Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:49

Sammie schreef:
Persoonlijk vind ik het behoorlijk naïef om te denken dat de daders onder de vluchtelingen zaten. Die waren al maanden in en rond Parijs. De voorsteden van oa Parijs worden oa bewoond door honderdduizenden tweede, derde generatie moslims. Een deel daarvan is gefrustreerd door diverse Franse situaties en gebeurtenissen. Zoiets vergt coördinatie, dat ga je niet plannen terwijl je via een bootje naar Griekenland vaart (is ook best zwaar zo'n tas vol met wapens) en daar loopt of als je geld de bus/ auto pakt. Nee dan ben je daar al maanden bezig en je zorgt dat je niet opvalt. De Franse beveiliging is dus niet erg waterdicht. Wat mij betreft.

Grotendeels eens maar dit kan overal gebeuren, beveiliging of niet, dit zijn niet mensen die dit even verzinnen, dit zijn levende moordwapens die niks en niemand schuwen. Wat nu in Frankrijk gebeurt is had hier kunnen gebeuren, in Engeland en in the USA.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:52

Sammie schreef:
Persoonlijk vind ik het behoorlijk naïef om te denken dat de daders onder de vluchtelingen zaten. Die waren al maanden in en rond Parijs. De voorsteden van oa Parijs worden oa bewoond door honderdduizenden tweede, derde generatie moslims. Een deel daarvan is gefrustreerd door diverse Franse situaties en gebeurtenissen. Zoiets vergt coördinatie, dat ga je niet plannen terwijl je via een bootje naar Griekenland vaart (is ook best zwaar zo'n tas vol met wapens) en daar loopt of als je geld de bus/ auto pakt. Nee dan ben je daar al maanden bezig en je zorgt dat je niet opvalt. De Franse beveiliging is dus niet erg waterdicht. Wat mij betreft.

Klopt. De daders waren erg jong, begreep ik. Dus waarschijnlijk 3e generatie.
Ik geloof alleen niet dat dit soort aanslagen zijn te voorkomen. Ook niet door een betere beveiliging.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:58

Wikipedia schreef:
Vluchteling
Een vluchteling is iemand die zijn woongebied is ontvlucht uit vrees voor geweld of zijn leven. De meeste vluchtelingen komen uit gebieden met oorlog of dreiging daartoe, of uit staten waar grove schendingen van de mensenrechten plaatsvinden.

De mensen die momenteel de Nederlandse sporthallen bewonen, zijn niet hier om aanslagen op ons te plegen :n Vluchtelingen komen hier naar toe, omdat het bij hen 'thuis' al enkele jaren lang vrijdag de 13e in Parijs (x 1000) is en ze er niet langer kunnen/durven wonen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:15

Amandavd schreef:
Grotendeels eens maar dit kan overal gebeuren, beveiliging of niet, dit zijn niet mensen die dit even verzinnen, dit zijn levende moordwapens die niks en niemand schuwen. Wat nu in Frankrijk gebeurt is had hier kunnen gebeuren, in Engeland en in the USA.
Toch niet helemaal.. Het is ingewikkeld om dat even zo op Bokt uit te leggen, maar de Franse voorsteden zijn onoverzichtelijk, samengepakt, vol met gefrustreerde mensen. Waarbij de politie sommige wijken maar niet binnenkomt uit angst (ik weet niet of je die brandende auto's en rellen in de voorsteden nog kan herinneren van een paar jaar geleden), anderzijds zitten er mensen bij die niet naar de politie hoeven te gaan, doen ze het wel krijgen ze automatisch al een gummiknuppel op hun lijf gemept. Dat is een bepaalde voedingsbodem en hiervoor een ideale voedingsbodem. Maar ook een omgeving waarin je lastig kán monitoren. Het is een beetje de gelegenheid maakt de dief.

Dit kost voorbereiding en tijd en hulp van mensen die jou wapens etc. kan leveren. Dáár zit het beveiligingsgedeelte. Mensen die dus monitoren of die mensen klappen zelf uit de school. In een omgeving waar je geen externe mensen nodig hebt komen er ook haast geen signalen naar de beveiligingsgroep. En dan kan dit dus oa gebeuren. Het is altijd oppassen geblazen, met dit soort situaties en vooral met eenlingen maar de situatie, de voedingsbodem in Parijs en haar voorsteden (en andere grote steden) is wel ánders dan in veel andere landen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:17

Sammie schreef:
Amandavd schreef:
Toch niet helemaal.. Het is ingewikkeld om dat even zo op Bokt uit te leggen, maar de Franse voorsteden zijn onoverzichtelijk, samengepakt, vol met gefrustreerde mensen. Waarbij de politie sommige wijken maar niet binnenkomt uit angst (ik weet niet of je die brandende auto's en rellen in de voorsteden nog kan herinneren van een paar jaar geleden), anderzijds zitten er mensen bij die niet naar de politie hoeven te gaan, doen ze het wel krijgen ze automatisch al een gummiknuppel op hun lijf gemept. Dat is een bepaalde voedingsbodem en hiervoor een ideale voedingsbodem. Maar ook een omgeving waarin je lastig kán monitoren. Het is een beetje de gelegenheid maakt de dief.

Dit kost voorbereiding en tijd en hulp van mensen die jou wapens etc. kan leveren. Dáár zit het beveiligingsgedeelte. Mensen die dus monitoren of die mensen klappen zelf uit de school. In een omgeving waar je geen externe mensen nodig hebt komen er ook haast geen signalen naar de beveiligingsgroep. En dan kan dit dus oa gebeuren. Het is altijd oppassen geblazen, met dit soort situaties en vooral met eenlingen maar de situatie, de voedingsbodem in Parijs en haar voorsteden (en andere grote steden) is wel ánders dan in veel andere landen.

Er zijn genoeg wijken in Rotterdam. Amsterdam, Den Haag etc waar de politie ook niet graag komt, waar ook gefrustreerde mensen zitten etc met rare gedachten, ik geloof echt niet dat dit puur en alleen in Frankrijk kan gebeuren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:19

Dat laatste zeg ik toch ook helemaal niet.. ?

Anyway... vluchtelingen behoorden iig niet tot de daders.. :Y)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-11-15 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:20

Ik zeg toch ook niet dat jij dat zegt? Ik zeg dat ik dat niet geloof.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:21

Wat heeft zo'n reactie dan voor zin als je mijn hele stuk quote.. daarmee suggereer je rechtstreeks op mijn reactie te reageren. "ik geloof echt niet dat dit puur en alleen in Frankrijk kan gebeuren.". Ik beweer toch nergens dat dat jij dat wel moet geloven. Wat ik wel duidelijk probeer te maken dat die situatie in die steden die jij aanhaalt niet kan vergelijken met de voorsteden van Parijs.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:24

Dat klopt ook. Niet puur in Frankrijk, niet puur in Parijs. Maar ik ga wel met Sammie mee dat de situatie in Parijs wat dat betreft echt heel anders ligt dan die in onze grote steden. Het is inderdaad moeilijk uit te leggen in een post op Bokt, of die moet drie pagina's lang zijn. En aangezien ik op mijn werk zit, ga ik daar maar even niet aan beginnen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:25

Sammie schreef:
Wat heeft zo'n reactie dan voor zin als je mijn hele stuk quote.. daarmee suggereer je rechtstreeks op mijn reactie te reageren. "ik geloof echt niet dat dit puur en alleen in Frankrijk kan gebeuren.". Ik beweer toch nergens dat dat jij dat wel moet geloven. Wat ik wel duidelijk probeer te maken dat die situatie in die steden die jij aanhaalt niet kan vergelijken met de voorsteden van Parijs.

Joh met het verkeerde been uit bed gestapt? In jouw bericht komt het over dat de kans vele malen kleiner is in andere landen dan in Frankrijk, ik zeg dat ik dat niet geloof. Denk maar eens aan de aanslagen in Barcelona en London en niet vergeten in Amerika met 9/11.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:26

Amandavd schreef:
Ik zeg toch ook niet dat jij dat zegt? Ik zeg dat ik dat niet geloof.

Er is toch ook niemand die jou dat wil doen geloven? Volgens mij lees je Sammie haar bericht mis.

Een terroristische aanslag zal gebeuren op een plek waar de schade groot is; veel mensen en liefst ook nog op een plek die belangrijk is voor de wereld. Parijs is één van die plekken.. wereldstad, veel mensen, weinig overzicht. Kijk als zo'n terrorist op het platte land in het rond gaat schieten dan raakt ie 40 koeien en een boer... Niet hun beoogde doel... Zij willen dit soort situaties creëren... zoveel mogelijk slachtoffers in een zo kort mogelijk tijdsbestek. En ja, dan kom je inderdaad ook bij Londen, Barcelona, Amsterdam, Brussel wellicht, Antwerpen misschien. Aken is ook nog zo eentje...
Maar in Stein zul je ze al minder snel treffen zegmaar.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:30

Ik zeg toch ook nergens dat iemand dat mij wil doen geloven? :') Communicatie gaat even mis hier.

Ben het verder wel eens met de strekking van je bericht.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:47

Ben vannacht tot laat opgebleven om de gebeurtenissen in Parijs te volgen. Gruwelijk! En ineens, midden in de extra journaaluitzending kwam dhr Wilders ook iets schreeuwen. Tot dit voorval had ik nog het idee dat hij er wel veel aanhangers bij zou krijgen door Parijs, maar na zijn smakeloze opmerkingen denk ik toch dat ie er een hoop kwijt raakt. Althans, geen weldenkend mens wil daar op stemmen imo.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:19

De aanslag is opgeeist door de IS,was ook wel te verwachten dat zij er achter zaten.
Je hebt Moslims en je hebt Extreme Moslims,en die laatste groep gaat het om.Het is gewoon jammer dat er veel mensen Moslims over 1 kam scheren,zoals Wilders dus doet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:41

IS heeft Niks te maken met moslim zijn imo.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:49

Deze kwam ik tegen en hij raakte me. Mensen die gevlucht zijn voor IS, voor de oorlog, hoe moeten die zich nu voelen? Gevlucht naar de veiligheid, maar dan gebeurt dit...

Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:04

Wat vreemd dat het andere topic op slot is gegaan :o?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:05

Ik zit het net ook te lezen en denk hetzelfde: huh? :?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:09

Electra63 schreef:
Wat vreemd dat het andere topic op slot is gegaan :o?

Dat is ook vreemd ja. Alhoewel daar erg kwetsende dingen werden geposted.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:10

Vreselijk wat er weer gaande is.
En toch is een betere grens controle wat mij betreft meer dan o.k wetende dat er donderdag bij TOEVAL!!! een persoon met een auto vol met wapens en munitie in Berlijn in aangehouden die naar alle waarschijnlijkheid onderweg was naar Parijs.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:23

En nu is t hele topic verdwenen? Vind dat een beetje respectloos!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:28

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:32

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:17

rapido schreef:
Vreselijk wat er weer gaande is.
En toch is een betere grens controle wat mij betreft meer dan o.k wetende dat er donderdag bij TOEVAL!!! een persoon met een auto vol met wapens en munitie in Berlijn in aangehouden die naar alle waarschijnlijkheid onderweg was naar Parijs.

Maar de wapens waren al in Parijs.

Ik denk dat grenscontroles dit soort aanslagen niet kan voorkomen, dat geeft een gevoel van schijnveiligheid.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:29

Frankrijk gaat iig wel grenzen 'dicht' doen, Belgie idem en Nederland gaat wel iets aan grenscontrole doen.