Invoering Electronisch Patiëntendossier (EPD)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanda

Re: Invoering Electronisch Patiëntendossier (EPD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:31

Ik heb voor mijn gezin bezwaar aangetekend maar ik heb voor de rest niks meer gehoord. Geen ontvangstbevestiging oid. Jullie wel?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:55

Nee, ook niet...
Vind ik niet erg netjes overigens.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:58

Kanelly schreef:
Zo Haha!
Nou je hoort inderdaad een bevestiging te krijgen, de norm was na zo'n 5 à 6 weken. Alleen, 'helaas' heeft het verzenden van deze bevastigingen enige vertraging opgelopen en ze zijn er hard mee bezig de achterstand weg te werken.

Maar goed, je hoort dus inderdaad een bevestiging te ontvangen... alleen, kan nog wel ff duren Clown

Iedereen zou ook 1 november formulieren ontvangen. Ze hebben er alleen niet bij verteld welk jaar Huilen van het lachen

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:13

BartVB schreef:
De minister is wel goed maar niet gek Haha! Bij een opt-in systeem had je 1% die de moeite neemt om zich aan te melden... Zou politiek niet heel handig zijn Lachen

De kant van de politiek begrijp ik heel goed maar ze zouden wel iets meer aan voorlichting kunnen doen.

Het is dat wij het formulier thuisgestuurd hebben gekregen anders was het waarschijnlijk ook volkomen langs mij opgegaan en hadden wij het waarschijnlijk pas door gehad op het moment dat je geen bezwaar meer had kunnen indienen.

Een oudere vriendin van ons heeft geen formulier ontvangen en ook geen internet. Had er verder ook nooit iets over gehoord en zo hoor ik nu hetzelfde van steeds meer mensen.

Ik wacht rustig af hoelang het duurt voor het EPD straks gehacked is. Kan nooit lang gaan duren volgens mij. Clown

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:44

Jaja, ik heb een ontvangstbevestiging binnen!!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 01:40

Ik heb nog steeds geen bevestiging binnen gekregen dus het zal mij benieuwen of mijn bezwaar wel meegerekend zal worden. Zijn er meer mensen die nog steeds geen bevestiging binnen hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 01:54

Ik heb em toevallig vanavond gevonden in de brievenbus...
( had er eigenlijk niet meer op gerekend en stond weer op het punt om te gaan bellen )

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:51

Ik heb vandaag mijn tweede ontvangstbevestiging gekregen Huilen van het lachen Heb toch echt maar 1 keer bezwaar aangetekend hoor!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:52

Wij hebben nooit de brief ontvangen...en omdat het me erg interesseert, heb ik er zeker op gelet.

Nou kan ik niet eens bezwaar aantekenen...hele slechte zaak.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:09

beantsje schreef:

Je kan op de site http://www.infoepd.nl gewoon het bezwaarformulier downloaden. Die kan je invullen en opsturen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:11

Wij hebben op 31 december jl. de bevestigingen ontvangen. Alhoewel bevestigingen?
Er staat in de brief dat ons bezwaar in behandeling is genomen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:51

ThePast03 schreef:
Wij hebben op 31 december jl. de bevestigingen ontvangen. Alhoewel bevestigingen?
Er staat in de brief dat ons bezwaar in behandeling is genomen.

Ik kreeg hem vandaag ook Haha! Maar mijn moeder bijvoorbeeld weer niet terwijl ze tegelijkertijd ingediend zijn en van het zelfde adres komen.

Overigens in behandeling genomen? Niets ik teken bezwaar aan en dat hebben ze te accepteren het zijn mijn gegevens Vork

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:55

Lalidan schreef:
beantsje schreef:

Je kan op de site http://www.infoepd.nl gewoon het bezwaarformulier downloaden. Die kan je invullen en opsturen.

Kan zijn, maar ik vind het van de zotte dat ik niet eens een brief heb gekregen en dat ik er maar weer zelf achteraan moet als ik bezwaar heb.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 15:57

Het is zeker niet netjes, dat ben ik geheel met je eens, maar als je stelt dat je geen bezwaar aan kunt tekenen, dan klopt dat niet, want het is wel mogelijk, ook zonder brief.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:05

beantsje schreef:
maar ik vind het van de zotte dat ik niet eens een brief heb gekregen en dat ik er maar weer zelf achteraan moet als ik bezwaar heb.

Dat ben ik helemaal met je eens, maar je kán dus wel bezwaar aantekenen, dat was alles wat ik je mee wou geven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:06

Ja hoor ik heb ook bezwaar aangetekend kan gewoon, alleen heeft een kind een uittreksel nodig uit het geboorteregister als hij of zij ook bezwaar wil maken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:17

marleen_usar schreef:
Ja hoor ik heb ook bezwaar aangetekend kan gewoon, alleen heeft een kind een uittreksel nodig uit het geboorteregister als hij of zij ook bezwaar wil maken.

Ook dat hoeft niet meer:

site info EPD schreef:
Uittreksel
Stuur een bewijs wettelijk vertegenwoordiging mee. U kunt daarbij kiezen uit drie mogelijkheden:

een kopie van de pagina(‘s) in uw paspoort waarop de bijschrijving van uw kind(eren) vermeld staat én een kopie van de houderpagina van uw paspoort (de pagina waarop uw foto staat);

een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) waarop vermeld zijn: uw gegevens, de gegevens van uw kind(eren), met de vermelding dat dit kind/deze kinderen op uw adres wonen. Maakt u voor meerdere kinderen bezwaar, dan volstaat één uittreksel waarop alle namen van de kinderen vermeld staan;

een uittreksel uit het geboorteregister

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:46

Lalidan schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens, maar je kán dus wel bezwaar aantekenen, dat was alles wat ik je mee wou geven.

Dat kon toch maar tot 15 december?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:11

Volgens mij kan het nu ook nog wel maar dan duurt het gewoon langer... Je komt dan trouwens wel in het EPD te staan maar als ze je bezwaarschrift hebben behandeld, halen ze je er weer uit.
(Tenminste, ik denk dat het zo zit)
BTW... ik heb ook nog steeds geen bevestiging ontvangen...

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:19

Ik heb ook bezwaar aangetekend,en heb ook inderdaad een brief terug ontvangen dat ze mijn bezwaar hebben ontvangen, en dat ze het in behandeling nemen. Ze zeggen verder in die brief: U ontvangt hierover binnenkort nadere informatie.

Alle bezwaarformulieren zullen tijdig worden verwerkt.Uw gegevens zullen niet uitgewisseld kunnen worden in het kader van het landelijk EPD.

Ik heb ook in Nova gezien (iemand van de patientenvereniging) die zei,"ook al is de datum van 15 december verstreken,dat je ten alle tijden een bezwaar kan indienen,en dat het niet perse voor die 15 december hoeft".

Dus ik zou zeggen,ook al was je niet op tijd met indienen van bezwaar,en je wilt toch bezwaar aantekenen,omdat alsnog te doen!

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:43

Ik heb inderdaad ook de brief ontvangen waarin staat dat ze mijn bezwaar hebben ontvangen en in behandeling nemen. Ben benieuwd wanneer ik er meer over hoor.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:05

Is het nu nog mogelijk om bezwaar aan te tekenen ben het vergeten te doen! Stom!

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:07

Geloof wel dat dat nog kan ja.

Er was net trouwens op het journaal dat de invoering van het EPD uitgesteld wordt omdat er nog teveel haken en ogen aanzitten. Goede zaak lijkt me :j

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:08

ja in mijn geval scheelt dat wel ff ;)

Bij mij is het gewoon zo, elke keer denk ik ik moet ff naar het gemeentehuis (wat hier ook niet echt een fijne klus is :n) En dan blijft het er al snel bij.
Heb jij wel bezwaar aangetekend?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:12

Je kunt nog gewoon bezwaar aantekenen. Het wordt dan alleen later in behandeling genomen dan de bezwaren die al eerder zijn binnengekomen.