Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tango1979 schreef:VVD staat toch enorm bekend om de beschermer van het begrotingstekort. Dat was altijd hun standaard riedel als het om "linkse plannen" ging.
Maar nogmaals: een iets oplopend begrotingstekort voor bepaalde sociale plannen, vind ik persoonlijk niet zo'n probleem. Maar ik geef alleen maar aan dat je de VVD en NSC ook vermoedelijk, daar echt niet voor mee krijgt.
Je zou dat eerder bij de linkse partijen er door krijgen, dan bij centrum rechtse
Tango1979 schreef:VVD staat toch enorm bekend om de beschermer van het begrotingstekort. Dat was altijd hun standaard riedel als het om "linkse plannen" ging.
Maar nogmaals: een iets oplopend begrotingstekort voor bepaalde sociale plannen, vind ik persoonlijk niet zo'n probleem. Maar ik geef alleen maar aan dat je de VVD en NSC ook vermoedelijk, daar echt niet voor mee krijgt.
Je zou dat eerder bij de linkse partijen er door krijgen, dan bij centrum rechtse
996981 schreef:Needje schreef:Nou ik gok precies dat wat ze zegt. Dat niemand zich ooit druk heeft gemaakt om het begrotingstekort en nu met de PVV ineens wel.Needje schreef:Nou ik gok precies dat wat ze zegt. Dat niemand zich ooit druk heeft gemaakt om het begrotingstekort en nu met de PVV ineens wel.
Dat dus.
Avalanche schreef:Dat klopt ten eerste niet: https://www.parlement.com/id/vjcjhqw6rm ... twikkeling
Er zijn, zolang er een begroting is geweest, mensen geweest die zich druk hebben gemaakt om begrotingstekorten.
Dus nogmaals de vraag: wat wil je hiermee zeggen?
Citaat:De partijen die tegen zijn, vrezen dat het verdrag leidt tot "forse toename van oneerlijke concurrentie voor Europese boeren". Ook is volgens hen de veiligheid van geïmporteerd vlees in het geding en leidt het tot extra ontbossing van de Amazone.
996981 schreef:Avalanche schreef:Dat klopt ten eerste niet: https://www.parlement.com/id/vjcjhqw6rm ... twikkeling
Er zijn, zolang er een begroting is geweest, mensen geweest die zich druk hebben gemaakt om begrotingstekorten.
Dus nogmaals de vraag: wat wil je hiermee zeggen?
Nee natuurlijk is er niet niemand die zich druk maakt. Er is áltijd íemand die zich druk maakt. Met alles.
Zoals ik zei; ik ken niemand die zich er normaal druk om maakt. Denk jij aan een doorsnee dag aan het begrotingstekort?
Wat mij betreft ben je aan het zuigen.
Ik zeg letterlijk dat het volgens mij niet zo’n probleem is als het tekort met 18 miljard oploopt. Ook niet als dit vier jaar duurt als Wilders regeert.
Hij kan wbt begroting prima laten zien of hij wel of niet de capaciteit heeft de regerende capaciteit te hebben. Men schreeuwt hier moord en brand want de financiële plannen van Wilders. Echt, dat loopt wel los.
Wat is jouw punt?
Nikass schreef:Elisa2 schreef:
Dat schrijf ik ook niet, maar ik lees bij jou vooral vanalles wat niet zou kunnen. (waar ik het niet helemaal mee eens ben) Maar ik lees geen oplossingen voor alle problemen.
Bovendien ging de discussie over vluchtelingen, daar ben ik op ingehaakt. Maar heb nooit gezegd dat zij de zondebok zijn oid. Wel dat Nederland vol is, maar dat is gewoon een feit. En iedereen blijven opvangen in Nederland of het nu vluchteling of immigrant is gaat ten koste van de verzorgingsstaat. Wat de ouderen al jaren merken!
Maar dat is kennelijk niet erg.. maar vinden dat vluchtelingen moeten werken/ bijdragen wel..
Nee de verzorgingsstaat gaat naar de knoppen door alles aan de vrije markt over te laten. Daar hebben vluchtelingen niet zoveel mee te maken.
En dat Nederland vol zou zijn is geen feit, maar een mening. Maar als je van mening bent dat Nederland vol is, dan misschien paar miljoen minder landbouw dieren houden.
Janneke2 schreef:Elisa2 schreef:(...)
Bovendien ging de discussie over vluchtelingen, daar ben ik op ingehaakt. Maar heb nooit gezegd dat zij de zondebok zijn oid. Wel dat Nederland vol is, maar dat is gewoon een feit. En iedereen blijven opvangen in Nederland of het nu vluchteling of immigrant is gaat ten koste van de verzorgingsstaat. Wat de ouderen al jaren merken!
Maar dat is kennelijk niet erg.. maar vinden dat vluchtelingen moeten werken/ bijdragen wel..
Mij duizelt het een beetje.
Zelf ben ik blij dat vluchtelingen mogen werken. En dus bijdragen.
En het gros van de immigranten komt hier werken of studeren, en draagt daarmee ook bij.
Dus dat één en ander ten koste van de verzorgingsstaat gaat (... voor zover we die nog hebben...) is mij niet duidelijk.
Wat onder andere de ouderen met alleen AOW merken, zijn de gevolgen van rechts beleid. Wie arm is, moet het zelf maar uitzoeken - subsidies zijn voor rijke mensen.
Als er mensen hier op bokt per se tegen werkende vluchtelingen zijn, heb ik dat kennelijk overgeslagen.
(En voor een bepaalde partij geldt helaas dat ze wel de zondebok zijn.)
Tango1979 schreef:Elisa: mijn oplossing voor de woningmarkt heb ik toch duidelijk neergezet? Ik ben voor een geringe beperking van sectoren die veel arbeidsmigranten gebruiken. Stuk agro en stuk distributiecentra. Bij voorkeur ook Schiphol en Tata. Scheelt ook heel wat watergebruik en verminderd vervuiling.
Vervolgens investeren in woningbouw voor ouderen en alleenstaanden. Daarna stukje middenhuur/middelkoop. De scheefhuur aanpakken, zodat er sociale woningen vrijkomen. Paal en perk zetten aan grondspeculanten, die de prijs opdrijven en jarenlang niet bouwen.
Mbt overlast AZCs: spreidingswet.
Mbt sociaal economisch: verhogen minimumloon, op termijn zo veel mogelijk toeslagen afbouwen. Verhogen arbeidskorting. Dat financieel onderbouwt met afbouwen fossiele subsidies, inkomen op vermogen gelijk belasten met inkomen op arbeid. Werken moet lonen, rentenieren mag wel wat minder lonen. De vervuiler laten betalen (CO2 heffing/ belasting kerosine/ rekeningrijden)
Avalanche schreef:996981 schreef:
Nee natuurlijk is er niet niemand die zich druk maakt. Er is áltijd íemand die zich druk maakt. Met alles.
Zoals ik zei; ik ken niemand die zich er normaal druk om maakt. Denk jij aan een doorsnee dag aan het begrotingstekort?
Ik zeg letterlijk dat het volgens mij niet zo’n probleem is als het tekort met 18 miljard oploopt. Ook niet als dit vier jaar duurt als Wilders regeert.
Hij kan wbt begroting prima laten zien of hij wel of niet de capaciteit heeft de regerende capaciteit te hebben. Men schreeuwt hier moord en brand want de financiële plannen van Wilders. Echt, dat loopt wel los.
Wat is jouw punt?
Ik wil een rechtstreeks antwoord op mijn vraag. Ik ben heel benieuwd waarom jij denkt dat mensen zich er nu pas druk om maken.
Avalanche schreef:Ik stel die vraag omdat ik je bijdragen heb gelezen. Het is me volkomen duidelijk dat je het met van alles niet eens bent, maar jouw punt is me niet duidelijk.
Elisa2 schreef:Tango1979 schreef:Elisa: mijn oplossing voor de woningmarkt heb ik toch duidelijk neergezet? Ik ben voor een geringe beperking van sectoren die veel arbeidsmigranten gebruiken. Stuk agro en stuk distributiecentra. Bij voorkeur ook Schiphol en Tata. Scheelt ook heel wat watergebruik en verminderd vervuiling.
Vervolgens investeren in woningbouw voor ouderen en alleenstaanden. Daarna stukje middenhuur/middelkoop. De scheefhuur aanpakken, zodat er sociale woningen vrijkomen. Paal en perk zetten aan grondspeculanten, die de prijs opdrijven en jarenlang niet bouwen.
Mbt overlast AZCs: spreidingswet.
Mbt sociaal economisch: verhogen minimumloon, op termijn zo veel mogelijk toeslagen afbouwen. Verhogen arbeidskorting. Dat financieel onderbouwt met afbouwen fossiele subsidies, inkomen op vermogen gelijk belasten met inkomen op arbeid. Werken moet lonen, rentenieren mag wel wat minder lonen. De vervuiler laten betalen (CO2 heffing/ belasting kerosine/ rekeningrijden)
Dankjewel, dit is eindelijk een nuttig bericht.
Dit lijken me prima oplossingen.
Hoe zie jij het probleem wbt overbevolking en hoe dat aangepakt moet worden?
Avalanche schreef:Natuurlijk kun je daar wel wat aan doen, je hebt er geen zin in, dat is wat anders.
996981 schreef:Zoals ik zei; ik ken niemand die zich er normaal druk om maakt. Denk jij aan een doorsnee dag aan het begrotingstekort?
Wat is jouw punt?
Tango1979 schreef:Eindelijk vind ik niet zo aardig ElisaAl deze punten heb ik en anderen, al eerder benoemd. Maar mss vat ik het te persoonlijk op.
Ik heb het overwegend niet zelf bedacht hoor, vrolijk gejat uit bepaalde partijprogrammas
Het enige wat tegen globale overbevolking werkt, is welvaart. De welvarende hebben het minste nageslacht.
Elisa2 schreef:Het is niet persoonlijk tegen jou bedoeld! Ik vind jou een prettige discussiepartner Tango.
Het was meer een reactie op veel berichten hier die wel kritiek bevatten over wat andere schrijven maar weinig oplossingen. (in het algemeen)
Nu ben ik wel benieuwd, als welvaart de oplossing is voor overbevolking hoe dat gecreerd kan worden zonder dat de Aarde verder uit put. Want die twee lijken mij tegenover elkaar te staan. Voor het klimaat zou het beter zijn als er minder welvaart zou zijn lijkt me.