Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:_San87_ schreef:Ik hoorde van mijn vriend dat Duitsland geen gas meer krijgt van Gazprom. Hij zit in het gaswereldje en heeft aardig wat inside contacten.
Ik kan geen bevestiging vinden, nog. Maar naast de berichten van gisteren over het afstoten van dochteronderneming van Gazprom in Duitsland en een inval van EU-authoriteiten in Gazpromkantoren in Duitsland, denk ik dat het waar is.
Per direct of per half april...?
Echwel schreef:Ach ja ik ken al 2 mensen die van die 800euro grote aankopen hebben gedaan, een bankstel en een ander een koelkast.
Hadden ook net vast contract voor 2jaar afgesloten, dus dit was een extra.
Voor mij hadden ze daar ook beter naar kunnen kijken.
Telpeva schreef:Echwel schreef:Ach ja ik ken al 2 mensen die van die 800euro grote aankopen hebben gedaan, een bankstel en een ander een koelkast.
Hadden ook net vast contract voor 2jaar afgesloten, dus dit was een extra.
Voor mij hadden ze daar ook beter naar kunnen kijken.
Om deze groep maak ik mij ook echt wel zorgen. Eerder in het topic werd het ook al aangehaald: niet iedereen is even handig met zijn geldzaken, en er zijn echt wel mensen die bij 800 euro denken: oh leukkk wat zal ik nu eens kopen!! Bankstel? Auto? Tv? Nieuwe hond of kat? Yay!
... En die groep die dat dus niet kan overzien, en het geld al heeft uitgegeven aan leuke dingen ipv apart heeft gezet voor de vaste lasten, daarvan hoop ik dat ze over een paar maanden nog steeds de rekeningen kunnen betalen. Ik denk eigenlijk van niet...
Volgens mijn eigen berekeningen heb ik aan die 800 euro niet eens genoeg trouwens, eind van het jaar kom ik elke maand financieel in de min (vaste lasten hoger als het maandelijks inkomen). Die kleding die ik al klaar had liggen in mijn winkelmandje waar ik het eerder in het topic over had, die heb ik dus ook maar niet besteld want dat kan gewoon niet.
MyWishMax schreef:AmyII schreef:Ik ben wel een beetje klaar met de verpis discussie hier.. de één heeft nog méér recht op welke toeslag dan ook dan de ander terwijl deze niet gegeven wordt..
Met alle respect, ik mag dus volgens sommige posters hier (en het uwv, de gemeente èn de belastingdienst) geen spaargeld hebben terwijl men (posters hier, uwv, de gemeente èn de belastingdienst) verwachten dat ik mijn partner wel kan onderhouden.
Tsja.
Na deze rant dank ik god alleen maar op mijn blote knietjes dat ik mijn land niet hoef te ontvluchten met al mijn hebben en houden, dat ik een dak boven mijn hoofd en te eten heb.
Inderdaad, mijn leven is niet ideaal. Als ik mijn partner aan het werk zou schoppen zouden we wellicht wel een woning kunnen kopen… Tegen welke kostprijs..?
Ik ben gelukkig zo. En daar ben ik dankbaar om.
? Ik snap jouw reactie helemaal niet, eigenlijk. Hoezo zou je geen spaargeld mogen hebben? Dat hele spaargeld ging over diverse regels van gemeentes bij uitkeringen en kwijtschelding bijvoorbeeld. En ja, misschien dat als je veel spaargeld hebt je misschien geen recht zou moeten hebben op dingen als een tegemoetkoming enzo. Als je het makkelijk zelf zou kunnen betalen.
Ik vind het echt heel irritant dat er herhaald moet worden dat je zo blij bent dat je niet hoeft te vluchten en een dak boven hoofd hebt en eten. Er is door aantal posters aangegeven dat onze zorgen absoluut niet in verhouding staan tot wat de mensen uit Oekraïne mee maken. Maar dat betekent niet dat men zich geen zorgen mag maken. Het een sluit het ander niet uit, vooral niet met alle prijzen die blijven stijgen. Ik wil graag wel kunnen blijven eten en nee, met geldzorgen ben ik niet echt gelukkig.
Ook vind ik de discussie over energietoeslag wel logisch juist. Want er zijn nu groepen aangewezen die het ontvangen, terwijl niet iedereen het ook echt nodig heeft. Dat is wel een groot nadeel, groep die wel moeite heeft met die rekening maar net te hoog zit qua inkomen. Maar ook groep die helemaal geen moeite heeft met rekening, want laag verbruik en dus bijvoorbeeld altijd geld terug krijgen. Ik snap heel goed dat die 1e groep enorm baalt. Gaat niet eens om een ver pis wedstrijd, maar over hulp die gegeven wordt aan mensen en of dat goed geregeld is op deze manier. En ja, dan krijg je ook discussie als mensen een ander niks gunnen. En dat er gewoon heel veel mensen zijn die het voelen in de portemonnee en zich aan moeten passen of zorgen maken hoe het verder moet.
San, dat klinkt wel zorgelijk dan.
_San87_ schreef:@mvdende, waarom moet de belastingbetaler jouw energierekening betalen wanneer je genoeg geld op je spaarrekening hebt om dat zelf te doen? Je inkomsten krijg je ook al van diezelfde belastingbetaler.
Echwel schreef:Ja en een comfortabel bankstel......
Spenk schreef:_San87_ schreef:@mvdende, waarom moet de belastingbetaler jouw energierekening betalen wanneer je genoeg geld op je spaarrekening hebt om dat zelf te doen? Je inkomsten krijg je ook al van diezelfde belastingbetaler.
Nou maar echt... Het lijkt me niet meer dan logisch als je ruimte hebt om flink te sparen en dus een goeie spaarrekening hebt dat je dan ook nergens recht op hebt.
_San87_ schreef:@mvdende, waarom moet de belastingbetaler jouw energierekening betalen wanneer je genoeg geld op je spaarrekening hebt om dat zelf te doen? Je inkomsten krijg je ook al van diezelfde belastingbetaler.
Echwel schreef:Ja en kinderen lopen met zak chips voor het avondeten op straat..
Eigenlijk moet dus idd het hele systeem op de kop
Klinkt van mij idd heel hard misschien