Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Natuurlijk zijn het wel mensen. Het is volgens mij veel zinniger om ons te verdiepen in hoe dit zo kan ontsporen en hoe we dat kunnen voorkomen.
En... juist het wegzetten van 'de ander' als onmenselijk is een groot probleem. Want niet-mensen kun je makkelijk doden. Volgens mij hebben we veel meer menselijkheid nodig, niet meer onmenselijkheid.
Danique_G schreef:Sommige worden ook gewoon van jongs af aan gehersenspoeld. Die kunnen niet eens meer normaal denken. Haat voelen heeft dan ook geen zin. Ze weten niet beter.
Groot Brittannië (?) heeft geloof ik een programma voor het terug brengen van extremisten naar de maatschappij. Zal even zoeken. Dat vond ik zo interessant om te zien
Jolien87 schreef:Een tijd geleden keek ik met mijn klas naar een uitzending van het jeugdjournaal over een NL'se journaliste die een bezoek bracht aan een weeshuis in Noord-Korea. Als je dan hoort hoe die kinderen over Kim Yong Un praten, dan is hij in hun ogen echt een God. Daartegenover hebben zij de Amerikanen staan die in hun ogen 'vuile honden' zijn en grof gezegd uitgeroeid moeten worden.
Er waren ook beelden te zien van baby's en peuters die op hun buik liggen met oefenwapens.
Heel schokkend om te zien, maar een perfecte weergave van hoe mensen van jongs af aan al worden opgevoed met een bepaalde kijk op de wereld.
Dirndl schreef:
Citaat:De Belgische jihadist Abdelhamid Abaaoud is overleden. Dat bevestigt het Parijse parket.
Bij een raid in de Parijse voorstad Saint-Denis gisteren werden twee terroristen gedood en acht mensen opgepakt. Eén overledene was een vrouwelijke zelfmoordterrorist die een bommengordel opblies. De andere is Abdelhamid Abaaoud, het brein achter de aanslagen in Parijs en de verijdelde aanslagen in Verviers begin dit jaar.
Dat meldt het Parijse parket in een persmededeling.