Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:22

Pmarena, zat dat aan het einde? Ik moet nog een half uur dus dat heb ik dan niet gehoord nog …

Het gros vond ik wel een goed verhaal, en ook wat insight in de verrotte industrie van Amerika, dat het allemaal zo eenvoudig nog niet is

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:37

Benzz schreef:
Citaat:
Je kunt zeggen van Rutte wat je wilt, het schaamrood op de kaken krijgen van zijn gevlei en Engelse uitspraak, maar managerial krijgt hij voor elkaar waarvoor hij in die functie zit, of je nu voor- of tegenstander bent van dit besluit (want Linkedin behoort geen politiek platform te zijn).
Door zich goed te verdiepen in hoe je de andere kant van de tafel mee krijgt, daarop zijn tactieken afstemt, de context en timing goed gebruikend en vooral door zelf geen enkel last van “ego” te hebben omdat hij dat ondergeschikt maakt aan het te bereiken resultaat. Met name dat laatste doen niet veel leiders hem na.

En wat heeft Rutte dan concreet bereikt de afgelopen dagen?

Trump schoffeert Spanje, zaait verwarring over artikel 5, weigert zelf om aan de 5 % norm te voldoen, dreigt nog steeds met handelsverdragen ...

purny

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:51

De poppenkast is weer voorbij. En de burger krijgt de rekening gepresenteerd van deze achterlijk dure week.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 20:30

Rutte heeft bereikt dat Trump, die op het punt stond om uit de Navo te stappen, er in blijft, dat lijkt me succes genoeg. En de logeerpartij bij de koning heeft daar ook vast nog aan bijgedragen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 20:34

prompter schreef:
Rutte heeft bereikt dat Trump, die op het punt stond om uit de Navo te stappen, er in blijft, dat lijkt me succes genoeg. En de logeerpartij bij de koning heeft daar ook vast nog aan bijgedragen.

En de boel naar 5%. Hij heeft de Navo volledig bij elkaar gehouden. Dat kan alleen een topdiplomaat.

Ik weet dat veel mensen uit NL een hekel aan Rutte hebben. Maar die man kan echt wel wat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 20:49

Bovendien gaat de EU de NAVO meer zelf dragen qua kosten. Daarmee worden we minder afhankelijk van USA op de lange termijn.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:07

En ook dat is een prestatie, en verstandig - want Trump zal niet blijven, maar de America First retoriek waarschijnlijk wel. De kans zit er dik dat Amerika een onbetrouwbare partner blijft.

32 landen die een gezamenlijk akkoord bereiken in zeer woelige tijden, met een lopende oorlog… ik vind het echt een prestatie. In omgevingen waar ik werk is dat al lastig met 5 man op iets wat toch iets minder moeilijk is…

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:16

Dat is dus maar net de vraag, de geest lijkt uit de fles in usa maar let maar op de midterms volgend jaar. Grote kans , indien hij dan nog president is, dat hij flink beknot wordt in z’n macht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 05:33

prompter schreef:

Fijn inderdaad dat Rutte en het koningshuis en de hele poppenkast Trumpski genoeg gevleid hebben dat hij met een beetje geluk de komende 24 - of wie weet zelfs wel 48 uur - weer erbij hebben. Maar het kan zo weer veranderen bij zo'n verwend, grillig klein kind....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 07:20

ff wat humor tussendoor :D
Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 08:01

pmarena schreef:
Fijn inderdaad dat Rutte en het koningshuis en de hele poppenkast Trumpski genoeg gevleid hebben dat hij met een beetje geluk de komende 24 - of wie weet zelfs wel 48 uur - weer erbij hebben. Maar het kan zo weer veranderen bij zo'n verwend, grillig klein kind....

Precies, ik vroeg me ook al af of het geen verspilde moeite is. Er valt geen staat te maken op Trump.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 08:28

purny schreef:
De poppenkast is weer voorbij. En de burger krijgt de rekening gepresenteerd van deze achterlijk dure week.

Zo is het dus ook precies. En voor de aanvang was het al duidelijk dat iedereen akkoord was gegaan. Het was niet meer dan een aflevering uit de Grote Donald Trump show.

Feitelijk zou je als beschaafd land de Amerikanen niet eens over de vloer moeten willen hebben. Met hun achterlijke veiligheidseisen. Ze behouden zich bijvoorbeeld het recht om iemand dood te rijden.

https://m.youtube.com/watch?v=7Q9GKWP8m ... lldA%3D%3D

En zo kun je nog wel even doorgaan waarom Amerikanen asociale gasten zijn.
Maar ja, we hebben onszelf afhankelijk van hen gemaakt. Niet alleen qua defensie. Maar veel data van onze overheid is opgeslagen op Amerikaanse servers.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 08:37

Iemand heeft toen hier de link gezet van de Duitse documentaire "Putins Helfer" ... die was super interessant maar geeft mij wat Trump betreft ook echt n hard hoofd.
Nu met alle poppenkast is die weer even "on board"
-Maar is het gevlei genoeg voor zo een mens?
Als die suggesties van de documentaire kloppen, dan heeft Putin toch behoorlijk wat in de zak om Trump te beinvloeden of zelfs onder druk te zetten...
En dat weegt bij zo een hurk zwaarder als al dat gevlei, ben ik bang

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:25

Niets doen/niets proberen is ook geen optie...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:57

Iemand van tevoren al boos maken helpt waarschijnlijk ook niks, en wat heb je dan nog over? Denken we dat Nederland een vuist kan maken tegen de VS? Misschien als Europa (maar of dat nu al is?)
Dan gooi je alleen maar olie op het vuur, en of dat nu op dit moment het handigst is, betwijfel ik

over dat doodrijden.. als iemand zo debiel is om voor die auto te springen (want ik kan me niet voorstellen dat iemand erbij in de buurt kan / wil komen) dan is het wellicht een soort natuurlijke selectie ook :+
Maar goed, ik vind ook dat ME mensen mag slaan die in de weg staan, en dat de politie meer moet taseren :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:28

Precies, als je als persoon niet wil luisteren naar de politie die je diverse malen gesommeerd heeft om te vertrekken, dan ook niet huilen als je een wapenstok tegen je knieën krijgt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:33

Kinke schreef:
ff wat humor tussendoor :D
[ Afbeelding ]

_O- _O-

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:09

Op nu.nl is het ook goed verwoord:

Citaat:
Een succes, dat je mede kunt toeschrijven aan het paaien van Rutte. Zo werkt hij al jaren. Het is zo'n beetje zijn tweede natuur. /knip/Een allemansvriend. Als Rutte je niet mag, zul je dat nooit te weten komen, bezweren mensen uit zijn omgeving.
:')

https://www.nu.nl/politiek/6360347/rutt ... n-wil.html

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:12

En daarnaast is die man van Tefal, er blijft echt niks aan plakken

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:25

Rutte is gewoon de ultieme politicus; kan met alle winden meewaaien en enig zelfrespect is ondergeschikt aan het doel. Dat doel is voorlopig bereikt. Voor hoelang? who knows. Maar Trump is in ieder geval nu niets gegeven om een tantrum over te krijgen en de boel te laten klappen, want als dat gebeurt, hebben we wel een groot probleem.

Ik vind t wel knap dat hij dat zo kan, ik zou het echt allemaal m'n strot niet uitkrijgen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 14:01

Zelfs al zou ik het m'n strot uit krijgen, dan kun je aan mijn gezicht wel zien wat ik er werkelijk van denk. }:)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 14:21

Qimm schreef:
Niets doen/niets proberen is ook geen optie...

Waarom niet?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 14:28

Dat staat in het stukje van MLJ, twee berichten hierboven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:40

Ik ben benieuwd wat Trump vind van het feit dat zowel Duitsland als Italië miljoenen (of zelfs miljarden) aan goud weg gaan halen uit Amerika 'omdat ze het klimaat daar niet meer vertrouwen'....

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:52

mysa schreef:
Dat staat in het stukje van MLJ, twee berichten hierboven.

Omdat Trump anders een tantrum krijgt? Denk je echt dat Rutte daar ook maar enige invloed op heeft?

Bovendien is niets doen dan echt nog steeds een optie.