Authentic schreef:Lante schreef:Dit vind ik echt mens onwaardig en ethisch niet juist dat een instantie zo beslist over andermans leven.
Het leven van de ouders of van 't kind?
Beide
Overigens 'dat kan altijd nog' gaat niet altijd op als je de indicatie hebt dat deze mensen bijvoorbeeld 's nachts niet in staat zijn om voor de baby te zorgen en er gebeurd wat (uitdroging? Hoge koorts?), dan kan 'altijd nog' te laat zijn. Niemand hier weet de precieze reden waarom 't kind tijdelijk is afgenomen (en zij die het wel weten mogen het niet vertellen). Ik heb uit het bericht het idee gekregen dat het vanaf het begin al gaat om een tijdelijke uithuisplaatsing, dus enkel voor de eerste periode van 't leven van 't kindje, wat zal 'ie daar een trauma's aan overhouden.![]()
Inderdaad, er kan een enorme hechtingsproblematiek ontstaan wanneer een baby in de eerste maanden geen stabiel en continu contact heeft met de moeder. De eerste levensmaanden zijn cruciaal voor het verdere leven, dus die smiley van die tong kun je beter weglaten als je er geen verstand van hebt. Het is te hopen dat de baby in een liefdevol pleeggezin op is genomen. Gelukkig zijn de criteria waar een pleeggezin aan moet voldoen om een baby op te mogen vangen vrij streng heb ik me laten vertellen.
Als 't inderdaad op die manier is gegaan is 't absoluut not done, maar ik begrijp van ziekenhuis werknemers wel dat ze 't niet durven te vertellen. Maar waar was dan de persoon die namens de instanties het bericht moest geven?
Ik heb ook gereageert met de duidelijk niet gequote opmerking dat wanneer het zo is gegaan zoals het in de krant staat ik het grof vind.
Ik heb mijn reactie er even schuingedrukt tussen gezet.