De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:53

Askja schreef:
Frappant vind ik het verschil in toonzetting tussen Lusitana's eerste post in het bovenste topic destijds, en hoe ze er nu tegenaan kijkt.
Hoe komt het Lusitana, dat je zo'n u-bocht hebt gemaakt wat betreft je kijk op de mcCanns? (toen vond je het veel erger dat Portugezen hun kids overal mee naartoe sleepten dan dat de mcCanns hun kinderen lieten slapen om verderop te gaan eten en regelmatig even terug te lopen en om ze checken). Ook was je destijds nogal kritisch op het trage in actie komen door de Portugese politie. Terwijl je nu elke kritiek op diezelfde politie fel pareert. Let wel, het was je eerste post, ik heb niet het hele topic gelezen - misschien dat je toonzetting al heel snel verandert. Maar dan nog.
Wat heeft ervoor gezorgd dat je zo totaal anders tegen deze zaak bent gaan aankijken, dat je nu zo'n afkeer hebt van de mcCanns en ze nu wel nadrukkelijk verwijt dat ze hun kinderen alleen achterlieten in het appartement?

Dit is echt oprechte interesse, ik probeer het te begrijpen.

En dit is precies waar ik het over heb. Waarom praat je OVER mij ipv dat je het gewoon op de man af vraagt?
Nu staat er gewoon een sneer, geen vraag. Dat je toevoegt dat het oprechte belangstelling is, is om het te dekken.
De post die eronder volgt gaat dus automatisch ook weer over mij.
Er ontstaat een discussie OVER MIJ.
Ik ben niet het onderwerp.

Ik wil wel je vraag beantwoorden.
Ik had toen nog niet alle feiten op een rij, ik meen dat d reactoes van d eeerste dagen ware toen de info ook nog maar summier was.
Wat ik al eerder uitgelegd hebt, en daardoor ook al antwoord op je vraag gegeven heb, dus je had je psot wel weg kunnen laten, is dat als je dieper in de zaak duikt zoals die zich naderhand heeft ontwikkeld, je dan niet van onschuld van de McCanns overtuigd kúnt blijven.
Bovendien zijn ze op een gegeven moment mensen gaan beledigen en een en ander op politiek niveau uitgevochten en meer van dat soort valse zetten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 16:56

]Lusitana: Ik wil hier wel even op in gaan, daar ik het van iets dichterbij mee maak, dat wil zeggen dat er uitgebreidere info alle dagen op TV komt en in de krant staat, hier.

Ik vond het eerst ook belachelijk dat de kinderen alleen waren gelaten, maar ik weet nu dat het om een apartementencomplex gaat dat behoorlijk bewaakt is, en dat ze bij het zwembad zaten te eten en van het zwembad kun je kun appartement zien, dus ook de kinderen horen, mocht er een huilen.
Het is niet zo dat ze de kinderen altijd maar alleen lieten, dat deden ze juist alleen als ze daar op vakantie waren, omdat het zo´n veilige omgeving is. Andere stellen doen precies hetzelfde.

Vind je het nu echt heel raar dat je mening over zoiets verandert als je meer te weten komt over de situatie?
Ik weet dat de McCanns iedereen destijds wilden wijsmaken "It was like dining in our back yarden" maar als je goed naar de situatie en de reconstructies kijkt dan was het appartement onmogelijk te zien, laat staan te horen, op flinke afstand en heel makkelijk bereikbaar voor iemand vanaf de straatkant. Zo opmerkelijk dat ze uberhaupt het appartement open lieten (vind ik). Maar dat werd later pas bekend.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:00

ThreeFingers schreef:
Ik persoonlijk kan het niet uitsluiten!

Maar is er bewijs dat het lab "gerommeld" heeft?

Keer op keer komen hier opmerkingen voorbij, hoe dik de mccanns zijn met bepaalde personen enz.
In een vorm, dat je bijna moet gaan denken, zo zo dat al die mensen in dat complot zitten.

Draai ik de rollen om, en geef aan dat ook bij Portugese politie misschien dienders zitten die niet deugen.

Word dat gelijk neer gehaald.

Het is toch duidelijk dat er hier mensen absoluut tegen de Mccanns zijn!

Al het andere word weg gepraat.

Ik begrijp dat het zo voelt, maar waar het om gaat is dat wat ik beweer gewoon na te gaan is en wat jij beweert niet.
Het is nu eenmaal zo dat de dingen niet in het voordeel van de McCanns zijn.
Neem nu dat fonds dat ze opgezet hebben als MERK, jaja. En ze beloven het resterende geld aan goed doelen te geven ALS Maddie gevonden wordt. Daar ze weten dat dat nooit gaat gebeuren is al het geld dus gewoon voor hen. En ze hebben dit vooral gebruikt voor advokaten, om anderen aan te klagen.

Lusitana

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:04

Ik heb trouwens getemd betreffende de post die OVER MIJ gaat, want dat is niet de bedoeling. Ik heb er braaf op gereageerd maar willen mensen voortaan dat soort dingen gewoon AAN mij adresseren ipv over me te roddelen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:08

Askja vraagt het toch ook aan jou? Ik zie de connectie met roddelen niet?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:21

Ik stuur je een pb met uitleg. Ik ga er hier niet meer op in, want het ontspoort weer het topic.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:25

Lusitana schreef:
ThreeFingers schreef:
Ik persoonlijk kan het niet uitsluiten!

Maar is er bewijs dat het lab "gerommeld" heeft?

Keer op keer komen hier opmerkingen voorbij, hoe dik de mccanns zijn met bepaalde personen enz.
In een vorm, dat je bijna moet gaan denken, zo zo dat al die mensen in dat complot zitten.

Draai ik de rollen om, en geef aan dat ook bij Portugese politie misschien dienders zitten die niet deugen.

Word dat gelijk neer gehaald.

Het is toch duidelijk dat er hier mensen absoluut tegen de Mccanns zijn!

Al het andere word weg gepraat.

Ik begrijp dat het zo voelt, maar waar het om gaat is dat wat ik beweer gewoon na te gaan is en wat jij beweert niet.
Het is nu eenmaal zo dat de dingen niet in het voordeel van de McCanns zijn.
Neem nu dat fonds dat ze opgezet hebben als MERK, jaja. En ze beloven het resterende geld aan goed doelen te geven ALS Maddie gevonden wordt. Daar ze weten dat dat nooit gaat gebeuren is al het geld dus gewoon voor hen. En ze hebben dit vooral gebruikt voor advokaten, om anderen aan te klagen.

Hier weer zo'n opmerking
"daar ze weten dat dat nooit gaat gebeuren"

Hoe weet je dat nou?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:29

Lusitana schreef:
Askja schreef:
Frappant vind ik het verschil in toonzetting tussen Lusitana's eerste post in het bovenste topic destijds, en hoe ze er nu tegenaan kijkt.
Hoe komt het Lusitana, dat je zo'n u-bocht hebt gemaakt wat betreft je kijk op de mcCanns? (toen vond je het veel erger dat Portugezen hun kids overal mee naartoe sleepten dan dat de mcCanns hun kinderen lieten slapen om verderop te gaan eten en regelmatig even terug te lopen en om ze checken). Ook was je destijds nogal kritisch op het trage in actie komen door de Portugese politie. Terwijl je nu elke kritiek op diezelfde politie fel pareert. Let wel, het was je eerste post, ik heb niet het hele topic gelezen - misschien dat je toonzetting al heel snel verandert. Maar dan nog.
Wat heeft ervoor gezorgd dat je zo totaal anders tegen deze zaak bent gaan aankijken, dat je nu zo'n afkeer hebt van de mcCanns en ze nu wel nadrukkelijk verwijt dat ze hun kinderen alleen achterlieten in het appartement?

Dit is echt oprechte interesse, ik probeer het te begrijpen.

En dit is precies waar ik het over heb. Waarom praat je OVER mij ipv dat je het gewoon op de man af vraagt?
Nu staat er gewoon een sneer, geen vraag. Dat je toevoegt dat het oprechte belangstelling is, is om het te dekken.
De post die eronder volgt gaat dus automatisch ook weer over mij.
Er ontstaat een discussie OVER MIJ.
Ik ben niet het onderwerp.

Ik wil wel je vraag beantwoorden.
Ik had toen nog niet alle feiten op een rij, ik meen dat d reactoes van d eeerste dagen ware toen de info ook nog maar summier was.
Wat ik al eerder uitgelegd hebt, en daardoor ook al antwoord op je vraag gegeven heb, dus je had je psot wel weg kunnen laten, is dat als je dieper in de zaak duikt zoals die zich naderhand heeft ontwikkeld, je dan niet van onschuld van de McCanns overtuigd kúnt blijven.
Bovendien zijn ze op een gegeven moment mensen gaan beledigen en een en ander op politiek niveau uitgevochten en meer van dat soort valse zetten.
De eerste alinea had niet gehoeven, dus daar ga ik niet op in, ik voel me niet aangesproken.
Maar dank voor je antwoord.
Ik vond Sinnes opmerking ook wel verhelderend, dat ieders eerste reactie logischerwijs is: wat erg voor de ouders. Zo beschouwd had ik jouw reactie ook meer moeten zien vanuit het perspectief van de eerste schok destijds, in plaats van in het licht van je meer recente posts en je huidige overtuiging van de schuld van de ouders (die je uiteraard mag hebben, maar die ook tegengesproken mag worden)

Om het wat breder te trekken, wat mij zo fascineert aan deze zaak (los van het feit dat het verschrikkelijk is dat nog steeds volstrekt duister is wat er met Madeleine is gebeurd), is hoe de media en het publiek er door de jaren heen mee om zijn gegaan.
Het is onmogelijk een zaak als deze objectief te bekijken, zonder persoonlijke emotie. En het raakt aan zoveel aspecten: er is de onopgeloste puzzel, er zijn de ouders die niet volgens het boekje reageren, waardoor ze gemakkelijk van slachtoffer tot dader gemaakt worden, er is het eindeloos durende onderzoek, het getouwtrek tussen de betrokken landen, de talloze speculaties, er zijn de tabloids die er vanuit commerciële overwegingen voor zorgen dat elk minimaal feitje als doorbraak wordt gepresenteerd, en daarbij zijn er steeds weer die foto's, van een onschuldig poppig uitziend driejarig meisje in betere tijden, zich van geen kwaad bewust.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 17:41

Askja schreef:
Om het wat breder te trekken, wat mij zo fascineert aan deze zaak (los van het feit dat het verschrikkelijk is dat nog steeds volstrekt duister is wat er met Madeleine is gebeurd), is hoe de media en het publiek er door de jaren heen mee om zijn gegaan.
Het is onmogelijk een zaak als deze objectief te bekijken, zonder persoonlijke emotie. En het raakt aan zoveel aspecten: er is de onopgeloste puzzel, er zijn de ouders die niet volgens het boekje reageren, waardoor ze gemakkelijk van slachtoffer tot dader gemaakt worden, er is het eindeloos durende onderzoek, het getouwtrek tussen de betrokken landen, de talloze speculaties, er zijn de tabloids die er vanuit commerciële overwegingen voor zorgen dat elk minimaal feitje als doorbraak wordt gepresenteerd, en daarbij zijn er steeds weer die foto's, van een onschuldig poppig uitziend driejarig meisje in betere tijden, zich van geen kwaad bewust.

Daar sla je de spijker op zijn kop. Dat is ook precies wat mij facineert aan de hele verdwijning. Ik begrijp jouw reactie "er zijn de ouders die niet volgens het boekje reageren, waardoor ze gemakkelijk van slachtoffer tot dader gemaakt worden". Volgens mij is dat niet aan de hand. De McCanns hebben alles en alles mee gehad om dat juist niet te laten gebeuren tot en met professionele woordvoerders en campagneleiders aan toe.
Ben het met je eens dat de Media coverage de zaak aardig heeft vertroebeld. Niet in het laatst voor de politie die daardoor echt mega veel leads heeft moeten nalopen die allemaal nergens toe leidden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:46

Daar gaat die these die ik eerder genoemd heb, ook over.
Ook hoe ze een gewoon een verkoopbaar merk is geworden.
Er is ook een boek over, waarom mensen het zo omarmen. Ik zal even kijken of het ooit vertaald is.
Quote van de schrijver:
Citaat:
"En waarom zijn we haar 'Maddie' gaan noemen, terwijl ouders en familie dat nooit deden? We horen ze altijd het meisje Madeleine noemen. In feite zochten we naar een aanduiding die de afname van de omvang van het wezen uitdrukte, die verzachtte, de afstand verkortte en emotionele en vertrouwde banden creëerde. ‘Maddie’ veranderde van de dochter van McCann in de dochter van de wereld. Dit is het geweldige journalistieke verhaal van de afgelopen jaren en we hebben allemaal Maddie geadopteerd.

Het is, zie ik in elk geval in het engels te verkrijgen. «Why have we adopted Maddie?»
by Luis Castro, journalist & blogger

Er zijn in totaal 6 portugese boeken over de zaak. Deze dus en het boek van Amaral, maar ook een boek van Hernâni Carvalho en Luís Maia, een journalist en reporter, met de titel "Maddie 129" is in het engels vertaald en online te koop en te downloaden;
"A culpa dos McCann" is ook in het engels vertaald en heet dan The guilt of he McCanns, is geschreven door Manuel Catarino, Correio da Manhã editor-in-chief;
"O enigma da Praia da Luz" in het engels vertaald en heet dan "The enigma of Luz beach", geschreven door journalist en blogger Frederico Duarte de Carvalho
"A Estrela de Madeleine" in het engels "Madeleine´s star" door Paulo Pereira Cristovão, ex PJ inspecteur, directeur van de Portuguese vermiste kinderen associatie [APCD]

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:28

En toch bezorgt dat vertrouwelijke, familiaire gebruik van die bijna liefkozende afkorting Maddie mij een ongemakkelijk gevoel. En dat 'dochter van de wereld' ook.

Het is ook het nadrukkelijke appelleren aan het gevoel dat 'we'
Maddie bij wijze van spreke zelf hebben gekend waar de tabloids zo gehaaid gebruik van maken, en dat is waar oprechte betrokkenheid te makkelijk overgaat in sensatiezucht.

Triest en cynisch dat er op die manier zo veel geld wordt verdiend aan deze zaak. Dat er, vooralsnog hele vage, aanwijzingen zijn dat pedofiele criminaliteit een rol zou kunnen spelen in de zaak, komt die tabloids en andere minder frisse media maar al te goed van pas. En ze zullen dan ook niet nalaten die lijn steeds weer op te zoeken, want dat verkoopt. Ik vraag me eerlijk gezegd af of dit de kijk op de zaak, ook die van de betrokken politie-onderzoekers, niet steeds verder vertroebelt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:18

Dat is ook zo. De inhoud van het boek gaat dan ook over de massa manipulatie en de absurditeit van het geheel en dat ze gewoon een verkoopbaar merk is. Het gaat zeker niet over iets positiefs er van.
De these over het Maddie effect ook niet trouwens.

De politie wordt zeker meegesleurd in een soort verplichting waar ze nooit aan zouden voldoen als er niet zo´n media druk was.

Wat ik al eerder zei, de PJ doet zo weinig mogelijk, oftewel het hoogstnoodzakelijke waar ze het nut van inzien, maar ze willen niet meer in het media circus gesleurd worden. Dat heeft ze in het begin erg in de weg gezeten.

Hier haalt men een beetje de schouders op en gaan weddenschappen wie het volgend jaar voor het karretje gespannen wordt of de volgende verdachte zal zijn die de media haalt.
Het nieuws wordt ook redelijk "uitgekleed" gegeven.
Als eerder in dit topic een vorbeeld van gegeven. The Sun schrijft een heel lang stuk van tig alineas met foto´s, met dingen uit Kates boek erbij, en hier staat er 1 korte alinea of zo. Gewoon meer matter of fact.

Clarence Mitchell zit aan het wiel dat het steeds aandraait.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:24

Ja, eigenlijk weten wij allemaal niks meer, dan dat er een 3 jarig meisje verdwenen is in Portugal.

Al onze info komt, van wat we lezen, horen, horen vertellen, video's enz

Ik hoop echt dat de waarheid aan het licht komt.
En mochten de ouders hun dochter hebben laten verdwijnen.
Mogen ze, ze van mij ophangen (bij wijze van)

En als er een grote pedofielen ring/mafia achter zit, opruimen die hap. Ook als er hogere heren, politie enz achter zitten.

En als er een kidnapper achter zit, die het meisje verkocht of misbruikt heeft.
Ook opruimen die hap!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:34

Nou, zo is het nou ook niet, dat we niks weten. De kritiek is op mainstream media en tabloids. Die doen niet aan echt journalisme. Er zijn manieren buiten de mainstream media en tabloids om, om achter dingen te komen zoals welke rol mensen hebben gespeeld in welke gebeurtenissen.
Er zijn ook nog echte journalisten die zelf dingen nagaan.
En de verklaringen van betrokken personen staan gewoon online.
wat de politie wél gevonden heeft staat ook online.

Er is wel wat meer dan "niets" te vinden in het hele media circus. Maar je moet wel weten hoe je moet zoeken en waar en wie je kunt vertrouwen en dat kan best lastig zijn.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:44

Lusitana schreef:
Nou, zo is het nou ook niet, dat we niks weten. De kritiek is op mainstream media en tabloids. Die doen niet aan echt journalisme. Er zijn manieren buiten de mainstream media en tabloids om, om achter dingen te komen zoals welke rol mensen hebben gespeeld in welke gebeurtenissen.
Er zijn ook nog echte journalisten die zelf dingen nagaan.
En de verklaringen van betrokken personen staan gewoon online.
wat de politie wél gevonden heeft staat ook online.

Er is wel wat meer dan "niets" te vinden in het hele media circus. Maar je moet wel weten hoe je moet zoeken en waar en wie je kunt vertrouwen en dat kan best lastig zijn.

Dat dat lastig is geloof ik zeker, juist in deze zaak.

Maar alsnog welke journalist is betrouwbaar?

De politie files zijn niet compleet, andere politie files staan niet online enz enz.

Er zijn zelfs video's van paragnosten en tarot kaart leggers, hier zullen ook sommige mensen stellig in geloven.

Het heeft met een stukje, eigen geloof te maken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:57

Journalsiten die niet aan copy and paste doen, die niet Britse media als bron gebruiken, maar onafhankelijk onderzoek doen, er zelf op uit gaan, kun je als betrouwbaar zien tot het tegendeel bewezen is.

Dat niet alles online staat, wil niet zeggen dat er niet genoeg online staat om bepaalde conclusies te trekken.

Ik heb ook een video gezien van een tarot legger en het probleem is dat inderdaad je eigen geloof dingen beïnvloeden. Ik kan een heel ander verhaal bedenken bij dezelfde kaarten bv.
Dus ja de eigen gedachtengangen zijn bepalend waar dingen aan de verbeelding overgelaten worden.
Maar er zijn ook gewoon dingen die echt weinig tot geen ruimte geven voor die verbeelding.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:00

Moderatoropmerking:
Willen jullie er aub op blijven letten dat de discussie op het onderwerp blijft maar dat het noemen van namen als je elkaar iets vraagt natuurlijk ook prima is. Ondanks het zijspoor even vind ik het prettig om te zien hoe jullie het toch met z'n alle opgepakt hebben en de discussie weer fijn verloopt nu door iedereen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:03

Lusitana schreef:
Journalsiten die niet aan copy and paste doen, die niet Britse media als bron gebruiken, maar onafhankelijk onderzoek doen, er zelf op uit gaan, kun je als betrouwbaar zien tot het tegendeel bewezen is.

Dat niet alles online staat, wil niet zeggen dat er niet genoeg online staat om bepaalde conclusies te trekken.

Ik heb ook een video gezien van een tarot legger en het probleem is dat inderdaad je eigen geloof dingen beïnvloeden. Ik kan een heel ander verhaal bedenken bij dezelfde kaarten bv.
Dus ja de eigen gedachtengangen zijn bepalend waar dingen aan de verbeelding overgelaten worden.
Maar er zijn ook gewoon dingen die echt weinig tot geen ruimte geven voor die verbeelding.

Ook ik heb 2 zulke video's gekeken.
En de ene was zeg maar tegen de Mccanns en de andere precies het tegen over gestelde :j

Het hele Madeleine gebeuren is 1 grote chaos.

Het is heel lastig om hier "open" en realistisch in te blijven staan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 22:27

Leuk om ook een groen compliment te zien, dank je Mondy :D :D

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:24

Babootje schreef:
Leuk om ook een groen compliment te zien, dank je Mondy :D :D

Helemaal mee eens :j

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:54

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:01

Lijkt me nu niet direkt een geloofwaardig stuk.

Wat me bij deze man ook verbaast dat hij een 72jarige vrouw verkracht ,volwassen vriendinnen heeft,in vrouwenkousen op beeld danst ,ik vind dat niet zo bij een pedofiel passen?
Ik heb het idee,maar kan natuurlijk volledig fout zitten dat het beeldmateriaal meer handel is.
Want toen hij als pedofiel werd aangeduid was hij toch zelf nog jong?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:29

Hij heeft wel wat met pubermeisjes en tieners, maar niets wijst er op dat hij voor hele kleine kinderen gaat. Echter in zijn profiel past dat het om macht gaat en dat heb je natuurlijk makkelijk over kleine meisjes.
Maar het is meer dat er geen reden is om een specifiek kind mee te nemen uit een appartement. Het is normaler om ze weg te lokken van speelplaatsen of gewoon op te pakken en weg te rennen. Ze worden niet voor niks kinderlokkers genoemd.

Daarbij is er nog steeds niks dat hem verbind aan de zaak behalve dat hij in de buurt woonde en er een telefoongesprek is geweest in de buurt.

Het ziet er uit als een grote fout nu omdat ze vinden dat hij de dader is die ze dan in hun ogen hebben laten lopen maar als nou blijkt dat hij niet de dader is, heeft het voorval verder ook geen belang.
En verder ze hadden niet de achtergrond die men in Duitsland wel heeft. Hier was hij gewoon een verslaafde buitenlander die dief was.

Het is ook nog de vraag, als hij wel thuis was geweest, of ze er wat bruikbaars uit hadden gekregen om hem te kunnen arresteren en veroordelen....

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:40

Nog iets over de ontvoeringstheorie, als ie haar in haar slaap uit bed geplukt heeft zou ze toch geschreeuwd of gehuild hebben. Dat zou toch iemand gehoord moeten hebben op dat tijdstip.

Als een kind meegelokt wordt in de speeltuin met het vooruitzicht op puppies of snoep dan zullen ze niet schreeuwen of huilen, maar naar mijn ervaringen met peuters stellen ze het niet op prijs om wakker gemaakt te worden uit hun slaap (en dan heb ik het niet over een dutje) en al helemaal niet door een vreemde.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:53

Wat denk je van een hand over de mond of het gebruik van chloroform?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier boven Brückner zijn tijdlijn.