Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:57

LadyMadonna schreef:
Maar, door onderzoeksteams toe te laten geef je het toch niet op?
Er zijn verhalen bekend van oorlogen die stil lagen tijdens kerst... Waarom kan dat nu niet.?

Je geeft niet op, maar je geeft wel toegang aan vrienden van de vijand, met het risico dat hierdoor de vijand een strategische zet kan gaan doen (nu of later), waardoor ze minder grip krijgen op het gebied of een deel verliezen.

Vjestagirl

LadyMadonna schreef:
Er zijn verhalen bekend van oorlogen die stil lagen tijdens kerst... Waarom kan dat nu niet.?

Je laat de vrienden van je vijand toe als je bepaalde onderzoeksteams toelaat.

Furrow

LadyMadonna schreef:

Ik denk omdat ze dagelijks dood zien, en voor die mensen wordt er ook niks stilgelegd zodat ze respectvol geruimd worden.
Dat denk ik...

Verder eens met het bovenstaande
Laatst bijgewerkt door Furrow op 19-07-14 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Ja en? Dan kunnen ze toch nog wel mensen ondrrzoek laten doen en de lichamen of spullen van hun landgenoten op laten halen. Nu krijgen ze in ieder geval een heleboel mensen tegen hun door deze acties.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:58

Dribbel schreef:
LadyMadonna schreef:

Je geeft niet op, maar je geeft wel toegang aan vrienden van de vijand, met het risico dat hierdoor de vijand een strategische zet kan gaan doen (nu of later), waardoor ze minder grip krijgen op het gebied of een deel verliezen.

precies dat! Ik snap het wel...ook al is het erg vervelend voor de onderzoeksteams/nabestaanden.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:59

@chanicha Wat maakt het hun nu wat uit de opinie van burgers in het westen is. Ze willen geen zieltjes winnen daar. Daar hebben ze niks aan op het moment. Ze willen dit gebied behouden en dat doe je niet door vrienden van je vijand in veroverd gebied toe te laten.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:01

Dribbel schreef:
@chanicha Wat maakt het hun nu wat uit de opinie van burgers in het westen is. Ze willen geen zieltjes winnen daar. Daar hebben ze niks aan op het moment. Ze willen dit gebied behouden en dat doe je niet door vrienden van je vijand in veroverd gebied toe te laten.

Inderdaad, als pro russen of Oekraïne zich druk maakte om populariteit.. Was dit nooit begonnen.

Ergens vind ik het toch naar dat we verwachten dat alles stilgelegd wordt.
En de andere slachtoffers dan, waarom kunnen we ons daar niet net zo hard druk om maken

Maar als het mijn familie was, zou ik ook willen dat alles stilgelegd word. Het is soms echt een beetje grijs, en niet zwart wit.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:02

Marjoow schreef:
Hoe kan daar anders over gedacht worden? Hey gebied is al jaren van Oekraïne. Dan verzint een of andere idioot ineens dat ie gelooft dat het van hem is en ineens denkt iedereen daar dat? Sorry hoor maar dit is echt compleet bullshit. Oprotten daar.

Het is echt niet zo dat de een man ineens 's ochtends zijn ogen opendeed en dacht van: he, weet je wat, ik wil bij Rusland horen.
Dat zijn mensen/families die in gebieden wonen die jarenlang Russisch gezind waren en bleven. Die het uiteenvallen van de Sovjet Unie nog niet verteerd hebben en dat ook niet willen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het ook niet schrijnend vind, maar het standpunt van de separatisten komt niet uit de lucht vallen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:03

Gini schreef:
Marjoow schreef:
Hoe kan daar anders over gedacht worden? Hey gebied is al jaren van Oekraïne. Dan verzint een of andere idioot ineens dat ie gelooft dat het van hem is en ineens denkt iedereen daar dat? Sorry hoor maar dit is echt compleet bullshit. Oprotten daar.

Het is echt niet zo dat de een man ineens 's ochtends zijn ogen opendeed en dacht van: he, weet je wat, ik wil bij Rusland horen.
Dat zijn mensen/families die in gebieden wonen die jarenlang Russisch gezind waren en bleven. Die het uiteenvallen van de Sovjet Unie nog niet verteerd hebben en dat ook niet willen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het ook niet schrijnend vind, maar het standpunt van de separatisten komt niet uit de lucht vallen.

Dat wou ik bedoelen, maar jij verwoord het beter!
Voor sommige lijkt het soms alsof Rusland hier en daar een groepje separisten hebben gedropt.

laliz

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:15

De pro Russen zijn vaak ook gewoon Russen.. Ga lekker daar wonen dan.
Als Poetin een standpunt in zou nemen dat zij ruimte moeten maken voor de onderzoekers, er een deal kan worden gesloten dat iedereen na het onderzoek het gebied verlaat die er niet hoort, moet dit toch niet zo moeilijk zijn?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:17

De pro-Russen vinden dat ze in Rusland wonen. Het was deel van Rusland voordat het Ukraine werd.

Het ligt iets moeilijker dan doen wat Poetin zegt, aangezien ze wel banden met Rusland hebben, maar aan de andere kant ook wel zelfstandig zijn. En Poetin heeft hetzelfde als de separisten: Ze willen dit gebied behouden en dat doe je niet door vrienden van je vijand in veroverd gebied toe te laten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:18

De onafhankelijkheid van Oekraïne is jonger dan dat ik ben. Natuurlijk zijn het nog gewoon Russen.
Ik durf nu al zeggen dat ik Belg ben tot aan mijn dood, splitsing van België of niet.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:19

Dribbel schreef:
De pro-Russen vinden dat ze in Rusland wonen. Het was deel van Rusland voordat het Ukraine werd.

Het ligt iets moeilijker dan doen wat Poetin zegt, aangezien ze wel banden met Rusland hebben, maar aan de andere kant ook wel zelfstandig zijn. En Poetin heeft hetzelfde als de separisten: Ze willen dit gebied behouden en dat doe je niet door vrienden van je vijand in veroverd gebied toe te laten.

En de armoede dat er heerst versterken die gevoelens nog eens meer.
Al vrees ik dat ze van een koude reis gaan terugkomen op dat vlak.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:52

Maar even los van oorlog of niet oorlog in dit gebied, zonder de oorlog is het volgens mij al een hel om dit hele gebied te doorzoeken op overblijfselen en restanten van mensen die zijn omgekomen, het is zo groot? Al de overblijfselen en lichamen over 15 tot 20 km verspreid liggen.. Krijg je dat ooit voor elkaar zelfs al had je de tijd ervoor? En de hopen nu nog brandende resten van het vliegtuig waar je eigenlijk ook door heen moet? Verschrikkelijk..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:52

Ik heb vanmiddag het condoleanceboek getekend op het ministerie.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:57

goed van je, was het druk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:02

Het moet echt ongelooflijk hard zijn voor de nabestaanden, je geliefde zat in een vliegtuig die gewoon neergeschoten is. Echt niet te begrijpen. En dan heb je ook nog die seperatisten die niet mee willen werken. Lichaam van je geliefde die nu misschien wel in verkeerde handen is of nu al vergaan is. Dit is echt onbeschrijflijk, de nabestaanden moeten het nu wel heel moeilijk hebben.. :(

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:03

Zo, Mark Rutte is boos! Hoop dat het telefoontje vlak voor deze persconferentie iets heeft opgeleverd.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:03

Wat een rare mensen daar. Bankpassen en credit cards van de slachtoffers zijn ook al gestolen. Persoonlijke spullen worden gestolen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:04

@sientje, wat heb ik gemist op de Nederlandse tv?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:04

Kijk op dit moment de persconferentie en verbaas me echt... Die Poetin die maar al zegt dat die er voor gaat zorgen dat er onderzoek gaat gebeuren ben benieuwd volgens mij doet die nog altijd niks! Laat de rebellen gewoon hun gang gaan..

Geef hem ook groot gelijk dat die boos is!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:05

Beau_Myrthe schreef:
Kijk op dit moment de persconferentie en verbaas me echt... Die Poetin die maar al zegt dat die er voor gaat zorgen dat er onderzoek gaat gebeuren ben benieuwd volgens mij doet die nog altijd niks! Laat de rebellen gewoon hun gang gaan..

Geef hem ook groot gelijk dat die boos is!

Ik denk dat als puntje bij paaltje komt Poetin ook niet zo super veel over de rebellen te zeggen heeft helaas, ik hoop dat het anders is, maar vrees van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:06

LisaFaded schreef:
Wat een rare mensen daar. Bankpassen en credit cards van de slachtoffers zijn ook al gestolen. Persoonlijke spullen worden gestolen.

Dat is echt erg... Wat respectloos.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:06

Ah, al gevonden: Premier Rutte is geschokt door het respecloze gedrag op de rampplek. "Mensen rotzooien tussen de brokstukken met de persoonlijke spullen van slachtoffers. Dat is ronduit walgelijk", zei de premier zojuist in een persconferentie.

Ook verstoort het het onderzoek naar de feiten rond de ramp. Volgens Rutte is de berging van de Nederlandse slachtoffers "absoluut noodzakelijk en de eerste prioriteit".

Om dat mogelijk maken is er "ombelemmerde toegang" tot de rampplek nodig, zei Rutte. De eerste Nederlandse forensische experts zijn onderweg naar het rampgebied. Rutte wil dat zei ter plekke hun werk kunnen doen zonder enige belemmering.

---
Nederland is "furieus" door het nieuws dat lichamen van slachtoffers worden versleept op de plek van de vliegramp in Oekraïne. Minister Timmermans van Buitenlandse Zaken zei dat in Kiev.

Timmermans herhaalde dat Nederland niet zal rusten voor degenen die schuldig zijn aan de ramp, of degenen die het mogelijk hebben gemaakt, zijn berecht.

Ook maakte de minister bekend dat in Oekraïne de eerste stappen worden gezet om de lichamen van de slachtoffers te bergen. Nederlandse experts op het gebied van identificatie zijn vandaag richting het rampgebied gereisd.

"Nederland treurt en rouwt en wil dat onze mensen naar huis komen. De berging van de lichamen is op dit moment onze eerste prioriteit en gezien de omstandigheden tegelijkertijd een enorme uitdaging", aldus Timmermans. "Het is een complexe operatie die enige tijd zal vergen."

NOS

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:09

Ik vrees dat het bij die mensen gewoon overleven is.
Hij had zich beter maanden geleden boos gemaakt, dan lachwekkende sancties op te leggen.