Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Jis_ schreef:Grensoverschrijdend gedrag van vrouwen wordt helemaal niet goedgekeurd, dus die ongevraagde vagina foto's niet doen.
Foto's wat sexy kleding die een vrouw draagt of wat voor foto's ze plaatst van zichzelf online moet ze zelf weten. Als een man foto's van zijn ontblote torso en strakke string wil plaatsen online moet hij dat ook lekker doen. Dit zijn toch ook mensen die die aandacht willen. Betekent niet dat het logisch is dat een meisje in minirok irl lastig gevallen wordt, omdat het dan ineens verwarrend is geworden voor de man.
Ik denk dat het slim is om als man (of als vrouw) zijnde netjes te blijven in je reacties naar mensen die je niet kent of vaag of collega. Zit je altijd goed
Maar als een vrouw net doet of ze een h**r is qua gedrag en ze krijgt daar dan reacties op van mannen en dan is het allemaal de schuld van de mannen? Of zit er ook een stukje bewustwording bij van hoe je jezelf presenteert? Ik vind hier toch ook echt een stuk eigen verantwoording in zitten. Wil niet zeggen dat vrouwen in een burka moeten lopen, maar gewoon "normaal" gedrag binnen de kaders lijkt me prima en dat geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.
Ik werd een keer ho.r genoemd omdat ik iemand afwees, droeg en draag nooit minirokjes/hotpants, sommige mannen zeggen toch wel wat ze willen zeggen om wat voor reden dan ook.
Je kan je als man toch gewoon gedragen richting een vrouw, wat ze ook aan heeft? Qua gedrag, ik denk dat die vrouwen wel zitten te wachten op dat soort taalgebruik, dan is het probleem van grensoverschrijdend gedrag er ook niet.
Wat ik wil aankaarten, is juist de vrouwen die wel zitten te wachten op dit gedrag op dat moment maar er dan juist achteraf over gaan zeuren.
En ja uiteraard ben ik het met jullie eens dat mannen zich moeten gedragen in wat ze doen of zeggen.
Ik bedoel juist de dubbele signalen die uitgezonden worden, ik weet niet hoe ik het nog verder moet uitleggen.
BeFunny schreef:Om dit te doorbreken zullen we allemaal moeten gaan inzien dat het niet alleen de mannen zijn. Als dat kwartje nu niet valt komt dat later nog wel een keer
Shadow0 schreef:BeFunny schreef:Om dit te doorbreken zullen we allemaal moeten gaan inzien dat het niet alleen de mannen zijn. Als dat kwartje nu niet valt komt dat later nog wel een keer
Nee. Het is vrij simpel: seksueel misbruik, grensoverschrijdend gedrag, intimidatie etc zijn fout.
Het dragen van kleren, welke dan ook of helemaal geen, is niet fout en daar hoeft niemand wat in te leren.
Shadow0 schreef:BeFunny schreef:Om dit te doorbreken zullen we allemaal moeten gaan inzien dat het niet alleen de mannen zijn. Als dat kwartje nu niet valt komt dat later nog wel een keer
Nee. Het is vrij simpel: seksueel misbruik, grensoverschrijdend gedrag, intimidatie etc zijn fout.
Het dragen van kleren, welke dan ook of helemaal geen, is niet fout en daar hoeft niemand wat in te leren.
BeFunny schreef:Shadow0 schreef:
Het seksueel overschrijdend gedrag gebeurd dus door zowel mannen als vrouwen. En ja dat is fout en dat is waar we met zijn allen moeten inzien.
Zoals ik al zei als het kwartje niet valt moet dat nog gaan gebeuren.
Rytir schreef:Dat sexy voelen zoals je beschrijft popstra doe je dat dan voor jezelf of om 'gezien' te worden?
Popstra schreef:Rytir schreef:Dat sexy voelen zoals je beschrijft popstra doe je dat dan voor jezelf of om 'gezien' te worden?
Ik doe dat ook zeer zeker om gezien te worden. In positieve zin dan.
Als ik een dag heb dat ik niet gezien wil worden kleed ik me daar ook naar.
Ik denk dat iedere vrouw wel graag ,gezien, word. Je doet al die moeite van je uiterlijke verzorging niet enkel alleen voor jezelf, je doet het om er op je best uit te zien.
Texas02 schreef:Ik denk dat dat automatisch gaat.. Als je je leuk kleedt en er in het algemeen leuk uitziet, val je ook meer op. Dan is het denk ik ook wel logisch dat je daar complimenten over krijgt. Als bij mij een opmerking een keer als ongewenst opgevangen wordt, of door iemand waarvan ik zo'n opmerking liever niet gehad had, valt dat meestal al wel aan mijn gezicht af te lezen en zijn ze snel wegMaar op zich vind ik het fijn dat iemand zegt dat ik er leuk uit zie als ik hier echt moeite voor gedaan heb.
BeFunny schreef:Shadow0 schreef:
Het seksueel overschrijdend gedrag gebeurd dus door zowel mannen als vrouwen. En ja dat is fout en dat is waar we met zijn allen moeten inzien.
Zoals ik al zei als het kwartje niet valt moet dat nog gaan gebeuren.
[***] schreef:Texas02 schreef:Ik denk dat dat automatisch gaat.. Als je je leuk kleedt en er in het algemeen leuk uitziet, val je ook meer op. Dan is het denk ik ook wel logisch dat je daar complimenten over krijgt. Als bij mij een opmerking een keer als ongewenst opgevangen wordt, of door iemand waarvan ik zo'n opmerking liever niet gehad had, valt dat meestal al wel aan mijn gezicht af te lezen en zijn ze snel wegMaar op zich vind ik het fijn dat iemand zegt dat ik er leuk uit zie als ik hier echt moeite voor gedaan heb.
Maar het gaat niet om opmerkingen dat je er leuk uitziet. Het gaat om naroepen door wildvreemde mannen, zelfs met de vraag om met ze mee naar huis te gaan. Opmerkingen over wat iemand zou willen doen. Dat is niet oké.
fotolijstje schreef:Je kan je niet als een ho.er "gedragen" dat ben je. Het is letterlijk werk, niks meer of minder.
En het maakt nog steeds niks uit hoe je jezelf presenteert, die opmerkingen hoeven gewoon niet.
ze mogen er prima over nadenken maar ze mogen lekker dragen wat ze willen.
Kleding is en blijft niet het probleem, iedereen die denkt dat ze die dingen mogen doen of zeggen zijn het probleem
Suzanne F. schreef:Ik draag wat ik zelf leuk en mooi vind. En ja, ik krijg ook weleens opmerkingen maar dat vind ik prima. Ik vat ze eigenlijk altijd op als compliment. Aan me zitten is een stap te ver maar dat gebeurt ook nooit gelukkig.
Babootje schreef:ingedebruijn schreef:Zojuist is Marc Overmars ook opgestapt. Overal zijn nu wel balletjes en daarmee koppen aan het rollen.
Ja, ik denk dat er wel meer mannen in leidinggevende functies met klotsende oksels zitten nu.