2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:37

Amy77 schreef:
Ze praten niet over een mogelijke handlanger..er is naar gevraagd of er mogelijk een handlanger kan zijn..en die optie houden ze ook open, mochten er tips binnenkomen dat de jongens na 6 mei nog gezien zijn.

Ze praten wél over een mogelijke handlanger,staat in de balk onderaan op RTL 7.
Net nog gelezen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:40

Heb ik net ook nog gelezen over een mogelijke handlanger. Maar weet het zelf eigenlijk niet laten we gewoon hopen dat de politie snel meer duidelijkheid heeft.

Waarom zijn ouders denken dat het geen zelfmoord zou zijn geweest geen idee daar zullen zij wel misschien een reden voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:41

Nu staat er idd dat er "niks over de kinderen in de brief staat".
Eerst zeiden ze alleen dat "er niks over de verblijfplaats van de kinderen in staat".
Dus misschien staat er wel iets in maar niks bruikbaars.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:47

gohya schreef:
Amy77 schreef:
Ze praten niet over een mogelijke handlanger..er is naar gevraagd of er mogelijk een handlanger kan zijn..en die optie houden ze ook open, mochten er tips binnenkomen dat de jongens na 6 mei nog gezien zijn.

Ze praten wél over een mogelijke handlanger,staat in de balk onderaan op RTL 7.
Net nog gelezen.

Ok, daar heb ik niet gekeken..alleen op de vragenlijst op papier ;)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:59

tja hoe betrouwbaar vind je iemand...

voor de rest blijf ik erbij dqt ze max. 5 km van de plek moeten zoeken waar hii zelfmoord heb gepleegd..

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:00

XFiemoX schreef:
Waarom zijn ouders denken dat het geen zelfmoord zou zijn geweest geen idee daar zullen zij wel misschien een reden voor hebben.

Is het zeker dat zij dat denken of staat dat alleen in die ene vage blog?
Al was het waar dat zij dit denken, het komt wel vaker als een schok voor de naasten als iemand zelfmoord pleegt, zonder extra ellendige nasleep zoals in dit geval.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:01

Askim schreef:
tja hoe betrouwbaar vind je iemand...

voor de rest blijf ik erbij dqt ze max. 5 km van de plek moeten zoeken waar hii zelfmoord heb gepleegd..

Hoe meer men weet hoe calculerender ik hem (of eerder het hele gebeuren) over vind komen, dus het zou me niet verbazen als hij ze juist wel elders achtergelaten heeft (hoe dan ook)..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:06

ik denk maar dat is een gedachten dat hij heeft gedacht... Ik niet jij ook niet...

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:10

Askim schreef:
ik denk maar dat is een gedachten dat hij heeft gedacht... Ik niet jij ook niet...

Ik snap het denk ik niet, wat?

edit: Als hij echt zo'n grondige hekel had aan z'n ex dat hij, wat voor gevoelens hij dan ook oorspronkelijk had voor zijn zoontjes, ze heeft laten verdwijnen om haar een hak te zetten, dan is het niet zo onvoorstelbaar dat hij in plaats van ze dicht bij zich te houden, naar het zuiden is gereden om ze onderweg (apart?) te dumpen (levend of niet). En heeft hij zich op een heel andere, makkelijk te vinden plaats van het leven beroofd (want oh wee, dat ze hém niet gauw zouden vinden..) om iedereen op een extra dwaalspoor te zetten.. Tsja, speculatie alom, maar het is wel steeds duidelijker dat hij hier van te voren over heeft nagedacht, hoe akelig dat ook is.
Laatst bijgewerkt door Nouska op 17-05-13 18:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:11

Ik de kinderen niet jij (ex vrouw) ook niet.

typen op telefoon is even anders :+

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:18

Askim schreef:
Ik de kinderen niet jij (ex vrouw) ook niet.

typen op telefoon is even anders :+

Ik denk dat we in principe hetzelfde bedoelen?

Hopelijk komen er wat meer (duidelijkere) aanwijzingen die helpen ze daadwerkelijk terug te kunnen vinden, want het wordt hoe langer hoe uitzichtlozer.. :\

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:23

chocobroodje schreef:
17.25 uur: Bij het Henschotermeer worden ook vrijwillige duikers ingezet tijdens de zoekactie vanavond. Mensen die een gedegen duikopleiding en eigen apparatuur hebben, kunnen zich nog aanmelden.

respect voor degenen die gaan zoeken weer...

Jolliegirl

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:33

Vrijwillige duikers...

Dit gaat me wel een béétje te ver hoor...
Waarom laten ze dát niet gewoon aan de prof's over??

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:36

Misschien omdat die er te weinig zijn?
Of misschien duikers van de vrijwillige brandweer oid?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:37

ooeeh dat is wel heftig vijwillige duikers??? Ze hebben met speciaal apparatuur al in de vijvers gezocht toch?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:37

Dat snap ik ook niet, en al helemaal niet in het hens. Dat is zo ondiep, als je iets te hard zwemt stoot je je kop aan de bodem. Je kan zo goed als overal staan.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:39

Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen... Vreselijk wat er allemaal aan de hand is en ik heb er ook nog in de buurt gewoont. Ongelofelijk.

Maar in het hens is toch wel eens eerder iemand gevonden? Schoot me zo opeens te binnen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:40

Pauline schreef:
Misschien omdat die er te weinig zijn?
Of misschien duikers van de vrijwillige brandweer oid?

Lijkt me stug.. Want dat blijft beroeps...Ook al is de brandweer vrijwillig..

Onder deze oproep versta ik echt : Iedereen met een duikbrevet..
Dan zou mijn neefje bijvoorbeeld ook mee mogen zoeken..

Dit gaat me te ver....
Dit is werk voor prof's.. En ik vrees dat er steeds meer sensatiezoekers op af komen..
Je lees op Fb en Twitter overal al berichten met : Ik heb gezocht! Ik ga daar en daar. Weer een avond gezocht met mn maten!

Wie vind als eerste de jongetjes en verdient daarmee eeuwige roem.... Dáár begint het IMO op te lijken!
En ik erger me daar aan... Zeker nu ze over duiken gaan beginnen....

Mag straks dan ook iedereen met een vliegbrevet over de bossen vliegen met eigen warme-camera's bij wijze van spreken?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:43

Ik heb geen idee. Ben het wel eens dat het een vage blog betreft alleen met sommige dingen wat erin beschreven staat kan ik het wel mee eens zijn.
Nouska schreef:
XFiemoX schreef:

Is het zeker dat zij dat denken of staat dat alleen in die ene vage blog?
Al was het waar dat zij dit denken, het komt wel vaker als een schok voor de naasten als iemand zelfmoord pleegt, zonder extra ellendige nasleep zoals in dit geval.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:43

Ik weet het niet, ik ervaar dat niet zo.
Iedereen die gaat zoeken loopt risico om te vinden en ik verwacht dat het duiken zeer gestructureerd zal verlopen, net als het zoeken.
Dat mensen daar later op twitter over ontladen begrijp ik wel ergens. Want het is toch niet niks om te doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:44

Ik vrees dat ze zonder deze massale inzet de jongens nooit allen vinden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:46

Over vrijwillige duikers gesproken ook ik hoop dat ze daarmee niet bedoelen iedereen met een duikbrevet, zoiets kan de politie toch niet zomaar goedkeuren lijkt me? Maar wie ben ik :o.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:02

Ik ben het eigenlijk helemaal met Jolliegirl eens!
Dat duiken gaat niet onder leiding van de politie, net als de burger actie's. Het kan alleen afgeraden worden door de politie maar verboden om te zoeken niet. Daarbij zal het recreatieshap wel toestemming hebben gegeven voor het duiken in het Hens. Denk dat ze met duikbrevet je padi bedoelen en hoger.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:08

Hm dan kan ik er ook minder blij van worden...dacht dat het onder leiding van deskundigen was.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:19

Jolliegirl schreef:
Lijkt me stug.. Want dat blijft beroeps...Ook al is de brandweer vrijwillig..

Onder deze oproep versta ik echt : Iedereen met een duikbrevet..
Dan zou mijn neefje bijvoorbeeld ook mee mogen zoeken..

Dit gaat me te ver....
Dit is werk voor prof's.. En ik vrees dat er steeds meer sensatiezoekers op af komen..
Je lees op Fb en Twitter overal al berichten met : Ik heb gezocht! Ik ga daar en daar. Weer een avond gezocht met mn maten!

Wie vind als eerste de jongetjes en verdient daarmee eeuwige roem.... Dáár begint het IMO op te lijken!
En ik erger me daar aan... Zeker nu ze over duiken gaan beginnen....

Mag straks dan ook iedereen met een vliegbrevet over de bossen vliegen met eigen warme-camera's bij wijze van spreken?

Ik deel jouw gevoel wel een beetje. Van de ene kant super dat er zoveel mensen zich inzetten met de zoektocht! Anderzijds heb ik bij een deel van de mensen het gevoel dat ze meedoen om de jongens te zoeken, maar ook voor de 'spanning en sensatie'.
En dan denk ik ook van, wat als ze ze daadwerkelijk vinden? Hebben ze zich dat wel gerealiseerd?
Maar goed liever een groep sensatiezoekers erbij en de jongens vinden, dan met alleen beroepsmensen zoeken en niets vinden.

Ik interpreteer het ook als: iedereen met een duikbrevet en uitrusting mag mee duiken.
Ik weet zelfs niet eens of er vrijwillige duikers bij de brandweer bestaan? Niet iedere locatie heeft duikers, vaak komen die van een grotere kazerne met beroeps (althans hier in de regio).
Maar daarnaast vrijwillig of niet, duikers van de brandweer mogen niet zomaar met die spullen gaan duiken. Die moeten zover ik weet beschikbaar blijven voor als ze een officiële oproep krijgen.