steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:46

LadyMadonna

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:02

Politie heeft bekeuringen uitgedeeld vanwege afgeplakte kentekenplaten. Twitter gaat helemaal los daarover, dat ze beter boeven kunnen gaan vangen...
*ik snap het niet*

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:08

Nou, ik zag ook een filmpje waarop de ME inreed op een stel mensen. Is natuurlijk altijd kort en verhaal eromheen ken je niet maar is dat nou echt nodig? Met 5 honden erbij?

@LM; wat snap je niet? Dat ze de regels overtreden en dus een bekeuring krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:29

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:38

Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat dat nodig is geweest ja. Je ziet het helaas niet, maar agenten zullen niet zomaar aanvallen als daar geen goede reden voor is. Als je in andere filmpjes ziet wat voor agressieve houding een groepje bouwvakkers aanneemt, dan denk ik dat het goed is dat er genoeg politie aanwezig is.
Ik hoop dat de rest van de dag rustig verloopt/verlopen is.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 18:53

Typisch... mensen die iets over boeren roepen zonder het echt te weten kan niet.
Maar zomaar roepen dat politie/ME/AE en de oscars(honden) iets doen wat niet nodig is/anders moet/niet normaal is enz ... dat is wel heel logisch.

Er is een ME bus op zn kant gegooid vanochtend. Een motoragent bijna van zn motor gereden door een "boer". En nog wat meer van dit soort ongein.
Politie heeft tussendoor ook gewoon prima rustig meegeleefd en gekeken met de demonstranten. Tegen de tijd dat ze zo'n charge uitvoeren is er al tig keer gewaarschuwd.
Tegen de tijd dat ze überhaupt mogen optreden op die manier is er al wat tijd overheen gegaan.

Gezien er ook goed gezopen is door een aantal (laat ik t nog netjes bescheiden houden met t aantal) zal er ook een andere sfeer hangen.

Ik steun de hardwerkende mensen. Of t nu boeren of mensen uit de bouw of leraren enz zijn.

Maar ik steun politie,brandweer, ambulance, defensie enz toch ook ! Want die krijgen t pas over zich heen van alle kanten. Wat ze ook doen t is niet goed genoeg.

Leuk dat we met zn alle weer gaan staken en alles afzetten en ontregelen. Heb alleen wel even respect voor de lui die dat in goede banen proberen te leiden voor iedereen :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:08

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:09

Caesar schreef:
@LM; wat snap je niet? Dat ze de regels overtreden en dus een bekeuring krijgen?

Nee, hoe twitter tekeer gaat tegen de politie

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:26

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:42

dat klinkt inderdaad beter tiepfoudt. hoop dat er snel duidelijkheid komt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:40

LadyMadonna schreef:
Caesar schreef:

Nee, hoe twitter tekeer gaat tegen de politie

Ik dacht al... dan zitten we op dezelfde lijn;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:36

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:57

fransje23 schreef:
Mijn Facebook stond vol met pro-boerenberichten tijdens de protesten maar vandaag zie ik niets gedeeld op de bouw. Kan aan mijn vrienden liggen natuurlijk :j

De Volkskrant over de grens van froei:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ook.com%2F

grenzen van groei. Die zullen er zijn, maar er wordt niet gesproken over de bevolkingsgroei, en hoe die aan te pakken. Zolang de bevolking groeit, zal de rest ook moeten blijven groeien.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:00

Heel veel zgn maatregelen tegen bevolkingsgroei zijn echt mensonterend en hebben nauwelijks het gewenste effect, in elk geval niet op de (zeer) korte termijn. Bovendien vlakt de bevolkingsgroei al uit, het lijkt erop dat we gaan blijven steken op 10 miljard.
(Wat Nederland betreft zit het geboortecijfer al een tijdje onder het 'vervangingscijfer' van 2,1 geboortes per echtpaar, de enige reden dat de Nederlandse bevolking wel groeit is door immigratie.)
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/20 ... bevolking/ Dit is een heel interessant artikel dat het uiteenzet.
(Overigens ben ik volledig voorstander van het gratis verstrekken van anticonceptie aan iedereen, waar dan ook.)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:07

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:20

Kinke hier is niks raars aan... de filmer laat alleen dat stukje zien ;)
Als iemand er op die manier uit gehaald wordt is dat niet zomaar zonder reden. En nee dat doen ze niet zomaar bij mensen die rustig staan te kijken.

Procedure is precies zoals ie hoort en niemand wordt aangevallen. De mannen er omheen worden op afstand gehouden. :)
Stemmingmakerij dit soort filmpjes.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:58

met een hele bus op 1 persoon af? ik weet het niet, ik vind het wel vreemd, maar geen ervaring met dat soort zaken gelukkig

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 17:33

Een lastig te volgen verhaal. Ik denk dat de politie zo hun reden had om niet alle toeritten af te sluiten. Ik vind het erg asociaal van de bouwvakkers dat ze alle banen willen blokkeren..
Volgens mij staan op die wegen toch ook matrixborden, niet? Zet die op 50, houd het bouwverkeer op de rechtse baan, en de rest van het verkeer heeft er veel minder last van zonder dat het onveilig wordt. Als die kerels vervolgens zelf de dienst gaan uitmaken en toch alle banen gaan blokkeren, ja, dan snap ik dat de politie uiteindelijk alles stil zet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:57

ik ben blij dat het bij de boeren protesten wat makkelijker ging allemaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:48

Ik lees nog steeds mee op die boeren steungroepFB, maar dat wordt ook echt van kwaad tot erger.
Nu beweren ze zelfs dat de politie en ME expres rellen heeft uitgelokt.
En hebben ze zogenaamd Hero Brinkman bereid gevonden een stukje te schrijven en te concluderen dat dat zo is.
Belachelijk... Dat mensen erin trappen en die FBgroep nog serieus nemen :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:56

juval schreef:
fransje23 schreef:
Mijn Facebook stond vol met pro-boerenberichten tijdens de protesten maar vandaag zie ik niets gedeeld op de bouw. Kan aan mijn vrienden liggen natuurlijk :j

De Volkskrant over de grens van froei:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ook.com%2F

grenzen van groei. Die zullen er zijn, maar er wordt niet gesproken over de bevolkingsgroei, en hoe die aan te pakken. Zolang de bevolking groeit, zal de rest ook moeten blijven groeien.

Beste om bevolkingsgroei in te dammen is de welvaart beter over de wereld te verdelen.
Nog een reden om vooral voor Europa te produceren zodat boeren in andere landen ook betere kansen hebben.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 22:08

Ik zit net wat beelden van gisteren terug te kijken en Maxim Verhagen staat maar te roepen dat de regels zo vreselijk zijn, maar was hij niet vicepremier toen de PAS werd ingevoerd? :o?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 22:30

Cer schreef:
Aanvulling, er staan ook klimaatprotesters in de buurt met als slogan "red de bouw, bouw de veestapel af"

Volgens mij zijn dat gewoon mensen 'die voor de bouw zijn'.
(En van het asociale type ook: laat de anderen er maar lekker voor opdraaien.)

Met klimaat demonstranten heeft het imo niets van doen.
(Er is geen enkele klimaatdoelstelling die gehaald wordt "door de bouw te redden".
Afbouwen van de veestapel idem dito, trouwens.)

(Al moet er wel 'iets' gebeuren tov de veestapel. Voor mijn part enzymen door het voer...)

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 22:42

Magrathea schreef:
Ik zit net wat beelden van gisteren terug te kijken en Maxim Verhagen staat maar te roepen dat de regels zo vreselijk zijn, maar was hij niet vicepremier toen de PAS werd ingevoerd? :o?

Vanaf 8 juli 2019 geldt de plicht om het standaard stoffenpakket aan te vullen met P FAS verbindingen.