Ik denk dat CDA wel met PvdA zal moeten..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aimee schreef:Voor rijke gezinnen waarvan de moeder niet werkt, is gratis kinderopvang dan weer niet nodig.
chevax schreef:En als ik Wilders vanavond zo eens bezig hoorde, dan zullen er maar weinig partijen zijn die nog met hem willen praten. Gisteren 9 zetels en vandaag begint hij al te brullen over dat niemand hem iets gunt (voor de mensen die het nog niet door hebben, ik ben niet zo'n Wilders-fan)
Ronja schreef:Dat deed hij gisteren al. De underdog-positie is waarschijnlijk ook de enige die hij fatsoenlijk kan vervullen
Hoop alleen dattie probeert nog met iets inhoudelijks te komen...
Ik betrap mezelf ook steeds op kritiek op Wilders, maar die man maakt me ook zo booooos
MissJ schreef:Mag ik vragen waarom iedereen het maar logisch vindt dat de PvdA in het kabinet komt?Ze zijn 10 zetels kwijt geraakt, dat zegt toch iets over de mate waarop de Nederlanders het eens zijn met hun standpunten.
MissJ schreef:Mag ik vragen waarom iedereen het maar logisch vindt dat de PvdA in het kabinet komt?Ze zijn 10 zetels kwijt geraakt, dat zegt toch iets over de mate waarop de Nederlanders het eens zijn met hun standpunten.
Ireentjuh schreef:Volgensmij kan het niet op een andere manier.. of er moeten 4 of 5 partijen in komen (o.a. die nog linkser zijn dan PvdA)
chevax schreef:Omdat het toch nog steeds de tweede grootste partij van Nederland is. En de kiezer heeft ook korte metten gemaakt met het kabinet-Balkenende, dus is het dan eigenlijk ook niet logisch dat hij toch weer premier wordt. Maar het zal niet eenvoudig gaan. En ik vind ook wel dat de SP toch wel een rol zou moeten spelen, omdat dat de grote winnaar is, dat is democratie. Maar dat zal vrijwel onmogelijk zijn.
Chubby schreef:Aimee schreef:Voor rijke gezinnen waarvan de moeder niet werkt, is gratis kinderopvang dan weer niet nodig.
Misschien zou zo'n vrouw zich erg nuttig kunnen maken in het onderwijs, de zorg of ander vrijwilligerswerk. Maar of ze dan gratis kinderopvang moeten hebben? Misschien om ze over de streep te trekken..
Chubby schreef:Misschien zou zo'n vrouw zich erg nuttig kunnen maken in het onderwijs, de zorg of ander vrijwilligerswerk. Maar of ze dan gratis kinderopvang moeten hebben? Misschien om ze over de streep te trekken..
MissJ schreef:Ronja schreef:Dat deed hij gisteren al. De underdog-positie is waarschijnlijk ook de enige die hij fatsoenlijk kan vervullen
Hoop alleen dattie probeert nog met iets inhoudelijks te komen...
Ik betrap mezelf ook steeds op kritiek op Wilders, maar die man maakt me ook zo booooos
Dat heb ik dus minstens zo erg met Wouter.![]()
MissJ schreef:chevax schreef:Omdat het toch nog steeds de tweede grootste partij van Nederland is. En de kiezer heeft ook korte metten gemaakt met het kabinet-Balkenende, dus is het dan eigenlijk ook niet logisch dat hij toch weer premier wordt. Maar het zal niet eenvoudig gaan. En ik vind ook wel dat de SP toch wel een rol zou moeten spelen, omdat dat de grote winnaar is, dat is democratie. Maar dat zal vrijwel onmogelijk zijn.
Tijdens de vorige verkiezingen hadden ze nog meer zetels, maar bleven ze ook buiten het kabinet.
Ronja schreef:In de Sp!ts stond van de week dan men in nederland probeerde te leren van het scandinavische beleid, omdat daar zoveel vrouwenparticipatie is op de arbeidsmarkt (geloof zelfs iets van in de 70% ) Ze dachten dat dit onder andere kwam door goede kinderopvang, en de rechten die vaders hebben om minder te werken. In Zweden krijgen vaders ook vaderschapsverlof
chevax schreef:
Toen had Balkenende al tijdens de campagne de toon gezet; hij weigerde met Bos in discussie te gaan omdat hij hem geen ervaren en waardige opponent vond. Doordat de PvdA toen 42 zetels had, 2 minder dan het CDA, moest Balkenende toch met Bos praten. Maar dit heeft Balkenende toen bewust zo gedaan, dat er geen overeenstemming kon worden bereikt. Resultaat was dus vervolgens dat er een coalitie moest worden gevormd met CDA, VVD en LPF (was blijkbaar wel een waardige medestander) en het vervolg weten we allemaal: het kabinet klapte in no-time.
Chubby schreef:Die scandinavische landen zouden op meer vlakken best een voorbeeld mogen zijn mijns inziens..
CDA/ PvdA weet het niet..
Wilders valt overal buiten en is zo goed als zeker van de oppositie
SP mag m.i. meedoen gezien hun grote winst
CU lijkt me geen kwade partij om er bij te hebben als 'vulsel'
Ik vermoed dat als de formatie al lukt, het kabinet binnen no time toch weer valt. Dat zou dan de zoveelste keer zijn dat Balkenende het niet redt en dat is best jammer vind ik..
Ronja schreef:@ MissJ: ik weet het ook niet? maar aan je nagelbijten te zien is het niet best! Vertel?
MissJ schreef:Ronja schreef:@ MissJ: ik weet het ook niet? maar aan je nagelbijten te zien is het niet best! Vertel?
Ga maar eens googelen. Dat model is inmiddels behoorlijk achterhaald, en heeft bewezen niet echt te werken. Tenminste, niet meer.