lijkt mij ook.. Als ze mij kaaskop noemen, kan ik dit nou niet echt als positief zien, of ik het nou linksom, rechtsom, via onder of via boven ga benaderen Huilen van het lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:37

_Lott schreef:

Ohja, nog één ding, zulke opmerkingen slaan natuurlijk ook nergens op. Er zijn ook zat moslims die gewoon 100% Nederlands zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:38

_Lott schreef:
betekend het dan direct dat zij zich hier gewoon totaal mogen vestigen? ik vind het echt niet

Denk eerst even na voordat je een zin formuleert zeg.....
Ik ken redelijk wat Marokkanen die zich heel wat beter redden in de geschreven NL taal.

En wat A'dam betreft.... je woont toch in Friesland? Blijf dan lekker daar als het je stoort, op die manier kun je jouw probleem zelf prachtig oplossen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:39

Nathalie schreef:
_Lott schreef:

Ohja, nog één ding, zulke opmerkingen slaan natuurlijk ook nergens op. Er zijn ook zat moslims die gewoon 100% Nederlands zijn.

Dat klopt maar laten we eerlijk zijn als alle grote steden een moskee hebben (soms meerdere) en dan wat enkele grote dorpen dan is dat toch voldoende.

Maar nu komen ze ook in de kleinere gemeentes

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:40

oomens schreef:
Mitxa schreef:
Straks komen er allemaal buitenlandse namen op de NL landkaart te staan waarvan ik spraakcursus moet volgen om het te kunnen uitspreken.

Ga maar eens in Fryslân kijken.
Maar ook dat heeft niets met die wijk te maken.

wat heeft friesland ermee et maken?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:41

Ninx schreef:
_Lott schreef:

Denk eerst even na voordat je een zin formuleert zeg.....
Ik ken redelijk wat Marokkanen die zich heel wat beter redden in de geschreven NL taal.

En wat A'dam betreft.... je woont toch in Friesland? Blijf dan lekker daar als het je stoort, op die manier kun je jouw probleem zelf prachtig oplossen.

Aha.. Dus gewoon wegblijven uit steden als het je niet zint.. Ja, goede oplossing.. Pling

Zo werkt het dus niet, of, nouja, wel dus.. Omdat er een aantal nationaliteiten zich niet kunnen gedragen en jij niet fatsoenlijk over straat kunt, moet je er maar weg blijven..

**kan beter helemaal uit Nederland vertrekken, Zwitserland is mooi, toch??**

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:41

een oude vriendin van mij heeft een tante ( nederlander) die geloofde ook in ''allah''

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:42

KellyG schreef:
graag wil ik als geboren en opgegroeide rotterdam even mijn mening geven over deze wijk opzetten

ik vind het ronduit belachelijk!!!!!!!!!!

ik heb tot mijn 7e jaar in een wijk gewoond, waar het 28 jaar geleden al klein turkije werd genoemd.
Wij woonden in een straat van misschien wel 200 huizen lang, en wij waren daar samen met nog 6 gezinnen de enige nederlanders. Met zo'n islamitisch feest (weet ff niet welke) werden de schapen in de achtertuinen geslacht, de gehele buurt was 1 grote klerezooi en alles was vervallen en verpaupert.
Das voor mijn ouders ook de reden geweest om te verhuizen.
Wel in rotterdam gebleven, maar een andere buurt.
Toen wij daar net woonden, woonde er 1 marokaans gezin in de straat, en dit waren altijd hele lieve en nette mensen hoor, nooit geen last van gehad en hun zoon was vroeger 1 van mn beste vriendjes.
Tot ik een jaar of 18 was was het altijd een nette buurt, maar beetje bij beetje kwamen hier ook steeds meer buitenlanders wonen. Deze buurt ging echt superhard achteruit, en de criminaliteit steeg de pan uit.
Ik zat in het centrum van rotterdam op school en uit een klas van 23 leerlingen, waren er 2 nederlands.
De buitenlanders namen overal de overhand op en zette gewoon alles naar hun hand.
Nu had ik de mazzel nog wel met iedereen goed door 1 deur te kunnen, maar de meeste nederlandse mensen die op die school zaten hadden er echt geen leven.... bedreigingen hier en bedreigingen daar

Ik vind het best als buitenlanders hier in nederland komen wonen, om te leren of te werken of om een nieuw bestaan op te bouwen, maar ze moeten zich eens allemaal aanpassen aan de nederlandse cultuur. En wij niet aan hun cultuur.

Zie je het al voor je dat als jij naar marokko ga verhuizen, dat ze dan voor jou een school zullen bouwen, en een kerk?
dat zal toch zeker niet!
Laat staan een gehele wijk, zodat jij je thuis voelt........

Vlakbij het stadion in rotterdam is een moskee gebouwd, omdat er dus zoveel marokanen ed wonen, nou van mij mogen ze er een bom opgooien, zal dr geen traan om laten......
misschien dat ik nu alle buitenlanders over 1 kamp scheer, maar dan moeten de goede maar eens het goede voorbeeld geven aan de slechte, en er zelf eens wat aan doen.
Als dit in nederland zo door blijft gaan, zit ik binnen 10 jaar toch mooi in het buitenland....
En dan zal ik me aan moeten passen aan hun cultuur, maar daar kies ik dan toch zelf voor

Maak mij maar uit voor discrimenerend, maar het is makkelijk praten als je er zelf nooit tussen heb gezeten.

Neem Wilders, die man mag van mij al zn ideeen uitvoeren hoor, zou hem er zelfs graag bij helpen.
En Pim Fortuin, ook zo'n wereldvent

Dat zijn mensen die hun ogen eens geopend hebben, en zien (zagen) hoe de grote steden verschrikkelijk achteruit gaan

Afgod