Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:elnienjo schreef:Ik lees net dat de fotograaf (Bert Maat) die de bewuste uitlekfoto maakte dezelfde is die D66 ingehuurd had voor de geënsceneerde foto van Kaag op tafel! Dus tóch een complot van D66 om Rutte onder de bus te duwen?
Zie vetgedrukte. Dus ik ben gaan zoeken naar de feiten als het gaat om je bewering en ik vond:
https://www.trouw.nl/cs-b5908dc7
Ann schreef:Relaxed schreef:De VVD is bereid om desnoods in de oppositie te gaan.Ik lees op nos dat vvd gewoon door wil met rutte.
https://nos.nl/artikel/2375246-rutte-wi ... dbaar.html
Bron: NOS.nl
Vraag me af met welke partijen D66 dan een coalitie kan vormen om een meerderheid te krijgen?
Verder helemaal met IMANDRA eens.
Loretta schreef:IMANDRA schreef:
Waarom zou dat gek zijn?
Met Omzigt moest je dat ook aan het CDA overlaten. Of wil je zeggen dat die 'regels' voor de VVD niet gelden, dat zij, in tegenstelling tot het CDA, níét over hun eigen mensen mogen gaan?
Het gekke eraan is dat uitgerekend Rutte dit nu zegt. Dat had hij een beetje eerder moeten bedenken.
IMANDRA schreef:Maakt niet uit, ik refereer puur naar jouw reactie erop. Is een beetje meten met twee maten, vind je niet?
pien_2010 schreef:Het is best wel raar als de VVD met zoveel stemmen in de oppositie zou gaan. Ik geloof daar helemaal niets van en ik zie dit als het politieke spel dat gespeeld wordt. Eventjes de boel op laten schrikken.
Exitium schreef:Ann schreef:@Exitium
Stel dat Volt zich toch nog aansluit bij de VVD, D66 en CDA, dan hebben ze 76 zetels in de Tweede Kamer?
Ja, dat zei ik, maar dan slaan ze wel een flater door eerst de motie te steunen dat Rutte op moet stappen en vervolgens met hem in een kabinet te gaan zitten.
IMANDRA schreef:Loretta schreef:Net Rutte op het Journaal. "Laat het personeelsbeleid nu maar aan de partij(VVD) over"
![]()
![]()
![]()
Waarom zou dat gek zijn?
Met Omzigt moest je dat ook aan het CDA overlaten. Of wil je zeggen dat die 'regels' voor de VVD niet gelden, dat zij, in tegenstelling tot het CDA, níét over hun eigen mensen mogen gaan?
Citaat:Rutte zegt eventueel als VVD fractieleider in de TK door te gaan. In de oppositie.
Dan gaat de VVD met 34 zetels de oppositie in.
Dan moet Kaag een kabinet gaan vormen met 7 andere partijen en ik garandeer je het CDA doet niet mee.
Dan krijg je een links kabinet met toppers als Wilders en Rutte als tegenstanders in de oppositie met een riante - rechtse - meerderheid en dan bedoel ik rechts en centrumrechts.
Kaag is dan aangeschoten wild en wordt weggevaagd bij de volgende verkiezingen.
Als Edith Schippers geen MinPres wil worden zullen Kaag en Hoekstra naar Rutte terug moeten of op nieuwe verkiezingen aansturen met het gevaar die te verliezen.
pien_2010 schreef:Rutte wil geloof ik niet met GL. Het formeren zal niet gemakkelijk worden.
Electra63 schreef:pien_2010 schreef:Rutte wil geloof ik niet met GL. Het formeren zal niet gemakkelijk worden.
Hij heeft niet meer zo veel te willen.![]()
De grote vraag is of de andere partijen dit zouden willen, zeker na de motie van wantrouwen.
Nieuwe verkiezingen klinkt aanlokkelijk, voor sommige partijen, maar het is niet te voorspellen hoe de uitslag dan zal zijn.
We zullen geduld moeten hebben en dit topic zal nog wel een tijdje lopen.
Citaat:Voorkeurscoalities:
VVD-D66 en CDA, dan is JA21 de eerste logische partij die we niet uitsluiten, deze optie
nader uitzoeken, want ze hebben 7 zetels in de EK. Als dat niet lukt, dan CU. CU: voltooid
leven wordt spannend, vraag of het door de TK komt. 4 jaar weer vooruitschuiven niet
acceptabel voor D66. Straks zit CU niet in kabinet en gebeurt het toch, dan had CU net zo
goed kunnen meeregeren.
Daarna eerder SP dan Pvda-GL, tenzij ze bereid zijn elkaar los te laten. Als ze elkaar niet
vasthouden, dan lichte voorkeur voor PvdA, want zorg over GL samen met D66: heel veel
klimaat. PvdA ook wel spannend: als ze echt willen dan prima, maar als ze met lange tanden
gaan, dan minder enthousiast. 42 mid lastenverzwaring bedrijfsleven is veel te veel.