Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:14

Lotus83 schreef:
sloffiee schreef:
van mij mag er voor zulke types wel de doodstraf ingevoerd worde, zodat hij ook niet over zoveel jaar weer lekker rond huppelt

Dit wilde ik niet zeggen eigenlijk maar ik ben het volledig met je eens.
Het ruimt op en behandeling/ opsluiting kost alleen maar geld.
M.i geld wat het niet waard is

precies dat...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:14

Citaat:
De verdachte heeft nooit TBS gehad voor zijn daden, omdat hij niet meewerkte. En dat is iets wat ik wel vrij bijzonder vind ik

Klein misverstand: het kan wel degelijk.
Ook al wil je niet onderzocht worden: de rechter heeft alle vrijheid om TBS op te leggen als de rechter en niemand anders in gemoede overtuigd is dat dat het beste is.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:17

Lotus83 schreef:
sloffiee schreef:
van mij mag er voor zulke types wel de doodstraf ingevoerd worde, zodat hij ook niet over zoveel jaar weer lekker rond huppelt

sloffiee schreef:
van mij mag er voor zulke types wel de doodstraf ingevoerd worde, zodat hij ook niet over zoveel jaar weer lekker rond huppelt.
vreselijk voor de familie van haar.. maar ook voor de ouders van die andere 2 meisjes waar die eerst met zijn poten aan gezeten heeft...

En toch vind ik zoiets doen net zo inhumaan als doen wat de verdachte misschien zou hebben gedaan. Jij bent fout dus je moet dood. Beetje kort door de bocht, want deze verdachte heeft ook familie. Ik snap het best dat dit gedacht wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:18

Janneke2 schreef:
Citaat:
De verdachte heeft nooit TBS gehad voor zijn daden, omdat hij niet meewerkte. En dat is iets wat ik wel vrij bijzonder vind ik

Klein misverstand: het kan wel degelijk.
Ook al wil je niet onderzocht worden: de rechter heeft alle vrijheid om TBS op te leggen als de rechter en niemand anders in gemoede overtuigd is dat dat het beste is.

En mocht de verdachte die nu vast zit dit op zijn geweten hebben dan zal hij er dit keer nooit aan ontkomen. Geen rechter die dit verknipt figuur nog weer los laat in de maatschappij, laten we hopen op 20 jaar gevangenisstraf en dan pas tbs, anders komt hij weer in zo'n softe instelling waar hij mensen een rad voor de ogen kan draaien. Doodstraf vind ik geen straf, achter de tralies zitten wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:18

Wat moet dit ook vreselijk zijn voor zijn eerdere slachtoffers.. die zullen nu ook midden 20 zijn, wetende dat het monster dat hun levens verwoest heeft nu verdacht wordt van een nog gruwelijkere daad en amper gestraft is voor zijn eerdere daden.. Ook voor de ouders van zijn eerdere slachtoffers moet dit een hel zijn. Je zou toch graag voor eigen rechter spelen als je dochter misbruikt wordt, helemaal als enkele jaren later de dader van nog ergere zaken verdacht wordt..

Ik vind dat de doodstraf best terug mag komen, of zo’n 3-strikes-out regel als wat america heeft, bij het 3e vergrijp ongeacht wat hoe dan ook levenslang (al is de doodstraf dan voordeliger, kost de staat minder en brengt minder risicos met zich mee).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:19

Ik vind het een heel fijn idee dat de staat gewoon een heel stuk humaner is dan de misdadigers zelf, en niet mensen vermoordt. Deze personen horen uit de maatschappij gezet te worden, maar hoe dat nu gebeurt, tja, daar is werk aan de winkel.

vibabu

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:20

Doodstraf vind ik geen straf, dan komt zo iemand er veel te makkelijk van af.

Skessa_

12:10 De politie zoekt nu met een speurhond vlak naast het pad. Dit onderzoek gebeurt zorgvuldig om geen sporen te vernietigen en het zal langere tijd in beslag nemen. Ze werken van buiten naar binnen in een straal van 150 meter naar de specifieke plek waar ze vermoeden dat Anne Faber ligt. Eerst wordt met honden en materieel het gebied in beeld gebracht. In dat gebied wordt gezocht naar sporen en grondverstoringen.

bndestem.nl

BigOne

Shanna schreef:
Wat moet dit ook vreselijk zijn voor zijn eerdere slachtoffers.. die zullen nu ook midden 20 zijn, wetende dat het monster dat hun levens verwoest heeft nu verdacht wordt van een nog gruwelijkere daad en amper gestraft is voor zijn eerdere daden.. Ook voor de ouders van zijn eerdere slachtoffers moet dit een hel zijn. Je zou toch graag voor eigen rechter spelen als je dochter misbruikt wordt, helemaal als enkele jaren later de dader van nog ergere zaken verdacht wordt..

Ik vind dat de doodstraf best terug mag komen, of zo’n 3-strikes-out regel als wat america heeft, bij het 3e vergrijp ongeacht wat hoe dan ook levenslang (al is de doodstraf dan voordeliger, kost de staat minder en brengt minder risicos met zich mee).

Die 3 strikes out krijg je dus ook wanneer je drie keer met een joint gepakt bent in een staat waar soft drugs niet zijn toegestaan, ik vind dit een belachelijke regel. Zoals wel veel meer in Amerika.

Movement

Lotus83 schreef:
sloffiee schreef:

Ik heb voor school onderzoek gedaan naar de doodstraf. De doodstraf is duurder dan in de cel zitten. Onvoorstelbaar, is het niet? :oo

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:21

[/quote]

M.i geld wat het niet waard is[/quote]

precies dat...[/quote]

De doodstraf is duurder dan levenslang opsluiten. En ik vind dat niet onvoorstelbaar. Je kunt niet zomaar vandaag besluiten dat iemand dood moet en morgen een spuitje geven. Niet meer in deze maatschappij. Maar dat is offtopic. En nee met de doodstraf kom je er niet makkelijk vanaf.
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 12-10-17 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

vibabu schreef:
Doodstraf vind ik geen straf, dan komt zo iemand er veel te makkelijk van af.

Kan wel zijn, maar weet je iig zeker dat zulke debielen nooit meer vrij komen en kost het ook geen geld meer.

fokfanaat

xRivaldo schreef:
En toch vind ik zoiets doen net zo inhumaan als doen wat de verdachte misschien zou hebben gedaan. Jij bent fout dus je moet dood. Beetje kort door de bocht, want deze verdachte heeft ook familie. Ik snap het best dat dit gedacht wordt.

nee dit is leuk voor zijn ouders, zal goddorie je kind zijn.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:22

fokfanaat schreef:
xRivaldo schreef:

Niet iedere ouder wil zich tot hetzelfde niveau verlagen. Wat geeft ons het recht om over het leven van een ander te bepalen?
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 12-10-17 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:22

Shanna schreef:

Dan kun je ook heel cru zeggen dat zoektochten van langer dan 1 week gestaakt moeten worden, dat kost al helemaal klauwen vol geld.. Geld, geld, geld. We gunnen de werkelijke dader allemaal het daglicht in de ogen niet meer, maar daders vermoorden? Dan zijn we met z'n alle net zo fout bezig.
Laatst bijgewerkt door xRivaldo op 12-10-17 12:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:23

Beetje offtopiv maar omdat er over gesproken werd wou ik t wel even kwijt. Doodstraffen zijn duurder dan gevangenis straffen . Ik zal even bron zoeken (dit geldt geloof ik voor de VS maar ga er vanuit dat jullie niet bedoelde dat mensen dag na veroordeling gestenigd moeten z(onder een hogerberoep) worden zoals in 1500)

https://deathpenaltyinfo.org/costs-death-penalty
Laatst bijgewerkt door Pabie op 12-10-17 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:23

Zo heeft ieder zijn mening over wel of niet. Als je zo'n monster bent ben je m.i. het leven niet waard maar ook dit topic is geen plek om daarover te discussiëren.

Ik hoop dat Anne heel snel gevonden word en dat de familie nog waardig afscheid kan nemen.. zij leven nu in een hel op aarde.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:24

Duurder, ik heb het graag voor over als je dan weet dat zo'n monster nooit meer op straat komt.
Maar helaas willen ze in Nederland zelfs levenslang niet eens meer levenslang laten zijn.
Terwijl dat al veel te weinig gegeven word.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:25

...... geloof me, en dit is niet speculeren ;) en dan mag bokt.nl vinden wat
zij willen, ik zou echt voor eigen rechter spelen als dit mijn kind zou gebeuren!

Dood had degene gegaan die mijn kind vermoord zou hebben!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:25

Scheelt wel dat levenslang in Nederland ook echt levenslang is.. ik hoop ook echt dat de rechter zo verstandig is. Zo iemand hoort gewoon niet meer in de maatschappij thuis.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:27

Bhriseis schreef:
Ik vind het een heel fijn idee dat de staat gewoon een heel stuk humaner is dan de misdadigers zelf, en niet mensen vermoordt. Deze personen horen uit de maatschappij gezet te worden, maar hoe dat nu gebeurt, tja, daar is werk aan de winkel.

Precies. Het lijkt me echt een naar idee als onze staat gewoon mensen vermoordt. Ze beslissen al zoveel, laat ze niet ook nog over ons leven beslissen.

Levenslang is levenslang ja, maar werd dat niet afgeschaft? Of werd het verlof van levenslanggestraften niet afgeschaft? Want ik las laatst ergens dat er verschillende gevangenen zijn die gewoon op verlof mogen. Wat een onzin zeg.

Wel naar dat de politie nu echt uitgaat van een lichaam...
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 12-10-17 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:27

Helaas zorgen zwaardere straffen niet voor minder misdaad en zorgen doodstraffen juist voor een hogere misdaad gehalte

https://deathpenaltyinfo.org/deterrence ... rder-rates

Maar oh wat wil ik graag dat de dader wordt opgepakt en een straf krijgt voor zijn misdaden.
Hoe vreselijk ziek moet je wel niet zijm in je hoofd om zoiets te kunnen doen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 12:29

fokfanaat schreef:

Nou idd, je wordt hier als ouders ook op aangekeken, hoewel zij hier natuurlijk niets aan kunnen doen.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:29

xRivaldo schreef:
Lotus83 schreef:

Ik zou liever ook voor levenslang opsluiten kiezen. Maar in ieder geval niet meer terug in de maatschappij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 12:30

Ik kies dan liever voor een soort ter beschikking stelling aan de medische wereld.
Zet ze maar in bij het opsporen naar medicatie voor oa HIV en kanker, het testen van makeup etc.
Dan hebben de dieren daar ook geen last meer van.

Maar goed, we gaan offtopic :o