De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:23

Hermelientje schreef:
Blue_Eyes schreef:
Net bij 1 op 1 ook weer, Fleur Agema... En maar recht praten wat krom is.

Heb alleen het eind vh gesprek gezien. Wat een zielige vertoning van Agema zeg. Het was ongeveer zo als een lagere school kind dat straf krijgt omdat hij zei "de meester is gek" en dan heel zielig gaat zitten doen omdat andere kinderen gezegd hebben "de meester is gek op drop" en dat bedoelde hij natuurlijk ook. PVV toont echt weer aan waar de afkorting eigenlijk voor staat, Partij Voor Verongelijkten.

vreemd en jammer dat je dus oordeelt op net het laatste gedeelte....

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:23

huppelz

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:48

waarom vraag je je dat af als ik vragen mag? :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:56

Dit soort gevolgen krijg je door de idiote uitspraken en acties van GW.
Wat is het nut van zo'n stickeractie? Een Nederlandse politicus wordt betaald door de Nederlandse gemeenschap; hij schaadt door zo'n nutteloze actie het Nederlandse bedrijfsleven en uiteindelijk de Nederlandse burger. Kan iemand mij het zinvolle voor Nederland uitleggen door zo'n stickeractie? Wat schiet Nederland en ik als burger er mee op?

http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1524662W/

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:13

Ik vond de reactie op de uitspraken van Le Pen ook niet echt getuigen van intelligentie...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:48

Dat is mijn bezwaar tegen GW. Hij zaait alleen maar onrust en brengt schade toe aan onze reputatie en daardoor aan onze economie.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:39

Nou.....met wat ik allemaal in demonstraties heb gezien aan leuzen, daar is GW he-le-maal niets bij....sterker nog dat maakt zijn uitspraken volledig onschuldig. Waar zijn nu die rijen bij politiebureaus? Of is Jodenhaat tegenwoordig normaal?

Ik vrees dat wegkijken niet langer mogelijk zal zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:41

Daar is anders behoorlijk wat commotie over. Of vokg jij het nieuws niet? Er zijn ook mensen gearresteerd.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:53

Nikass schreef:
Daar is anders behoorlijk wat commotie over. Of vokg jij het nieuws niet? Er zijn ook mensen gearresteerd.

Of ik het nieuws volg? Op de seconde af!! Ik kan je vertellen dat die paar arrestaties niets is!! Ik heb er gestaan en ik kan je vertellen het is een stuk groter dan wat je te horen en te zien krijgt.
Ga maar eens naar geen stijl, of via facebook naar terug naar palestina, of naar pro patria.
Mij maken ze niets maar dan ook niets meer wijs

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:06

Wauw jou bronnen zijn facebook en geen stijl! :(:)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:09

Natuurlijk zijn er extremere types dan GW, dat ontslaat GW echter niet van zijn verantwoordelijkheid voor zijn domme opmerkingen, als politicus nog wel.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:17

Nikass schreef:

Doe maar denigrerend maar op facebook zijn heel wat extremisten aan het woord. Daarnaast is geen stijl een van de weinige sites die het nieuws zelf ongecensureerd naar buiten brengt.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:31

Nikass schreef:
Natuurlijk zijn er extremere types dan GW, dat ontslaat GW echter niet van zijn verantwoordelijkheid voor zijn domme opmerkingen, als politicus nog wel.

Wat mij gewoon opvalt is dat minder minder uitspraak zwaar veroordeeld wordt en leuzen dood aan alle joden door diezelfde groepering werkelijk totaal wordt genegeerd. Sterker nog er wrd geroepen spring als je geen jood bent en demonstranten sprongen!! En koren zoals er staat een jood achter mij schiet hem dood!! Geen voorgedrukte aangifteformulieren geen rijen voor politiebureau niets!! En de laatste demo waar spreker vol achter HAMAS stond en vol passie hun daden verdedigde kreeg vanuit publiek alle lof. Dat verbaast me enorm. Openlijke jodenhaat en uiteindelijk 2 arrestaties.... Nou nou...

En dan nog niet te spreken over de ambtenaar van pvda die beweerd dat issis en complot is van zionisten!! Zij heeft nu een eigen facebook waar sympatisanten haar steunen in die uitspraak. Een uitspraak gebaseerd op een Iraanse hoax wat allang achterhaald is. Gw erg? Moet je eens PVDA onder de loep nemen!

Nee nooit meer en we hebben het niet geweten zijn leuzen die straks niet meer opgaan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 09:46

Willl65 schreef:
Nikass schreef:

Doe maar denigrerend maar op facebook zijn heel wat extremisten aan het woord. Daarnaast is geen stijl een van de weinige sites die het nieuws zelf ongecensureerd naar buiten brengt.

Extremisten die jodenhaat verspreiden, zijn NET zo erg als extremisten die moslimhaat verspreiden.

Gemene deler: haat.

Wat er van komt: niets goeds. En dan zeggen dat Wilders ineens een nette man is met uitspraken die 'niets voorstellen' omdat er nu een bak tuig is dat zich verlustigt in jodenhaat, vind ik maar raar en krom.

Dat er een deel Nederlanders vol wrok en ongenoegen zit wisten we al, tis nu maar nét wie het weet te kanaliseren. En voor die mensen maakt het bar weinig uit of ze zich op Joden uitleven of op Moslims hoor...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:42

Randalinpony ik ben het volledig met je eens :j

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:13

Waar heb ik getyped dat Wilders een nette man is?? Ik verbaas me wel enorm over het feit dat er bij zijn uitspraak over minder 5000 aangiftes zijn gedaan en dat dood aan de Joden blijkbaar voor de Nederlandse gemeenschap niet zo een probleem is. Kortkom laten we vooral maar net doen of het Wilders probleem groter is dan de Jodenhaat die momenteel hoog tij viert. Ik weet niet of jullie het laatste debat hebben gevolgd ?? Nou ik wel en ik kan je verzekeren dat het doen alsof extremisten een klein probleempje is snel genoeg weerlegt zal worden. Ik heb het niet geweten is dan niet meer van toepassing. Misschien beter lezen wat ik type. Vergeleken bij.... Is wat anders dan is niets. Hypocrieten al die zogenaamde aangiftes.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:16

Will65 ik vind jouw conclusie heel vreemd. Ik krijg nergens de indruk dat jodenhaat voor de Nederlandse gemeenschap niet zo'n probleem is. Waar baseer je dat op?
Ook hoor ik dat niet terug in de politiek. Nederland eil graag meedoen aan acties tegen IS. Dus voor mij een raadsel hoe jij daar bij komt. Ik vind het trouwens ook erg generaliserend.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:47

Willl65 bedoel je dat je het logisch en terecht zou vinden dat degene die toen aangifte deden tegen Wilders nu ook aangifte doen van uitingen richting Joodse mensen?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:55

Will65, wat is je doel met je laatste post nu eigenlijk?

Je toon is nogal verongelijkt en je post warrig.

Volgens mij snap jij ten eerste niet, dat het oneens zijn met de politiek van Israel nog niet gelijk staat aan Jodenhaat.
Dat is trouwens een bekende kaart in het extreem Joods-orthodoxe kamp. En een hele smerige.

Je kunt het namelijk prima vinden met de Jood in je straat en niets tegen de godsdienst van die man hebben, en toch vinden dat men in Israel de zaken nou niet echt fatsoenlijk aanpakt.

Verder snap ik eigenlijk ook niet zo goed, waarom je daar Wilders dan weer met de haren bijsleept... Die aangiftes vonden plaats in een andere tijd.

Misschien is je focus wat veel op het probleem van antisemitisme in Nederland gericht. Ik begrijp heel goed dat dat voor Joden ontzettend bedreigend is, zoals het voor Moslims ook ontzettend bedreigend was toen een PVV-er idiote voorstellen deed, als mochten Moslims niet met de bus reizen... :r

In mijn ogen is het targetten van bepaalde bevolkingsgroepen om de schuld van allerlei problemen in een samenleving op te schuiven, altijd ontzettend oneerlijk en potentieel dodelijk gevaarlijk.
Maakt helemaal niet uit welke groep het dan precies is.

Dus ja, je hebt helemaal gelijk: die Jodenhaat moet gelijk de kop ingedrukt worden. Wellicht kan jij daartoe de aanzet geven?
Net zoals de praatjes van Wilders de kop in gedrukt mochten worden, omdat hij ook aan het targetten was.

Maar goed, internationaal gezien is er van alles aan de hand. Het lijkt mij voor Nederland het belangrijkste het hoofd koel te houden en zich niet door allerlei zieke geesten te laten opruien tegen elkaar.
Voor sommige mensen (bijvoorbeeld wapenhandelaren en mensen met een verborgen politieke agenda) is een soort burgeroorlog wellicht een blij vooruitzicht. Of nog beter, dat de hele wereld in brand vliegt. De meeste mensen zullen er toch gewoon zwaar onder lijden, terwijl het niets oplost.
En je land gaat naar de klote.

Kortom, doe vooral aangifte. Dat is veel constructiever dan op bokt te gaan zitten mokken dat anderen hypocriet zijn, want jij bepaalt nou eenmaal niet wanneer die ander wat moet doen.
Jij ziet een probleem, jij kan er wat aan doen.

En geloof mij maar, dat anderen ook al bezig zijn met het probleem van antisemitisme. Niemand is WOII vergeten.
Zelfde reden dat mensen ook het opruien van Wilders de kop in wilden drukken.

De rillingen lopen je over de rug.

Maar open vooral een apart topic over antisemitisme, ik vind het echt heel goed dat je dat onder de aandacht brengt. :j +:)+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:14

Wow, Randalinpony, wat een goede post !!
_/-\o_ +:)+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:44

Ik sta er ook helemaal achter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:42

Ehh, las net dat Ian Paisley hellen is. Als je het over een haatzaaier hebt. Daar kan menig haat prekende Iman wat van leren. En Wilders is er een lief kleutertje bij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:36

Morganlefay schreef:
Ehh, las net dat Ian Paisley hellen is. Als je het over een haatzaaier hebt. Daar kan menig haat prekende Iman wat van leren. En Wilders is er een lief kleutertje bij.

Je bedoelt "overleden"? ;)
Zeker was hij een haatzaaier en zo zijn er nog velen op deze wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:03

Electra63 schreef:
Morganlefay schreef:

Je bedoelt "overleden"? ;)
Zeker was hij een haatzaaier en zo zijn er nog velen op deze wereld.

Yes, sorry voor de duidelijke grrrr
Ben van '59 en heb meneer Paisley's opruiende taal als vredelievend mens altijd vreselijk gevonden.
Zo'n boze man die nog steeds in mijn beleving de Duvel naar beneden predikte.
Foto's van m en oude stukjes als ie vanaf de kansel bezig was }>
http://www.nujij.nl/algemeen/noord-iers ... 3488.lynkx

Edit: link nu.nl

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:51

Electra63 schreef:
Wow, Randalinpony, wat een goede post !!
_/-\o_ +:)+

Mee eens. Ik heb aangifte gedaan maar voelde me daar erg alleen in staan. Het raakte me gewoon diep en het probleem is inderdaad dat ik me niet goed kan verwoorden......helaas.