Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Ireen_

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:05

Volgensmij heeft CU al gezegd absoluut niet met Wilders in coalitie te gaan Knipoog
Ik denk dat CDA wel met PvdA zal moeten..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:06

Mag ik vragen waarom iedereen het maar logisch vindt dat de PvdA in het kabinet komt? Lachen Ze zijn 10 zetels kwijt geraakt, dat zegt toch iets over de mate waarop de Nederlanders het eens zijn met hun standpunten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:07

Aimee schreef:
Voor rijke gezinnen waarvan de moeder niet werkt, is gratis kinderopvang dan weer niet nodig.

Misschien zou zo'n vrouw zich erg nuttig kunnen maken in het onderwijs, de zorg of ander vrijwilligerswerk. Maar of ze dan gratis kinderopvang moeten hebben? Misschien om ze over de streep te trekken..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:07

En als ik Wilders vanavond zo eens bezig hoorde, dan zullen er maar weinig partijen zijn die nog met hem willen praten. Gisteren 9 zetels en vandaag begint hij al te brullen over dat niemand hem iets gunt (voor de mensen die het nog niet door hebben, ik ben niet zo'n Wilders-fan Knipoog )

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:10

chevax schreef:
En als ik Wilders vanavond zo eens bezig hoorde, dan zullen er maar weinig partijen zijn die nog met hem willen praten. Gisteren 9 zetels en vandaag begint hij al te brullen over dat niemand hem iets gunt (voor de mensen die het nog niet door hebben, ik ben niet zo'n Wilders-fan Knipoog )

Dat deed hij gisteren al. De underdog-positie is waarschijnlijk ook de enige die hij fatsoenlijk kan vervullen Nagelbijten / Gniffelen
Hoop alleen dattie probeert nog met iets inhoudelijks te komen...

Ik betrap mezelf ook steeds op kritiek op Wilders, maar die man maakt me ook zo booooos Boos!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:11

Ronja schreef:
Dat deed hij gisteren al. De underdog-positie is waarschijnlijk ook de enige die hij fatsoenlijk kan vervullen Nagelbijten / Gniffelen

Ik betrap mezelf ook steeds op kritiek op Wilders, maar die man maakt me ook zo booooos Boos!

Dat heb ik dus minstens zo erg met Wouter. Bloos Clown

Ireen_

MissJ schreef:
Mag ik vragen waarom iedereen het maar logisch vindt dat de PvdA in het kabinet komt? Lachen Ze zijn 10 zetels kwijt geraakt, dat zegt toch iets over de mate waarop de Nederlanders het eens zijn met hun standpunten.

Volgensmij kan het niet op een andere manier.. of er moeten 4 of 5 partijen in komen (o.a. die nog linkser zijn dan PvdA)

chevax

MissJ schreef:

Omdat het toch nog steeds de tweede grootste partij van Nederland is. En de kiezer heeft ook korte metten gemaakt met het kabinet-Balkenende, dus is het dan eigenlijk ook niet logisch dat hij toch weer premier wordt. Maar het zal niet eenvoudig gaan. En ik vind ook wel dat de SP toch wel een rol zou moeten spelen, omdat dat de grote winnaar is, dat is democratie. Maar dat zal vrijwel onmogelijk zijn.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:12

Ireentjuh schreef:
Volgensmij kan het niet op een andere manier.. of er moeten 4 of 5 partijen in komen (o.a. die nog linkser zijn dan PvdA)

Dat kan wel degelijk. Of het werkbaar is, is natuurlijk de tweede vraag. Maar of een coalitie met de PvdA werkbaar is? Daar zet ik ook grote vraagtekens bij.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:13

chevax schreef:
Omdat het toch nog steeds de tweede grootste partij van Nederland is. En de kiezer heeft ook korte metten gemaakt met het kabinet-Balkenende, dus is het dan eigenlijk ook niet logisch dat hij toch weer premier wordt. Maar het zal niet eenvoudig gaan. En ik vind ook wel dat de SP toch wel een rol zou moeten spelen, omdat dat de grote winnaar is, dat is democratie. Maar dat zal vrijwel onmogelijk zijn.

Tijdens de vorige verkiezingen hadden ze nog meer zetels, maar bleven ze ook buiten het kabinet. Knipoog

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:13

Chubby schreef:
Aimee schreef:
Voor rijke gezinnen waarvan de moeder niet werkt, is gratis kinderopvang dan weer niet nodig.

Misschien zou zo'n vrouw zich erg nuttig kunnen maken in het onderwijs, de zorg of ander vrijwilligerswerk. Maar of ze dan gratis kinderopvang moeten hebben? Misschien om ze over de streep te trekken..

In de Sp!ts stond van de week dan men in nederland probeerde te leren van het scandinavische beleid, omdat daar zoveel vrouwenparticipatie is op de arbeidsmarkt (geloof zelfs iets van in de 70% ) Ze dachten dat dit onder andere kwam door goede kinderopvang, en de rechten die vaders hebben om minder te werken. In Zweden krijgen vaders ook vaderschapsverlof Ja

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:14

Ja MissJ, welke kant het ook op gaat, het zowel links al rechts niet eenvoudig worden. Och, dan hebben we hier iets om de volgende 90 pagina's over te kletsen! Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:16

Chubby schreef:

Hmmmmmmm..... dat zie ik echt niet gebeuren Bloos

Hoewel dergelijke vrouwen wel nuttig zijn hoor.... als die kinderen in de kinderopvang zitten, kunnen zij vaker met vriendinnen uitgebreid gaan winkelen.... zéér goed voor de koopkracht dus en daarmee voor de economie Haha! Haha! Haha!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:17

MissJ schreef:
Ronja schreef:

Dat heb ik dus minstens zo erg met Wouter. Bloos Clown

Dan mag je hier ook heus wel je zegje over hem doen hoor Ja

Ik heb waarschijnlijk niet bijster veel argumenten om je tegen te spreken Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:17

MissJ schreef:
chevax schreef:

Tijdens de vorige verkiezingen hadden ze nog meer zetels, maar bleven ze ook buiten het kabinet. Knipoog

Toen had Balkenende al tijdens de campagne de toon gezet; hij weigerde met Bos in discussie te gaan omdat hij hem geen ervaren en waardige opponent vond. Doordat de PvdA toen 42 zetels had, 2 minder dan het CDA, moest Balkenende toch met Bos praten. Maar dit heeft Balkenende toen bewust zo gedaan, dat er geen overeenstemming kon worden bereikt. Resultaat was dus vervolgens dat er een coalitie moest worden gevormd met CDA, VVD en LPF (was blijkbaar wel een waardige medestander) en het vervolg weten we allemaal: het kabinet klapte in no-time.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:18

Die scandinavische landen zouden op meer vlakken best een voorbeeld mogen zijn mijns inziens..

CDA/ PvdA weet het niet..
Wilders valt overal buiten en is zo goed als zeker van de oppositie
SP mag m.i. meedoen gezien hun grote winst
CU lijkt me geen kwade partij om er bij te hebben als 'vulsel'

Ik vermoed dat als de formatie al lukt, het kabinet binnen no time toch weer valt. Dat zou dan de zoveelste keer zijn dat Balkenende het niet redt en dat is best jammer vind ik..

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:19

Precies mijn gedachten chubby

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:21

Ronja schreef:
In de Sp!ts stond van de week dan men in nederland probeerde te leren van het scandinavische beleid, omdat daar zoveel vrouwenparticipatie is op de arbeidsmarkt (geloof zelfs iets van in de 70% ) Ze dachten dat dit onder andere kwam door goede kinderopvang, en de rechten die vaders hebben om minder te werken. In Zweden krijgen vaders ook vaderschapsverlof Ja

Nagelbijten / Gniffelen Weet je hoe hoog de werkloosheid daar is?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:22

Vertel eens? Ik heb geen idee....

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:23

chevax schreef:

Toen had Balkenende al tijdens de campagne de toon gezet; hij weigerde met Bos in discussie te gaan omdat hij hem geen ervaren en waardige opponent vond. Doordat de PvdA toen 42 zetels had, 2 minder dan het CDA, moest Balkenende toch met Bos praten. Maar dit heeft Balkenende toen bewust zo gedaan, dat er geen overeenstemming kon worden bereikt. Resultaat was dus vervolgens dat er een coalitie moest worden gevormd met CDA, VVD en LPF (was blijkbaar wel een waardige medestander) en het vervolg weten we allemaal: het kabinet klapte in no-time.

Niet helemaal waar. Bos heeft zich toen dermate opgesteld dat het onwerkbaar was, en kreeg blijkbaar pas door dat hij te moeilijk deed toen het al te laat was. Dus het lag niet aan 1 kant. Ik denk gewoon dat het, helemaal na alle commentaar van Bos, een moeilijk werkbare combinatie wordt.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:24

Chubby schreef:
Die scandinavische landen zouden op meer vlakken best een voorbeeld mogen zijn mijns inziens..

CDA/ PvdA weet het niet..
Wilders valt overal buiten en is zo goed als zeker van de oppositie
SP mag m.i. meedoen gezien hun grote winst
CU lijkt me geen kwade partij om er bij te hebben als 'vulsel'

Ik vermoed dat als de formatie al lukt, het kabinet binnen no time toch weer valt. Dat zou dan de zoveelste keer zijn dat Balkenende het niet redt en dat is best jammer vind ik..

Denk er hetzelfde over.. Hoop dat cda en pvda er samen uit kunnen komen, een middenweg zoeken, dan zou er best wat moois uit kunnen komen Lachen

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:25

@ MissJ: ik weet het ook niet? maar aan je nagelbijten te zien is het niet best! Vertel?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:26

In mijn ogen is dat begonnen toen Balkenende weigerde met Bos in debat te gaan (heb het nu over de vorige verkiezingen). Maar het zal nu inderdaad niet eenvoudig zijn. Hoe willen ze alle verschillen proberen gladstrijken? In principe krijg je dus een oppositie in het kabinet. En ik denk dat als het nieuwe kabinet snel klapt, de kiezers alle vertrouwen in de politiek gaan verliezen en dan helemaal niet meer willen stemmen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:27

Ronja schreef:
@ MissJ: ik weet het ook niet? maar aan je nagelbijten te zien is het niet best! Vertel?

Ga maar eens googelen. Dat model is inmiddels behoorlijk achterhaald, en heeft bewezen niet echt te werken. Tenminste, niet meer. Knipoog

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:31

MissJ schreef:
Ronja schreef:

Ga maar eens googelen. Dat model is inmiddels behoorlijk achterhaald, en heeft bewezen niet echt te werken. Tenminste, niet meer. Knipoog

Hmm dat zou dan ook een reden kunnen betekenen voor de afgelopen verkiezingen in zweden.. daar was een rechtse regering uit gekomen als ik me niet vergis, voor het eerst sinds een hele tijd.