Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:48

elnienjo schreef:
Ik ben zelf ook geintimideerd/lastig gevallen in het bos toen er een azc in de kazerne zat, de boswachter die net opdook was mijn redding want toen ging ie er snel vandoor. Veel berovingen ook, na controle werden er daar heel veel gestolen fietsen teruggevonden bijv. Dit was ruim 20 jaar geleden, dus onze gemeente strijdt tegen de komst van een nieuw azc: 78% is tegen bleek uit een enquete van een dagblad.

En je weet zeker dat dat een asielzoeker is geweest?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:54

Ik denk maar zo, hij zal niet ‘goedemorgen, lekker weertje’ hebben gezegd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:55

chanicha schreef:
Ik denk maar zo, hij zal niet ‘goedemorgen, lekker weertje’ hebben gezegd.

Dat is makkelijk gedacht maar niet de waarheid.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:58

Was ook niet serieus bedoeld Purny!

Edit, je kan dat toch zien en horen!
Ik zie ze in Utrecht ook lopen rond het azc.

Benzz

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:11

Het grappige is vaak dat je eigen houding heel erg meespeelt. Zo moest ik 20 jaar geleden savonds bij medewerkers in de Bijlmer op bezoek in het donker. Toen ik uit de auto stapte stond er een groepje hele grote mannen met veel goud en tattoo's bij de ingang. Ik dacht toen: Jesus wat dom van je om in het donker naar de Bijlmer te gaan maar dacht ook, laat ik maar vriendelijk lachen. Die mannen die kwamen naar mij toe en zeiden: Mevrouw het is niet veilig voor een vrouw alleen hier. We lopen wel even met u mee en begeleiden u straks naar uw auto en dit is mijn telefoonnummer voor als u nog een keer savonds laat hier moet zijn.

En ik maar denken dat ik overvallen zou worden.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:25

Nou ja, soms worden er ook mensen overvallen natuurlijk.. en dat is niet perse hun schuld qua houding. :+
Waar dat geografisch plaatsvind en door wie, weet ik niet, dus daar zeg ik niets over... :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:31

Ik ben opgegroeid met een Surinaamse vriendin en haar familie en ik heb daar alleen maar warme gevoelens over, ik hield en houd nog steeds van die mensen.
Mijn ex-schoonzoon is van Antilliaanse afkomst en dat is weer heel anders, de hele samenhang van een gezin is zó anders en zo ook hun normen en waarden, bij degenen die ik ken dan en daarom ook ex schoonzoon.
Ja je hebt het goed getroffen Benzz en dat geeft toch een veilig gevoel .

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:44

Cer schreef:
Nou ja, soms worden er ook mensen overvallen natuurlijk.. en dat is niet perse hun schuld qua houding. :+
Waar dat geografisch plaatsvind en door wie, weet ik niet, dus daar zeg ik niets over... :)

Dat is mij ook een keer gebeurd hoor, in mijn eigen straat waar ik woonde.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:08

purny schreef:
elnienjo schreef:
Ik ben zelf ook geintimideerd/lastig gevallen in het bos toen er een azc in de kazerne zat, de boswachter die net opdook was mijn redding want toen ging ie er snel vandoor. Veel berovingen ook, na controle werden er daar heel veel gestolen fietsen teruggevonden bijv. Dit was ruim 20 jaar geleden, dus onze gemeente strijdt tegen de komst van een nieuw azc: 78% is tegen bleek uit een enquete van een dagblad.

En je weet zeker dat dat een asielzoeker is geweest?

100%

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:24

Geen overlast....
Vertel dat de ouders van Rik van der Rakt....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:30

Maar hoe wil je dat benoemen dan? Dat is toch niet de meerderheid, of wel?

Buiten dat iemand met zulke ernstige stoornissen daar nooit zo had moeten zijn, maar dat de plaatsing niet goed gaat, dat is bekend toch? (en de overheid aan te rekenen).
Maar het is niet zo dat alleen asielzoekers overlast bezorgen... toch?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:02

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:15

Iedereen kent individuele anekdotes. Over crimineel of overlastgevend gedrag.
Dat soort gedrag is niet voorbehouden aan een bepaalde bevolkingsgroep of cultuur, ook al zal het best in bepaalde culturen vaker voorkomen, maar dit is niet een aangeboren iets ofzo.
Het heeft dus imo weinig zin om een asielbeleid te willen afstemmen op dit soort individuele gebeurtenissen.
Waarbij het ook nogal voorspelbaar is dat als je mensen met een paar honderd, zonder perspectief, in een ongeschikte accomodatie propt, dat het dan hommeles wordt.
Daar hoef je toch geen hogere wiskunde voor te hebben gestudeerd?
Waarom grijpen mensen alles aan om bevolkingsgroepen te veroordelen op het wanbeleid van een regering? Pak liever die regering aan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:20

....mompelt ies over boeren en regering en regelgeving en dingen...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:25

Voor wie m nog niet gezien heeft: de documentaire "shadow game" NPO.
Geeft een beeld van jonge vluchtelingen die (meestal) lopend proberen om Europa te bereiken, voor meer toekomstperspectief.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:38

Tegenover het huis van mijn vriend worden nu ook tijdelijk vluchtelingen in een voormalig bankkantoor opgevangen. Zij lopen wat onwennig rond, het is ook niet echt een bloeiende metropool waar hij woont.

En wie zorgen er voor overlast? Opgeschoten bijna-pubers die op hun fietsen (want ze mogen nog niet op brommers :+ ) rakelings langs geparkeerde auto’s (waaronder de mijne) fietsen, rakelings langs de vluchtelingen die buiten in het zonnetje zaten en zich later pal voor de ingang opstelden. En maar stoer doen, en maar provoceren.

Maar nee, de vluchtelingen hebben het gedaan en die zijn asociaal… en ‘onze mensen’ hebben het oh zo zwaar en zijn ook vast onbegrepen. Houd toch op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:40

Liezel1 schreef:
Geen overlast....
Vertel dat de ouders van Rik van der Rakt....

Betrek deze mensen niet in de discussie, daar hebben ze niet om gevraagd. Je schrijft ook niet alle Belgen af om Dutroux daar toevallig vandaan kwam.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:20

Liezel1 schreef:
Ik begrijp dat er voor de opvang bij Zoutkamp inmiddels 2 extra BOA'S en 2 extra politierondes zijn ingesteld.
Dat helpt ook niet echt bij het beeld dat het COA schetst.

In wijk bij duurstede extra boa's, extra agenten op drukke punten, 2 agenten 24/7 die rond rijden/snel kunnen komen en daarnaast nog 10 beveiligers die 24/7 Un gebouwen en op en rond het sportpark lopen. Op 84 asielzoekers.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:49

elnienjo schreef:

Dat is een vervelende ervaring.
Ik ben een keer seksueel betast op de ijsbaan door een jongen met Down. En seksueel geïntimideerd op het werk door een echte NL-er die qua leeftijd, functie, opvoeding etc ook beter had moeten weten.
En het gedrag van een aantal mannen richting vrouwen bij de recente F1 van Zandvoort is ook om te kotsen.

En dit is niet om af te dingen op jouw ervaring, en ook niet dat asielzoekers nooit overlast veroorzaken. Ja, dat gebeurt, maar lang niet overal en het merendeel gedraagt zich netjes. Het opdoen nare (seksuele) ervaringen is niet voorbehouden aan de aanwezigheid van asielzoekers/vluchtelingen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:59

Stond in de krant dat er al ruim 8000 Oekraïners teruggekeerd zijn.
Ik vind dat best knap want je weet niet wat je aantreft ‘thuis’.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:19

chanicha schreef:
Stond in de krant dat er al ruim 8000 Oekraïners teruggekeerd zijn.
Ik vind dat best knap want je weet niet wat je aantreft ‘thuis’.

Maar het is wel ‘thuis’. Je kunt alles op-/herbouwen. Het GEVOEL van ‘thuis’ is voor de meeste mensen maar op 1 plek denk ik.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:50

Hier ooit gehad 20 jaar geleden dat ik iedere dag langs een asielzoekerscentrum fietste en een keer achterna gefietst ben. Ik was heel bang maar die jongen kwam me heel onschuldig verkering vragen haha. Zo kan het dus ook..het zijn allemaal mensen met verschillende normen en waarden.

Rond dezelfde leeftijd ook nare ervaringen gehad met opgevangen vluchtelingen die in het huis woonde bij de pensionstal waar we stonden. Die probeerden meiden op te sluiten in hun kamers en ze dan aan te randen.

Dus tja...ik denk wel dat in bepaalde landen de cultuur heel anders is en niet goed overeen komt met de normen en waarden die wij hier kennen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:01

Zweden heeft jarenlang lage criminaliteitscijfers gehad. En heeft een forse stijging meegemaakt door de grote immigratie. Vooral geweldsmisdrijven en sexuele delicten. De problemen worden zo groot, dat rechts daar de verkiezingen heeft gewonnen.

De situatie bagatelliseren helpt niet.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:03

Tieme schreef:
Liezel1 schreef:
Ik begrijp dat er voor de opvang bij Zoutkamp inmiddels 2 extra BOA'S en 2 extra politierondes zijn ingesteld.
Dat helpt ook niet echt bij het beeld dat het COA schetst.

In wijk bij duurstede extra boa's, extra agenten op drukke punten, 2 agenten 24/7 die rond rijden/snel kunnen komen en daarnaast nog 10 beveiligers die 24/7 Un gebouwen en op en rond het sportpark lopen. Op 84 asielzoekers.

Dat kost toch ook klauwen met geld, als er zoveel beveiliging nodig is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:06

En ze zijn zo blij hier veilig te zijn...

Dat is wat mij toch echt wel steekt.
Dankbare mensen daar is geen beveiliging in die mate voor nodig.
En de wel echte vluchtelingen zijn ook bang van die raddraaiers.
Dus hup direct de cel in en eerste beste vlucht terug.
Dat geeft rust voor de vluchtelingen maar ook voor de buurtbewoners.